Show je aquarium!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:56

Desty schreef:
xoranlover schreef:
Oh zo.
Hier heb ik dat geloof ik niet nodig met de fairy's. Die doen het zo ook goed. Zie ook steeds meer jongen.

Ik weet niet welke waardes zij nodig hebben. Of ja, welke optimaal zijn.
Maar de TB's zijn eigenlijk een 'genetisch foutje' en daardoor heel zwak. Zij moeten op dit soort water leven anders gaan ze dood, of misschien niet meteen dood maar fokken ze echt niet. Mijn vader doet nu alles ideaal voor ze, t gaat alleen nog steeds niet perfect. Vooral het vervellen is heel moeilijk voor ze, dus veel krijg je niet makkelijk groot.

De blue tigers zitten wel weer op heel andere waardes.

Klopt secricible! T is speciaal 'bee zout' maar veel verschil zal er denk ik niet in zitten. Hooguit verschil in bepaade zouten gehaltes.

Hi! Ik zag dat je heel veel moeite doet voor je taiwan bees. Heb je ze wel eens geprobeerd op normaal kraanwater en evt met een ph verlagende bodem?

Ik kweek zelf sinds kort met Taiwan bee op puur leiding water en een akadama bodem. Scheelt een heleboel tijd en geld als je het probeert en het schijnt te werken!

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:57

Hmmm misschien is dat idd het probleem... Wat moet je er dan onder doen? Of alleen het witte zand? De voedingskorrels hebben wij ook geprobeerd maar dat was een hel. Dat nooit meer hier iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:57

Mioux schreef:
Oja de barst heb ik ook gekent, 1 keer. Wel garantie en verzekerd, maar toch. De schade en ellende is dan al gebeurd. Daarom vertrouw ik ook geen externe pompen, ik heb vaker gehoord dat die kunnen gaan lekken na verloop van tijd, nou mij niet gezien hahah.

Wij hadden een zelfbouw bak. Draaide al jaren goed. Maar gelukkig wel goed verzekerd. En alle vissen hebben het overleefd. Nog steeds spijt dat we de bak toendertijd verkocht hebben. Want die draaide echt goed.

Maar in al die jaren nog nooit een lekke pomp gehad. Maar we bezuinigen dus ook niet op een pomp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:59

noaenkelly schreef:
Hmmm misschien is dat idd het probleem... Wat moet je er dan onder doen? Of alleen het witte zand? De voedingskorrels hebben wij ook geprobeerd maar dat was een hel. Dat nooit meer hier iig.

Ik heb alleen filterzand erin. Dit slipt 'nauwelijks' dicht. Omdat de korreltjes even groot zijn. En je hoeft het niet voor te wassen.

En ik zou zeggen vloeibare plantenvoeding.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:00

@western ik bezuinigde ook niet op de pomp, kostte best wat ! Maar ga het risico niet lopen ;) Zo koop ik ook alles nieuw, nooit tweedehands, mijn bak ook niet tweedehands. Dat was het dus niet :). Ik wil, ondanks verzekerd of niet, niet het risico lopen dat me vloer naar de knoppe is, vissen dood, meubels kapot... nee ik niet meer :). En binnenfilter werkt ook perfect, dus ik wissel ook niet haha.

Ik zou zelf filterzand gebruiken, kleur kan je altijd zelf bepalen. Ik heb bijvoorbeeld alleen filterzand, en ja me planten doen het allemaal heel erg goed! (rivier zand wit heet het wat ik heb)

Dit is ook vele malen fijner voor vissen als corydoras als dat je grint gebruikt.

Anoniem

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:03

Ik heb meerdere 2dehands bakken. Nog nooit problemen mee gehad. Maar ik test ze altijd in de schuur.

Ik heb 1 bak die lek is. Maar die is ook 20 a 30 jaar oud. Maar zit emotionele waarde aan. Dus die wil ik opnieuw laten kitten. En dan weer gebruiken.

Ik heb gewoon filterzand uit de bouwmarkt. 25 kilo voor 7 euro. Geloof dat er 75 kilo zand in de bak ligt.

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:06

Ik heb inderdaad ook filterzand met een onderbodem er onder. Dit is een heel dun laagje. Is het verstandig om andere planten te kopen of niet? En zo ja, welke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:08

noaenkelly schreef:
Ik heb inderdaad ook filterzand met een onderbodem er onder. Dit is een heel dun laagje. Is het verstandig om andere planten te kopen of niet? En zo ja, welke?

Flinke bos cabomba. Groeien altijd zeer snel.

Altijd als ik een bak opstart gooi ik eerst flink wat snelgroeiers erin. En daarna ga ik eens kijken welke planten ik mooi vind en welke geschikt zijn.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:14

Varens zijn ook heel sterk, die heb je ook in meerdere maten.

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:50

Varens hebben wij inderdaad gehad maar dit werkte niet goed i.v.m. bodem schoonmaken. Snelgroeiers hebben we er ook tussenstaan�.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:52

Anouska15 schreef:
Desty schreef:

Ik weet niet welke waardes zij nodig hebben. Of ja, welke optimaal zijn.
Maar de TB's zijn eigenlijk een 'genetisch foutje' en daardoor heel zwak. Zij moeten op dit soort water leven anders gaan ze dood, of misschien niet meteen dood maar fokken ze echt niet. Mijn vader doet nu alles ideaal voor ze, t gaat alleen nog steeds niet perfect. Vooral het vervellen is heel moeilijk voor ze, dus veel krijg je niet makkelijk groot.

De blue tigers zitten wel weer op heel andere waardes.

Klopt secricible! T is speciaal 'bee zout' maar veel verschil zal er denk ik niet in zitten. Hooguit verschil in bepaade zouten gehaltes.

Hi! Ik zag dat je heel veel moeite doet voor je taiwan bees. Heb je ze wel eens geprobeerd op normaal kraanwater en evt met een ph verlagende bodem?

Ik kweek zelf sinds kort met Taiwan bee op puur leiding water en een akadama bodem. Scheelt een heleboel tijd en geld als je het probeert en het schijnt te werken!

Nee kan niet, bij ons in de buurt zeker niet. Wij hebben namelijk een hardheid van 16(!!!), kraanwater. Daar kunnen ze niet op leven.
Kh 0 is ideaal, dus dat creeeren we dan ook voor ze. Wij kweken nu meer dan een jaar tb's en het gaat bij ons prima op deze manier. Anders kan niet.
Lees maar eens rond op garnalen sites :D

Ik schets even voor je;
We hebben akadama (ph verlagende bodem), oxydators en luchtfilters.
Ideaal is elke week verversen, wij doen 1x per 2 weken (ivm bacteriegetal).

Ph 6.2
kh 0
Gh 8
Geleidbaarheid 150-200 microsiemens

Perfecter kan niet voor tb's
Laatst bijgewerkt door Desty op 15-01-15 13:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:53

blyth schreef:
Druppie7711 schreef:
Mijn 100x40x40 cm, Zuid-Amerika niet helemaal biotoop correct :D

[ Afbeelding ]

Ik wist gewoon dat jij hier voorbij moest komen :))

Jaah duuh!! Ik als vissenfan kan natuurlijk niet ontbreken!! :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:20

noaenkelly schreef:
Varens hebben wij inderdaad gehad maar dit werkte niet goed i.v.m. bodem schoonmaken. Snelgroeiers hebben we er ook tussenstaan�.

Varens moet je ook vastzetten op hout of stenen. Of tegen de achterwand.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:28

Ik heb de varen gewoon in t zand, voor de wortels, en daarop inderdaad een steen zodat ze goed vast zitten

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:10

Oke, ik heb ze er al uit gehaalt maar dan weet ik dat voor de volgende keer! Zou ik mogen vragen hoe jullie de bodem schoonhouden?

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:19

[/quote]

Nee kan niet, bij ons in de buurt zeker niet. Wij hebben namelijk een hardheid van 16(!!!), kraanwater. Daar kunnen ze niet op leven.
Kh 0 is ideaal, dus dat creeeren we dan ook voor ze. Wij kweken nu meer dan een jaar tb's en het gaat bij ons prima op deze manier. Anders kan niet.
Lees maar eens rond op garnalen sites :D

Ik schets even voor je;
We hebben akadama (ph verlagende bodem), oxydators en luchtfilters.
Ideaal is elke week verversen, wij doen 1x per 2 weken (ivm bacteriegetal).

Ph 6.2
kh 0
Gh 8
Geleidbaarheid 150-200 microsiemens

Perfecter kan niet voor tb's[/quote]

Oke! De hardheid is inderdaad hoog! Ik heb zelf geen idee wat mijn waterwaarden zijn maar ze doen het er perfect op. Ben begonnen met Crystal Red en Crystal Black f2-f5 en inmiddels heb ik zo'n 10 taiwan bees rond lopen en sinds drie dagen ook de eerst f1tjes waaronder veel panda.

Water verschoon ik misschien 1 x per 2 a 3 maanden? Wel vul ik het gecondenseerde water regelmatig aan.

Zo zie je maar. Iedereen heeft zn eigen manier waarop ze het goed kunnen doen. Op de vivarium beurs heb ik 16 blauwe tijgers orange eye gekocht, daar zijn er inmiddels ook drie van met eitjes:)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:27

Dat is heel fijn dat het goed werkt zo :D

F1 zijn gewoon chrystal kleur (zowel black als red). Panda/king kong/ruby/wine red/blue bolt/red bolt zijn allen tb's!
Wij hebben ook blue tiger orange eyed :P
Ook nog pinto f1, en mijn vader is van plan om red en black zebra pinto's te kopen (en dan misschien te kruisen met tb's om te kijken wat er uit komt)

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:12

Desty schreef:
Dat is heel fijn dat het goed werkt zo :D

F1 zijn gewoon chrystal kleur (zowel black als red). Panda/king kong/ruby/wine red/blue bolt/red bolt zijn allen tb's!
Wij hebben ook blue tiger orange eyed :P
Ook nog pinto f1, en mijn vader is van plan om red en black zebra pinto's te kopen (en dan misschien te kruisen met tb's om te kijken wat er uit komt)

Ik weet wat f1 is:) gewoon kleurtje maar met Taiwan gen.
Leuk! Zelf ben ik van 5 naar 3 aquariums gegaan waarvan 1 gehalveerd dus eigenlijk 4. Alleen maar garnalen en het blijft leuk!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:13

Hier nog steeds nergens snow white te vinden...me bak staat startklaar dus nog even wachten voor de garnalen haha

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:21

Hoeveel snow White wil je hebben en waar woon je? Ik heb enkele golden snow White garnalen

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:23

Woon bij Barneveld Gelderland :-) welke zijn de golden dan? Heb je een foto?

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:44

Oh het leek alsof je panda bedoelde met f1 haha!
Wij hebben er 19 voor de garnalen :o

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:16

Afbeelding

Hoi allemaal, dit is mijn 60 cm bakje. Blauwoogjes, rasbora en een dwergkogelvisje en wat garnalen.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 18:22

elizexbeau schreef:
Ik heb wel eens gehad dat de staart van mijn vis in een soort 'puntje' veranderde, waardoor hij niet meer goed kon zwemmen en op den duur dus op de bodem lag. Deze is uiteindelijk opgegeten door zijn soortgenoten (wist niet goed wat ik er mee moest)

Ik quote even mijzelf!

Dit had ik moeten afkloppen -O- Ik heb weer zo'n 'geval'. Ik weet niet wat het precies is, gisteren was hij nog kerngezond! :(:) Wat moet ik nu met deze doen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:46

Verdoven, afmaken en doorspoelen?