Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Leffroi schreef:Ingrediënten had ik in de winkel niet zoveel zin om naar te kijken en dacht, ik zoek het op internet wel op. Het enige wat ik zover weet is dat er voor 60% vlees in zit, de rest aangevuld met aardappel, tomaat en mais. Maar het granengedeelte scheen echt minimaal te zijn. Je krijgt 15 kg voor 45 euro. Ik betaal nu voor een zak van 12 kg ook zoiets geloof ik en dan heb ik een brok met (volgens de leverancier, heb er eigenlijk nog niet eens naar gekeken) 40% vlees en de rest wordt gewoon aangevuld met granen e.d.
Heb verder niet naar zouten en andere toevoegingen kunnen kijken. Zie op zich wel lovende reacties staan, maar ja, ik weet dus niet wat er allemaal in zit en voor die prijs... Dan sla ik direct aan het twijfelen enzo. Nou staan er in sommige reacties dat de hond het niet wil eten (lust het niet), maarja die van mij eet toch wel alles wat los en vast zit.
Mizora schreef:Er staat op de verpakking niet 60% vlees. Maar 60% vlees en groenten. Oftewel, nog 40% andere producten. Daarnaast wordt in de ingrediëntenlijst niet gesproken over vleesmeel of gedroogde kip, maar gewoon over kip. Dat kan betekenen dat ze dat als verse kip (dus met water) gewogen hebben. Dan is het aandeel werkelijke kip veel kleiner dan dat het in eerste instantie lijkt.
Ik vind het al met al een twijfelachtige manier om de voeding aan te prijzen. Het riekt naar misleiding. Misschien is het niet zo, maar de combinatie lage prijs, geen percentages anders dan gecombineerd groente+vlees en geen duidelijkheid of het droog of nat gewogen vlees is om de volgorde van de ingrediënten te bepalen, maakt dat ik er niet zo snel voor zou kiezen.
Misschien is het wel goed hoor, maar de manier van aanbieden staat mij niet aan.
Martine_R schreef:Onze ene hond krijgt Smuldier, en onze andere hond krijgt Dog Lovers Gold omdat hij allergisch is voor kip en granen![]()
Beide zien er super uit
Martine_R schreef:Onze ene hond krijgt Smuldier, en onze andere hond krijgt Dog Lovers Gold omdat hij allergisch is voor kip en granen![]()
Beide zien er super uit