Beide fulltime werken en een hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paperboy

Re: Beide fulltime werken en een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:22

Het is toch een prima discussie?

Voor en tegenstanders niets mis mee toch?

En ik denk zeker dat we hier allemaal hondenliefhebbers zijn :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:20

Bij mij wilde de fokker inderdaad ook weten hoe onze werksituatie was. Natuurlijk kan je leugens vertellen, maar als ik had gezegd dat we beiden fulltime werkten zouden we hem niet mee hebben gekregen. Maar we werkten afwisselende diensten waardoor er altijd wel iemand thuis was.

Wel goed dat een fokker ernaar vraagt. Moest ook meerdere malen komen kijken

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:30

Story schreef:
Mijn vriend en ik werken ook fulltime. Hij 40 uur en ik 36 uur.
Onze hond blijft gewoon thuis en heeft de woonkamer tot zijn beschikking.
Wel werk ik dicht bij huis en kan hem als het nodig is tussendoor uitlaten.
Ik heb bewust de keuze gemaakt om een volwassen hond aan te schaffen die het al gewend was om alleen thuis te blijven.

Hij vindt het erg gezellig als wij thuis zijn maar als wij er niet zijn ligt hij heerlijk op de bank te slapen.
Wij hebben een actieve hond en ik heb voor mijzelf wel de regel opgesteld dat ik hem smorgens en savonds na mijn werk voldoende beweging geef.
Dat betekend dat ik smorgens minimaal een half uur tot 3 kwartier met hem wandel en savonds gaat hij mee naar de paarden en eventueel mee op buitenrit.

Hij wordt op deze manier vervult in zijn behoefte en voor ons is het mogelijk om een hond te houden.

Wow... het kan zijn dat ik het niet helemaal begrijp hoor, maar jij laat je hond sochtends een half uur tot drie kwartier uit (loopt hij dan los?) en vervolgens zit hij een uur of 8 tot 10? alleen?

Ik denk dat het feit dat een hond alleen kan zijn zonder te slopen of te janken niet per definie betekent dat het dan okee is. Niet als dat om lange dagen gaat. Ik begrijp het niet als mensen daar zelf geen moeite mee hebben.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:01

Weet je als we allemaal 100 jaar in de toekomst konden kijken en wisten hoe we er elke dag voor stonden zoveel jaren vooruit dan is het makkelijk te zeggen van not done. Wat als jij morgen er niet meer bent? Hoe ga je dan met je dier om? nee, wil je niet aan denken natuurlijk. Maar dan heb je ook geen invloed op hoe het verder gaat met het diertje. En als je morgen niet anders kan dan voltijd werken omdat het moet. Je regelt het zo goed mogelijk voor het dier! En het dier is al gelukkig met de uren die je wel voor hem hebt. Zij hebben ons minder hard nodig dan wij denken. Wij denken dat ze het nodig hebben. Ja voor eten en drinken hebben we ze inmiddels zo gemaakt. Maar als ik nu kijk naar onze boxer die een onwijs vrij leven heeft is hij veel gelukkiger omdat hij zijn eigen keuzes mag maken vaak:) Hij regelt zijn zaken wel. En is nog nooit zo gezond geweest en blij geweest.

Maar ook hij zit wel eens een dag alleen als hij niet mee op bezoek kan en het wat verder reizen is. En tja de nachten zit je hond toch ook in huis zoveel uren zonder jou? Teminste die van ons ligt beneden in zijn mand en waakt voor ons:)

Je kan niet in de toekomst kijken. JE kan je leven nog zo plannen maar soms loopt het anders dan je dacht. Maar als je echt hart voor je dier hebt doe je het wel oplossen zo goed mogelijk. En soms tja is het niet anders maar is hij nog steeds gelukkiger dan in een kennel in een asiel omdat hij nergens terecht kan.

Laten we het erop houden dat je het doet om het dier een goed huis en een goede toekomst te geven. En hoe we het ook invullen we houden van dieren! Dat is waarom we in het overgroot deel een dier kiezen.

En ik blijf het zeggen dieren kiezen niet voor ons:) Wij kiezen voor dieren dan doe je er je best voor! En het dier heeft het echt niet slechter door dat jij er niet altijd bent.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:07

Ja als ik zie hoe mijn monstertje aan mijn voeten ligt te knorren dan is het me de inzet 100% waard!

