kat gevonden, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 06:36

Amandavd interessante benadering maar hoe zie je dat dan met de paardenmishandelingen? Ik lees die berichten dan en denk bij mezelf; hier zou ik mijn beestje nooit alleen laten staan. Prachtig lekker buiten maar blijkbaar niet veilig. Nogmaals dit is geen aanval maar puur intresse.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 06:40

@Amandavd, dit is geen topic over de mensen die hun katten binnen houden VS de mensen die hun katten ook buiten laten lopen. Het gaat om een dier wat lijdt en dat help je. Jouw argument in dit geval slaat kant nog wal. Dus bijvoorbeeld een weggelopen hond help je wel want de eigenaren hebben niet bewust een risico genomen? Stel dat dit een binnenkat is die is ontsnapt? Dan laten we hem maar creperen omdat de eigenaar mogelijk bewust de kat heeft buiten gelaten hierdoor weet dat hij risico loopt dus het z'n eigen schuld is? Dat weet je niet. Gaat het dit geval niet om het dier? Ik vind van wel. Je helpt een dier in nood en gaat geen excuses zoeken. Bah bah....

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 06:48

Hoe is het nu met dat katje?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 06:56

Yinnar schreef:
@Amandavd, dit is geen topic over de mensen die hun katten binnen houden VS de mensen die hun katten ook buiten laten lopen. Het gaat om een dier wat lijdt en dat help je. Jouw argument in dit geval slaat kant nog wal. Dus bijvoorbeeld een weggelopen hond help je wel want de eigenaren hebben niet bewust een risico genomen? Stel dat dit een binnenkat is die is ontsnapt? Dan laten we hem maar creperen omdat de eigenaar mogelijk bewust de kat heeft buiten gelaten hierdoor weet dat hij risico loopt dus het z'n eigen schuld is? Dat weet je niet. Gaat het dit geval niet om het dier? Ik vind van wel. Je helpt een dier in nood en gaat geen excuses zoeken. Bah bah....

Je maakt een eigen variatie op mijn post. Je hebt hem zeer duidelijk niet gelezen. Ik zeg nogmaals nergens dat ze het dier moeten laten creperen, ik heb zelfs gezegd dat ze de dierenambulance moet bellen. En ik zal ten alle tijden alle dieren helpen. Zo heb ik ooit een dode kat die langs de weg lag meegenomen, naar de DA gebracht en laten nakijken voor een chip. Zo kon de eigenaar opgespoord worden die vervolgens dankbaar waren dat ik het zo opgelost.

Ik zeg alleen dat wanneer je er bewust voor kiest je kat naar buiten te doen, dit soort gevolgen er kunnen zijn, en je indirect dan wel niet direct verantwoordelijkheid bent voor de dood van je dier. Want jij stelt hem bewust bloot aan gevaren.

Dus nogmaals, eerst goed lezen voor je reageert, en zeker als je de dramaqueen gaat uithangen en met dingen komt die ik totaal niet gezegd heb.

Jenny, dat is wel een interessante vraag. Ik denk wel dat je er meer zicht op kunt houden wanneer je dier in een wei staat, dan laat je hem niet loslopen tussen het verkeer etc, en dat is in vele gevallen wel bij een pensionstal waar het overgrote deel toezicht is. Maar ik snap je punt.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 07:10

Amandavd schreef:
Ik zeg alleen dat wanneer je er bewust voor kiest je kat naar buiten te doen, dit soort gevolgen er kunnen zijn, en je indirect dan wel niet direct verantwoordelijkheid bent voor de dood van je dier. Want jij stelt hem bewust bloot aan gevaren.

Dus nogmaals, eerst goed lezen voor je reageert, en zeker als je de dramaqueen gaat uithangen en met dingen komt die ik totaal niet gezegd heb.

