Koe en Kat, topic over katten #1!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Welke naam is leuker?

Koningin Nalina de tweede
27 (31%)
Smokey de jager
58 (68%)

Totaal aantal stemmen: 85

Roosje01

Re: Koe en Kat, topic over katten #1!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:08

Haha die foto van kylian

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:17

Kan ik hier wat vragen? We hebben Diesel nu 2 weken en om de paar dagen moet ze overgeven. Waar we haar vandaan hebben gebeurd dat ook af en toe, door stress. Daar kreeg ze 's morgens droogvoer en 's avonds nat uit zo'n kuipje, wij gaan over op alleen droog ('s morgens en 's avonds). Ze heeft de afgelopen paar dagen (per ongeluk) onbeperkt voer. Ze stopt wel als ze vol zit. Kan het zijn dat haar maag daar gevoelig op reageert?
Verder oogt ze niet ziek of gestressed.

We gaan dinsdag naar de DA voor chip en enting, dan zal ik het even navragen. Zouden jullie een oorzaak weten?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:24

Die van mijn moeten soms kotsen omdat ze te gulzig hebben gegeten; dat gebeurt wel eens als ze 'dood gaan van de honger' (vinden ze zelf dan :') ) omdat er een paar uur niks in de voedersilo zat. Op het moment dat we hem dan weer bijgevuld hebben, gaan ze vreten of hun leven er af hangt en ja..dat valt dan wel eens verkeerd.
Bij te koud (vlees)voer wil dat ook wel eens gebeuren.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:52

Ik heb juist een ander probleem mijn zwervertje blijft maar om eten mauwen ookal heeft ze om half 11 nog een bakje brokjes gehad. Onbeperkt neerzetten gaat niet ivm de hond en ben bang dat ze zich gaat over eten.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 16:21

de mijne gaat overgeven als ze wormen heeft dus kan ook een optie zijn.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 16:23

Roosje01 schreef:
Ik heb juist een ander probleem mijn zwervertje blijft maar om eten mauwen ookal heeft ze om half 11 nog een bakje brokjes gehad. Onbeperkt neerzetten gaat niet ivm de hond en ben bang dat ze zich gaat over eten.

Kan je het bakje van de kat niet op een hogere plek neerzetten, waar de hond niet bij kan?
Overeten zal niet gauw gebeuren en na verloop van tijd weet ze dat ze altijd voer heeft. Zorg wel voor een licht verteerbare brok in het begin :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 16:27

Heb iets van natuurlijke kittenbrokjes. En kuipjes pate. Geef haar nu 2x brokjes ochtend en avond en in de middag een kuipje pate.

De bedoeling is wel om een plankje aan de muur te maken maar dat kan ik nu even niet zo snel realiseren.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 16:29

Kittenbrokjes is prima toch? :j Die mag je best permanent neerzetten en dan bijv in de avond een kuipje paté.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 16:35

Oke dan ga ik dat doen als ik een plankje voor aan de muur heb geregeld.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 16:49

Ik zal de mijne ook even voorstellen: Abel (wildkleur) en Flip (sorrel). Volle broers, geboren in augustus 2012. Gecastreerd en superspeels. 50% Abessijn/25% Bengaal/25% Maine Coon. Spelen overdag buiten en komen rond etenstijd binnen voor de nacht. Het luikje gaat dan dicht. We wonen in een bos, dus ik heb niets afgezet en ze halen hun hart op met in bomen klimmen, eekhoorns najagen, muizen vangen etc etc.
Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 16:50

Dat is inderdaad een aparte combi van ouders, maar ik denk wel een hele gezellige, actieve en intelligente mix of niet?

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:02

Jep. Af en toe handjes vol... :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 04:03

Wat een heerlijke combi!

Ginger krijst echt veel. Vooral op een zeurende toon. Dan gaat ze naar de gang, raam, kast en slaapkamer en blijft maar krijsen. Snap haar niet. Tonic is daarintegen heel stil. Miauwen doet hij bijna niet, wel vaak een prrrrr. Super cute. Tonic is echt gewoon een ontzette makkelijk dier. Knuffelt graag, nieuwsgierig, speels, sociaal... Tonic blijkt honden ook fantastisch te vinden xD hij word ook steeds knapper. 50% boskat 25% main coon 25% naaktkat... Ja alles kan je in hem terug zien xD hij groeit als kool

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:31

Vandaag met Diesel naar de da, chippen en kijken waar het kotsen vandaan komt...