Als je echt een hond wilt is er vanalles mogelijk om te voldoen aan zijn behoeftes, ook voor een fulltimer maar je zult er wat voor over moeten hebben :)

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:11

Wij hebben een kennel in de tuin, als we weg zijn zitten ze daarin. Soms zijn ze alleen van 8 tot 5 uur en tja, dan moeten we drollen rapen, maar het voordeel is dat ze met z'n 2en zijn, dus niet alleen. Maar meestal zijn we wel eerder thuis. Als ze zo'n lange dag in de kennel zitten doen we niet even een blokje om, dan krijgen ze ook echt een wandeling waar ze flink hun energie kwijt kunnen.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:15

xxxlottie schreef:
Wij hebben een kennel in de tuin, als we weg zijn zitten ze daarin. Soms zijn ze alleen van 8 tot 5 uur en tja, dan moeten we drollen rapen, maar het voordeel is dat ze met z'n 2en zijn, dus niet alleen. Maar meestal zijn we wel eerder thuis. Als ze zo'n lange dag in de kennel zitten doen we niet even een blokje om, dan krijgen ze ook echt een wandeling waar ze flink hun energie kwijt kunnen.

Dat is ook een reden waarom ik een buiten kennel verkies boven binnen voor de gevallen dat ze toch langer alleen moeten zijn. Ze kunnen poepen/plassen als ze moeten, toch een geruststelling dat ze niet met gekruiste pootjes zitten.

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:42

blondies schreef:
xxxlottie schreef:

Dat is ook een reden waarom ik een buiten kennel verkies boven binnen voor de gevallen dat ze toch langer alleen moeten zijn. Ze kunnen poepen/plassen als ze moeten, toch een geruststelling dat ze niet met gekruiste pootjes zitten.

Dat is ook precies de reden waarom we dit hebben. Ze mogen in de kennel gewoon poepen en plassen, het wordt elke keer opgeruimd en zo nu en dan weer even met de hogedrukspuit eroverheen.
Daar komt nog bij dat wij jachthonden hebben, die wil je niet altijd binnen hebben... Als ze onder de modder zitten of in een dode vis hebben gerold bijvoorbeeld :')

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:55

Wij hebben ook een jachthond en van de week lekker in hazenstront gerold. Gelukkig valt dat goed mee tenzij je aan zijn vacht gaat ruiken. Wat voor een ras heb je?

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 23:09

Wij hebben Drentsche Patrijshonden, jij?
Laatst had ze in de vis gerold, vieze vlek en STINKEN! Was zo blij dat ze niet in huis hoefde, heb haar gewassen, dubbel ingezeept maar de stank ging niet weg :')
Gelukkig doen ze dat niet al te vaak.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 23:22

Ooooh ik ben opgegroeid met drentse patrijs, echt nog van het boeren stevige type met flink behang. Machtig mooie hond en ontzettend gepassioneerd. Helaas twee jaar geleden aan ouderdom overleden. Nu hebben we duitse staande langhaar. Sensibeler wat een voordeel en nadeel kan zijn. Ze zijn gauw onder de indruk maar kunnen ook gauw dichtslaan hierdoor.

Ontopic: als je beide fulltime werkt en je kunt niet voldoen aan voldoende beweging en mentale uitdaging die bij een jachthond past zou ik er niet aan beginnen. Onze jachthonden zijn prima huishonden gebleken omdat ze daarbuiten ook konden voldoen aan hun natuurlijke instinct.

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 23:26

Wij hebben ook mijn hele leven al drenten, onze eerste was ook zo'n ouderwets type, de 2e niet zo, maar die had mijn vader eigenlijk puur gekocht voor de jacht, ook niet zo'n geweldig mooie hond. Nouja, wel mooi maar niet erg rastypisch, maar omdat ze het zo geweldig doet in de jacht daar een nestje uit gefokt en daar kwamen dan wel weer leuke pups uit, teefje van gehouden en daar gaan we nu waarschijnlijk volgend jaar weer een nestje mee fokken, maar het is erg lastig om een goede reu te vinden... Laatst hadden we een hele mooie gevonden, ook het mooie ouderwetse type, precies wat we wilde verbeteren in onze teef, maar helaas. Is gecastreerd, had iets met z'n prostaat... :(
Van welke fokker had je er een?

