Van puppy tot volwassen hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:02

Seven schreef:
Heb je ervaring met een mechelaar? Wat je beschrijft is namelijk mechelaar ten top. Die moet je rust en concentratie leren, met spel
uitdagen. Het koppie aan het werk zetten.

sterker nog, ik heb helemaal géen ervaring met honden. ben er zelfs een beetje bang voor..

Net even aan het spelen geweest. Balletje gooien, terug roepen zitten, snoepjes geven, balletje los laten en weer achter het balletje aan ging best goed. maar idd wat jullie zeggen ze is niet moe te krijgen?! Hoe lang mag ik dit doen?
ze zit nu weer in de bench.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:12

Niet te veel opwinding je bouwt enkel conditie op met ballen gooien. Kort spelen geen probleem maar niet enkel opwinding ook concentratie oefeningen doen
2 sec kijken, 5 sec, 10 sec etc

Geestelijk moe maken is veel beter, bijv een doos met proppen papier met in de proppen brokjes de hond moet de proppen pakken open maken etc
buiten een speurtje maken door met een sterk ruikend stukje vlees over gras te gaan en kleine stukjes daarvan op het speur leggen dan de hond pakken en laten zoeken.

Dat soort dingen kun je steeds meer uitbreiden, geestelijk iets doen is voor werktype honden een must

Danique1990

Re: Van puppy tot volwassen hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:14

aha oke! dat spoorzoekertje doet ze zelf altijd. het spoor van de katjes volgt ze.
ik heb ook zo'n voer puzzel gekocht maar daar heeft ze te weinig aandacht voor. als het niet lukt gaat ze weer iets anders doen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 12:17

*leest zo bij*

Moritz is ook zo'n opgewonden standje en hem krijg ik echt moe met clickertraining. Laat hem maar flink geestelijk werken en nadenken. Momenteel ben ik volop lege WC-rolletjes aan het sparen zodat ik straks een doos daarmee kan vullen icm koekjes.

Nu de basis er met clickeren aardig inzit (zit, lig, blijf en wacht) ga ik stapjes verder. Eerst plat liggen en wellicht ook omrollen tegen die tijd. Ik probeer het gedrag aardig uit te lokken (plat liggen = direct clickeren en belonen) en zo pakt hij het snel op.

Vanochtend ook heerlijk gelopen. Hij loopt steeds meer uit zichzelf naast als ik de riem wat korter houdt (lijn wel ten alle tijden slap), en ook met meer lengte trekt hij steeds minder. Ik heb hem mooi kunnen laten rennen, goed belonen als hij terug komt, weer veel aandacht gevraagd tussendoor (wel een faal toen een andere hond ons naderde maar goed komt wel). En bij thuiskomst was het "plof" op zijn kussen en heb hem zeker een uur niet meer gehoord. Tot nu. :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:21

Ze moeten dat ook leren zo'n spel dat het iets oplevert mechelaars zijn honden die graag werken maar ze willen er uithalen wat ze nodig hebben het zijn geen doelloze ik die altijd wat je wil honden ;)
Ik ben meer van het kijken naar de hond en daar wat bij verzinnen.

Onze pup is gek op apporteren dus dat doe ik vaker maar niet losgeslagen achter een bal aan, nee zitten, wachten, halen en afgeven etc

Jou pup laat zelf wat speurwerk zien dus daar heeft ze aanleg en interesse voor dat is iets wat ik dan zou uitbreiden een goede club zoeken die ook speuren

Heerlijk is dat he Magda
vanavond hebben we weer training vinden de honden geweldig die weten niet hoe snel ze in de auto moeten komen

Zal zo een filmpje plaatsen van assad en Fayet die de pakwerker horen vanuit de auto :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:32

Dit krijg je als we op de club zijn en je daagt mijn hond uit :=

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:01

mijn vriend vind het al snel onzin. het is een waak hond, ze hoeft en mag het terrein niet af. dus moet haar toch zien hier te vermaken..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:05

Maar jullie hebben haar puur om het terrein te bewaken? Is er een andere hond die ook waakt?

