Hoe leuk en lief deze dieren ook kunnen zijn.. ze moeten, zoals hier ook gezegd wordt, goed opgevoed worden, en niet iedereen kan dat (ook niet iedereen die zegt dit wel te kunnen
) Om dit soort bijtincidenten te voorkomen, wat zou er dan wel gedaan moeten worden? (ipv aangeven dat wat nu gedacht wordt, niet goed is, want het ligt niet aan de arme hondjes).Ik zie persoonlijk alle honden liever aangelijnd op straat, maar ja, ga dat maar eens voorstellen. En waarom geen veel strenger verkoop/houd-beleid zodat er minder van komen?
Ik kan aan iemand zn hoofd niet zien of de hond goed opgevoed is, en als ik ineens een loslopend bulltype tegenkom (evenals een ander groot of stoer ras) die ietwat te fanatiek aankomt, wordt ik daar nerveus van

En ik vind dan al helemaal niet dat ik moet weten hoe ik een aanvallende hond los moet trekken..
Enne "Dus mijn lieve amstaf die nog geen vlieg kwaad doet.." hoe kan ik dat ruiken? Dat die ene amstaf toevallig wel lief is?
Ik heb dan liever een tekkel in mn schoen dan een amstaf, als ik moet kiezen...

)

beginnende hondenhouders schaffen een "stoere" hond aan. Bij voorkeur een reu (niet gekastreerd uiteraard) en wap het gaat fout.
.
.