honden en pups uit buitenlandse stichtingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:01

Helaas is alles in de wereld een kwestie van vraag en aanbod. Ik begrijp echt de goede bedoelingen van de mensen die stumperds uit het buitenland halen, maar ook hier geldt: er is dus vraag en aanbod. Zolang wij de zooi opruimen (lees stumper honden en katten naar hier halen) gaan de werkelijk verantwoordelijken er ter plekke niets aan doen. "Iets doen voor onze honden en katten? Waarom, dat doen de Nederlanders toch voor ons?" Dat is mijn grootste bezwaar.

femo

Re: honden en pups uit buitenlandse stichtingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:04

Dus omdat je het niet in stand wil houden laat je al die zwerf katten en honden maar creperen? (Niet aanvallend bedoeld, maar dat kan ik echt NIET begrijpen. )
Ik vind dat er gecastreerd moet worden, Ja. Maar die overblijvers zijn ook levende wezens met een persoonlijkheid en gevoel.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:31

femo schreef:
Roodvos schreef:
Met honden geen ervaring, wel destijds geïnformeerd naar katten. Na rondbellen en vragen kwam ik bij een stichting die katten uit het buitenland herplaatst. Daar hadden ze ook prachtige halflangharige poes van ca. 6 maanden oud, en ik was al helemaal om. Maar toen kwam het: de voorwaarden in de overeenkomst. De kat zou altijd hun eigendom blijven, en als zij van mening waren dat je niet goed voor het dier zorgde konden ze het dier ook weer weghalen. Die voorwaarden hadden ze voor katten en honden.

Als je een dier hebt komt onherroepelijk het moment dat je moet beslissen over leven en dood. Ik kan en wil niet beslissen over het leven van andermans dier. Dat was voor mij de doorslaggevende reden om er niet mee verder te gaan. Informeer dus goed naar de voorwaarden.

dat heb je bij een nederlands asiel ook...

Maar dat hoeft geen reden zijn om het niet te doen, tenminste, ik heb me daar niets van aangetrokken toen ik een beslissing moest nemen. Ik heb mijn hond in moeten laten slapen en ik ga daar echt geen toestemming voor vragen, of gaan ze de rekening ook betalen? Je kunt toch ook niet verwachten dat een hond 100 wordt, eens komt die tijd.
Trouwens, ons konijn kwam wel uit het asiel. moet ik daar dan contact over op nemen? Is toch ook niet te doen voor die mensen.....

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:34

intel_1x schreef:
Een hond uit een NL asiel help je, een hond uit een buitenlands asiel red je het leven!

Dat geldt voor een hond uit het asiel soms ook hoor. Mijn hond was in beslag genomen wegens verwaarlozing, ze komt dan eerst een tijdje in de opslag ;( om vervolgens in een asiel te worden geplaatst, om daar vervolgens compleet weg te kwijnen. (dit betrof nog het oude asiel in Amsterdam dat nu niet meer bestaat, voor wie er wel eens geweest is kent de kleine kennels in donkere gangen... )
Om vervolgens haar een heerlijk leven te kunnen bieden met elke dag lange wandelingen los in het bos, waar ze helemaal in haar element was, dat doet niet onder voor het redden van een buitenlander wat mij betreft. Buitenlandse situaties zijn soms bar en boos, vooral Bulgarije bijvoorbeeld, maar in een roedel over straat zwerven en in ieder geval enigszins soort specifiek gedrag kunnen vertonen of hele dagen alleen in een klein hok te zitten, zonder daglicht, ik weet niet wat erger is. |(

Roodvos: mijn hond ruim twaalf jaar geleden uit het asiel gehaald. Hoop ingewikkeld gedoe omdat ze in beslag genomen was, maar er is nooit meer naar haar geinformeerd. Helaas is ze onlangs overleden. We hebben het asiel gebeld om dit door te geven; ze waren niet geinteresseerd, helaas.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:41

Eigenlijk komt het er dus op neer dat we gek zijn op honden en het graag zo goed mogelijk doen toch???

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:42

rien10 schreef:
Helaas is alles in de wereld een kwestie van vraag en aanbod. Ik begrijp echt de goede bedoelingen van de mensen die stumperds uit het buitenland halen, maar ook hier geldt: er is dus vraag en aanbod. Zolang wij de zooi opruimen (lees stumper honden en katten naar hier halen) gaan de werkelijk verantwoordelijken er ter plekke niets aan doen. "Iets doen voor onze honden en katten? Waarom, dat doen de Nederlanders toch voor ons?" Dat is mijn grootste bezwaar.

Op zich klopt het wat je zegt, maar als je nu een hond kunt redden die het gevaar loopt levend in brand te worden gestoken of met zoutzuur overgoten (Bulgarije) dan moet je dat soort principes misschien even overboord zetten...

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:50

Margee schreef:
Eigenlijk komt het er dus op neer dat we gek zijn op honden en het graag zo goed mogelijk doen toch???

*\o/* *\o/* Ik hou wel van een positieve insteek *\o/* *\o/*

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:52

het zou mooi zijn als sterilliseren en castreren eens verplicht werd.Zoveel pups en kittens die gedumpt worden,ook hier in frankrijk.Het plant zich maar voort.Dan zou er al minder leed zijn.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:54

Magrathea schreef:
Miepie77 schreef:
Pitbullkruising iss een omschrijving die iedereen begrijpt, hier vallen ook de staffords, dogo argentino, amerikaanse bull ed onder, ga ze niet allemaal apart opschrijven, maar de stoere rassen die als puppy heel leuk lijken tot ze gaan puberen, woon op een paar honderd meter van een groot dierenasiel, dus dit is geen fictie, andere rassen komen ook, maar die hebben meestal binnen een paar dagen een baas en dat zijn er niet zo veel, zelfde voor de Jr kleine hond maar wel karakter die je moet opvoeden en niet pas als het al mis is, echt gestoorde honden zitten er soms in het asiel, erg voor die honden, maar zo'n probleem ga ik niet in huis halen, mn buitenlanders waren in het begin wat wantrouwend maar als ze eenmaal zien dat je te vertrouwen bent bloeien ze helemaal open, compleet niet te vergelijken.

Oh alsjeblieft, doe niet zo uit de hoogte zeg... Verder blijf ik erbij dat mijn ervaringen met asiels anders zijn, maar goed, uitzonderingen bevestigen de regel ofzoiets?
En verder wil je je misschien inlezen in het gebruik van hoofdletters en punten, dat maakt je tekst leesbaarder :j

Over arrogant gesproken. Altijd mooi dat men begint te bitchen zodra hun argumenten een voor een worden ontkracht. Beetje zielig.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:57

Margee schreef:

Precies en waar jij dat vandaan denkt te halen, moet jezelf weten *\o/*

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:02

Ik heb niet heel het topic doorgelezen, dus don't shoot me :=

Toen ik voor mijn eerste hond ging kijken was het ook twijfelen. Zelf wou ik graag een puppy. In de nederlandse asiels zitten zelden puppy's. Ga je voor een puber/volwassen hond uit het asiel heb je in nederland ook een probleem. 9 v/d 10 is onopgevoede herder/rottweiler/pitbull etc. Niet iedereen wilt daaraan beginnen.

Zo kwam ik ook uit bij een pup in Spanje. Deze heb ik toen geadopteerd, helaas is deze maar 1,5 jaar oud geworden. Hij had een erge vorm van Leishmania. Ik ben bij verschillende dierenartsen geweest, en ze raden allemaal af om absoluut geen hond uit het buitenland te nemen. Bijna alle honden uit het buitenland (spanje) hebben Leishmania (of een andere verscholen ziekte). Het hoeft er niet altijd uit te komen,maar de meeste dragen het wel bij zich.

Daarom voor mij nooit meer een hond uit het buitenland. Mijn maat heb ik al na 1,5 jaar moeten laten inslapen.

Het was voor mij toen ook simpel toen we een nieuwe hond gingen zoeken. Gewoon een pup van een fokker/bij mensen thuis.
Mijn Cane Corso is nu inmiddels 10 maanden oud.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:07

Boooo erg naar maar dat ligt dan aan de stichting, mijn honden zijn nl alledrie getest en geen leishmania, als ze het wel hebben word dit eerlijk vermeld en kan je vaak via de stichting goedkoop de pillen hiervoor krijgen, mijn dierenarts heeft dit overigens nog nooit gezegd, die maken zich wel zorgen over hondjes uit het oostblok uit zgn puppyfabrieken. Die worden hier in Nederlad doodleuk door mensen en winkels als eigen fok verkocht. Maar dat zijn geen stichtingshonden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:08

Nikass schreef:
rien10 schreef:

Op zich klopt het wat je zegt, maar als je nu een hond kunt redden die het gevaar loopt levend in brand te worden gestoken of met zoutzuur overgoten (Bulgarije) dan moet je dat soort principes misschien even overboord zetten...

Ik snap je punt. Was het maar allemaal wat makkelijker...... ;(

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:16

In koudere landen heb je niet van die vieze parasieten en ziekten. Ik heb mijn hond dus uit roemenie en Is op die heup na (waarsch in elkaar getrapt) helemaal gezond! ze krijgen daar de zelfde inentingen als in nederland!

Laten we aub niet zo generaliseren: Over het 'algemeen' is een hond in nederland behoorlijk ontspoort. HOEFT niet!
in het buitnland hebben over het algemeen veel honden een rugzak. (HOEFT niet)

In beide gevallen moet je geluk hebben. het allerlaatste wat iik zou nemen is een uit de kluitgewassen doorgefokte rashond. Ik hou er niet van dat mensen lekker blijven fokken. (behalve als het zeer verantwoord gebeurd bij ee necht erkend en goed bedrijf)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:23

lilydj schreef:
ik denk dat het verschil tussen de nederlandse asiels en de buitenlandse organisaties is, is dat de NL asiels vol zitten met honden van mensen die hun honden hoogstwaarschijnlijk zat waren, want als je om je beestje geeft zoek je zelf een goede baas voor hem.

Dit is ook zo'n gek misverstand: ik lees hier overal dat de leuke honden binnen een paar dagen weg zijn uit asiels. Waarom dan jouw leuke hond daar niet heen brengen? Asiels bieden nacontrole (indien mogelijk) en het is in feite gewoon een medium via waar je snel aan een goed baasje komt. Niet iedereen heeft de tijd om zelf die controle te doen voor je je hond afstaat (misschien is dat wel de reden dat ze hun hond wegdoen? :)* ). Het asiel waar ik gewerkt heb, zou ik met een gerust hart mijn hond heen brengen als ik er niet meer zelf voor kan zorgen om wat voor reden dan ook.

Miepie... Sorry, maar je tekst was erg lastig te lezen zonder interpunctie, en ik heb geen moment het idee gehad dat je mijn argumenten aan het ontkrachten was. Volgens mij hebben we vooral verschillende ervaringen. Maar goed, ik ga in herhaling vallen en daar heb ik geen trek in. Ik ben trouwens ook niet aan het "bitchen" voor zover ik weet, sorry als dit zo overkwam. :)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:30

Omdat dat NL asiels op dat moment geen voor mijn geschikte kat hadden weet ik niet wat die voor voorwaarden stellen. Dat is misschien in net andere bewoordingen gesteld.

Ik ben waarschijnlijk ook wat stringenter dan de gemiddelde mens in hoe ik met voorwaarden omga. Zo heb ik ook geen FB omdat ik me niet in hun voorwaarden kan vinden. Desalniettemin weerhoudt dat de halve wereld er niet van om hun hele leven maar open en bloot op internet te gooien :D . Dus dat is ieder voor zich natuurlijk.

Ik heb uiteindelijk een halfwilde ca. 6 mnd oude kitten uit een boerenschuur geadopteerd, die anders waarschijnlijk verhongerd en doodgevroren zou zijn. Ze wordt deze zomer al weer 7 jaar <3 .

Hoe dan ook, mijn punt was: kijk goed naar de voorwaarden. Dat voorkomt teleurstelling achteraf.

Veel succes (en liefde :D ) allemaal van en met jullie hondjes!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:15

Een negatieve uitslag op een Leishmania test zegt helemaal niks. Mijn eerste buitenlander uit Griekenland werd in 2000 toen hij naar Nederland kwam getest in Utrecht, uitslag.....negatief. 6 jaar later werd Zorba ziek en wat bleek ? Toch Leishmania.....hij heeft overigens nog 6 jaar geleefd op medicatie en homeopathie.

De Leishmania test zal alleen positief testen als de Leishmania actief is.....met andere woorden ? Testen is overbodig en dat weten de stichtingen ook heel goed maar het staat leuk op de uitslag als er negatief getest wordt.

Dat alle honden uit het buitenland Leishmania bij zich dragen is kolder, erg kortzichtig van een DA om dat zo te stellen, als hij dat van Giardia zegt dan zeg ik ......ok, zou kunnen maar Leishmania komt niet overal in Europa voor, zul je toch echt voor naar het kustgebied moeten. Daarbij nemen we onze eigen hond graag mee naar het buitenland op vakantie dus hebben alle vakantiegangers dan toch ook Leishmania ? Waar maak je je dan nog druk om ?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:24

Miepie77 schreef:
Boooo erg naar maar dat ligt dan aan de stichting, mijn honden zijn nl alledrie getest en geen leishmania, als ze het wel hebben word dit eerlijk vermeld en kan je vaak via de stichting goedkoop de pillen hiervoor krijgen, mijn dierenarts heeft dit overigens nog nooit gezegd, die maken zich wel zorgen over hondjes uit het oostblok uit zgn puppyfabrieken. Die worden hier in Nederlad doodleuk door mensen en winkels als eigen fok verkocht. Maar dat zijn geen stichtingshonden.

Dit ligt absoluut niet aan de stichting. Leishmania laten testen zegt helemaal niks. Als ze het nu testen kan er niks aan de hand zijn, maar als het een week later actief is geworden kan je hond al jaren lang Leishmania hebben.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:58

Maar de mensen die zo bang zijn voor Leishmania, nemen jullie je hond dan ook niet mee op vakantie naar het buitenland? Dan heb je namelijk evenveel kans. Natuurlijk als een hond jaren lang zonder zorg op straat heeft gezworven is de kans groter dat de hond het heeft. Het is natuurlijk wel een heel goed punt om bij stil te staan. En het is je goed recht om er voor te kiezen om dan geen buitenlandse hond meer te nemen.

Weetje, zelfs als je voor zo'n zwervertje een 'rashond' prijs zou moeten betalen, ik zou het doen. Echt mijn hond is fantastisch, ik heb namelijk mijn hond niet omdat ik perse een zielige hond wou redden (dat ik dat heb gedaan is natuurlijk wel echt een heel erg groot pluspunt) ik zocht een hond die mij aansprak, ook qua uiterlijk, en je kunt er kort over zijn, maar honden met de looks van buitenlanders vind je hier gewoon niet. :+
Ik zou erg graag de mensen die zo sceptisch zijn over de gedragsproblemen van adoptanten eens willen uitnodigen om bij mij langs te komen. :D

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 17:12

aaah, kwam net een husky pup tegen op internet, een paar km van mijn huis af, dus daar ga ik waarschijnlijk van de week even kijken *\o/*

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:16

Leuk! Hopelijk heb je een klik! Een buitenlandertje of een 'gewone'?

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 17:33

oh, jammer er stond niet in de advertentie dat ze er 550 voor wou hebben, beetje jammer xd

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:57

Citaat:
Mijn kruising Husky......uit Spanje

[ Afbeelding ]

Ik wordt zo moe van.......de asiels in Nederland zitten vol. De meest klinkklare onzin !!! Asiels zitten bij lange na niet vol, daarbij vind ik het een waardeloos excuus dat omdat ik toevallig in Nederland woon een hond moet nemen uit een Nederlands asiel. Ik heb geen belang bij kruisingen herders, Stafford, Berners of kleine hondjes.

Kan iemand mij uitleggen waarom ik een hond zou moeten nemen uit een Nederlands asiel ? Een hond moet nemen die ik niet wil ? Waarom mag ik geen hond uit zoeken die mij aanspreekt of waar de klik mee is ? Ik ben toch degene die de verzorging en kosten op me neemt ?

Zou graag eens goed onderbouwd uit gelegd krijgen waarom ik verplicht wordt een hond te nemen die ik niet wil maar moet nemen omdat ik toevallig in Nederland woon en de Nederlandse asiels zogenaamd vol zitten !!!

_/-\o_

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:59

geerke schreef:
het zou mooi zijn als sterilliseren en castreren eens verplicht werd.Zoveel pups en kittens die gedumpt worden,ook hier in frankrijk.Het plant zich maar voort.Dan zou er al minder leed zijn.

Helemaal eens geerke!
Gelukkig doen de meeste asiel (ook in het buitenland dit al, zij zien ook wel dat dit op die manier dweilen met de kraan open is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:02

Wij hebben een hond uit Portugal, via New Goldra Dog Sanctuary. De pups zaten in een gastgezin en ik heb met deze vrouw vanaf het begin goed en eerlijk contact gehad en krijg nog altijd leuk reacties op foto's en updates die ik stuur. Geen idee hoe ze met eventuele problemen zouden omgaan want die hebben wij niet, maar de betrokkenheid doet me vermoeden dat dat wel goed zit.

Onze hond is nu bijna 1 jaar en ze kwam hier toen ze bijna 4 maanden was. Entingen, ontwormingen en chip waren in orde, vervoer ook super geregeld. We hebben haar zelf van het vliegveld gehaald en hebben haar dus ongezien gekocht. Wanneer je dat doet vind ik dat je rekening moet houden met alles, je stuurt zo'n beestje niet meer terug. Zindelijk worden duurde wat langer dan bij onze andere (ras)hond en het blijkt een podenco-kruising te zijn waardoor los laten lopen soms een uitdaging is. Voor ons geen punt, maar ik hoor helaas wel vaak dat andere buitenlandse honden hier in Nederland ook weer herplaatst moeten worden omdat ze ongezien zijn aangeschaft en dat er dan toch iets tegenvalt... In dat geval is een stichting die met gastgezinnen in Nederland werkt, of natuurlijk een asiel in Nederland, een betere optie om voor een hond te kijken.

Elk gered dier is er eentje trouwens, aan (dieren)liefde en hulp bieden aan andere levende wezens zouden geen grenzen moeten zitten... (letterlijk en figuurlijk)