Wat voeren jullie je hond / pup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Re: Wat voeren jullie je hond / pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 07:59

Wij voeren onze pup sinds hij 3 maand is lotgering. Erg tevreden. Wissel wel elke keer van totaal voer dus koop niet maar 1 soort (in 1 pakket zitten meerdere diersoorten).
Daarnaast voeren we ei, groenten en af en toe yoghurt bij.
Groenten kook ik wel dan verteren ze het beter begreep ik. Ei gewoon rauw.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 08:20

hier geen barf of kvv meer, hond reageert er niet goed op.
hij staat nu al jaren op canex brokken en dat gaat ontzettend goed, in het weekend krijgt hij nog wel eens vers, maar hij eet het niet graag en zijn buik is dan vaak van slag, dus dat geven we bijna nooit meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 08:21

Leffroi schreef:
Ingrediënten had ik in de winkel niet zoveel zin om naar te kijken en dacht, ik zoek het op internet wel op. Het enige wat ik zover weet is dat er voor 60% vlees in zit, de rest aangevuld met aardappel, tomaat en mais. Maar het granengedeelte scheen echt minimaal te zijn. Je krijgt 15 kg voor 45 euro. Ik betaal nu voor een zak van 12 kg ook zoiets geloof ik en dan heb ik een brok met (volgens de leverancier, heb er eigenlijk nog niet eens naar gekeken) 40% vlees en de rest wordt gewoon aangevuld met granen e.d.

Heb verder niet naar zouten en andere toevoegingen kunnen kijken. Zie op zich wel lovende reacties staan, maar ja, ik weet dus niet wat er allemaal in zit en voor die prijs... Dan sla ik direct aan het twijfelen enzo. Nou staan er in sommige reacties dat de hond het niet wil eten (lust het niet), maarja die van mij eet toch wel alles wat los en vast zit.

Aardappel en tomaat? Wat een rare keuze om het mee aan te vullen aangezien aardappel en tomaat niet of heel weinig bijgevoerd word, gekookte aardappel kan wel maar dan nog vind ik het een vreemde keuze omdat dit geen voeding is wat je normaal gesproken bij zou voeren.
Tomaat mogen ze sowieso niet hebben..
Apart dat ze dan juist daar voor kiezen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 08:35

Tomaat kom ik nog regelmatig tgen als ingredient , vind het ook altijd een aparte keuze .
Op de nl site van profine staat ren uitgebreide ingredienten lijst en de gehltes etc.
Zo op het eerste gezicht zag het er best okay uit verder

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:04

Er staat op de verpakking niet 60% vlees. Maar 60% vlees en groenten. Oftewel, nog 40% andere producten. Daarnaast wordt in de ingrediëntenlijst niet gesproken over vleesmeel of gedroogde kip, maar gewoon over kip. Dat kan betekenen dat ze dat als verse kip (dus met water) gewogen hebben. Dan is het aandeel werkelijke kip veel kleiner dan dat het in eerste instantie lijkt.

Ik vind het al met al een twijfelachtige manier om de voeding aan te prijzen. Het riekt naar misleiding. Misschien is het niet zo, maar de combinatie lage prijs, geen percentages anders dan gecombineerd groente+vlees en geen duidelijkheid of het droog of nat gewogen vlees is om de volgorde van de ingrediënten te bepalen, maakt dat ik er niet zo snel voor zou kiezen.

Misschien is het wel goed hoor, maar de manier van aanbieden staat mij niet aan.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:15

Mijn pup is nu een half jaar.
Eukanuba lam en rijst.

Ze eet gewoon de volwasaen brok mee met de andere honden, vanaf dat ze 5 maand was.
Ze doet het er super op en eet het graag

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:22

Hier onze Welsh Corgi reu van nu 2 altijd op carnibest gehad super tevreden. Helaas heeft hij een nierafwijking waardoor hij juist geen vlees meer mag en op dieet voet staat van Hills.

We hebben nu een labrador pup die krijgt orijen brok en carnibest kvv.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:29

Ik lees hier even mee. Wij zijn de aanschaf van een hond aan het overwegen en het soort voer dat de hond gaat krijgen vind ik daarbij erg belangrijk.