Ik denk dat jij goed moeten lezen. Ik zeg dat het geen topic is over wel VS niet buiten laten lopen van katten. Je komt daar tekens weer op terug. Is niet relevant in deze kwestie. Het dier mankeert mogelijk wat gezien de staat waarin TS hem heeft gevonden. Dan onderneem je actie en ga je niet lopen miepen over een eigenaar die schuldig is omdat hij zijn kat laat buiten lopen. Dat weet je in dit geval niet.

Over dat drama queen kan ik alleen maar zeggen, kijk eens in de spiegel.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 07:24

Ik hoop niet dat je novem gespoten. De sterkte zal veel te hoog zijn voor een kat. Rund is nogal anders dan een kat.
Dan ben je maar in het wilde een gok aan het nemen.
Bel gewoon de dierenambulance. Of breng hem naar de buren en laat de ambulance hem daar ophalen.

Hulp heeft ie zeker nodig. En wellicht is iemand nu aan het zoeken naar de kat. Halsbandjes is niet meer van deze tijd. Tegenwoordig is dat een chip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 07:25

Ook al houd je de eigenaar verantwoordelijk, de kat kan er niks aan doen dat hij buiten loopt, die volgt alleen zijn instinct.
Daarnaast maakt het helemaal niet uit of het dier een eigenaar heeft of niet, hij lijd er niet minder om als hij die niet heeft.
Er zit alleen een extra emotioneel stukje bij mocht hij wel een eigenaar hebben maar daar heeft de kat niks aan.
Toch grappig dat mensen met onzin argumenten gaan strooien als er iets niet goed te praten is, het is de schuld van de eigenaar of het ligt er aan dat hij geen halsbandje heeft, TS is niet verantwoordelijk (is ze wel want er word opzettelijk zorg onthouden) een chip is niet goed genoeg, de kat laten opereren ook niet want o jee dan moet de eigenaar misschien de kosten betalen, vliegen worden ook doodgeslagen.. Wat een onzin allemaal om het goed te willen praten.
Straks gaan we de kat nog verantwoordelijk houden omdat hij niet goed naar links en rechts gekeken heeft voordat hij de weg overstak..

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 07:35

dees_daan schreef:
Ook al houd je de eigenaar verantwoordelijk, de kat kan er niks aan doen dat hij buiten loopt, die volgt alleen zijn instinct.
Daarnaast maakt het helemaal niet uit of het dier een eigenaar heeft of niet, hij lijd er niet minder om als hij die niet heeft.
Er zit alleen een extra emotioneel stukje bij mocht hij wel een eigenaar hebben maar daar heeft de kat niks aan.
Toch grappig dat mensen met onzin argumenten gaan strooien als er iets niet goed te praten is, het is de schuld van de eigenaar of het ligt er aan dat hij geen halsbandje heeft, TS is niet verantwoordelijk (is ze wel want er word opzettelijk zorg onthouden) een chip is niet goed genoeg, de kat laten opereren ook niet want o jee dan moet de eigenaar misschien de kosten betalen, vliegen worden ook doodgeslagen.. Wat een onzin allemaal om het goed te willen praten.
Straks gaan we de kat nog verantwoordelijk houden omdat hij niet goed naar links en rechts gekeken heeft voordat hij de weg overstak..

Prachtige samenvatting. Ik zou het niet beter kunnen. Waar het om moeten gaan is de kat. Die heeft mogelijk medische zorg nodig en je zorgt hoe dan ook dat hij die krijgt. De rest is totaal niet relevant in deze kwestie.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 07:36

Ik vind t gewoon bizar dat er een topic wordt geopend met 'help' terwijl alle hulp afgeslagen wordt door TS.....
Is dit een kreet om aandacht oid?

De meesten hier houden toch wel van dieren en vreten zich op over t feit dat er vrij weinig voor t beestje wordt gedaan.
En dat TS zelf wil gaan dokteren.

ik zou t niet tof vinden als eigenaar als ik dit topic zou lezen,ongeacht hij naar buiten is gelaten of ontsnapt.

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 07:39

cinniz123 schreef:
Ik vind t gewoon bizar dat er een topic wordt geopend met 'help' terwijl alle hulp afgeslagen wordt door TS.....
Is dit een kreet om aandacht oid?

