facebook pagina voor strengere maatregels voor staffords

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 07:40

interessante discussie..

Hoe leuk en lief deze dieren ook kunnen zijn.. ze moeten, zoals hier ook gezegd wordt, goed opgevoed worden, en niet iedereen kan dat (ook niet iedereen die zegt dit wel te kunnen :+ ) Om dit soort bijtincidenten te voorkomen, wat zou er dan wel gedaan moeten worden? (ipv aangeven dat wat nu gedacht wordt, niet goed is, want het ligt niet aan de arme hondjes).

Ik zie persoonlijk alle honden liever aangelijnd op straat, maar ja, ga dat maar eens voorstellen. En waarom geen veel strenger verkoop/houd-beleid zodat er minder van komen?
Ik kan aan iemand zn hoofd niet zien of de hond goed opgevoed is, en als ik ineens een loslopend bulltype tegenkom (evenals een ander groot of stoer ras) die ietwat te fanatiek aankomt, wordt ik daar nerveus van :j
En ik vind dan al helemaal niet dat ik moet weten hoe ik een aanvallende hond los moet trekken..

Enne "Dus mijn lieve amstaf die nog geen vlieg kwaad doet.." hoe kan ik dat ruiken? Dat die ene amstaf toevallig wel lief is?
Ik heb dan liever een tekkel in mn schoen dan een amstaf, als ik moet kiezen...

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 07:49

Cer schreef:
interessante discussie..

Hoe leuk en lief deze dieren ook kunnen zijn.. ze moeten, zoals hier ook gezegd wordt, goed opgevoed worden, en niet iedereen kan dat (ook niet iedereen die zegt dit wel te kunnen :+ ) Om dit soort bijtincidenten te voorkomen, wat zou er dan wel gedaan moeten worden? (ipv aangeven dat wat nu gedacht wordt, niet goed is, want het ligt niet aan de arme hondjes).

Ik zie persoonlijk alle honden liever aangelijnd op straat, maar ja, ga dat maar eens voorstellen. En waarom geen veel strenger verkoop/houd-beleid zodat er minder van komen?
Ik kan aan iemand zn hoofd niet zien of de hond goed opgevoed is, en als ik ineens een loslopend bulltype tegenkom (evenals een ander groot of stoer ras) die ietwat te fanatiek aankomt, wordt ik daar nerveus van :j
En ik vind dan al helemaal niet dat ik moet weten hoe ik een aanvallende hond los moet trekken..

Enne "Dus mijn lieve amstaf die nog geen vlieg kwaad doet.." hoe kan ik dat ruiken? Dat die ene amstaf toevallig wel lief is?
Ik heb dan liever een tekkel in mn schoen dan een amstaf, als ik moet kiezen...

Aan mn schoen wel ja. maar denk dat de Teckel wel 10x eerder aan je schoen heb zitten.

Maar dat alle honden aangelijnd op straat moeten vind ik ook.

Cer

Re: facebook pagina voor strengere maatregels voor staffords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 07:55

ja dat snap ik nu wel, dat kleinere rassen fanatieker of feller zijn.. maar heeft t ook niet een tikje te maken met de gevolgen ALS er wat misgaat??
De grotere rassen kunnen nog zo lief tussen de konijnen zitten, maar als ze los gaan (door wat voor reden dan ook) is de schade vele malen groter...

(ik zou het huisdierenbeleid sowieso drastisch anders zien, maar dat schijnt sociaal onacceptabel te zijn :') )

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 08:02

Dat is zo Cer, als die een keer bijten is de 'ramp' vele malen erger daar ben ik het mee eens. Maar voor mij is een beet een beet ongeacht het ras. Weet dat dit niet realistisch is voor veel mensen maar zo denk ik er over.

