hond zit verstopt (poept niet)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:59

Tjonge hoop mensen hebben hier wel hun beroep gemist zeg, wat een dingen lees ik hier.

TS hondje met rugklachten kunnen idd van de pijn de poep ophouden, maar niet zo raar dat er aan een verstopping gedacht werd (want dat was het uiteindelijk ook), de rugklachten zouden dus de oorzaak kunnen zijn. Ik hoop dat het hondje langzaamaan opknapt van de prednison, verder denk ik dat de dierenarts in kwestie kundig genoeg is, dus wat er gedaan moet worden laten we maar even aan hem/haar over denk ik ;)
Hernia operaties (wordt vaak hernia geroepen terwijl het er geen in nl) worden niet zomaar gedaan. In geval van dit hondje zou er eerst beeldvorming moeten gebeuren (uitsluiten of er echt een hernia zit of het hondje gewoon een rare beweging gemaakt heeft) zie het zo, bij ons schiet er ook wel eens iets verkeerd, crepeer je een weekje van de pijn, maar de huisarts gaat niet gelijk een hernia operatie voorschrijven (tenzij je verlammingsverschijnselen krijgt)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:17

Inderdaad een hoop mensen denken dat ze het beter weten als de DA.
Da weet heus wel wat die doet en als die denkt dat het niet goed komt zegt hij het ook wel.

Ts laat je niet gek maken, als je niks om je hondje gaf was je ook niet al 10 keer of meer er heen gegaan en telefonische contact ermee gehad.

idylle

Re: hond zit verstopt (poept niet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 18:22

Bedankt voor de laatste vriendelijk reacties. Doet goed om te lezen dat niet iedereen vind dat we slecht bezig zijn. Laten we wel wezen, ook als geld geen probleem zou zijn, dan nog weet ik niet of we hem wel aan een hernia zouden laten helpen laat dat duidelijk zijn. Helemaal omdat er geen 100% zekerheid geeft en de kans als hij het op jonge leeftijd heeft gehad de kans groot is dat het terug komt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:26

maar de verstopping was toch eerder dan de verlammingsverschijnselen?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:10

Verlammingsverschijnselen kunnen later komen dan de pijn. Dus dat kan. Persen of die zithouding zit je niet op te wachten bij rugpijn

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:13

Is de hond geholpen? Kan ook prostaat zijn

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 20:18

Hond is geholpen.

Net bij DA geweest om hem te verlossen vd pijn. Volgens DA heeft hij pijn in zn buik en niet aan zn rug. Nieuwe foto gemaalt en nu zit hij weer vol met ontlasting dus ook achterste deel vd darm. Hij heeft er wat uitgemasseerd en dat zag er super uit! Mooi zacht maar geen diarree. Voor nu heeft hij extra (maximale) pijnstilling en hopen we dat hij vanavond of vannacht poept. Zo niet heeft het toch met de herbia te maken dat het laatste stukje het niet doet en dan laten we hem morgen alsnog inslapen.
Nu heel hard duimen dat hij gaat poepen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:20

Dat klinkt redelijk goed!Ze kunnen inderdaad van de buikpijn soms niet meer lopen.
Ik ga duimen dat het op gang komt!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:29

Ik duim in elk geval keihard met jullie mee, je hebt al zo veel gedaan en geprobeerd, kom op hondje!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:31

Ik duim met je mee hoor, ik hoop dat het goed komt!!!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:31

He verdorie dat zijn geen leuke dingen zo zeg. Hoop voor jullie dat t alsnog spontaan gaat gebeuren, maar heb er een hard hoofd in. Heel veel sterkte en ik duim.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 21:20

Ziet er niet goed uit ben ik bang... hij heeft net wel een kleine 1.5cm ontlasting gehad, maar dit liep er zo uit.... hij poept dus niet uitzichzelf... pffffff poedersuiker... als zn buik dan minder pijn zou doen, kondem we nog aankijken hoe het met de hernia zou gaan en of zn functies weer terug zouden komen na verloop van tijd, dan maar een onzindelijke hond in huis.. helaas lijkt de buikpijn niet minder te worden.....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:39

maar was het geen diarree door die laxeermiddelen?Pfff...jee,wat rot nou!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 21:54

Nee geen diarree. Er staat ook op de verpakking dat het zachte ontlasting maakt en geen diarree.. dus dat is opzich goed. Net een blokje met m om geweest omdat het leek alsof hij moest poepen. Hij wil absoluut niet op t gras lopen, maar op de stenen tippelt hij er vrolijk oplos met zn staart in de lucht. Ik hoopte dat door de beweging hij zou gaan poepen, maar helaas..... ben nog even met hem bij het gras gaan staan waar onze herder zat te poepen maar ook dat hielp niet. .