Een pup van dit ras betekend namelijk niet gelijk dat ze ook echt waaks zijn of worden
dat leren ze veelal van de andere volwassen leden in de roedel. Of door bijv training.

Is jullie terrein wel afgesloten?

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:10

nee we hebben alleen haar, ze kan niet de weg op, maar wel via het weiland naar de buren.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:43

Ok dat zou ik dan ook afzetten een mechelaar die echt waakt zal zeker ook tegen de buren gaan bewaken. Ik weet natuurlijk niet of ze erg waaks is of totaal niet :D

Hier was de mechelaar totaal nuet waaks wel erg eenkennig en die waakt nu zeer fel dat heeft ze veelal van de dober geleerd.

Wij hebben hier voor het bedrijf continue dezelfde mensen op het terrein maar toch komen die niet zo hun deel van het terrein op. Wij hebben ze dan ook achter een 1.70 hoog hek en we krijgen straks kennels om bij loopsheid de honden te kunnen scheiden maar ook als we langer weg zijn etc

De dober mechelaar en boxer zijn niet mild in het bewaken. De mechelaar blaft meer dan de andere 2 maar ze zullen zeker niet schromen te bijten als iemand het terrein ongevraagd betreedt

Mijn vorige mechelaar had ik van de fokker om te trainen en die had ik alleen die was niet mild := wel heel leuke hond maar geen beginnershond daardoor heeft de fokker dr verkocht toen ze dr certificaat had behaald die kon er niets meer mee jammer maar hond zit nu in t leger

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:14

Nog een staatsieportret...
Ik kan niet wachten tot hij thuis is!

Afbeelding

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 08:06

Ik ben een trots baasje vanmorgen. Diva sliep in een ben bij ons op de slaapkamer maar dat was niet handig omdat zij en ons zoontje elkaar wakker maakten snachts. Drie dagen terug zijn we begonnen met haar beneden te laten snachts. Dat ging goed zolang ik ook op de bank lag. Vannacht heeft ze voor het eerst alleen beneden geslapen en dat ging super. . We hebben allemaal lekker geslapen. Ben zooooo trots op haar.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 08:28

uhm, tja waaks.. geen idee ( zelf weinig tot geen verstand van honden) naar ons is ze heel enthousiast maar naar onze visite ook, maar als we buiten lopen en er komt een auto of fiets langs kan ze wel eens blaffen.. niet altijd. meer wanneer het donker of schemer wordt, dan blaft ze zelfs al naar een kliko wanneer die op een andere plek staat, heet dat dan waaks of gewoon een bange scheiterd :P

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 08:30

Blondies: Wat een schatje!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 08:43

Dat is niet echt waaks nee dat dóen vrijwel alle pups ;)

Waaksheid uit zich in jonge leeftijd veelal heel anders bijv terughoudend naar vreemden etc onze boxer is nu 6 maand duidelijk dat ze waaks gaat worden maar slaat niet aan etc Ze is wat terug houdend bromt als mensen dr gelijk aan willen halen dat was 3 maanden geleden wel anders :D

Let er wel op dat ze nu enthousiast op visite etc af rent dat kan over maanden waaks zijn en dat is niet handig. Ik leer ze altijd te wachten met bezoek hier waren ze als pup ook enthousiast nu meer argwanend maar omdat ze geleerd hebben dat ik bezoek binnen laat begroet en dus beslis wie er binnen mag zijn ze rustig. Er is niets vervelender dan een uit zn plaat gaan de hond als je visite krijgt :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 14:07

EmptyWords schreef:
zoeken naar iets dat ze wel leuk vind, misschien een bunnybal?

