Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Karlijnxxx schreef:Ik ken de TS en haar zus persoonlijk en wil toch even mijn mening geven hier op bokt.
Ik ken geen twee mensen die beter voor hun beestje zorgen dan deze twee dames. Ze zoeken normaal tot op het bot uit wat er aan de hand is met hun dieren en liever een dierenarts (of 3) teveel gebeld dan te weinig.
Ik zie dat er hier veel geroepen wordt qua ziekten en verhalen qua tumoren. Wat ik zelf zou doen in zo'n situatie: zou het bloed laten testen --> is daar niets aan te vinden dat zo'n kat zulk apart gedrag gaat vertonen en dit dus dieper gezocht moet worden zou ik ook voor inslapen kiezen. Waarom? Omdat, wat het dan ook is, de kans heel groot is dat het niet iets is wat 'simpel' te verhelpen is (dus een tumor, of een zwelling of een neurologisch probleem). We kunnen speculeren. Echter kan dan alleen nog sectie uitwijzen wat er aan de hand is. en het onderzoeken enorm in de papier gaat lopen met een heel grote kans dat het toch klaar is voor deze kat.
Dus dan zou ik ook voor de weg kiezen om de kat af te maken, hoe zielig en jammer het ook is voor dit beestje. Sterkte meiden!
dan laat ik hem weer gaan en doet die weer normaal. Hij spoort niet helemaal... Verder wel een lieve en vriendelijke kat hoor, dus geen rede om in te laten slapen bij hem. De poes is een schatje. Kan ook wel eens heel wild spelen maar dat doe ik helemaal zelf
ik zat altijd onder de krassen en beten. Soms draaide ze wel opeens door en dan werd ze echt een duivel, dan greep ik haar vast en dan plaatste ik haar in een andere omgeving en was het weer goed
ze had ook "aanvallen". Dan liep ik met haar op de trap en opeens begon ze te spartelen, grijpen, bijten, krabben en echt niet normaal. Helemaal van slag. Na half uurtje was ze weer zichzelf. Maar dit heeft ze nu al meer als anderhalf jaar niet gehad. Denk dat er toch wel iets van inteelt bij komt kijken...Cardy schreef:Heb even niet de kans om alles bij te lezen, want we zitten nog steeds in het ziekenhuis. Wat duurt het lang!
Ze is net voor foto's geweest, krijgt straks een infuus met antibiotica en.. Gaat voor de komende dagen opgenomen worden. Dat hadden we totaal niet verwacht!
Ze zijn bang dat de kat zover gebeten/gekrabt heeft dat ze tot in het gewricht gekomen is. Als dat zo is, dan zal dit operatief schoongespoeld moeten worden.
Wat een schrik zeg, maar blij dat alle artsen zo snel en correct handelen.
Vanavond een beslissing maken over de kat wordt lastig, want mijn zusje wil haar zelf zien. Staat wel in de planning dat ik sowieso samen met mijn moeder bij simba gaan kijken.