Brits Korthaar eigenaren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:00

Yes die is open en zou zo weer een nestje kunnen krijgen als ik zou willen zoals ik het van de huidige eigenaresse begreep.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:00

Ja vandaar, dan snap ik de prijs ook wel weer. Poezen en katers voor de fok zijn ook wel duurder dan 'normale' Britten. Normaal gesproken krijg je als je een kitten koopt ook niet zomaar toestemming van fokkers om met een Brit te gaan fokken.

Vanillia

Re: Brits Korthaar eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:02

Nee ik vind het vanuit haar oogpunt ook zeker een eerlijke prijs, maar hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik tot de conclusie komt dat ik dat er niet voor wil betalen.

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:17

Dan kan je beter ook niet gaan kijken, mijn ervaring is als je gaat kijken je ook vaak verkocht bent.
ik weet wel dat ik met het uitzoeken van onze katten (toen nog kittens) ik heb gekeken naar welke kitten er naar mij toe kwam, ons mannetje Simba kwam gelijk bij me op schoot liggen om te kroelen en ons vrouwtje Nala zat me uit te dagen toen ik ging kijken, in eerste instantie ging ik niet voor haar, want ik had een andere uit het nest op het oog, maar zij bleef zo aandacht vragen en uitdagen dat ik toch voor haar ben gegaan en ik heb van allebei geen moment spijt gehad, je moet ook een beetje op je gevoel afgaan vind ik.
Maar waar is waar, als je een oudere kat neemt heb je minder kans dat er dingen gesloopt worden.
Al moet ik toegeven, bij ons thuis is er nooit wat gesloopt, ze hebben zich als kitten altijd keurig netjes gedragen, maar dat komt misschien ook omdat er altijd een speelmaatje is, dat scheelt ook wel denk ik.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:41

Vanillia schreef:
Nee ik vind het vanuit haar oogpunt ook zeker een eerlijke prijs, maar hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik tot de conclusie komt dat ik dat er niet voor wil betalen.

http://www.kittentekoop.nl/component/ad ... 0&expand=0

Heb je hier al gekeken Vanillia?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:50

Ja en ook al gereageerd op de katten die me aanspraken / op het eerste gezicht bij me passen, maar nog weinig reactie gehad helaas. Vaak willen ze de kat niet alleen plaatsen, is hun goed recht overigens, maar dat maakt het wat lastig. Ben nu wel serieus aan het kijken om misschien 2 kittens aan te schaffen ipv 1, maar dan ga ik van 'ik wil 1 volwassen kat' naar 'ik wil 2 kittens', dus ik wil me nog even wat meer inlezen over het hoe en wat in dat geval..

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 13:51

Mijn Britten kostten 650 euro per kitten en 150 per kat als herplaatser. Wel moet ik erbij vertellen dat ik ze heb overgenomen van iemand die ze verwaarloosde. Dus heb om die reden niet veel geld neergelegd bij de overname.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:56

Ik moet overigens zeggen dat ook Snoetje als kitten nooit iets stuk heeft gemaakt.

Maar ze zal ook nooit naar mij uithalen met tandjes of nagels. Dat stoute/felle zit er gewoon niet in denk ik. Buikje kriebelen is the bomb, alleen oppakken is ze niet van gecharmeerd. Ze wilt graag haar eigen plan trekken (net als ik) maar op schoot moet dan weer wel, desnoods met geweld.

Twee kittens is wel echt aan te raden. Dat is ZO leuk. Mocht ik hierna weer aan BK gaan, dan zal ik ook zeker twee dieren aanschaffen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:56

Bijna geen enkele gerenommeerde fokkers wil een kat alleen plaatsen. Of je moet al een kat hebben, kan ook een HTK zijn hoor. Ik heb er om die reden 2 tegelijk genomen en uiteindelijk nog een 3e erbij uit hetzelfde nest :P Ik was verliefd!! Gelukkig maar dat ik er 3 had genomen, want Bailey is helaas op 2 jarige leeftijd overleden. Gelukkig waren Breezer en Bijou dus nog samen.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:14

Ik wil ook mijn Britjes even showen natuurlijk.

Dit is Leentje een cinnamon poesje, op de foto net een maandje bij mij thuis.