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 08:34

Cer schreef:
ja dat snap ik nu wel, dat kleinere rassen fanatieker of feller zijn.. maar heeft t ook niet een tikje te maken met de gevolgen ALS er wat misgaat??
De grotere rassen kunnen nog zo lief tussen de konijnen zitten, maar als ze los gaan (door wat voor reden dan ook) is de schade vele malen groter...

(ik zou het huisdierenbeleid sowieso drastisch anders zien, maar dat schijnt sociaal onacceptabel te zijn :') )

Inderdaad de gevolgen zijn van mindere schade door een klein hondje maar wel net zo irritant!!!
Heb zelf een beauceron... een reu.... en voornamelijk een zacht gekookt ei.... kan wel ontzettend boos worden op baasjes van kleine honden waarvan het keffertje mijn hond aanvliegt en dan vervolgens ook nog zeggen niet doen.... straks bijt hij jou....

Ook in mijn buurt zie je vaak een bepaald soor type persoon met een stafford die vervolgens voor geen meter luisteren en meer de baas uitlaten dan andersom....
Een stafford van 4 maanden uit die al serieus bij mijn hond (toen 6 jaar) in de nek aan het bijten was en baas staat ernaast en zegt ja ze is wel nog speels.... {:)-:(

Het kunnen ontzettend lieve honden zijn mits goed opgevoed....
Denk zelf ook niet dat het een disscusie punt is of het wel of niet ook andere honden had kunnen overkomen... feit is gewoon dat het staffords waren. En tuurlijkj ligt het aan de opvoeding en kunnen de honden er niks aan doen....feit is wel dat ze nu zijn zoals ze zijn en dat is een gevaar voor andere mensen en dieren.

Vind het ontzettend verdrietig dat je dat als baasje moet meemaken!! en wens hun ook onzettend veel sterkte!

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 09:02

PFfff en maar door hameren t zijn zulke schatten met kinderen
DAAR gaat het niet om het gaat om hond agressie en dan kan je niet ontkennen
En dan maar steeds die kleine hondjes erbij halen

Heb zelf chi.s gefokt .mensen belde voor hun kinderen wilde ze graag een pupje
vroeg altijd naar de leeftijd Onder de 10 jaar verkocht ik geen.pup
Een chi pup van is geen speelgoedhondje en daar gaan veel de fout mee in

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 09:04

En die pagina met bijt incidenten is van 2000 .we zijn inmiddels bijna 15 jaar verder
Als ze nu opnieuw onderzoeken zouden doen weet ik wel zeker dat er hele andere resultaten uit komen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:05

yentl2010 schreef:
noukie12 schreef:
De Rhodesian Ridgeback is gefokt voor de jacht op leeuwen en ander groot wild. Zeer populair in Nederland, veel agressieproblemen. Vooral naar andere honden bijzonder agressief. Atletische grote hond, 60 - 70 cm, rood van kleur. De 'ridge' is een streep op de rug waar het haar de andere kant uit groeit. Feitelijk een genetische afwijking die te maken heeft met een open rug. Pups die zonder 'ridge' worden geboren worden door de fokkers afgemaakt. Hond is erg moeilijk onder controle te houden en makkelijk agressief.

Bullshit kom hier zat rhodesians tegen en allemaal normale honden

Dat is wel lekker kort door de bocht, dat zinnetje zeg ik nu precies hetzelfde op Staffords en dan blijf jij Standvastig

Overigens zijn ze niet als eerste doel geweest om te vechten maar om te waken en als trekdier.
En rond 1890 is het fokken veranderd naar 'socialere' honden.
Ik kan me geen betere gezinshond bedenken als deze hond bij ervaren iemand maar dat is met alle hondenrassen

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:06

Dit had gewoonweg niet mogen gebeuren, de eigenaar van de roedel heeft zijn/haar verantwoordelijkheid absoluut niet genomen.
Het is in - en intriest dat dit gebeurt is en het zal je hond maar geweest zijn, die door zes ongeleide projectielen verscheurd wordt. Dit vergeet je nooit meer en staat voor je leven op je netvlies gebrand.