De meesten hier houden toch wel van dieren en vreten zich op over t feit dat er vrij weinig voor t beestje wordt gedaan.
En dat TS zelf wil gaan dokteren.

ik zou t niet tof vinden als eigenaar als ik dit topic zou lezen,ongeacht hij naar buiten is gelaten of ontsnapt.

Dit ja, ik vind het ook bizar. Open dit topic dan niet, je weet hoe bokt is. Of neem het aanbod van cowgirl gewoon aan, dan krijg je ook aandacht.

Yinnar schreef:
dees_daan schreef:

Prachtige samenvatting. Ik zou het niet beter kunnen. Waar het om moeten gaan is de kat. Die heeft mogelijk medische zorg nodig en je zorgt hoe dan ook dat hij die krijgt. De rest is totaal niet relevant in deze kwestie.

Ook hier ben ik het volledig mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 07:45

Ho nu even allemaal. Nu heb ik toevallig al een ander topic voorbij zien komen van TS, waarin ze dus vermeld dat ze inderdaad in een hele moeilijke "thuissituatie" zit. Waar waarschijnlijk ook haar eigen pony , die goed ziek is staat en ze als ze inderdaad, als ze stront eigenwijs toch de dierenambulance had gebeld, wellicht diezelfde nacht nog wel met pony en al op straat had gestaan.

Heel eerlijk;
Hoe rot ik het ook voor de kat in kwestie vind, had ik hem dus waarschijnlijk laten liggen, want in ts haar situatie, had ik toch echt voor "de mijnen" gekozen. Dus ook al is het voor velen van jullie nooit genoeg, vind ik het eerlijk gezegd, dat ze nog meer doet, dan velen anderen in haar situatie waarschijnlijk hadden gedaan.
Het is altijd zo gemakkelijk oordelen vanuit je eigen luie stoel.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 07:49

ohjajoh6 schreef:
Heel eerlijk;
Hoe rot ik het ook voor de kat in kwestie vind, had ik hem dus waarschijnlijk laten liggen, want in ts haar situatie, had ik toch echt voor "de mijnen" gekozen.

Precies!
Dus niet menemen en dan een topic over openen waarvan je weet hoe de meesten zullen reageren.
Als je je al rot voelt zit je neem ik aan niet op al die negatieve reacties te wachten?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 07:56

cinniz123 schreef:
ohjajoh6 schreef:
Heel eerlijk;
Hoe rot ik het ook voor de kat in kwestie vind, had ik hem dus waarschijnlijk laten liggen, want in ts haar situatie, had ik toch echt voor "de mijnen" gekozen.

Precies!
Dus niet menemen en dan een topic over openen waarvan je weet hoe de meesten zullen reageren.
Als je je al rot voelt zit je neem ik aan niet op al die negatieve reacties te wachten?!

Zou jij misschien mijn teksten niet zo willen verkrachten? Want als je mij nu gaat quoten, doe het dan wel graag correct en in zijn geheel.
TS vroeg simpelweg wat ze wel zou kunnen doen voor het diertje in kwestie met de weinig - tot geen mogelijkheden die ze tot haar beschikking heeft.
Vind dat ze dan uiteindelijk nog meer ballen toont, dan dat de "afbranders" nu aan het doen zijn...

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:02

Ik verkracht niemand zn tekst.heb er niets aan veranderd
Ik reageer op een zin die iemand schrijft met mijn mening hierop.
En ik heb geen mening op jouw gehele tekst alleen die zin ;)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:06

Klopt, ze had de kat ook kunnen laten liggen, evt. aan de kant leggen, de dierambulance kunnen bellen en de exacte locatie kunnen aangeven als het thuis geen plezierige situatie is. Dat had ze beter kunnen doen dan het meenemen en van medische zorg onthouden. De kat was in ieder geval dan wel opgehaald en onderzocht door een dierenarts.

