Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kuggur schreef:anneliesdj schreef:Ook stelt de rasvereniging een standaard prijs vast voor pups, je mag als fokker dus niet goedkoper dan dat verkopen, niet alle fokkers willen dan.
Wow, daar had ik nog nooit van gehoord. Ik wist dat rasverenigingen zich nogal wat aanmatigen, maar dat gaat wel erg ver.
anneliesdj schreef:Zijn best veel verenigingen die zulke afspraken hebben, vaak ook ongeschreven.
Is ook wel logisch want concurrentie lijkt me nou niet echt wenselijk
Kuggur schreef:anneliesdj schreef:Zijn best veel verenigingen die zulke afspraken hebben, vaak ook ongeschreven.
Is ook wel logisch want concurrentie lijkt me nou niet echt wenselijk
Nou inderdaad, dan is het stukken beter de prijs kunstmatig hoog te houden. Je wil de boel ook graag zo exclusief mogelijk houden nietwaar?
Ik had altijd al mijn twijfels bij de prijzen van sommige raszuivere puppies met papiertjes. Mooi dat je m´n vermoedens bevestigd.

kimmie261 schreef:als je ditzelfde zou doen met stamboomloze honden wordt je een "broodfokker" genoemd...![]()
waar ik mijn argentijnteefje vandaan had deed hetzelfde overigens,die man had iets van 30 honden zitten,bloedmooie honden overigens,kampioenen zowel teven als reuen,zijn naam was ook erg groot in de argentijnen wereld
maar als de teven uitgefokt waren kregen ze een spuitje,want puppies leverde meer op... hij nam ook keurig honden terug als mensen niet meer voor een hond konden zorgen,ook deze werden geeuthanaseerd.
tja..hij had wel een mooi huis overigens,want een puppie kostte een dikke 1500 euro...en hij leefde inderdaad puur op de fok van deze honden.
je zou bijna zeggen dat stamboomhondjes best wel wat opleveren ipv dat er geld bij moet zoals vele fokkers beweren...
anneliesdj schreef:Er kunnen meer redenen zijn om geen stambomen aan te vragen.
Het kan inderdaad zijn dat een fokker meer wil verdienen.
Het kan een oeps nestje zijn.
Het kan dat de fokker gewoon geen zin heeft in extra werk.
Het kan zijn dat het nest te snel na het vorige nest is (komt eigenlijk op hetzelfde neer als punt 1)
Wat ook heel goed kan is dat de fokker niet achter de ideeën van de rasvereniging/raad van beheer staat en daarom geen stambomen wil aanvragen.
Ook stelt de rasvereniging een standaard prijs vast voor pups, je mag als fokker dus niet goedkoper dan dat verkopen, niet alle fokkers willen dan.
Billy schreef:dat mag dus niet, prijsafspraken...
Je mag wel een adviesprijs hanteren als vereniging, maar niet vast
kimmie261 schreef:als je ditzelfde zou doen met stamboomloze honden wordt je een "broodfokker" genoemd...![]()
waar ik mijn argentijnteefje vandaan had deed hetzelfde overigens,die man had iets van 30 honden zitten,bloedmooie honden overigens,kampioenen zowel teven als reuen,zijn naam was ook erg groot in de argentijnen wereld
maar als de teven uitgefokt waren kregen ze een spuitje,want puppies leverde meer op... hij nam ook keurig honden terug als mensen niet meer voor een hond konden zorgen,ook deze werden geeuthanaseerd.
tja..hij had wel een mooi huis overigens,want een puppie kostte een dikke 1500 euro...en hij leefde inderdaad puur op de fok van deze honden.
je zou bijna zeggen dat stamboomhondjes best wel wat opleveren ipv dat er geld bij moet zoals vele fokkers beweren...