Het hebben van een hond - hoe doen mensen dat toch

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sylkai

Re: Het hebben van een hond - hoe doen mensen dat toch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:52

Hier 4 honden, maar ik ben altijd thuis.
Hoe ik het zou moeten doen als ik zou werken , geen idee.
Maar met 5 kinderen zou hier ook vast wel weer een oplossing voor zijn

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:53

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:04

Wij hebben ook een hond, maar mijn moeder werkt alleen de ochtenden en soms eens een keer een middag. Maar dan is er of iemand anders thuis of ze gaat tussen de middag naar huis toe. Mijn schoonouders hadden ook een hond, hebben een eigen bedrijf om de hoek en gaan dus tussen de middag ook naar huis toe. Als je hele dagen weg bent lijkt het me wel lastiger ja. Of je zal een stukje tuin heel goed af moeten zetten en een honden luikje maken ofzo? Niet gezellig voor het dier, maar kan het wel zijn behoeftes doen.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:07

Wij hebben een hond, maar mijn moeder werkt thuis dus die laat haar tussen de middag uit. Dan komen ik en mn broertje uit school en laten wij haar weer uit. 's Ochtends en 's avonds doet mijn vader het.

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:15

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:41

Wel handig. De oudjes mogen zich gratis inschrijven en betalen niets, maar krijgen ook niets.. Maar degenen die oppas willen betalen aan de website :P Lekker verdienen zo, als website.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:10

Ts:
Het heeft hier ook lang geduurd voordat er ruimte en tijd was voor een hond.
Ik wilde op mn 22ste al een hond maar was toen alleen en werkte veel.
Toen ik samen ging wonen was ik 26 en kon het nog niet omdat we allebei veel werkte.
We hebben nu eindelijk een jaar een hond (inmiddels 8 Jr verder) en dan kon alleen omdat ik partime ben gaan werken en onregelmatig waardoor onze roosters op elkaar afgestemd kunnen worden (werken allebei voor dezelfde werkgever).

Misschien dat het voor jou nu nog niet haalbaar is, maar zeg nooit, nooit je weet niet hoe je situatie over een tijd is.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:50

Ik ben zodra het kon parttime gaan werken, 5 ochtenden waarvan ik 1 of 2 ochtenden thuiswerk. Daarvoor toen ik hele dagen werkten kon het simpelweg niet hoe graag ik ook toen al een hond had gehad.
Sindsdien altijd meerdere honden, en ik hou altijd rekening met ze. Met dingen buiten de deur zorg ik altijd dat ik niet te lang weg ben, eigenlijk plan ik mijn leven om de paarden en honden heen zij zijn voor mij het belangrijkste. Ga ook nooit op vakantie tenzij de honden mee kunnen, en dat al 20 jaar :o

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:11

Mijn vriend werkt full time en ik op het moment alleen de middagen dus onze hond zit dagelijks van half 1 tot half 5 alleen thuis, dat is naar mijn idee prima te doen. Toen ik nog de hele dag weg was ging ze met me mee naar t werk. Soms is ze ook wel eens langer alleen als we samen weg zijn maar daar heeft ze totaal geen moeite mee en hoeft ook nooit nodig haar behoefte te doen. We gaan er nu wel nog een hond bij nemen, wel zo gezellig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:15

Wij hebben in totaal 15 jaar honden gehad (altijd maar 1 tegelijkertijd) en die zat gewoon buiten als we waren gaan werken. Hebben een grote tuin.
Misschien is het heel gek maar waarom kan het niet? Waarom kan een hond geen 7 uur alleen zijn? Bij de meeste pensionstallen staan paarden ook 's nachts binnen en worden ze ook niet om de zoveel uur uitgelaten.

Nu hebben we sinds 3 jaar 2 honden en we merken wel dat ze het gezelschap aangenaam vinden, maar kan niet zeggen dat de honden die we alleen hielden het ook misten. Die waren ook gewoon gelukkig.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:21

Hier 2 Duitse herders.
Zitten ook vaak genoeg paar uur alleen.
Werk van huis uit dus veel zitten ze niet alleen.

Ik probeer in de mate van het mogelijke als ik weg moet ze mee te nemen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:28

Veel honden zitten echt te lang alleen thuis. Tjha en elke dag naar een opvang brengen of door een ander laten uitlaten......waarom heb je dan een hond denk ik dan. merk het hier ook 2 huizen verderop. als die mensen weg zijn dan zitten ze echt 3 uur achtereen te blaffen in de tuin. is toch niet fijn voor zo een dier.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:33

Voor mij was een hond sowieso geen optie.. In de vakantie 2 oppashondjes gehad (terwijl ik moest werken), maar dat vond ik al vreselijk omdat ze zo lang alleen zaten (waren het wel gewend, waren met z'n 2en maar toch....) Toen voor de gein eens naar een uitlaatservice gekeken... Maar echt... Die prijs..... Voor 4x per week... Mijn paard is gewoon goedkoper :$ Vond dat echt even schrikken... Want dat zou eventueel de oplossing kunnen zijn (dan nog had ik er niet tegen gekund.. maar ach ;))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:42

Lianne schreef:
Veel honden zitten echt te lang alleen thuis. Tjha en elke dag naar een opvang brengen of door een ander laten uitlaten......waarom heb je dan een hond denk ik dan. merk het hier ook 2 huizen verderop. als die mensen weg zijn dan zitten ze echt 3 uur achtereen te blaffen in de tuin. is toch niet fijn voor zo een dier.

En de onze lag 8 uur achter elkaar te snurken ;) De 1ne hond is ook de andere niet hé :) De 1ne mens is ook liever alleen dan de ander :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 21:22

Ik denk niet dat ik het per se zielig vindt als een hond een tijdje alleen thuis zit, als het bij de hond past en hij verder voldoende aandacht en beweging krijgt. In het weekend zou mijn hond zijn hart wel op kunnen halen, want dan ben ik altijd op de Holterberg en ga ik heel veel actieve dingen doen (ik wil graag een hond die dat leuk vindt!). Maar doordeweeks zit het iets minder makkelijk helaas.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:25

Daarom nemen wij momenteel geen nieuwe hond. Bobbie was bejaard op het laatst, die sliep wel de hele dag, paste goed bij onze leefstijl. Een pup of jonge hond past gewoon niet helaas, die zou dan in het slechtste geval 3 dagen 8 uur alleen zitten en in het beste geval 1 dag 8 uur alleen, dat gaat gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:26

Nou Ts, dan zit je met een dilemma denk ik... Een actieve hond zal ook minder makkelijk thuis kunnen zitten. Wij zitten met berner sennen. Onze extra tapijten noemen we ze ;) Die slapen bijna constant. Zijn wel altijd in om te spelen maar na 10 minuten hebben ze het ook gehad.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:26

Wij hadden een hond, en dat kon omdat mijn vriend toen dichtbij werkte en tussen de middag naar huis kon om hem uit te laten.
Hij ging toen ook later naar zijn werk dan ik, dus als ik naar mijn werk vertrok deed hij eerst een rondje met de hond.
's Avonds ging de hond bijna altijd mee naar stal, waar hij los mocht lopen, of anders rond etenstijd nog een rondje uit en voor het naar bed gaan nog een keer.

In de weekenden en vakanties ging hij zoveel mogelijk overal mee naar toe, en als we een keer weg moesten liet mijn vader of een kennisje met een hond hem uit.

Toen mijn vriend ergens anders ging werken kon hij de hond tussen de middag niet meer uitlaten, en de stal waar de paarden nu staan mogen honden niet los.
Dus toen onze hond op 14 jarige leeftijd werd ingeslapen hebben we besloten om voorlopig geen nieuwe hond te nemen, omdat onze mogelijkheden hiervoor nu te beperkt zijn en hij teveel alleen zou zitten.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:27

Hier twee honden, altijd iemand thuis maar we laten ze gewoon al vanaf het begin 3x daags uit, dus ze kunnen een hele dag alleen zijn als het moet. Hebben elkaar voor aandacht en zitten altijd overdag in de tuin, met een hondenhok om in te schuilen.
Hierna nemen we geen honden meer, maar dat is meer omdat het nu met kinderen erbij gewoon te druk is en ze aandacht tekort komen, ze gaan nu nog maar 1x per week een paar uur mee op pad.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:30