Ik heb een aantal jaar op de dieren ambulance gereden en we kregen vaak meldingen als deze waar we op af gingen. Het is uiteraard idealer als de vinder de kat meeneemt maar beter zo dan meenemen en niets kunnen/mogen doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:18

Yinmar; lezen is een kunst. Ik zeg nl niet dat men katten binnen moet houden.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:27

Ayasha schreef:
Yinmar; lezen is een kunst. Ik zeg nl niet dat men katten binnen moet houden.

Geldt eerder voor jou want ik zeg nergens dat JIJ zegt dat men katten moeten binnenhouden.

Kunnen we on topic blijven? Het gaat om het feit dat TS een kat met mogelijk letsel heeft gevonden, heeft meegenomen en vervolgens geen actie mag/kan ondernemen. De rest is totaal niet relevant. Ik snap niet waarom dat telkens wordt aangehaald. Deze kat heeft mogelijk medische hulp nodig en krijgt het niet. Laten we ons daarmee bezig houden.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:29

Waarom maak je in hemelsnaam een topic aan, terwijl je toch niks gaat doen??
Zet dat beessie dan aan de kant van de weg, en bel de dierenambulance dat die daar staat.

Nu kun je je wel heel zielig voelen, maar dat heb je zelf in de hand.

boer of geen boer, ik ken er zat met nog een groter hart voor dieren dan een gemiddeld mens !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:30

Ik was degene die zei dat de eigenaar die hem zo liet lopen Verantwoordelijk was dus je hoefde geen naam te noemen.
De rest was nl druk met TS af zeiken.

Als TS niet mag bellen houdt het op. Hij ligt nu beter dan waar ie lag.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-04-15 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:30

Celine_Famke schreef:
TS: misschien als je uitlegt wáárom je niks mag/kan doen en wáárom je de kat niet naar buren kan brengen oid, snappen mensen het (beter)...

Waarom MOET ze het uitleggen? Omdat jij het graag wilt weten? Waarom kan men gewoon niet eens wat aannemen van iemand?
Ze is geen antwoord verplicht. Ze kan niet. ze woont niet bij ouders. en wil niet op straat komen te staan door het wel te doen. Neem jij haar in huis, wanneer ze naar bokt gaat luisteren, en toch jullie zin doordrijft? Ze ziet NU geen uitweg, dan het zo op te lossen. (hoeveel mensen zouden het dier niet gewoon laten liggen?)

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:34

wendyenbram schreef:
Celine_Famke schreef:
TS: misschien als je uitlegt wáárom je niks mag/kan doen en wáárom je de kat niet naar buren kan brengen oid, snappen mensen het (beter)...

Waarom MOET ze het uitleggen? Omdat jij het graag wilt weten? Waarom kan men gewoon niet eens wat aannemen van iemand?
Ze is geen antwoord verplicht. Ze kan niet. ze woont niet bij ouders. en wil niet op straat komen te staan door het wel te doen. Neem jij haar in huis, wanneer ze naar bokt gaat luisteren, en toch jullie zin doordrijft? Ze ziet NU geen uitweg, dan het zo op te lossen. (hoeveel mensen zouden het dier niet gewoon laten liggen?)

Ze zegt niet dat het MOET ze zegt misschien is het handig, misschien snappen we je dan beter! Kwestie van lezen..

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:35

waarom reageren we hier nog op, TS reageerde hier heel begrijpelijk niet meer op.
voor diegene die hier over door wil zeuren kan volgensmij beter een eigen topic over maken.

Anoniem

wendyenbram schreef:
Celine_Famke schreef:

En hoeveel mensen zouden wél bellen of zelf naar de DA rijden? Of s'nachts hun bed uit komen om hem op te halen en naar de DA te brengen als er een telefoontje komt? Laten we daar een voorbeeld aan nemen ipv aan de egoïsten die het beestje lekker laten creperen aan de kant van de weg.

Bhodi

Misschien hoopte ts door middel van dit topic op andere bruikbare tips dan de dierenambulance :)

Ayasha
Blogger

Al stond ze onder leger bewaking dan nog zou ze af gezeken worden.