Het feit blijft dat één van de honden een muilkorfplicht heeft en de eigenaar dit verzaakt heeft. Er zijn al meerdere incidenten geweest met deze betreffende hond en ik vind het dus te belachelijk voor woorden dat je als eigenaar dit opzoekt. Had ze verwacht dat er geen andere honden konden lopen in het duingebied?
Als je weet tot wat je hond in staat is, dan neem je daar je verantwoordelijkheid voor!

Er zijn absoluut Staffords die lief zijn en goed opgevoed, zo ook dat er Staffords zijn waarbij de eigenaar zijn/haar verantwoordelijkheid neemt.
Maar een gros van de Staffords eigenaren, of honden die de naam Stafford krijgen doordat ze erop lijken, zijn gewoonweg geen enkele hond waard.
Hoeveel van die mensen lopen met een Stafford alsof het één of ander statussymbool is?

Dit zijn geen liefhebbers van het ras, maar mensen die d'r eigen stoer vinden door met zo'n hond te lopen.
Op internet word je doodgegooid met dit soort rassen en kruisingen ervan. En deze zijn echt niet allemaal zorgvuldig gefokt, zoals een goede fokker dat behoort te doen.
Een goede fokker fokt niet met honden die hond of mens agressief zijn, want dat is ongewenst gedrag.

Daarbij komt ook nog eens kijken dat er bij bepaalde nesten totaal niet gekeken wordt, wie zo'n hond aanschaft. Als ze er maar vanaf zijn....
En ja inderdaad, de honden zijn er de dupe van en de echte liefhebbers met een Stafford krijgen weer een wijzend vingertje.

Nogmaals, dit had niet mogen en hoeven gebeuren als de eigenaar zijn verantwoordelijkheid had genomen.
Klinkt hard, maar ik zeg honden enkele rit dierenarts en de eigenaar een levenslang houdverbod op honden.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:08

Ik voel mij heel onveilig als ik met mijn hondje buiten loop en ik kom bepaalde type honden tegen. Honden die zoveel schade kunnen aanrichten bij andere honden en waarbij dit een ras eigenschap is horen niet in een woonwijk. Hoe lief en sociaal ze ook naar hun eigen mensen zijn. Bij dit soort honden bewust aan te schaffen en ermee in een dicht bewoonde woonwijk te wonen neem je een groot risico. Ohh en laten we het maar niet hebben over de mensen met wat minder verstand van zaken en een bepaalde hond nemen voor hun uitstraling. Maarja dat mijn mening maar

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:09

Lang geleden, voor de pitbull/stafford enz in waren waren de rotweilers de pineut bij de verkeerde baasjes. Ik heb ze heel lang gewantrouwdomdat we eigenlijk alleen onbetrouwbare loeders kenden die grepen zonder reden. Inclusief manlief die voorbij een tuin liep en de hond vanuit het niets greep.

Alleen deze baasjes zijn nu overgestapt naar deze rassen, die er toch om bekend staan dat ze eenmaal volwassen niet zo best met vreemde honden omgaan. En helaas voor de goedwillende baasjes, de staffords/pitbulls enz die hier en in de omgeving rondlopen hebben allemaal hetzelfde soort baas en dat zijn er nogal wat. Alleen in ons wijkje lopen er zeker een stuk of 10 rond. :n beginnende hondenhouders schaffen een "stoere" hond aan. Bij voorkeur een reu (niet gekastreerd uiteraard) en wap het gaat fout.

