Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Paperboy schreef:Mijn vroegere Rottweiler heeft me drie jassen gekost door dit gedrag en ja ook weleens een flinke kras op mijn arm van gehad. Maar het was echt een fase en door afleiding was het vrij snel over. Daarna nooit maar dan ook nooit meer ergens in gebeten en we hebben haar 14 jaar gehad, heerlijk dier. Maar die periode was ze soms echt even door het dolle zoals een pup die even zijn gekke 5 minuten krijgt en van gekkigheid even niet meer weet wat hij moet doen. Ik was niet onder de indruk van het gedrag van mijn Rottweiler, maar andere zouden dat misschien wel zijn en door correctie en er tegenin gaan, misschien gaan duwen en trekken aan zo'n hond juist wel dit gedrag stimuleren.....
Mijn Rottweiler is de enige die dit deed, de andere honden hebben dit nooit gedaan. Maar ik herken dit gedrag dus wel, gedrag wat snel verkeerd begrepen kan worden en daardoor een groot probleem kan worden...
ook gromt deze hond, dat deed de mijne (en de jouwe misschien ook?) niet.astridklomp schreef:Vivian__ schreef:He wat fijn dat ik dit topic voorbij zie komen!
Wij hebben sinds een paar weken een hondje, ongv 6 mnd teefje, een buitenlandse dame, redelijk aan de maat.
Zij vertoond sinds een paar dagen vreemd gedrag wat wij nog niet hadden gezien. Wanneer wij haar corrigeren laat ze haar tanden zien en doet ze soms een schijnbeweging naar uithalen. Dit is enkel wanneer wij haar echt proberen te corrigeren. Morgen ga ik weer naar de jonge honden cursus (waar we vorige week mee zijn gestart, dus vraag het dan zeker na).
Wellicht heeft iemand hier suggesties waar wij goed aan doen?
Dat ligt eraan hoe je corrigeert, waarom je corrigeert, in wat voor toestand je hond is als je corrigeert.... klinkt een beetje als onzekerheid van je hond. Maar eerst even aangeven hoe het corrigeren precies gaat, waarom je corrigeert en hoe.
Dus wie o wie heeft er tips...
Dus wie o wie heeft er tips...[/quote]Jolien87 schreef:Booooo schreef:Ze heeft hem met een snoepje afgeleid zodat hij los liet, een stukje mee laten lopen en toen het snoepje gegeven..
Of dat verstandig was vraag ik me af.. Maargoed het is nu gebeurt
Kortom: de hond heeft snoepje nu waarschijnlijk gezien als beloning voor zijn aanval.
Mijn advies: tot er een GT bij is geweest zou ik je moeder écht niet meer alleen laten lopen met de hond want dit wordt echt gevaarlijk.
Vivian__ schreef:astridklomp schreef:
Dat ligt eraan hoe je corrigeert, waarom je corrigeert, in wat voor toestand je hond is als je corrigeert.... klinkt een beetje als onzekerheid van je hond. Maar eerst even aangeven hoe het corrigeren precies gaat, waarom je corrigeert en hoe.
Wanneer wij haar 'op heterdaad' betrappen met iets dat niet mag of als ze op de bank springt, met haar kop in de kattenbak zit oid. Meestal pakken we haar in haar nek en zeggen we Nee. Soms moet ze ook naar haar plaats/mand. Dit is echt sinds een aantal dagen aan de gang, en niemand wilt natuurlijk een ongelukkige hond en baasDus wie o wie heeft er tips...
Amandavd schreef:Er zijn grenzen. Ik had die hond ook eens flink op zijn donder gegeven, en interesseert mij geen reet of het een CC of een JR, maar correctie krijgt hij. Bijten tot bloedens toe is gewoon agressie.
Zelfverdediging? Sorry maar dan spoor je echt niet als dit onder zelfverdediging valt. Waar moet die hond zich in godsnaam tegen verdedigen?
Amandavd schreef:Er zijn grenzen. Ik had die hond ook eens flink op zijn donder gegeven, en interesseert mij geen reet of het een CC of een JR, maar correctie krijgt hij. Bijten tot bloedens toe is gewoon agressie.
Zelfverdediging? Sorry maar dan spoor je echt niet als dit onder zelfverdediging valt. Waar moet die hond zich in godsnaam tegen verdedigen?
