Wat voor spin is dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:53

De enige spin die ik schattig vind, is Charlote, heb echt gehuild toen ze dood ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:58

JewEmm schreef:
IsaCalixa schreef:
Zou je als bioloog zijnde ook kunnen verklaren waarom zo veel mensen een angst hebben voor spinnen? := Echt, ik vind (bijna) alle andere insecten niet erg, maar spinnen.. nee, gewoon niet :')

Is meer psychologie zoals eerder ook aangekaart. Wat ik me kan voorstellen is dat het inderdaad in onze genen zit om er bang voor te zijn, omdat de mens in Afrika onstaan is en daar meer dan genoeg wel gevaarlijke spinnen zitten. Ik ben zelf in het Midden Oosten opgegroeid en heb geleerd dat spinnen gevaarlijk zijn (dat zijn een aantal daar ook), maar hier vind ik ze wel tof. Tuurlijk schrik ik me wel eens te pletter als er in eens een spin op m'n been zit, maar vervolgens pak ik hem wel om te kijken welke het is, haha.

Ik heb ooit een allergische reactie gehad op een spinnenbeet, het ding was maar een pluisje groot. Maar ik kon wel naar de dokter. De plek waar ze gebeten had, was na 1 dag een rode harde schijf die groter werd. Een spin doden doe ik niet, maar ik raak ze echt niet aan.

JewEmm

Re: Wat voor spin is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:01

Maar dat was dan niet in Nederland? In nederland is er maar 1 spin die mensen kan bijten. En die is wel een stukje groter dan een pluisje.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:02

Brr ik heb o-ver-al jeuk!

Wij hadden een tijdje geleden een spin op onze slaapkamer. Zo een dikke zwarte met van die dikke poten. Hij zat op de grond dus ik moest vanuit mijn bed (stapelbed, en ik slaap boven) via het bureau in het bed van m'n zusje klimmen om een schoen te pakken. Ik pak de schoen, ik haal uit en...

Ik sla MIS! Ik "raakte" hem precies met de ruimte tussen mijn hak en de zool. En ik draag niet eens hakken. Dit was echt zo een rijlaars hakje. Verschrikkelijk! We hebben de volgende dag alles op z'n kop gehad maar het vieze ding nooit meer gevonden.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:07

elenaMM77 schreef:
charissa134 schreef:
*speelt beelden af in hoofd* :') :')

uch, ja hier kan ik ook nog even een poosje op teren ;)

Geen beeldmateriaal, wel foto's van desbetreffende spin in de auto. Want hysterisch als ik was wist ik dat niemand mij serieus ging nemen over het formaat van deze spin :').
Ik ben in Australië geweest en daardoor vind ik de spinnen in Nederland over het algemeen niet eng, maar als zo'n joekel uit het niets op je valt .. nope nope nope. Niet mijn ding.

elenaMM77 schreef:
ach wat is groot..
een spin is pas echt groot als hij je krant afpakt en je achterna komt..

..

of niet meer in je auto past.
kijken hoeveel mensen nu niet meer kunnen slapen
[ Video ]
(of weigeren te geloven dat dit toch echt wel fake is)

Jaaaa die had ik gezien, zo cute! Zulk soort spinnen zaten in Australië gewoon in de wc's bij tankstations en zo :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:14

JewEmm schreef:
Maar dat was dan niet in Nederland? In nederland is er maar 1 spin die mensen kan bijten. En die is wel een stukje groter dan een pluisje.

In een bos in België, ik denk dat ik 14 was. Er viel iets ter grootte van een pluisje op mijn arm (dacht trouwens op,dat moment dat het een pluisje was) en toen ik het wegsloeg, voelde ik de beet. Die plek is onmiddellijk rood geworden en tegen de volgende dag zat het op heel mijn voorarm. Volgens de huisarts was het een spin die me gebeten had.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:18

Mijn kat vangt deze graag en komt ze gezellig tot op bed brengen met die zwarte poten die uit zn bek steken.

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:36

Eydis schreef:
Mijn kat vangt deze graag en komt ze gezellig tot op bed brengen met die zwarte poten die uit zn bek steken.

:j
Ook vogels trouwens!
Ontbijtje op bed, een kat kan je droomman zijn..

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:44

Brr enge beesten.
Van de week ook zo'n joekel op stal tegen gekomen. 10cm naast het zadel ongeveer had ie z'n nest. Ik was al bang dat er zo'n dikke spin in zat, maar had en in al die jaren nog nooit gezien. Tot van de week. Ieehhhh hij was echt huge. Wel weer grappig dat direct toen ie mij zag knoerthard z'n holletje in rende :))

En heb nog zo'n verhaal. Geloofde het nooit zo dat die huisspinnen altijd met z'n tweeën waren. Nou dat heb ik geweten. Warme zomeravond, tuindeuren nog open en ik was alleen thuis en zat op de bank tv te kijken. Ineens zag ik keihard iets vaags voorbij rennen onder de tv. Ik direct in panic modus, want dat kon maar 1 ding betekenen. En jahoor hij was nu naast de bank. Dus ik durf uiteraard niet meer van de bank af te komen. Ik was al bezig om een oplossing te verzinnen hoe ik me hier uit zou redden. Dus ik grijp naar een schoen die bij de tafel stond. Maar schoen gepakt en uiteraard spin weg... En ineens zie ik weer wat rennen. Was dat blijkbaar z'n maatje en deze was nog even een maatje groter ook. Deze was alleen niet dichtbij genoeg om er vanaf de bank een schoen op te gooien, dus heb me eerst gefocusd op de zoektocht naar de ander. Ik ben staand vanaf de bank aan het gordijn gaan schudden en jahoor daar was ie weer. Nu zat ie perfect voor de schoenaanval. Dus heb zo plof een schoen er op laten vallen :))
En nu die andere nog. Die was inmiddels weer verder gerend. Ik heb weer eens schoen gepakt en ben van de bank overgesprongen naar de stoel. Hij zat niet dichtbij genoeg om de schoen zo te laten vallen, dus heb een poging tot gooien gedaan. Helaas mis.... Maar even later toen ik heel even niet oplette was ie ineens verdwenen. Ben maar heel hard naar boven gerend en m'n ouders die s avond thuis kwamen die vonden het maar wat vreemd dat er twee schoenen in de kamer lagen :') tot ze er onder keken.
Die verklaarde me voor gek, want ja indd als die beesten geplet worden oid rollen ze zich helemaal op. Hij leek nu dus gewoon klein -O- en ik maar denken dat ik zo heldhaftig bezig was....

Kruimeltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 23:02

*gaat foto's van schattige eenhoorntjes en lammetjes googelen* :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 06:43

Waarom open ik dergelijke topics, lees ik ze helemaal door én klik ik op linkjes?

Gádverdamme, wat een monsterspinnen...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 06:46

JewEmm schreef:

iedere spin kan bijten, er zijn echter maar 3 soorten waar je echt goed last van kunt hebben als je gebeten wordt in Nederland en belgie.. vergelijkbaar met een wespensteek kwa 'irritatie.. wat ook overeenkomt met een grote rode 'plak'. de meeste spinnen, ook hebben ze gif, kunnen of de huid niet doorboren (nee, ook niet een teer poezelig huidje), of bevat niet genoeg gif om het op te merken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 08:15

elenaMM77 schreef:
JewEmm schreef:

iedere spin kan bijten, er zijn echter maar 3 soorten waar je echt goed last van kunt hebben als je gebeten wordt in Nederland en belgie.. vergelijkbaar met een wespensteek kwa 'irritatie.. wat ook overeenkomt met een grote rode 'plak'. de meeste spinnen, ook hebben ze gif, kunnen of de huid niet doorboren (nee, ook niet een teer poezelig huidje), of bevat niet genoeg gif om het op te merken.

Lap, daar gaat mijn hoop dat JewEmm mij gaf. Ik begon echt te denken dat de huisarts fout zat.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 08:59

SweetVanille schreef:
Ik stuur altijd 1 van mijn katten op een spin af. Die pletten ze eerst dood met hun poot, kauwen ze dan fijn en eten ze op :Y) :o :')

Kunnen mijn katten bij die van jou in de leer? Die van mij doen gewoon alsof ze blind zijn... -O-

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 09:20

Maar niemand hier weet wat spinnen nu echt voor kwaad doen?

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 09:27

In Nederland niets (op die 1 - 3 soorten na dan, maar dat is maar een heeeeel klein percentage). Je zou kunnen zeggen dat het maken van spinnen webben "kwaad" is, omdat je die niet wilt hebben in huis ;)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 09:29

Hahah ja ik vind ze ook niet prettig om mij heen.
Maar ik ben wel een deel van mijn angst afgekomen om een spin ander te bekijken en tegen mezelf te zeggen; "Wauw wat een mooie spin".
En ze zijn natuurlijk nuttig omdat ze de vliegjes/ongediertes opeten. Buiten het feit dat veel er bang/vies voor zijn vroeg ik me af wat ze nou voor kwaad kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:08

JewEmm schreef:
In Nederland niets (op die 1 - 3 soorten na dan, maar dat is maar een heeeeel klein percentage). Je zou kunnen zeggen dat het maken van spinnen webben "kwaad" is, omdat je die niet wilt hebben in huis ;)

Nee joh, blijf zeggen dat het maar 1 soort is en dan nog een hele grote, geen klein pluisje, dan kan ik vanaf nu zeggen dat mijn huisarts destijds fout zat. :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:31

elenaMM77 schreef:
charissa134 schreef:
*speelt beelden af in hoofd* :') :')

uch, ja hier kan ik ook nog even een poosje op teren ;)

Elena speciaal voor jou :D (en ik heb me ook rot gelachen hoor).
Jaren geleden had ik een kleine vrachtauto voor de paarden. Mercedes 508. Reed er niet zo heel veel mee, en dus ook hier waren een paar (met nadruk op een paar }> ) spinnen in de cabine gekomen. Ik had (en heb) er niet zon last van. Rijd er een keer een vriendin van me mee naar een wedstrijd. We zijn onderweg, en komt ineens Basje (die aan haar kant in het hoekje van het raam woonde) tevoorschijn }> Afhankelijk van de grootte heten ze bij mij Basje, Bas, Seb, Sebas of Sebastiaan :D Basje was dus nog maar een kleintje grijnzz. Nou ze had het niet meer, wilde bijna bij mij op schoot............... tot ze hoorde das Seb in het midden woonde }> en Sebas aan mijn kant in het hoekje van het raam }:) _O- Ze heeft de hele weg niet meer rustig gezeten, en ze mocht ze niet eens van mij doodmaken -:) Zie je me zitten, relaxed vertellend dat Bas niet de enigste was :D

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:43

Waarom open ik dit topic... Bij mij stonden ook nog eens de foto's NIET in linkjes! :n
Grr... Spinnenfobie level 100 hier, maar tóch nieuwsgierig en toch heeeeel even kijken... 8)7

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:29

Ik ging juist heel dapper alle foto's bekijken en ik had zelfs het idee dat het hielp om ze als spinnen te gaan zien ipv vreselijk enge monsters. Ik kreeg zelfs een beetje hoop dat ik straks niet meer gillend het huis door hoef.
maar ik besefte mij net toch maar weer dat k sinds dit topic nog vaker alle hoekjes, kiertjes en openingen check haha

bumblebijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:42

ik vraag me af waarom ik ze lees...
het is mn grootste fobie hoe klein of groot die krengen ook zijn.

ik zeg altijd maar "het is een foutje van moeder natuur, het is alleen vergeten dood te gaan.." maar ja als kind nooit bang voor geweest tot ik er een naast mn hoofd had zitten toen ik op bed lag. doe mn nachtlampje aan en daar zat me toch een tarantula van een spin.

knal oranje poten en haren en brrrrr
sinds dien ik ben zo blij dat ik katten heb die ze na er ff mee gespeeld te hebben ze dan toch oppeuzelen. Daarmee reduceer je wel redelijk de zichtbaarheid wss.
btw azijn doet wonderen op de kozijnen enzo dan dat vinden ze minder leuk blijkbaar

ik weet ook niet hoe ik hier vanaf ga komen
en ik wil nog wel in een bos gaan wonen..........

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 19:41

Ach als kind speelde ik ermee, ik had ze als huisdier. Totdat we in ren huisje op vakantie gingen en daar een harige huisspin zat. Zo groot als mijn hand, paste niet eens in een beker. Toen begon het zegmaar :+

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 23:21

Ach google voor meer spinspiratie masr eens op de bananenspin.

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 23:29

oh dammit... ik haat mijn nieuwsgierige kant... dames... google hem nou niet.... ieeehhh