Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JewEmm schreef:IsaCalixa schreef:Zou je als bioloog zijnde ook kunnen verklaren waarom zo veel mensen een angst hebben voor spinnen?Echt, ik vind (bijna) alle andere insecten niet erg, maar spinnen.. nee, gewoon niet
Is meer psychologie zoals eerder ook aangekaart. Wat ik me kan voorstellen is dat het inderdaad in onze genen zit om er bang voor te zijn, omdat de mens in Afrika onstaan is en daar meer dan genoeg wel gevaarlijke spinnen zitten. Ik ben zelf in het Midden Oosten opgegroeid en heb geleerd dat spinnen gevaarlijk zijn (dat zijn een aantal daar ook), maar hier vind ik ze wel tof. Tuurlijk schrik ik me wel eens te pletter als er in eens een spin op m'n been zit, maar vervolgens pak ik hem wel om te kijken welke het is, haha.
elenaMM77 schreef:charissa134 schreef:*speelt beelden af in hoofd*![]()
uch, ja hier kan ik ook nog even een poosje op teren
. elenaMM77 schreef:ach wat is groot..
een spin is pas echt groot als hij je krant afpakt en je achterna komt..
..
of niet meer in je auto past.
kijken hoeveel mensen nu niet meer kunnen slapen
[ Video ]
(of weigeren te geloven dat dit toch echt wel fake is)
. JewEmm schreef:Maar dat was dan niet in Nederland? In nederland is er maar 1 spin die mensen kan bijten. En die is wel een stukje groter dan een pluisje.

tot ze er onder keken.
en ik maar denken dat ik zo heldhaftig bezig was....
JewEmm schreef:Maar dat was dan niet in Nederland? In nederland is er maar 1 spin die mensen kan bijten. En die is wel een stukje groter dan een pluisje.
elenaMM77 schreef:JewEmm schreef:Maar dat was dan niet in Nederland? In nederland is er maar 1 spin die mensen kan bijten. En die is wel een stukje groter dan een pluisje.
iedere spin kan bijten, er zijn echter maar 3 soorten waar je echt goed last van kunt hebben als je gebeten wordt in Nederland en belgie.. vergelijkbaar met een wespensteek kwa 'irritatie.. wat ook overeenkomt met een grote rode 'plak'. de meeste spinnen, ook hebben ze gif, kunnen of de huid niet doorboren (nee, ook niet een teer poezelig huidje), of bevat niet genoeg gif om het op te merken.
JewEmm schreef:In Nederland niets (op die 1 - 3 soorten na dan, maar dat is maar een heeeeel klein percentage). Je zou kunnen zeggen dat het maken van spinnen webben "kwaad" is, omdat je die niet wilt hebben in huis
elenaMM77 schreef:charissa134 schreef:*speelt beelden af in hoofd*![]()
uch, ja hier kan ik ook nog even een poosje op teren
(en ik heb me ook rot gelachen hoor).
) spinnen in de cabine gekomen. Ik had (en heb) er niet zon last van. Rijd er een keer een vriendin van me mee naar een wedstrijd. We zijn onderweg, en komt ineens Basje (die aan haar kant in het hoekje van het raam woonde) tevoorschijn
Afhankelijk van de grootte heten ze bij mij Basje, Bas, Seb, Sebas of Sebastiaan
Basje was dus nog maar een kleintje grijnzz. Nou ze had het niet meer, wilde bijna bij mij op schoot............... tot ze hoorde das Seb in het midden woonde
en Sebas aan mijn kant in het hoekje van het raam
Ze heeft de hele weg niet meer rustig gezeten, en ze mocht ze niet eens van mij doodmaken
Zie je me zitten, relaxed vertellend dat Bas niet de enigste was