Afbeelding
Ze is gek op eierkoeken :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:37

hebben jullie trouwens ervaring met sterilisatie? Mijn poesje word 18 november gesteriliseerd, ze moet in de ochtend binnen en ik mag haar om 2 uur ophalen. Ik ben erg nerveus hierover, want bij haar zusje (andere eigenaar) bleek dat het een hermafrodiet was toen ze wouden steriliseren.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:38

Castratie ;)

Mijn katers zijn beide met 4 maanden gecastreerd en is prima gegaan. Poes die bij mijn ouders woont is met 6 maanden gecastreert en is ook prima gegaan :)
Even zorgen dat ze niet gaan springen en nergens afvallen en dan komt alles goed :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:39

Keet schreef:
Castratie ;)

Mijn katers zijn beide met 4 maanden gecastreerd en is prima gegaan. Poes die bij mijn ouders woont is met 6 maanden gecastreert en is ook prima gegaan :)
Even zorgen dat ze niet gaan springen en nergens afvallen en dan komt alles goed :)

bij ene poes is het toch sterilisatie? :p niet springen word een prbleem. Ipv rennend gaat mijn poes al springen van de zetel naar de tafel enzovoort door het huis.
Ze is trouwens 6 maanden

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:44

Nee, ook bij een poes noemen ze het een castratie

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:44

ok oeps :p bij mijn hond zei de dierenarts sterilisatie vandaar dat ik daarvan uitging :p

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:25

Ligt eraan steriliseren is de ei- of zaadleider doorknippen of afbinden castreren is alles verwijderen.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:29

Ik zal mijn heerlijke kater eens voorstellen <3

Frits William the thirth
Frits, poetie, mop
HTK
Kater
11-05-2013
Rood gecypert met wit

Afbeelding

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:07

Wat een leuk topic! Ik wil mijn 2 lieve katers ook graag voorstellen.
De zwarte heet Binky en is 2 jaar oud. Binky hebben wij als kitten uit het asiel geadopteerd samen met zijn maatje Bolleke. Helaas is Bolleke overleden aan kattenleukemie toen hij 7 maanden oud was |(
Omdat Binky toch best eenzaam was alleen zijn we op zoek gegaan naar een nieuw maatje voor hem en zie hebben we gevonden in Brutus! Brutus is nu 1,5 jaar oud en een kruising Noorse Boskat x ?.
Helaas bleek hij vlooien, oormijt, schurft en niesziekte te hebben maar na heel wat dierenartsbezoekjes is hij hier gelukkig helemaal van genezen. Hij heeft alleen altijd een traanoogje, aan de niesziekte over gehouden. Hij bleek ook een allergie te hebben maar waarvoor precies was niet duidelijk. Na lang dokteren hebben we een medicijn gevonden dat goed voor hem werkt waardoor hij geen jeuk meer heeft gelukkig en zijn eigen niet meer open krabt.

Binky als kitten
Afbeelding

Binky nu
Afbeelding

Zijn maatje Bolleke die er helaas niet meer is mag natuurlijk ook niet ontbreken..
Afbeelding

Brutus als kitten
Afbeelding

Brutus nu
Afbeelding

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:13

Wat een leuke katten. :D
Binky lijkt wel een beetje op mijn kat. :o Vaak hebben de zwarte katten die ik tegen kom een heel ander koppie, maar binky heeft bestwel het zelfde koppie. :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:17

Wat een leuke katten!

Diesel heeft wss een voedselallergie, nu gaan we haar op speciaal voer zetteen om te kijken of dat helpt -O-

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:20

Wat leuk! Ja Binky heeft best een apart koppie, beetje breed en platter dan de meeste katten.
Bij Brutus dachten we eerst ook aan voedselallergie, hij heeft ook een hele tijd op speciaal voer gestaan maar helaas bleek het toch een andere allergie te zijn..