Dan was de RAD wet zo slecht nog niet omdat toen die wet er nog was hadden deze mensen geen hond, wet afgeschaft en binnen een half jaar liepen ze ermee rond te paraderen. Bij voorkeur los ook nog.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:14

beatje schreef:
Je hebt gelijk Yente juist mensen als Niene zijn een gevaar ,ze hebben blijkbaar nog altijd niet door hoe onverwacht dit ras kan omslaan.Ja ze zijn heel lief en vriendelijk tot dat .....
Ik heb zelf een roedel honden en al 30 jaar roedels honden en twee keer een aanvaring met dit soort honden gehad waarbij ik de lidtekens nog van op mijn lijf heb staan.Ik kan er ook heel simpel in zijn alle klapkaak achtigen moeten gewoon aan de lijn gehouden worden een 0 tollerant belijd,en als je dan zo'n liefhebber van dit ras bent moet je dat er maar bij pikken.
Nee dank je ik vermijd dit ras lief of sociaal maakt mij niks uit
De uitspraak hij doet niks hoor !!! Heb ik te vaak gehoord

En bedankt!
A je kent mij niet!
B je kent mijn honden niet!

Hoe kun je mij dan een gevaar noemen!
Kom eerst even kennismaken met mij en mijn honden voor je oordeelt!

Oke prima ik ken het ras en ik weet dat als ze eenmaal beet hebben het finaal mis kan gaan, ervaring mee ook maar denk je dat dat leuk is al baasje?! NEE Absoluut niet

Maar ik heb geen zin mij te verdedigen hierover.. de ene Staff is de andere Staff niet!!!

neemt niet weg dat ik het vreselijk vindt wat er gebeurd is mert Fajah
Laatst bijgewerkt door Niene87 op 19-12-14 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:16

Karuna dat soort types lopen hier in de wijk ook heel veel rond. Heel beangstigend en hierdoor vorm ik ook mijn mening. Het is jammer dat de goede onder de slechte moeten leiden. Maar als al die jongens met een agressieve teckel zouden lopen zou ik het veel minder eng vinden :+

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 09:23

Nienke jij heb 2 herplaatsers die vind ik helemaal doodeng
Omdat je ze zelf niet heb opgevoed
Zijn ze hondsociaal?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:25

yentl2010 schreef:
Kan ben ik met je eens maar tot de dood volgt ? En dan 15 meter mee sleuren omdan de verscheuren ?
Nou zie ik een labje niet doen
Nee dat is maar een bepaald ras die dat doet
En ja van mij mag de Rad weer ingaan
t zal moeilijk gaan maar heb al aardig wat mails gestuurd

De RAD is ook niet heilig, de MAG test zelfs een lachertje. De hond van mijn vriendin slaagde met vlag en wimpel, summa cum laude, zeg maar. Toch had het beest de grootste kronkel die je ooit bij een hond gezien hebt. Pakte alles wat los en vast lag, hond, kat, kip, bal, fiets... Er was maar één persoon die fatsoenlijk met die hond om kon gaan en dat was één van de medewerkers van het asiel waar ik gewerkt heb.

Hond is ingeslapen, want gevaar voor mens en dier. Terwijl het dier volgens de RAD een lang en gelukkig leven had mogen hebben 8-).

Aan de andere kant is de hond van een collega op het asiel door diezelfde RAD-wet ingeslapen omdat het om een onbetrouwbare en agressieve hond gaat. Terwijl de hond in feite door zijn verleden ontzettend onzeker en bang was en daardoor dus ging 'happen'. Hond moest dood.

Echt, dit zijn niet op zichzelf staande verhalen. De RAD is niet voor niks afgeschaft.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:25

yentl2010 schreef:
Bullshit kom hier zat rhodesians tegen en allemaal normale honden

Nou dame kom jij maar hier in het dorp wonen. Dan kom je liever een stafford tegen dan een rr. Een rr is heel makkelijk fals te krijgen. Heb je geen moeite voor odig

Vind jou erg kort zinning. En als het nou 6 herders geseest waren of 6 rr's? Wat dan? Zijn dat ook klote honden?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:28

Wooow, wat worden hier mensen makkelijk veroordeelt :=

Ik denk dat mensen eens wat meer moeten verdiepen in het ras wat ze aan willen gaan schaffen. Daar voorkomt men al een heleboel problemen mee imo.