Afbeelding

Nu is ze 2 jaar en nog steeds een klein poesje eigenlijk, maar echt mn lieve vriendinnetje <3 <3

Afbeelding

Mn andere schatje is Coco, een point poes van bijna 4 jaar en een echte kroeldoos.

Afbeelding

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:18

Oohhhh wat een mooooooie kleuren! Cinnamon <3

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:23

Wat een beautys :P !

2 jr geleden ben ik ook via kittentk ed gaan kijken en benaderen :j
Was nog nie zo gemakkelijk gezien onze situatie :oo

Een htk poes van 16 jr en een mechelse herder van 5 ( die helemaal verzot is op katten :+: !).
Toen ik tot 2x " geweigerd " werd, ging me pas lampje branden :)*
Ze dachtten nl " verzot op" als in bijtgraag in katten _O-

Afijn, uiteindelijk toch via mp 2 kittens gekocht, die me wel vertrouwde dat het liefde voor was O:)

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:56

Wat een schatjes Odenxia! Vind cinnamon ook zo'n mooie kleur!

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:10

Wat een knapperds!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:21

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:08

Ja het zijn knapperds he. Ik ging bij de fokker voor Leentje kijken. Bij dezelfde fokker had ik twee jaar daarvoor al twee katers vandaan samen met mijn ex. Deze moest ik helaas bij mn ex achter laten toen de relatie over ging. Maar ik wilde graag bij haar weer een kitten vandaan. Zij wist van mijn situatie en ik wist van haar dat ze nooit een kitten alleen plaatst en aangezien ik geen tweede poes had vroeg ze of ik Coco erbij wilde. Leentje en Coco waren daar onafscheidelijk en nu zijn ze nog steeds de aller beste maatjes. Coco was toen bijna 2 jaar en ook gefokt door dezelfde fokker.

Ik vind jullie Britten ook erg leuk allemaal..

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:18

Ohhhhh wat een mooierds komen er voorbij! Ik geniet echt van dit topic!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:00

Wel gevaarlijk dit want nou wil ik ook een tweede Snoesje :')

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:41

Ja idd, wil er ook wel graag eentje bij. Maar omdat ik misschien wel een nestje wil, wacht ik daar nog mee. Dan kan ik een kitten aanhouden.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 10:02

Gister ontdekte ik een vervilt stukje in de vacht van Snoesje... :oo :o

En ik borstel nog wel regelmatig... (blijkbaar niet regelmatig genoeg)

Dus die heb ik eruit geknipt en nu..... heeft ze een gat in haar pelsje -O-

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 10:07

Zonde, maar zal vast snel bij trekken. Ik borstel tot op heden nooit..... :r
Met wat voor een borstel borstelen jullie? En hoe vaak?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 10:26

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook nauwelijks borstel. Ze vindt het absoluut niet fijn om geborsteld te worden en haar vacht blijft mooi. Het enige is dat er overal in huis katteharen liggen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 10:42

Ik borstel met een furminator (al 'mag' dat eigenlijk niet van een trimster die ik ooit sprak) en met zo'n borstel met op het einde gebogen pinnetjes.

*gaat plaatje zoeken*

Snoetje vindt borstelen fantastisch want dat is aandacht en aandacht is tof! Maar ze gaat er niet rustig voor zitten. Ze heeft alles in haar omgeving kopjes, ziet dan hier weer iets interessants, en dan daar weer iets grappigs dus ik doe mijn best haar een beetje in mijn buurt te houden. Soms moet ik echt een beetje achter haar aanlopen en haar weer terug vissen.

Ik borstelde ook alleen maar buiten. Gisteren heb ik voor het eerst bij de achterdeur op de mat daar gedaan, en daarna gelijk die omgeving gestofzuigd. Ging eigenlijk prima.

Deze dus: de nep furminator:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ess/130058

En zoiets:
Afbeelding

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:57

Bedankt voor jullie fijne tips! Blindstaren op prijs doen we zeker niet, maar dan weten we dat we niet veel te veel betalen of wat juist prijzen zijn om vraagtekens bij te zetten. :) Bedankt!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:28

Ons Britje is ook erg klein van stuk, veel kleiner dan onze andere poes.
Ze is best dapper, want ze daagt die ander wel uit om mee te stoeien en dat is bijna een ocelot naast haar.
Ik heb haar net per ongeluk wakker gemaakt.
:D

Afbeelding

Afbeelding