Hier 3 honden thuis, 2 volwassen en 1 pup.
IK ben zelf altijd thuis want ik werk niet, maar al willen we een dagje weggaan met ons gezinnetje ( waar honden niet mogen komen ) of bij iemand op bezoek ( 3 honden neem je niet ff mee ) en meestal gaan we bij mensen op bezoek die ook honden hebben... dan blijven ze gewoon thuis hoor.
En een dagje weg kan gerust 9 uur duren, maar mn honden liggen dan gewoon lekker te slapen. De pup zit gescheiden van de 2 andere in een vari. Maar hun maakt het echt niet uit hoor.
Al ben ik thuis de hele dag, ik neem ze echt niet elke dag uren mee naar buiten, gaat gerust een week voorbij dat ze alleen maar rondjes hebben gelopen om hun behoefte te doe. ( vooral met dit slechte weer doe ik ze echt geen plezier om uren rond te lopen )
IK ben eigenlijk altijd zo verbaasd dat "iedereen"minstens 2-3 uur per dag lopen met hun hond, daar heb ik echt geen tijd voor, en ook niet altijd zin in.
Maar ik weet zeker dat mijn honden het prima naar hun zin hebben.
Ze liggen binnen altijd te slapen, ze staan ook zeker niet om 7 uur in de ochtend naast mn bed omdat ze uit moeten. Al gaan ze pas om 1 uur voor het eerst naar buiten vinden ze ook prima.
En ze zijn echt niet vervelend, ze zijn niet druk, ze blaffen nooit, ze slopen niks. Als er bezoek komt zijn ze ook niet hyper, ze gaan gewoon verder pitten.
Ze rennen en vliegen soms door het huis, omdat onze pup nog wel is dr gekke 5 minuten heeft. Maar ook zij slaapt verder gewoon heel de dag hoor.

Met 1 hond doe ik heel veel wedstrijden ( waar hij super presteert ook , veel prijzen gewonnen al ) nu heeft hij sinds eind oktober winterstop, en is eind feb weer zn eerste wedstrijd, dus nu doet hij helemaal niks. Alleen lekker eten, slapen en zn behoeftes doen. Voor de rest ligt hij alleen maar te slapen.
En werkelijk ik heb nooit last van ze, en iedereen vind mn honden altijd geweldig omdat ze zo rustig zijn...want bij de meeste mensen waar ik over de vloer kom, zijn de honden gelijk stuiterballen, nou bij mij gelukkig totaal niet!

Maar mn honden zijn dus weinig alleen thuis, want ik werk niet. Maar ze worden ook zeker niet elke dag een paar uur naar buiten genomen hoor.
Maar zijn ze alleen thuis kunnen ze ook makkelijk lang alleen blijven.
Voor een hond maakt het niet uit of je 1 uur weg ben of 5 uur, of 5 uur of 8 uur. Ze hebben niet echt een tijdsbesef/.
Als ik 5 min weg ben geweest zijn ze net zo blij als wanneer ik 5 uur weg ben.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 21:42

DeMolenhoek schreef:
Nou Ts, dan zit je met een dilemma denk ik... Een actieve hond zal ook minder makkelijk thuis kunnen zitten. Wij zitten met berner sennen. Onze extra tapijten noemen we ze ;) Die slapen bijna constant. Zijn wel altijd in om te spelen maar na 10 minuten hebben ze het ook gehad.

Klopt, ik hou erg van Border Collies en Australian Shepherds :)

http://nextranks.com/data_images/dogs/a ... erd-06.jpg

<3
Laatst bijgewerkt door Sheran op 29-12-14 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

justxanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:56

Vaak slapen honden tot wel 10 uur per dag dus als je weg bent gaan ze vaak slapen.
Je kan er een hondje bij nemen als gezelschap maar een poes doet het ook prima (mijn sint bernard en de kitten :D ) ze vermaken zich samen prima.
Het ligt er ook aan wat voor hond je hebt,,, een sint bernard houd wel van een wandeling maar 's avonds rond 11 uur als ze haar laatste rondje moet lopen dan moeten wij haar optillen van de grond omdat ze lui is en niet mee wilt.
Je kan je hond ook in een RUIME en GROTE kennel doen overdag... lekker buiten en kan die plassen en poepen
een hond kan het wel 7 - 8 uur volhouden per dag qua plassen etc, net wat ze gewend zijn. maar inderdaad wat er wordt gezegd ze hebben geen tijdsbesef
hij ziet de familie en de overige dieren als onderdeel van de roedel.
in een opvang zou ik hem zelf niet doen omdat hij dan in een vreemde omgeving is, je betaalt je scheel en ze worden maar 2 x uitgelaten als je geluk hebt ( eigen ervaringen )
uitlaatservice kan wel, of de buren misschien?!
Ik heb onze hond uit het asiel, studeer en me vriend werkt. Ben blij dat we haar hebben en nemen haar overal mee naar toe! :D Als het kan...gewoon doen, je maakt er wel geld voor, want eten moet hij toch :j
veel honden zoals herders, setters, retrievers etc zijn denk honden... je moet ze ook aan het werk houden in hun hoofd anders gaan ze zich vervelen... dat is vaak wat mensen vergeten. Wandelen alleen is niet genoeg. Als je een australian shepperd neemt (super leuk!) ga lekker met hem op behendigheid of iets of naar het park over dingen heen springen, commando's aanleren niet alleen zit , lig. Je krijgt er liefde en trouw voor terug. <3

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:12

Sheran schreef:
DeMolenhoek schreef:

Klopt, ik hou erg van Border Collies en Australian Shepherds :)

http://nextranks.com/data_images/dogs/a ... erd-06.jpg

<3

Herkenbaar, die voorliefde :D

Hier een werkende single mom met paarden en eigen huis. In bezit van een BC en een kruising BC X Aussie. Laatstgenoemde is pas 2,5 maand oud en dus echt een pup. Moeder en zoon in dit geval.
Zelf ben ik 2-3 dagen per week van huis. Enorm lange dagen, kunnen zelfs van 05.30 tot 22.30 duren, maar dat is wel heel uitzonderlijk. Meestal zijn mijn werkdagen een uur of 12.

Anyway, toen ik mijn BC teef kocht zat ik in de WW, daardoor alle tijd gehad voor de basisopvoeding. Toen ik weer ging werken heb ik de keuken, bijkeuken en tuin dogproof gemaakt. En vaak ging ze bij hele lange dagen lekker naar een vriendin.

Nu ook weer aan het werk en de hondjes blijven vaak alleen thuis, in de ochtend nog een wandeling, daarna in de bovengenoemde ruimtes.

Met de BC doe ik aan schapendrijven en binnenkort ook agility, dat plan ik op mijn vrije dagen. De pup is een luilak, ongelooflijk. Doet niets anders dan groeien, groeien, groeien en nog eens groeien en dat vooral doordat hij het liefst eet en slaapt.
Maar toch ravotten ze veel samen.

Burengerucht is nauwelijks van toepassing, BC slaat wel aan als er iets is in de brandgang, maar uitermate kortstondig.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 09:55

Interessant topic!
Wij hebben 2 honden, een Jack Russel van 3 jaar en een Berner sennen van 2.
Sinds mijn nieuwe baan, zijn ze maar een middag alleen van half 12 tot half 7.
Op zich een lange dag maar ze houden t makkelijk vol met z'n tweeën, ze vinden t wel fijn om een dagje uit te rusten want als ik thuis ben lopen ze de hele dag achter me aan en mee naar de paarden. Mijn moeder of haar vriend zijn de rest van de dagen dat ik werk thuis en andersom.
Savonds als we dan thuis zijn krijgen ze veel aandacht en slaapt de Jack Russel bij me.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:16

Sheran schreef:
Ik denk niet dat ik het per se zielig vindt als een hond een tijdje alleen thuis zit, als het bij de hond past en hij verder voldoende aandacht en beweging krijgt. In het weekend zou mijn hond zijn hart wel op kunnen halen, want dan ben ik altijd op de Holterberg en ga ik heel veel actieve dingen doen (ik wil graag een hond die dat leuk vindt!). Maar doordeweeks zit het iets minder makkelijk helaas.

Dan krijg je ook weer het probleem dat een pup ook weer niet te veel mag bewegen...