Wat betreft Rhodesians, tsjah. Die hebben best wel een gebruikaanwijzing heur. :') Mja, anderzijds. Welke hond niet?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:30

Ik heb niet alle pagina's gelezen, maar wat verschrikkelijk. Natuurlijk zijn de eigenaren van de staffords verantwoordelijk. Maar "sneu voor de labrador"? Wat dacht je van gruwelijk? Sneu lijkt me een beetje zwak uitgedrukt, mijn maag draaide gewoon om toen ik het verhaal las...

Misschien omdat ik zelf een golden retriever heb. Geen idee wat ik zou moeten doen als er 6 staffords op haar afstormen, haar optillen en hopen dat ik de andere honden van me afgetrapt krijg? :n Veel medelijden en sterkte aan de baasjes van de labrador.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:30

Meraki schreef:
Wooow, wat worden hier mensen makkelijk veroordeelt :=

Ik denk dat mensen eens wat meer moeten verdiepen in het ras wat ze aan willen gaan schaffen. Daar voorkomt men al een heleboel problemen mee imo.

Wat betreft Rhodesians, tsjah. Die hebben best wel een gebruikaanwijzing heur. :') Mja, anderzijds. Welke hond niet?

Mijn stabij? Ontzettend makkelijk, sociaal en betrouwbaar. Alleen weinig stoere uitstraling

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:33

Mijn honden laat ik dagelijks na het eten uit en ga dan naar een honden veld met ze lopen.
Daar zijn elke avond dezelfde mensen en onze honden spelen in een roedel van 15!
Geen problemen.
Afgelopen weken 2 nieuwe honden erbij een herder en een rodesian niks geen problemen
Er lopen ook 2 soort keeshondjes die juist dr uit worden gehaald als deze 2 pupsels erin komen omdat de keesjes hun bijten.
Mijn honden spelen er juist mee.
Ook een nieuwe rottweiler er bij in afgelopen zomer no troubles...
Ook deze week was ik er s middags alleen komt een man met een husky (herplaatser van 1) aangelijnd het veld op met de vraag of ze kunnen spelen ja hoor geen probleem en wat een lol hebben ze gehad met zn 3tjes!

Uiteraard ben ik me echt wel bewust wat voor karakter in ver weg in ze kan schuilen...

maar ik ben geregeld ook met mn hondjes naar boktmeetings geweest veel bokkers zullen mijn 2 dus ook wel kennen en weten dus ook dat ik hier echt niet even loop te verkondigen dat ze lief zijn of wat dan ook dat zijn ze ook gewoon echt.

Overigens is mijn oudste 2x gebeten en wie loopt er 2 keer bloedend bij de dierenarts juist wij met onze Staff... de andere hond heeft niks want onze bijt niet terug maar druipt af.
En oh ja voor je denkt dat mijn staff het uitlokt eh niet dus de ene kreeg een stukje worst van zijn baas en had voernijd! Eh hallooo je geeft je hond op een losloopgebied met 30 honden toch geen stukje worst als je weet dat hij zo doet......

Kan de hond er wat aan doen nou nee de baas had na moeten denken... dus aan wie lag het de baasjes!
aan wie het over het algemeen dus heel erg vaak ligt.

resultaat kras op zijn neus en een stuk van zijn oor af.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:38

Little_Gift schreef:
Thesserd schreef:
Ik zal hem nog een keer plaatsen... Kijk nou wat een monster hond:
[ Afbeelding ]

Ondanks ik het in grote lijnen eens ben met wat getypt wordt door Thesserd, vind ik het wel heel jammer dat er dan een foto van een verkeerd ras gebruikt wordt -O-
Het gaat over AmStaff en Pitbull en er wordt een foto van een Staffordshire Bull Terrier (Engelse Stafford) gepost, die, algemeen gekend, een héél andere fokachtergrond en karaktertrekken herbergt dan de Amerikaanse Staffordshire Terrier en de Pitbull ...