Het zou voor ons samen de eerste hond zijn, maar ik ben wel opgegroeid met rottweilers. Onlangs met mijn moeder over oa het voer gesproken.
De eerste hond kreeg vlees, ik herinner me dat als een soort van gehakt met wat oud brood erbij. Daar deed ze het goed op, maar mijn moeder vond het wel veel meer gedoe dan de eukanuba die de tweede hond kreeg. Die kreeg daar overigens ook olie overheen.
Mijn moeder trok ook de vergelijking met de hond van mijn zusje. Volgens mijn moeder krijgt die supermarkt voer en die blijft maar poepen terwijl onze familie hond op de eukanuba veel minder ontlasting had.

Vooralsnog ligt mijn keus bij een brok zoals eukanuba oid. Ik moet nog onderzoeken wat er precies te krijgen is en kijken of ik de ingredientenlijsten ergens kan vinden.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:43

Mijn Border collie's zijn allemaal groot geworden met Cavom.
Af en toe vlees of een boterham tussendoor.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:04

Altijd Royal canin gevoerd totdat ik telkens een ontzettend zieke hond had. Tig onderzoeken etc en daaruit kwam dat mijn hond voor alles zo'n beetje allergisch was geworden. Nu is hij bijna 1 jaar en voer ik al zo'n 2.5 maand lotgering. Zoveel mogelijk verschillende soorten vlees en altijd rijst erbij voor zijn darmen. En hij doet het geweldig!

Na al die verschillende soorten brok en ook echt dure brok een Veel goedkopere oplossing gevonden waar hij alles voor wil doen!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 13:02

Hier boven word gesproken over eukanuba,dit valt bij mij ook onder slechte brok.ee goede brok is vaak niet duurder dan de goed kopen,want je voert er minder van.en inderdaad weinig poep. Goed voer heeft een hoog percentage vlees en bevat geen granen

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:13

Mizora schreef:
Er staat op de verpakking niet 60% vlees. Maar 60% vlees en groenten. Oftewel, nog 40% andere producten. Daarnaast wordt in de ingrediëntenlijst niet gesproken over vleesmeel of gedroogde kip, maar gewoon over kip. Dat kan betekenen dat ze dat als verse kip (dus met water) gewogen hebben. Dan is het aandeel werkelijke kip veel kleiner dan dat het in eerste instantie lijkt.

Ik vind het al met al een twijfelachtige manier om de voeding aan te prijzen. Het riekt naar misleiding. Misschien is het niet zo, maar de combinatie lage prijs, geen percentages anders dan gecombineerd groente+vlees en geen duidelijkheid of het droog of nat gewogen vlees is om de volgorde van de ingrediënten te bepalen, maakt dat ik er niet zo snel voor zou kiezen.

Misschien is het wel goed hoor, maar de manier van aanbieden staat mij niet aan.

En precies daarom twijfel ik aan de kwaliteit. Zoveel 'kwaliteit' voor zo'n prijs... Het zou wellicht kunnen hoor, maar als ik dan bij More blijf heb ik misschien nog wel beter voer, ookal zitten daar granen in.

Zover ik gelezen heb zit er wel verwerkte aardappel in de brok en de tomaat ook slechts een gedeelte? Maarja op de site zullen ze wel niks negatiefs neerzetten :Y) Ik dacht namelijk ook altijd dat tomaat niet zo gezond is voor de hond, maar weet nou niet meer of dat de plant of de vrucht was.

Nog maar even wat verder op onderzoek :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:29

De plant is giftig. De tomaat hoeft niet giftig te zijn, mits rijpe tomaten gebruikt zijn (sommige honden kunnen niet tegen nachtschadeproducten, maar dat is bij mensen soms ook het geval).

Granen zijn op zich niet slecht voor een hond. Als hij voldoende (juiste) vetten en eiwitten binnen krijgt, hoeft het voor de rest alleen aangevuld te worden voor qua energie. Dus qua kcal. En daarvan zijn granen, oftewel koolhydraten, zeer geschikt. Of je nu aardappel of granen voert, maakt voor de hond vaak niet uit (een uitzondering is een glutenallergie (=zeer zeldzaam) of glutenintolerantie (die honden mogen niet te veel gluten)).

Ik vind More er goed uitzien qua brok. Er zit voldoende veel vlees in (24% kippenmeel en 23% verse kip, wat omgerekend zo'n 8-9% kippenmeel zou zijn. En daarnaast nog minimaal 5% dierlijke producten. Dus ruim 35% dierlijk product). Ik zou daar eerder voor gaan dan Profine.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:48

Toch wel? Ja ik keek vooral naar het percentage vlees en heb dus niet gezien dat die 60% zowel de kip als aardappel is. Ik ben verder heel tevreden over More hoor, daar niet van. Maar ja, je zoekt altijd iets beters binnen je budget. Maar dan denk ik dat ik voorlopig toch bij More blijf.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:49

keona schreef:
Hier boven word gesproken over eukanuba,dit valt bij mij ook onder slechte brok.

Een waarom bij deze opmerking zou gewaardeerd worden.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 12:45

Er zijn relatief veel honden (voor deze prijsklasse/type brok) die er jeuk van hebben en/of veel van poepen. Het is het rijtje Royal Canin/Hills/Eukanuba en daarbij vind ik Royal Canin het fijnst en Eukanuba ruimschoots onderaan staan.

Op zich vind ik het alsnog geen slechte brok, alleen voor zijn prijsklasse vind ik hem niet goed. Ik zou eerder voor Nutro Choice gaan.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 19:40

Volgens mij had ik voor mijn kat toentertijd ook Nutro Choice, hoewel bij mij alleen het Choice gedeelte is blijven hangen.

Iemand hier ervaring met Cavom? Daar had de buurvrouw het over.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 20:12

Nutro natural choice voor de kat komt weer terug, nog even geduld :)

Iemand die ik ken voert Profine in combinatie met kivo petfood vlees, en die combinatie gaat al jaren top.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 21:56

Was het uit handel voor katten dan? Mijn kat is een jaar of 10 geleden overleden dus dat was me nog niet opgevallen ;)

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:46

Hier doen ze het allemaal super op Cavom. Wij wisselen om. Zo krijgen ze +- 3 dagen alleen brok en dan 3 dagen alleen Kivo.
Enige waar je bij Cavom op moet letten is dat er wat meer vet in zit. Veel fokkers die ik ken zijn erg tevreden over Cavom. Prijs/kwaliteit verhouding is ook goed.
Hiervoor kregen ze Biofood als brok, waar ik eigenlijk enthousiaster over was, echter aten ze dit veel minder graag. Kijk eens op www.voerwijzer.com

Tussendoor krijgen ze hier wel allerlei soorten lekkernijen.. schapenvet, zalmolie, pens, hart, tonijn, gedroogde long, gedroogde hoefjes, zalmkop, gedroogd konijn enz enz. Proberen het zo natuurlijk mogelijk te houden aangezien onze reu snel reageert op ''kunstmatige troep''.

Eukanuba, Royal Canin etc komt er hier echt niet meer in. Onze teef kreeg dit toen wij haar kregen. Slechte vacht, 5x per dag poepen (mega drollen). Na het switchen naar huidige voer ziet ze er top uit en poept +- 2/3 x per dag.
Zelfde als Lotgering. Veel slechte ervaringen over vernomen en zelf meegemaakt (uitslag op huid etc). Vind het veelal erg vet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:45

Hier doen de honden ook goed op Cavom. Beide glanzen erover. Mooi bespierd. Perfect op gewicht.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:48

Onze ene hond krijgt Smuldier, en onze andere hond krijgt Dog Lovers Gold omdat hij allergisch is voor kip en granen :)
Beide zien er super uit :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:23

Hier niet zo tevreden over Cavom, voor mijn honden teveel ingredienten die ze niet verteren en dus 3 keer per dag uit poepen.

Purizon ben ik wel tevreden over, maar ze krijgen vers vlees. Gedeeltelijk barf en gedeeltelijk meerdere diersoorten én verschillende merken KVV.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 06:45

Martine_R schreef:
Onze ene hond krijgt Smuldier, en onze andere hond krijgt Dog Lovers Gold omdat hij allergisch is voor kip en granen :)

Als je hond allergische is voor kip en granen kan hij toch ook gewoon kvv eten,misschien niet de smuldier inverband met de kip maar er zijn genoeg andere merken,vind dit juist geen reden om geen vlees te geven

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 08:22

Martine_R schreef:

mijn hond is allergisch voor granen (dus ook rijst en mais) en rund verdraagt ze slecht. Voor mij juist een reden om vers vlees te voeren, deels barf en deels kvv (oa Kivo, Dogmeat, Carnis). Over een paar weken komt er hier ook een pup bij en die krijgt nu al kvv, dus dat gaat hij hier ook krijgen in combinatie met barf.
Mijn oudje vind de meeste kvv niet lekker, hij krijgt wel voornamelijk smuldier en af en toe kivo of dogmeat. Barf is voor hem geen optie meer.