Voor en tegenstanders niets mis mee toch?
En ik denk zeker dat we hier allemaal hondenliefhebbers zijn
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Story schreef:Mijn vriend en ik werken ook fulltime. Hij 40 uur en ik 36 uur.
Onze hond blijft gewoon thuis en heeft de woonkamer tot zijn beschikking.
Wel werk ik dicht bij huis en kan hem als het nodig is tussendoor uitlaten.
Ik heb bewust de keuze gemaakt om een volwassen hond aan te schaffen die het al gewend was om alleen thuis te blijven.
Hij vindt het erg gezellig als wij thuis zijn maar als wij er niet zijn ligt hij heerlijk op de bank te slapen.
Wij hebben een actieve hond en ik heb voor mijzelf wel de regel opgesteld dat ik hem smorgens en savonds na mijn werk voldoende beweging geef.
Dat betekend dat ik smorgens minimaal een half uur tot 3 kwartier met hem wandel en savonds gaat hij mee naar de paarden en eventueel mee op buitenrit.
Hij wordt op deze manier vervult in zijn behoefte en voor ons is het mogelijk om een hond te houden.
xxxlottie schreef:Wij hebben een kennel in de tuin, als we weg zijn zitten ze daarin. Soms zijn ze alleen van 8 tot 5 uur en tja, dan moeten we drollen rapen, maar het voordeel is dat ze met z'n 2en zijn, dus niet alleen. Maar meestal zijn we wel eerder thuis. Als ze zo'n lange dag in de kennel zitten doen we niet even een blokje om, dan krijgen ze ook echt een wandeling waar ze flink hun energie kwijt kunnen.
blondies schreef:xxxlottie schreef:Wij hebben een kennel in de tuin, als we weg zijn zitten ze daarin. Soms zijn ze alleen van 8 tot 5 uur en tja, dan moeten we drollen rapen, maar het voordeel is dat ze met z'n 2en zijn, dus niet alleen. Maar meestal zijn we wel eerder thuis. Als ze zo'n lange dag in de kennel zitten doen we niet even een blokje om, dan krijgen ze ook echt een wandeling waar ze flink hun energie kwijt kunnen.
Dat is ook een reden waarom ik een buiten kennel verkies boven binnen voor de gevallen dat ze toch langer alleen moeten zijn. Ze kunnen poepen/plassen als ze moeten, toch een geruststelling dat ze niet met gekruiste pootjes zitten.
.xPenny schreef:Hoe kijken we hier allemaal dan tegen huiskatten aan?
Sommige mogen nog niet eens naar buiten!