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:20

Ik zou niet een blokje om doen maar gewoon een uur gaan lopen.
Het is een rotsituatie zo, erg sneu.
Maar ben ik nu de enige die 600 euro niet zo'n onoverkomelijk bedrag vind? Dat is toch niet zoveel als je bekijkt wat je uitgeeft op jaarbasis en wat je kwijt bent aan aanschaf bijvoorbeeld?
En in termijnen is dat toch wel te doen?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:26

Ik zou die 600 euro er ook wel voor over hebben om het te proberen, als je dieren hebt kun je kosten verwachte maar misschien ben ik daar een softie in. Inderdaad flink lopen, misschien de mogelijkheid om hem te laten zwemmen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:30

we kunnen niet in de portemonnee kijken van TS...als ze die 600 euro had gehad was de hond waarschijnlijk allang geopereerd.
TS als je de kans ziet loop er eens langer mee.Bij mensen en paarden is het over het algemeen ook zo dat de darmen beter functioneren met veel bewegen.Vermoed dat dat voor honden ook zo is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:37

Maar ik zei al, 600 euro tegenover de aanschaf en wat je op jaarbasis kwijt bent, dat is toch niet zoveel?
Toch niet als je dat in termijnen kunt doen?
En dan lees ik dat ts niet één hond heeft maar meerdere honden en ook een paard...

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:40

Dat kunnen we inderdaad niet Geerke maar bij dieren houden zitten nu eenmaal financiële risico´s wil je die risico´s niet of kan je dat niet dragen dan zijn er hele goede verzekeringen of moet je geen dieren nemen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:40

anneliesdj schreef:
En dan lees ik dat ts niet één hond heeft maar meerdere honden en ook een paard...

Wat wil je daar mee zeggen? :)

Oeh, je hebt zelfs je post nog aangepast zie ik nu ik op quote duw.
Wil je nog even erin wrijven dat ze op dit moment niet zo vermogend is en toch wel een aantal dieren heeft?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:44

ik vind deze wending van deze discussie niet eerlijk tegenover TS.Wij kunnen niet in haar prive leven kijken en dat mag ook niet....Het is ozo makkelijk om zomaar te zeggen...dan moet je geen dieren nemen.Wie weet is haar situatie verandert?
Dus niet oordelen.Hondje krijgt medische zorg en een dure operatie zit er gewoon niet in.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:45

@Geerke - eens!
Dat bedrag zijn niet de eerste kosten... en dan is het de vraag wat daarna nog volgt.
TS is vrij in haar keuze en kan beslissen wat wel/niet kan - in overleg met haar DA. En verzekeringen zijn niet altijd een oplossing.
Daarbij vind ik medisch aanmodderen niet altijd in het belang van het dier.

@ts - veel sterkte.. laat je niet van de wijs brengen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:48

Eensch. Het is makkelijk praten als je de ins en outs niet kent.
Ik denk dat we beter gewoon allemaal heel hard kunnen duimen voor TS en haar hondje.
Want ze gaat toch verrekte veel naar da DA voor iemand die het niet breed heeft. Dat moet je haar nageven. Dat heb ik toch ook wel veel anders gezien... :=

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:51

Het is ook niet enkel 600 euro, ze heeft al 4 a 500 euro besteed zonder operatie. Dat komt toch al op meer dan 1000 euro, en ook na de operatie kunnen de kosten nog oplopen. Ik vermoed dat dit al veel meer is dan de aankoopprijs van de hond zelf, het is maar net wat je zelf voor je dier over hebt :)
Ik begrijp de keuze van ts helemaal en zou zelf ook die beslissing nemen :j

Ik duim heel hard dat het goed komt! :(:)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:51

Iris82 schreef:
anneliesdj schreef:

Wat wil je daar mee zeggen? :)

Oeh, je hebt zelfs je post nog aangepast zie ik nu ik op quote duw.
Wil je nog even erin wrijven dat ze op dit moment niet zo vermogend is en toch wel een aantal dieren heeft?

>;) Want aanpassen is verboden, die knop is er voor niets?

Nee ik gaf al aan dat 600 euro niet zo'n schokkend bedrag is als je kijkt wat een dier in aanschaf kost en op jaarbasis enja, 2 honden en een paard kosten meer dan één hond.
Ik wil er niets in wrijven, ik vind het erg genoeg voor ts, ik vraag me alleen af hoe dat dan gaat als de andere hond of het paard iets mankeert. Ik vraag me af of het misschien niet verstandiger is om voor een of meerdere dieren een ander tehuis te zoeken.