Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yinnar schreef:@Amandavd, dit is geen topic over de mensen die hun katten binnen houden VS de mensen die hun katten ook buiten laten lopen. Het gaat om een dier wat lijdt en dat help je. Jouw argument in dit geval slaat kant nog wal. Dus bijvoorbeeld een weggelopen hond help je wel want de eigenaren hebben niet bewust een risico genomen? Stel dat dit een binnenkat is die is ontsnapt? Dan laten we hem maar creperen omdat de eigenaar mogelijk bewust de kat heeft buiten gelaten hierdoor weet dat hij risico loopt dus het z'n eigen schuld is? Dat weet je niet. Gaat het dit geval niet om het dier? Ik vind van wel. Je helpt een dier in nood en gaat geen excuses zoeken. Bah bah....
Amandavd schreef:Ik zeg alleen dat wanneer je er bewust voor kiest je kat naar buiten te doen, dit soort gevolgen er kunnen zijn, en je indirect dan wel niet direct verantwoordelijkheid bent voor de dood van je dier. Want jij stelt hem bewust bloot aan gevaren.
Dus nogmaals, eerst goed lezen voor je reageert, en zeker als je de dramaqueen gaat uithangen en met dingen komt die ik totaal niet gezegd heb.
dees_daan schreef:Ook al houd je de eigenaar verantwoordelijk, de kat kan er niks aan doen dat hij buiten loopt, die volgt alleen zijn instinct.
Daarnaast maakt het helemaal niet uit of het dier een eigenaar heeft of niet, hij lijd er niet minder om als hij die niet heeft.
Er zit alleen een extra emotioneel stukje bij mocht hij wel een eigenaar hebben maar daar heeft de kat niks aan.
Toch grappig dat mensen met onzin argumenten gaan strooien als er iets niet goed te praten is, het is de schuld van de eigenaar of het ligt er aan dat hij geen halsbandje heeft, TS is niet verantwoordelijk (is ze wel want er word opzettelijk zorg onthouden) een chip is niet goed genoeg, de kat laten opereren ook niet want o jee dan moet de eigenaar misschien de kosten betalen, vliegen worden ook doodgeslagen.. Wat een onzin allemaal om het goed te willen praten.
Straks gaan we de kat nog verantwoordelijk houden omdat hij niet goed naar links en rechts gekeken heeft voordat hij de weg overstak..
cinniz123 schreef:Ik vind t gewoon bizar dat er een topic wordt geopend met 'help' terwijl alle hulp afgeslagen wordt door TS.....
Is dit een kreet om aandacht oid?
De meesten hier houden toch wel van dieren en vreten zich op over t feit dat er vrij weinig voor t beestje wordt gedaan.
En dat TS zelf wil gaan dokteren.
ik zou t niet tof vinden als eigenaar als ik dit topic zou lezen,ongeacht hij naar buiten is gelaten of ontsnapt.
Yinnar schreef:dees_daan schreef:Ook al houd je de eigenaar verantwoordelijk, de kat kan er niks aan doen dat hij buiten loopt, die volgt alleen zijn instinct.
Daarnaast maakt het helemaal niet uit of het dier een eigenaar heeft of niet, hij lijd er niet minder om als hij die niet heeft.
Er zit alleen een extra emotioneel stukje bij mocht hij wel een eigenaar hebben maar daar heeft de kat niks aan.
Toch grappig dat mensen met onzin argumenten gaan strooien als er iets niet goed te praten is, het is de schuld van de eigenaar of het ligt er aan dat hij geen halsbandje heeft, TS is niet verantwoordelijk (is ze wel want er word opzettelijk zorg onthouden) een chip is niet goed genoeg, de kat laten opereren ook niet want o jee dan moet de eigenaar misschien de kosten betalen, vliegen worden ook doodgeslagen.. Wat een onzin allemaal om het goed te willen praten.
Straks gaan we de kat nog verantwoordelijk houden omdat hij niet goed naar links en rechts gekeken heeft voordat hij de weg overstak..
Prachtige samenvatting. Ik zou het niet beter kunnen. Waar het om moeten gaan is de kat. Die heeft mogelijk medische zorg nodig en je zorgt hoe dan ook dat hij die krijgt. De rest is totaal niet relevant in deze kwestie.
ohjajoh6 schreef:Heel eerlijk;
Hoe rot ik het ook voor de kat in kwestie vind, had ik hem dus waarschijnlijk laten liggen, want in ts haar situatie, had ik toch echt voor "de mijnen" gekozen.
cinniz123 schreef:ohjajoh6 schreef:Heel eerlijk;
Hoe rot ik het ook voor de kat in kwestie vind, had ik hem dus waarschijnlijk laten liggen, want in ts haar situatie, had ik toch echt voor "de mijnen" gekozen.
Precies!
Dus niet menemen en dan een topic over openen waarvan je weet hoe de meesten zullen reageren.
Als je je al rot voelt zit je neem ik aan niet op al die negatieve reacties te wachten?!
Ayasha schreef:Yinmar; lezen is een kunst. Ik zeg nl niet dat men katten binnen moet houden.
Celine_Famke schreef:TS: misschien als je uitlegt wáárom je niks mag/kan doen en wáárom je de kat niet naar buren kan brengen oid, snappen mensen het (beter)...
wendyenbram schreef:Celine_Famke schreef:TS: misschien als je uitlegt wáárom je niks mag/kan doen en wáárom je de kat niet naar buren kan brengen oid, snappen mensen het (beter)...
Waarom MOET ze het uitleggen? Omdat jij het graag wilt weten? Waarom kan men gewoon niet eens wat aannemen van iemand?
Ze is geen antwoord verplicht. Ze kan niet. ze woont niet bij ouders. en wil niet op straat komen te staan door het wel te doen. Neem jij haar in huis, wanneer ze naar bokt gaat luisteren, en toch jullie zin doordrijft? Ze ziet NU geen uitweg, dan het zo op te lossen. (hoeveel mensen zouden het dier niet gewoon laten liggen?)
wendyenbram schreef:Celine_Famke schreef:TS: misschien als je uitlegt wáárom je niks mag/kan doen en wáárom je de kat niet naar buren kan brengen oid, snappen mensen het (beter)...
Waarom MOET ze het uitleggen? Omdat jij het graag wilt weten? Waarom kan men gewoon niet eens wat aannemen van iemand?
Ze is geen antwoord verplicht. Ze kan niet. ze woont niet bij ouders. en wil niet op straat komen te staan door het wel te doen. Neem jij haar in huis, wanneer ze naar bokt gaat luisteren, en toch jullie zin doordrijft? Ze ziet NU geen uitweg, dan het zo op te lossen. (hoeveel mensen zouden het dier niet gewoon laten liggen?)