Ooooh je hebt helemaal gelijk. Wat stom! Het was laat :') denk dat het belletje niet meteen ging rinkelen bij mezelf omdat ik vrijwel alleen maar zwarte Engelsen ken, en die nog veel kleiner lijken dan deze op de foto. Maar als ik nu naar de verhoudingen konijn en hond kijk kan ik mezelf wel voor de kop slaan :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:42

Thesserd schreef:
Little_Gift schreef:

Ondanks ik het in grote lijnen eens ben met wat getypt wordt door Thesserd, vind ik het wel heel jammer dat er dan een foto van een verkeerd ras gebruikt wordt -O-
Het gaat over AmStaff en Pitbull en er wordt een foto van een Staffordshire Bull Terrier (Engelse Stafford) gepost, die, algemeen gekend, een héél andere fokachtergrond en karaktertrekken herbergt dan de Amerikaanse Staffordshire Terrier en de Pitbull ...

Ooooh je hebt helemaal gelijk. Wat stom! Het was laat :') denk dat het belletje niet meteen ging rinkelen bij mezelf omdat ik vrijwel alleen maar zwarte Engelsen ken, en die nog veel kleiner lijken dan deze op de foto. Maar als ik nu naar de verhoudingen konijn en hond kijk kan ik mezelf wel voor de kop slaan :')

Een leek ziet het verschil toch niet ;(.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:45

paardjes123 schreef:
Ik voel mij heel onveilig als ik met mijn hondje buiten loop en ik kom bepaalde type honden tegen. Honden die zoveel schade kunnen aanrichten bij andere honden en waarbij dit een ras eigenschap is horen niet in een woonwijk. Hoe lief en sociaal ze ook naar hun eigen mensen zijn. Bij dit soort honden bewust aan te schaffen en ermee in een dicht bewoonde woonwijk te wonen neem je een groot risico.

Ik heb ook zo'n 'bepaald type hond' (zie avatar) en woon midden in een woonwijk. Geen enkel probleem, je hoort je hond namelijk gewoon aan de lijn te hebben in de bebouwde kom. Als iedereen zich daar aan zou houden is er geen enkel probleem en geen enkel risico.

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:47

Sjonge jonge zeg wat een uitspraken hier over elkaar.
Wij hebben een Rhodesian gehad ... super lief maar greep wel zo maar out of the blue ons overbuurmeisje in het gezicht. Goed afgelopen voor het meisje maar niet voor de hond. We hebben ook een Oud Duitse Herder gehad die vond het nodig om onze kids te grijpen zonder pardon.
Na even genezen te zijn van honden toch maar weer een hond aangeschaft en de meest fantatische Jack van de wereld. Het is gewoon een schat.
De Rhodesian en de Herder stonden hoog in de africhting een de Jack niet. Weet niet waar het verschil ligt maar dit is echt een super hondje.

Ik blijf persoonlijk ook uit de buurt van een stafford. Heb respect voor deze honden maar vind niet dat je alle eigenaren over 1 kam mag en kan scheren. Er zijn ook Herders genoeg die niet braaf zijn. Alleen het probleem met een stafford is dat de schade veel groter is na een bijtaccident.

Het ras afschaffen of verbieden heeft geen zin. Misschien verplicht muilkorven. Maar ja dan moeten de goeien het ook weer van de kwaden ontgelden. Het blijft een moeilijke discussie maar vind niet dat we elkaar hier zo af mogen tuigen zinder elkaar en elkaars honden te kennen.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:51

Goof bij ons is het hofje aanlijn plicht en het speelpleintje verboden voor honden. Verder bijna alles losloop gebied behalve rond de basisschool. Zelf het fietspad en de stroken langs de weg is losloop, heel duidelijk aangegeven.