Honden buurvrouw 4 dagen alleen thuis.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:30

LenaBaars schreef:
de politie heeft de achterdeur (naar het terras) op een kier (10cm) gelaten wegens de stank,

Als die mevrouw straks het ziekenhuis weer kan verlaten kan ze niet eens terug naar huis ivm ongezonde leefomgeving. Ik snap niet dat alleen om die reden al dochter en politie niet verder ingrijpen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:31

Furrow schreef:
Blafband, wat erg hoezo symptoomcontrole.
Arme honden...

inderdaad...schrijnend dit.Ik moet er ook niet aan denken dat als ik oud ben en opgenomen word in een ziekenhuis mensen dit met mijn dieren flikken.De honden zijn waarschijnlijk alles wat ze heeft aan gezelschap.Ze houd van die dieren,kom je straks weer thuis zijn je honden weg of volledig gefrustreerd omdat een dochter het geen ruk kan schelen wat er met die dieren gebeurd.

TS je bent geen honden gewend begrijp ik.Wel erg te waarderen als je ze uit zou willen laten.Wat best wel een drempel is als je geen honden kent.
Ik ben gek op honden,op alle honden...daarom kan ik mij misschien moeilijk verplaatsen in mensen die dat niet zijn.

Waarom maakt die dochter het huis niet schoon dan?Of thuiszorg?Ik snap hier niets van hoor....woon je in een straat ben je nog zo eenzaam als wat...

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:39

Ik zou zeggen dat de honden tijdelijk naar een pension moeten.
Ik snap best dat dat geld kost, maar als je dieren hebt, moet je ook geld reserveren voor dierenarts en andere noodzaken.
De politie hoort ook niet te zeggen dat de buren er maar even genoegen mee moeten nemen. Dit is een situatie, waarbij ze adequaat moeten handelen om buren ruzies te voorkomen.
Dan is er maar één oplossing: Of de honden gaan naar een pension of de dochter neemt ze zelf tijdelijk in huis.

Als ik er naast had gewoond, dan had ik behoorlijk stampij gemaakt, dat de honden alla minuut vertrokken richting dochter of pension.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:39

geerke schreef:
Furrow schreef:
Arme honden...

inderdaad...schrijnend dit.Ik moet er ook niet aan denken dat als ik oud ben en opgenomen word in een ziekenhuis mensen dit met mijn dieren flikken.De honden zijn waarschijnlijk alles wat ze heeft aan gezelschap.Ze houd van die dieren,kom je straks weer thuis zijn je honden weg of volledig gefrustreerd omdat een dochter het geen ruk kan schelen wat er met die dieren gebeurd....

Maar dan vraag ik mij af of houden van genoeg is, zelfs als ze thuis is dan is het geen ideale situatie. Alleen dan heeft Ts er geen last van.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 16:04

bridgetF schreef:
Ik snap best dat dat geld kost, maar als je dieren hebt, moet je ook geld reserveren voor dierenarts en andere noodzaken.
De politie hoort ook niet te zeggen dat de buren er maar even genoegen mee moeten nemen. Dit is een situatie, waarbij ze adequaat moeten handelen om buren ruzies te voorkomen.
Dan is er maar één oplossing: Of de honden gaan naar een pension of de dochter neemt ze zelf tijdelijk in huis.

Als ik er naast had gewoond, dan had ik behoorlijk stampij gemaakt, dat de honden alla minuut vertrokken richting dochter of pension.

Wat een ontzettende rotopmerking. Is wel duidelijk hoe het in Nederland gesteld is met de burenplicht. Die is er bij de meesten niet. Het is ikke, ikke en de rest kan stikken.
Was ik een buur van deze mevrouw geweest had ik direct al aangeboden om de honden 1 keer per dag eens goed uit te laten, zodat ik de dochter iets kon ontlasten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 16:07

FriesWytske schreef:
bridgetF schreef:

Wat een ontzettende rotopmerking. Is wel duidelijk hoe het in Nederland gesteld is met de burenplicht. Die is er bij de meesten niet. Het is ikke, ikke en de rest kan stikken.
Was ik een buur van deze mevrouw geweest had ik direct al aangeboden om de honden 1 keer per dag eens goed uit te laten, zodat ik de dochter iets kon ontlasten.

:j Ik ook....ik zou ook het huis gaan schoonmaken.(Maar goed....ze zeggen ook dat ik niet spoor...dus.)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 16:10

Arme honden...
[/quote]

inderdaad...schrijnend dit.Ik moet er ook niet aan denken dat als ik oud ben en opgenomen word in een ziekenhuis mensen dit met mijn dieren flikken.De honden zijn waarschijnlijk alles wat ze heeft aan gezelschap.Ze houd van die dieren,kom je straks weer thuis zijn je honden weg of volledig gefrustreerd omdat een dochter het geen ruk kan schelen wat er met die dieren gebeurd....[/quote]

Maar dan vraag ik mij af of houden van genoeg is, zelfs als ze thuis is dan is het geen ideale situatie. Alleen dan heeft Ts er geen last van.[/quote]

De honden worden normaal gesproken door thuiszorg uitgelaten begrijp ik?Ach,wat is een ideale situatie?De hele dag werken en de hond opsluiten in een bench?Deze honden krijgen normaal gesproken alle aandacht van hun baasje.En dat is het belangrijkste voor een hond.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 16:34

geerke schreef:
Furrow schreef:
Arme honden...

inderdaad...schrijnend dit.Ik moet er ook niet aan denken dat als ik oud ben en opgenomen word in een ziekenhuis mensen dit met mijn dieren flikken.De honden zijn waarschijnlijk alles wat ze heeft aan gezelschap.Ze houd van die dieren,kom je straks weer thuis zijn je honden weg of volledig gefrustreerd omdat een dochter het geen ruk kan schelen wat er met die dieren gebeurd.

TS je bent geen honden gewend begrijp ik.Wel erg te waarderen als je ze uit zou willen laten.Wat best wel een drempel is als je geen honden kent.
Ik ben gek op honden,op alle honden...daarom kan ik mij misschien moeilijk verplaatsen in mensen die dat niet zijn.

Waarom maakt die dochter het huis niet schoon dan?Of thuiszorg?Ik snap hier niets van hoor....woon je in een straat ben je nog zo eenzaam als wat...

Ik vind het eigenlijk veel schrijnender voor de honden. In één van de eerste posts van TS is te lezen dat de honden maar een kwartier per dag buiten komen. Dat vind ik echt triest. Kunnen ze nog het enige gezelschap voor het mensje zijn, daar hoeft het welzijn van zo'n dier natuurlijk niet voor te wijken.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 16:40

Ik vind het erg dat de meeste zeggen dat TS dan maar de honden uit moet laten.
Als TS zo graag een hond wil had ze zelf er wel 1 genomen.
Dit kan je niet op TS schuiven omdat die toevallig er naast woont.
Is makkelijk gezegd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 16:46

vrouwke schreef:
Ik vind het erg dat de meeste zeggen dat TS dan maar de honden uit moet laten.
Als TS zo graag een hond wil had ze zelf er wel 1 genomen.
Dit kan je niet op TS schuiven omdat die toevallig er naast woont.
Is makkelijk gezegd.

tja,het is maar net hoe ver je begaan bent met dieren...TS gaat ze toch uitlaten?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 16:47

Dan spoor ik ook niet, Geerke. Maar ik zou dat echt wel even willen overnemen voor de buurvrouw haar dochter.

Snap nu ook wel waarom er mensen weken of zelfs maanden dood in hun eigen woning liggen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 16:50

FriesWytske schreef:
Dan spoor ik ook niet, Geerke. Maar ik zou dat echt wel even willen overnemen voor de buurvrouw haar dochter.

Snap nu ook wel waarom er mensen weken of zelfs maanden dood in hun eigen woning liggen.

te triest voor woorden.
Ik heb voor mijn franse oude buurvrouw ook de hond verzorgt(en de kippen).S'ochtends naar buiten en s'avonds voeren en weer naar binnen.Heb dat toen zelf aangeboden,ik woon namelijk op vijf minuten lopen(de berg af)en haar zoon op 20 minuten rijden.Hoe moeilijk is het?Hond kon overdag gewoon vrij rondlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 16:54

Nou precies dat FriesWytske!!

En dat zie je nog constant van die reclame op tv, dat wij als menslievend Nederland, wat meer voor onze buur en naaste zou moeten gaan zorgen, omdat de zorginstellingen achter elkaar sluiten en grootste gedeelte van de zorg op de gemeente gaat vallen...

Het is mij de laatste tijd al vaker opgevallen, maar als dit hier op Bokt dan een afspiegeling is van de maatschappij, dan vrees ik echt het ergste voor ons als soort, zelfs wilde dieren zijn nog humaner...

Furrow

Re: Honden buurvrouw 4 dagen alleen thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 16:55

Ik vind het raar dat de buren enz. die geen enkele verantwoordelijkheid hebben, hier harder krijgen te verduren dan de eigenaren die honden in een huis vol stront laten en een blafband aandoen voor het gemak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 16:56

Eigenaar ligt in het ziekenhuis!! Dat zou juist jij met zo een avatar toch onderhand wel begrepen moeten hebben Furrow.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 16:57

Furrow schreef:
Ik vind het raar dat de buren enz. die geen enkele verantwoordelijkheid hebben, .

Zegt in mijn ogen al meer als genoeg dat jij dus geen verantwoording wilt hebben voor je buren. Als die door omstandigheden even niet voor hun huisdieren kunnen zorgen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 17:00

Furrow schreef:
Ik vind het raar dat de buren enz. die geen enkele verantwoordelijkheid hebben, hier harder krijgen te verduren dan de eigenaren die honden in een huis vol stront laten en een blafband aandoen voor het gemak.

Nou dit. En dan is het ineens slecht gepaard met de maatschappij omdat de jeugd van tegenwoordig iedereen laat stikken. Wat een negatieve kijk op de wereld heb je dan zeg. :roll:

Als buren mij vragen of ik een week voor hun honden wil zorgen: prima. Maar als ervan uit gegaan wordt dat ik dat wel even doe, dan laat maar.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 17:02

ohjajoh6 schreef:
Eigenaar ligt in het ziekenhuis!! Dat zou juist jij met zo een avatar toch onderhand wel begrepen moeten hebben Furrow.

De eigenaar heeft een dochter!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 17:08

Er wordt hier nergens vanuit gegaan. De buurvrouw ligt niet voor de lol in het ziekenhuis en de dochter heeft ook niet geopperd of de buren de honden wel even uit willen laten. TS is bereid iets voor de honden te doen, misschien zelfs uitlaten. Ja, het is kloten dat de honden de rest dan even alleen zitten, maar ze zijn wat dat betreft wel weer met zijn 2tjes en kunnen gezelschap hebben aan elkaar. Misschien is wat mentale/fysieke uitdaging wel dé oplossing voor het blaffen. Honden wat uitdaging, TS heeft haar nachtrust weer terug. En dat hoeft toch ook geen weken te duren? De dochter kan dan in tussentijd met een 'gerust hart' op zoek naar een andere oplossing en kan zich wat meer bezig houden met haar moeder..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 17:10

Waarvan de TS dus zegt, dat de eigenaresse (die dus in het ziekenhuis ligt) niet eens mag weten dat dochterlief er een blafband om wilt gaan doen.
En dus niet het huis schoonmaakt, maar dus nog altijd niet de eigenaresse is, die hier tot op het bot word afgebrand.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 17:11

Ik heb nergens gezegd dat TS de honden maar uit moet laten dacht ik.. Ik heb alleen geopperd of het misschien een idee was om het aan te bieden.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 17:14

Is het geen optie dat de dochter ze tijdelijk in pension onderbrengt.
Geeft haar rust dat ze niet heen en weer hoeft te rennen en jullie hoeven je er geen zorgen om te maken

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 17:16

bigone schreef:
In ieder geval is nu ook bij de dochter duidelijk dat dit een slechte situatie is, blafband is belachelijk maar andere oplossing is om ze naar het asiel te doen als ze er geen geld in willen stoppen. En daar zal de dochter het moeilijk mee hebben want moeders zal dat niet leuk vinden.

Persoonlijk vind ik het dierenwelzijn veel zwaarder weegt dan dat de moeder het niet leuk gaat vinden.

Dit kan gewoon niet, zeker niet met een Mechelse herder/ honden, het is een dier dat echt lekker naar buiten moet kunnen dan slechts een kwartier per dag en verder alles in de tuin te moeten gaan onderkakken en verder niets en in huis te staan te verpieteren en dus veel stank en overlast veroorzaken bij de buren/ omgeving en dat alleen al vind ik het asociaal.

Dan neemt ze maar een ander soort huisdier als gezelschap wat beter bij haar past, ik vind dit erg heel erg egoistisch van dit vrouw naar de dieren toe.

En die dochter...........het is begrijpelijk en ontzettend zwaar om een moeder te hebben dat erg afhankelijk is van hulp van buitenaf..............en dan ook nog voor haar moeten zorgen en haar dieren.

Ze heeft ook eigen leven/ gezin/ huis/ werk/ dieren, dus ik begrijp haar wel een beetje, maar dat praat het absoluut niet goed en ze had wel meer moeite moeten doen voor de honden, zoals tijdelijk naar de opvang zodat het lekker verzorgd is en buiten komt. En anders ff tijdelijk in eigen huis nemen.

Arme dieren, ik heb zwaar medelijden met ze. En ook leuk voor dedochter........een vies ondergescheten huis schoonmaken..........

Ik weet zeker dat als het mijn moeder was.........dat ik eis dat ze geen honden meer mag gaan houden, omdat ze er echt niet zelf voor kan zorgen, want alleen de eigenaar is er verantwoordelijk voor en niet de anderen en als dat niet kan dan moet men geen honden gaan houden.

Veel beter voor het dierenwelzijn en voor de vrouw zelf, het is dan schoner in huis.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 17:23

geerke schreef:
te triest voor woorden.
Ik heb voor mijn franse oude buurvrouw ook de hond verzorgt(en de kippen).S'ochtends naar buiten en s'avonds voeren en weer naar binnen.Heb dat toen zelf aangeboden,ik woon namelijk op vijf minuten lopen(de berg af)en haar zoon op 20 minuten rijden.Hoe moeilijk is het?Hond kon overdag gewoon vrij rondlopen.

Niet meer dan logisch i.m.o. (Misschien ook het verschil tussen platteland en stad?)
Maar als je geen honden gewend bent dan is een mechelaar behoorlijk wat hond.
Pension lijkt me dan de beste oplossing, alleen is het wel vakantietijd nu..

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 17:26

ik heb niet alles gelezen dus misschien is het idee al geopperd, maar zou de dierenambulance in zo'n situatie misschien een oplossing weten?

Die kunnen de honden misschien met toestemming van dochter tijdelijk in een asiel laten plaatsen bijv.