Shiloh schreef:@Deed_daan Het is niet bij elke hond makkelijk om ze thuis te laten. Voor veel honden mensen is de hond als een kind en echt onderdeel van het gezin en willen ze die er ook graag bij hebben. Zeker als de dag meer inhoud dan alleen maar gaan eten.
Ik snap dan dus weer echt niet dat je jonge kinderen mee neemt naar een restaurant en andere mensen opzadelt met hun luidruchtigheid. Nu zou ik ook niet zo snel uit eten gaan in bijvoorbeeld een pannenkoek restaurant, maar in een wat beter restaurant zou mijn avond echt verpest worden door hard pratende schreeuwende kinderen. Als je gewoon rustige kinderen hebt die lekker zitten te kleuren en met een zachte binnen stem spreken, heb ik er totaal geen last van. Met een baby snap ik al helemaal niet dat je naar een restaurant komt eigenlijk.
Blijft dat beide niet altijd thuis gelaten kunnen worden en beide last veroorzaken als geen fatsoensnormen hebben aangeleerd.
Ik denk altijd, in openbare ruimtes hoor je rekening te houden met elkaar. Ik zou dus met honden niet naar restaurants gaan waar het niet gewenst is, en met kinderen naar typische gezinsrestaurants en als je het allemaal echt onoverkomelijk vervelend vind, zou ik naar een restaurant gaan waar het allemaal niet toegestaan is.
Als je je hond niet thuis kunt laten is dat imo jouw probleem en niet de mijne. Dat is nog geen reden om 'm maar mee te nemen.
Zit ook niet te wachten op schreeuwende en huilende kinderen als ik zit te eten maar ik moet zeggen dat ik die ook eigenlijk nooit tegenkom in restaurants.
Zoals eerder benoemd vind ik een strandtent/cafeetje langs de wandelroute etc. wat anders dan een restaurant in de stad. Als iemand een dagje uit is met de hond en even een kop koffie wil drinken op de route snap ik dat de hond meegaat.
Maar als jij hier in Amsterdam naar een restaurant gaat om te dineren en je neemt je hond mee dan vind ik dat toch echt wel een vreemde keuze