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 23:35

Ik zal je even pb-en om niet volledig off topic te gaan

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 23:37

Top idee! :)

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 00:12

Wij zouden ook dolgraag een hond willen, ik werk fulltime en manlief parttime. Maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om de hond 3 hele dagen per week de hele dag in onze flat te laten zitten. Onze buren doen dit wel, ik word gestoord van het gejank van hun eenzame hond. Had ik maar een smak geld, dan bracht ik hem naar een honden crèche. Nee, een hond zit er voor ons niet in, hoe gezellig we het zouden vinden!

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 00:24

Als je beiden fulltime werkt moet je geen hond willen aanschaffen. Tenzij je allebei wisselende diensten hebt waardoor de hond zowel 's morgens, 's middags als 's avonds goed uitgelaten kan worden. Of iemand in je omgeving moet zo gek (of lief, 't is maar hoe je het bekijkt) zijn om jouw hond 's middags uit te laten.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 00:51

Hoe kijken we hier allemaal dan tegen huiskatten aan?
Sommige mogen nog niet eens naar buiten!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 01:19

Een kat is een heel ander dier dan een hond met andere behoeften :').

ts:
Dat is toch echt afhankelijk van het dier zelf. Van ieder mens is er ook maar 1.
Over het algemeen zijn honden ontzettend sociaal en zou ik geen hond nemen als ik fulltime werk. Een hondenuitlaatservice is natuurlijk wel een uitkomst en wat ik op de eerste pagina las over 55+ opvang, klinkt ook niet verkeerd. Toch vind ik dat ook weer van de hond afhangen. Stel dat deze ontzettend gericht is op alleen jou dan zou ik een dierenuitlaatservice al snel not done vinden. Als je hond van aandacht houdt, van andere honden en een echte allemans liefhebber is, is het al een andere zaak. Het is een lastig dilemma en ik zou er zelf niet voor kiezen, denk ik.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:16

Kostolany schreef:
 En tja de nachten zit je hond toch ook in huis zoveel uren zonder jou?

Nou nee dus, gelukkig niet :)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:27

xPenny schreef:
Hoe kijken we hier allemaal dan tegen huiskatten aan?
Sommige mogen nog niet eens naar buiten!

Mijn katten mogen niet naar buiten nee. Alleen als ik er ben en in de ren. Ik woon langs een 80 km weg en wil ze niet van het asfalt moeten schrapen. Er liggen hier regelmatig katten dood op de weg.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:42

Katten de hele dag binnen of alleen vind ik geen probleem. Al moet ik wel zeggen dat ondanks dat het solitaire dieren zijn mijn ervaring is dat ze wel wat aan elkaar hebben. Anders dan bij honden, maar een kat echt helemaal alleen houden die niet naar buiten kan en dan nog fulltime werken zou ook voor mij niet goed voelen.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:31

De katten discusie kan beter ergens anders gevoerd worden.

Ik vind dat sommige het hier wel erg zwart wit bekijken allemaal. Beide fulltime werken? Nee dan echt geen hond ongeacht de situatie. Hoezo? Als een hond mee kan, er oppas geregeld wordt of de hond zelfs maar 3 á 4 uurtjes alleen zit. Ik zie het probleem niet zo. Ooit een hond gezien die echt van de ochtend tot de avond actief is? Ik niet. Denk dat de hond er echt niet heel veel omgeeft als hij een paar uurtjes alleen zit en zeker niet als die de ruimte heeft om ook nog te spelen als die niet wilt slapen.

Wij mensen zijn toch ook niet 24/7 onder de mensen?

Een beetje nuance kan wel.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:34

kan inderdaad geen kwaad als een hond een paar uurtjes alleen zit...maar volgens mij gingen de reacties vooral over het uren opsluiten in een bench of gewoon 8 uur overdag zonder uitlaten.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:46

Ik denk dat ik 8uur niet uitlaten, maar lekker vrij in huis met een vriendje nog minder erg vind dan 8uur in de bench en wel even een plasje mogen doen.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:54

Wij werken beiden fulltime, maar ik werk onregelmatige uren, dus in de ochtend en avond is er altijd iemand. Onze hond haat alleen thuis zijn dus dat is ze nooit, we brengen haar naar mijn ouders als we beiden weg zijn. Die hebben zelf ook honden en mijn moeder is altijd thuis. In mijn vrije tijd is hond overal bij, bij uitzondering gaat ze dan ook wel eens naar mijn ouders. In de toekomst komt mijn vriend thuis te werken, dat is helemaal ideaal :)