Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
unihorses schreef:als ik kijk hoe ik mijn konijn ( was 7 he! ) hier met een kooi van 85cm bij 50 en een cavia erbij in en alleen zomers eens een uurtje buiten is dit toch al een villa voor ze.
Cayenne schreef:unihorses schreef:als ik kijk hoe ik mijn konijn ( was 7 he! ) hier met een kooi van 85cm bij 50 en een cavia erbij in en alleen zomers eens een uurtje buiten is dit toch al een villa voor ze.
Dat je vorige konijn er al niet lekker bij zat, wil niet zeggen dat de nieuwe situatie voor deze konijntjes automatisch wel goed is...
EskeGirl schreef:Ts, heb je misschien een foto van toekomstige verblijf? Ik had 2 konijnen op 2m2, maar dat was toch best een beetje krap, het zijn echt minimale maten. Het is nu, inclusief nachthok, ruim 4m2 (Ren van 1.70 bij 2 en nachthok van 1x0.70).
Mogen ze ook los in je kamer?
unihorses schreef:ja en hoezo is dit dan dieren mishandeling? ze hebben toch gewoon hun voldoende m2 mogen altijd loslopen en zijn altijd al binnen konijnen geweest, ze zitten sinds hun geboorte al binnen in een kooi. maar als ik ze buiten doe is het ineens wel goed? misschien met dan minder oppervlakte voor ze... en kou wind etc.. bovendien.. als ik ze nou nu al neem en naar mijn hand zet of een oudere uit de opvang, dezen zitten niet in een professionele opvang maar hebben wel hard een huisje nodig ( en nee met 4 weken heb ik ze natuurlijk nog niet thuis o.O )
ik hou me gewoon aan de standaarden voor wat ze moeten hebben; 1m2 per konijn
Cayenne schreef:unihorses schreef:als ik kijk hoe ik mijn konijn ( was 7 he! ) hier met een kooi van 85cm bij 50 en een cavia erbij in en alleen zomers eens een uurtje buiten is dit toch al een villa voor ze.
Dat je vorige konijn er al niet lekker bij zat, wil niet zeggen dat de nieuwe situatie voor deze konijntjes automatisch wel goed is...
alice0cullen schreef:Ik zou eerder een kooi nemen in de lengte dan met drie plateaus. Konijnen hebben een flink oppervlakte nodig vergis je daar niet in. De meeste konijnenhokken zijn in mijn opinie niet eens geschikt om konijnen in de houden.
Ze kunnen trouwens gewoon binnen dieren zijn, al heb je natuurlijk exemplaren die liever buiten leven. Wij hebben ook konijnen binnen aangezien ze anders door de tralies geregen worden door katten in de buurt.
adoremayke schreef:Wat ik me vooral afvraag is waarom je het jezelf aandoet om op een kamer van 3 bij 2,5 huisdieren te houden. Ik woon zelf in een iets grotere kamer en ik zou mijn god niet weten waar ik hier een kooi neer zou moeten zetten, de enige dieren waar ik plek voor heb zijn fruitvliegjes en zilvervisjes. Of het nu wel of niet verantwoord is om beesten in jouw kamer te hebben, denk ook aan je eigen comfort.
Edit; typo