Welk hondenras is het nou echt voor jou?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:54

Voor mij zijn het 2 rassen die er bovenuit springen. De Whippet en de Rodigian Ridgeback. En sinds kort hebben we beide.. de Whippet (Kaori) hebben we al bijna 7 jaar en onze Ridgeback dame (Nairobi) van 10 maanden hebben we sinds februari/maart dit jaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 15:05

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 15:11

Bij mij ouders thuis altijd onherleidbare mixjes maar altijd super lief.
Mijn man had een kruising herder boxer ook super lief en later een Yorkshire terrier erbij genomen, kleine hond groot karakter geweldig. Toen een zwarte flatcoated retriever genomen, prachtige hond lief en leuk maar eigenlijk op het verkeerde moment in het gezin. 3 kleine kinderen en daardoor, achteraf gezien, weinig aandacht voor de hond. maar wat was hij lief en geweldig met de kinderen. Na zijn dood heel bewust even niets meer, na een jaar begon het toch te kriebelen en weer gezocht naar een leuke hond... het werd weer een flatcoated, dit keer een blonde, nu zijn de kinderen bijna volwassen en krijgt de hond veel aandacht, ook deze is geweldig, lief, leuk, dom, onnozel, vriendelijk kortom hij is echt leuk. Maar ik denk dat ik voor een karakter val en niet echt voor een ras. Al hoewel nog zo´n leuke eigenwijze York... wie weet misschien over een paar jaar <3 .

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 15:14

Oef ik kan heel moeilijk kiezen..
Heb zelf een stabij, vind het echt een geweldige hond en het ras heeft echt een plekje in mijn hart. Familie heeft ook stabij's, allemaal hele fijne honden.
Rigdebacks vind ik ook ontzettend gaaf, net als de boerboel, flatcoated, cocker, wetterhoun en poedel. Nogal uiteenlopend dus :')

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 15:14

Bullmastiffs! Super fijne lieve honden. We hebben er nu 2, eerst hadden we er 3.

Afbeelding
Afbeelding

Deze hebben we in laten slapen, hij was 83kg :=
Afbeelding

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 15:29

Mijn favoriete hondenrassen zijn toch echt de Oud Duitse Herder en de Alaskan Malamute.

Dit zijn die van mij!]
( mixrasje uit Bulgarije )
Afbeelding

( Shi Tzu)
Afbeelding

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 15:37

Absoluut de Chow Chow. Geweldig beest. Lief, lomp, fantastisch met kinderen (die van mij athans) waakt ontzettend goed en en en ja gewoon mijn hond. Als deze komt te overlijden komt er echt 1 voor terug.

Afbeelding

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 15:42

Enphalu schreef:
Bullmastiffs! Super fijne lieve honden. We hebben er nu 2, eerst hadden we er 3.

[ [url=m/srPY43.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ot7792.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze hebben we in laten slapen, hij was 83kg :=
[ [url=m/0Q1eYA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die foto linksonder _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 15:51

Afbeelding

Voor mijn zijn dat de Rottweiler
En de Dobermann, maar nu gaan we voor een Boxer die zijn ook zo gaaf

Afbeelding

dit waren mijn honden

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 15:55

De Australian Kelpie! Prachtige honden, met een super karakter :D

Afbeelding

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 15:56

Absoluut de Duitse herder

_Hinneke

Re: Welk hondenras is het nou echt voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:03

Voor mij de Rottweiler! Mijn ouders hebben er een sinds ruim 8 jaar en ik heb er nu een sinds ruim 2 jaar. Fantastisch karakter :)

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:09

Poe hmm..
Ik heb nu een border collie x friese stabij. Mijn droomhond <3
Hij is mega slim, werkt graag met je, totaal geen neuroot, slaapt heerlijk als we binnenkomen echt een bank hanger lekker saampjes en buiten volgt hij je overal en wil graag met je werken en heel waaks.

En een kruising ridgeback x duitse dog. Mijn ideale gezinshond <3
Echt een super knuffel! Heerlijk rustig binnen en echt een geweldige kinderhond (volgt ze overal en let op ze, loopt ze niet omver, ze mogen alles met haar ze liggen met zun alle in de mand en dan mogen ze aan de oren zitten of de staart maakt allemaal niet uit ze is echt gek op kids) en buiten een heerlijke actieve sporthond die het uren volhoud mee naast de fiets of wandelen en ook erg waaks.

Rassen die mij dus erg aanspreken en boven aan het lijstje staan:
- Dobermann (absolute favoriet qua karakter en uitstraling en komt ook zeker ons gezin nog aanvullen)
- Ridgeback
- Border collie (kort haar en kruisingen spreken mij het meeste aan ivm de focus die dan net wat minder word en de rust in huis is dan vaak voor de beestjes wat meer aanwezig)

Verder vind ik (duitse) herders heel leuk maar met een allergie niet de beste keus (wist ik uiteraard pas na de aanschaf van mijn border) dus zou voortaan altijd gaan voor de kort haar zoals de ridgebacks

Mijn pups:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door RomySmink op 09-07-15 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:16

Hier ook iemand met een allergie (vriendlief) en ondanks dat mijn afghaan langharig is verliezen ze bijna geen haar waardoor mensen met allergie er niet erg veel last van hebben :)
Dit is die van mij:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:21

Ik ben opgegroeid met katten , maar op de oude zorgboerderij hadden ze een Kelpie wat een geweldig dier. Schapen hoeden , en zo vriendelijk . Helaas HD toen mocht ze amper nog wat

Heb helemaal niks met kleine honden , Boxers vind ik prachtige dieren net als Bulletjes met die gekke koppies.

Ben al mijn hele leven gek op Whippets , lijkt me een geweldig ras :j

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:21

Border Collie! Absoluut!
Alle leergierige honden passen wel bij me.
Border Collies doen me aan mezelf denken, altijd vrolijk (*ugh* opschepper *ugh*)
Vooral caramel en grijze Border Collies echt super mooi <3

We krijgen er waarschijnlijk ene binnen een paar jaar *\o/*
En dan mag ik agility doen!

Verder ben ik dol op de kruising Mechelse herder x Vlaamse windhond <3

Hond van mijn opa en oma, Indie, is er eentje.
Leergierig, waakzaam, mooi en vrolijk.
Ze is net wat slanker dan een gemiddelde Mechel en heeft een dunnere staart, prachtbeestje!
Ook helemaal mijn stijl!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:31

Windhonden.......met stip!!!
En dan speciaal de Greyhound, terwijl de Barsoi me ook wel wat lijkt, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Verder viel ik altijd wel voor de charmes van een saarloos wolfshond, vind een miniatuur bull terrier ook grappig, kan ik normaal geknipte koningspoedels wel waarderen, Franse bulletjes vind ik buitengewoon aantrekkelijk.........

Ach, veel honden vind ik gewoon bést leuk om te zien.
Ik baal er alleen van dat er erg veel erfelijke afwijkingen in de rassen gefokt worden wat de hond niet ten goede komt.
Naar mijn mening houden kopers van dit soort honden ( en andere huis/dieren idem dito) dit in stand......

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:32

Oja euhm, de Australian Shepherd vind ik ook géweldig!
Zo mooi, ja ik val wel op de honden die op border collies lijkenxP

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:37

Leuk om te zien dat alle meningen zo verdeeld zijn. Mooie foto's komen er ook voorbij!

Oef.. Ik kan zelf echt niet kiezen..

- De Oostenrijkse pincher vind ik echt geweldig. Actief, leergierig, niet te groot, kortharig, lief en mooi om te zien!
- De barbet/ Portugese waterhond. Ontzettend lief karakter, slim, grappig en het is een grote plus dat ze geen haaruitval hebben. Maar daarentegen is de vacht moeilijk te onderhouden
- Schipperke! Leuke kleine honden die ontzettend dapper en nieuwsgierig zijn. Lekker actief, werkwillig en slim.

Daarnaast zijn er nog zóveel leuke hondenrassen. Ik vind Bulletjes, mopshonden en een Berner Sennen bijvoorbeeld ook echt geweldig.
Laatst bijgewerkt door xdniesje op 09-07-15 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:39

Ik riep altijd dat ik nooit een golden retriever zou willen. Mij te standaard...

Maar ja... Mijn vriendin had er al een (haar ouders hebben een kennel, die hebben er vier) en de volgende wordt dus... Jaja... Wéér een golden!

Die van ons is wel apart. Hij is geboren als teef maar zes weken later bleek hij toch een piemel te hebben. Ons hermafrodietje :+:

Verder heeft hij kromme poten, een vreemde staartaanzet, een te korte snuit en nu op tweejarige leeftijd al staar én hij is autistisch dus... :')
Maar goed, hij is in alle opzichten een foutje van de natuur...

En niet standaard :D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:47

Dat is zeker de Franse waterhond!

Onze Black is nu anderhalf jaar, en het is een ontzettend lieve en werklustige hond.
Geen spoortje van nervositeit of agressie.
Een echte werkhond maar in huis heel gezellig en rustig.
En ook een belangrijk punt, het is een gezond ras.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:48

Ahaaa hier een soortgenootje! :D

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:50

Stipt op een gedeelde eerste plaats staan bij mij American Indian Dogs en de Tibetaanse Mastiff. Ik vind ze allebei prachtig. De songdog (A/IDog) omdat ze zo mooi zijn en dicht bij de natuur staan en de Tmastiff omdat het in alle opzichten een hond is die je niet savonds in een steegje wilt tegenkomen :P Enorm zijn ze, net beren! Als ik dan een keer ga pinnen en ik zet die hond achter me neer weet ik zeker dat er niks gejat wordt :') Ook een van de duurste hondenrassen.. Heb ik weer..

Afbeelding
De American Indian Dog, een van de vele kleurslagen.

Afbeelding
De Tibetaanse Mastiff.

Afbeelding
Person for scale :')

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:52

Wat een leuk topic!
Ik heb altijd een zwak gehad voor poolhonden.
Voor mij gaat er niets boven een huksy.
Geweldig slimme honden, uber-vriendelijk en net zo eigenwijs als ikzelf

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:55

@minimus

Wat weegt die hond wel niet? Hoe groot is hij? :oo