Wij hebben nu zo'n kong met een touw eraan, daarin smeer ik wat leverpastei en dat werkt als een trein voor die boef. :9

Wat een aandoenlijke foto's van blondies en dagmar. <3

Leuk filmpje Seven! Ben benieuwd straks bij de fotoreportage. *\o/*

Vandaag heeft Moritz vrij af, ik voel mij niet jovel genoeg om genoeg te kunnen concentreren op hem. Dus lekker wandelen en gek doen, morgen maar weer serieus. :)

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:25

@ blondies: Schattig! Moeilijk hè dat wachten? Alhoewel ik dat bij Toby niet echt had haha! Die kwam binnen in het asiel waar ik werk, volgende dag mijn vriend mee om te kijken. 's Middags mee naar huis :) Wel erg slecht geslapen de nacht vooraf haha!

Zodra het kan komt er wel een tweede hondje... Ik kreeg dit droppie te logeren, pleegpupje Pepper en ja... Zo leuk die twee hondjes samen... Jammer dat we hem niet konden houden.

Afbeelding

Toby is trouwens alles behalve waaks, haha! Maar daar hebben we hem ook niet voor. Overigens zullen inbrekers weinig onder de indruk van hem zijn :P

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:16

Hmmm, lastig. Al onze visite is gek van honden en wil dan ook meteen knuffelen en spelen. Ik moet dus eigenlijk gewoon zeggen dat dat niet mag? Zodat Jacky leert rustig te blijven ze doet ook bij elke vreemde een klein plasje terwijl ze zit, ligt, rolt, springt, piept... Is dat normaal?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:32

dat plassen is pure opwinding/spanning. ze wordt dus te druk gemaakt. het zou ind it geval (denk ik!) inderdaad beter zijn om de hond helemaal te negeren, totdat ze rustig is voordat ze wordt aangehaald

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 15:34

Negeren totdat ze rustig is inderdaad, hier heel effectief. :j

Moritz zegt even gedag. :)

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:07

Het is blijkbaar ook voor de pup te druk daarom plast ze. Hier worden honden niet geaaid door visite hun plaats is echt hun plaats daar worden ze lekker met rust gelaten.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:00

*\o/* *\o/*

Afbeelding
Finn, hier +- 8 weken

Afbeelding
Finn, hier +- 8 maanden :+ (ongeveer 35 kilo weegt hij nu :') )

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:04

Wat cool die blonde boef!

Danique; dat is puur een kwestie van actie reactie. Visite is enthousiast, pup is enthousiast en dan wordt het teveel. Laat de visite haar negeren als ze binnenkomen tot ze rustig is en bv gaat zitten, dan kunnen ze haar aanhalen. Als ze dan meteen weer overenthousiast wordt doe je het overnieuw. Als je de opwinding binnen normale grenzen houd zal ze ook niet plassen.
Maar ze is de hond van je vriend begreep ik, wat doet die daaraan?

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:22

Ik heb nog niet alles gelezen, maar kom graag meekletsen en ga zo even alles bijlezen.

Hier twee Golden retrievers.
1 van 4 jaar: Armani
Afbeelding

1 van 1 jaar: Zoeshi
Afbeelding

Ondanks dat het twee retrievers zijn, zijn ze enorm verschillend.
Ik probeer Armani nu meer zelfvertrouwen te laten ontwikkelen. Hij blijft onzeker over zichzelf en hij mag wel wat stoerder worden. Ondanks dat hij er vreselijk stoer uit ziet.

Als iemand nog zelfvertrouwen oefeningen heeft... graag!
Hij leert makkelijk en snel kunstjes en prijs hem de hemel in als hij iets doet wat hij wat moeilijker vindt. Dat helpt wel, maar het mag beter :-)

Ik hoop niet dat het erg is dat ze beiden al wel volwassen honden zijn. Ik leer nog graag bij!

Edit: Bijgelezen. Leuk om te lezen hoe iedereen er mee bezig is.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:35

Waarin uit hij de onzekerheid?