Jolien87 schreef:Daarom is het ook goed dat TS een GT heeft ingeschakeld zodat die hopelijk kan vaststellen waar het bijtgedrag van de hond vandaan komt.

astridklomp schreef:Amandavd schreef:Er zijn grenzen. Ik had die hond ook eens flink op zijn donder gegeven, en interesseert mij geen reet of het een CC of een JR, maar correctie krijgt hij. Bijten tot bloedens toe is gewoon agressie.
Een hond bijt niet alleen uit agressie! Een hond kan ook bijten uit angst, onzekerheid of opwinding. Als je een hond een schop verkoopt die bijt uit onzekerheid of agressie gegarandeerd dat ie dan nog meer van zich af gaat bijten. En hij leert er geen steek van en zal de volgende keer juist nog sneller bijten.
astridklomp schreef:Amandavd schreef:Er zijn grenzen. Ik had die hond ook eens flink op zijn donder gegeven, en interesseert mij geen reet of het een CC of een JR, maar correctie krijgt hij. Bijten tot bloedens toe is gewoon agressie.
Een hond bijt niet alleen uit agressie! Een hond kan ook bijten uit angst, onzekerheid of opwinding. Als je een hond een schop verkoopt die bijt uit onzekerheid of agressie gegarandeerd dat ie dan nog meer van zich af gaat bijten. En hij leert er geen steek van en zal de volgende keer juist nog sneller bijten.
Amandavd schreef:Angst bijten is angst agressie. En dit is naar wat ik hoor echt geen angst agressie.
knabbelgirl schreef:Kom even naar hondenpage.com daar kun je veel tips vinden over positief opvoeden, in de nek grijpen is nl echt gevaarlijk
Aan TS: Compleet te verwachtte reactie van de hond, hopelijk kan de GT jullie duidelijk maken dat correcties geen zin hebben en dit gedrag uitlokken. Ja bij dit incident zou corrigeren toegestaan zijn geweest als er niet juist een periode van correcties aan vooraf was gegaan, maar nu is het zelfverdediging en ik ben er echt niet verbaasd om. Beterschap voor je moeder
Furrow schreef:Maar in een groep honden bij een CC, gaat de leider toch ook niet één blaf geven om gedrag af te straffen? Daar word toch ook niet altijd positief beloond bij slecht gedrag.
Hoe zit het daar mee dan?
Hopelijk kan de gedragstherapeut je helpen TS, lijkt mij geen fijne situatie.
Vivian__ schreef:knabbelgirl schreef:Kom even naar hondenpage.com daar kun je veel tips vinden over positief opvoeden, in de nek grijpen is nl echt gevaarlijk
Aan TS: Compleet te verwachtte reactie van de hond, hopelijk kan de GT jullie duidelijk maken dat correcties geen zin hebben en dit gedrag uitlokken. Ja bij dit incident zou corrigeren toegestaan zijn geweest als er niet juist een periode van correcties aan vooraf was gegaan, maar nu is het zelfverdediging en ik ben er echt niet verbaasd om. Beterschap voor je moeder
Hebben wij altijd gedaan en is altijd goed gekomen?
dees_daan schreef:Het is niet of of, je kan ook positief trainen en wel je grenzen hebben.
Zoals ik al zei train ik ook heel veel positief maar als ze echt een grens over gaan corrigeer ik wel.
Je hoeft niet te kiezen tussen positief trainen of een andere methoden je kan het ook prima combineren.
ardo_iggy schreef:dees_daan schreef:Het is niet of of, je kan ook positief trainen en wel je grenzen hebben.
Zoals ik al zei train ik ook heel veel positief maar als ze echt een grens over gaan corrigeer ik wel.
Je hoeft niet te kiezen tussen positief trainen of een andere methoden je kan het ook prima combineren.
En dat is het probleem van tegenwoordig.
Mensen kunnen het alleen nog maar oplossen met een koekje en iets anders willen ze niet zien.
Je ziet precies het zelfde bij andere diersoorten die de mensen hebben dat het ook allemaal opgelost word met een koekje en een aai wat vaak niet werkt.
Maar ja is denk ik de nieuwe generatie mensen met dieren.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden