Binnenkort pups van Pippa en Mo-Jo <3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 00:29

Nee, namen nog niet gekoppeld! Dat is wel een goeie trouwens... Ik zal de namen + uitleg ook plaatsen bij mijn foto-post *\o/*

-edit- JEEEEEJ nieuwe pagina. Ok... komt ie:

1. Teefje :D
Afbeelding

2. Ze vond het toch niet lekker liggen. Dan maar er overheen :+
Afbeelding

3. :')
Afbeelding

4. <3
Afbeelding

5. Donkerblauw heeft vannacht een goeie groeispurt gemaakt! :D Hij liep eerst wat achter. Nu is hij de zwaarste :') (bandje lijkt overigens strak te zitten zie ik nu, maar ze zitten juist heel los, denk dat ie er net verkeerd op lag ofzo :+ )
Afbeelding

6. :*
Afbeelding

7. <3
Afbeelding

8. Teefje op pad naar...
Afbeelding

9. De melkbar! *\%/* Die kunnen ze al heel goed zelf vinden. Je zou ze eens moeten zien klauteren door de werpkist heen _O-
Afbeelding

10. Als je goed kijkt zie je dat pippa's borst/uier wat opgezwollen is tussen de laatste en 1 na laatste tepel. Dit houden we ff goed in de gaten. Ontstoken borst willen we niet hebben natuurlijk. We leggen vaak de sterkste pups aan die 1 na laatste tepel :j
Afbeelding

11. Pippa is het rustigst als de pups bij haar liggen. Ze viel vanmiddag ook regelmatig in slaap. Lekker snurken met haar babytjes aan de borst <3
Afbeelding

12. Gele bullie shows off... :')
Afbeelding

12. Maar zijn gewichtsgenoot dacht, dat kan ik ook <<)
Afbeelding

Dan de namen... Al onze honden (behalve onze eerste, Kyra) hebben een stamboomnaam en/of roepnaam die iets met een game (computerspel) te maken heeft. Zo ook onze nestjes... :D De namen voor ons eerste nestje waren afkomstig uit het spel GuildWars. De namen uit het 2e nestje (het nestje waar Lily en Lois uit zijn gekomen) zijn afkomstig uit het spel StarCraft 2, en de namen voor dit nestje baseren we op het spel Dota 2. Uiteraard allemaal spellen die ik, of mijn broer en vrienden spelen :+

De reutjes gaan zo heten (we weten nog niet welke naam bij welke komt :') ):
Katei Sayajin Daelin Proudmoore
Katei Sayajin Razzil Darkbrew
Katei Sayajin Raijin Thunderkeg

En het teefje gaat zo heten:
Katei Sayajin Shendelzare Silkwood

Nou zullen de meeste geen idee hebben wat voor namen het zijn, en zullen de namen misschien ook wel vreemd vinden, maar wat ik juist leuk vind, is dat als een kenner de naam toevallig ziet, diegene het helemaal awesome vind. En zelf vinden we het natuurlijk ook awesome *\%/*
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 25-11-14 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Binnenkort pups van Pippa en Mo-Jo <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:33

Had je al namen bedacht voor ze geboren waren of dat totaal niet?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 00:43

Jep, we hadden al een lijst met namen (uit dat thema dus) voordat ze geboren waren :D Ik had meer reuen namen beschikbaar dan teven namen, dus dat kwam allemaal goed uit :')

Heb mijn 1e post op deze pagina gewijzigd :D

Astrid_Brann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 01:26

Oooh wat geweldig! Ik val met mn neus in de boter, pupjes zijn er al!

Wat een mooi nestje, fijn dat mams goed hersteld en de pups lekker bijkomen nu.
De namen ken ik, Dota2 speler hiero! Wat leuk dat jouw ouders ermee instemmen dat de namen uit games komen!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 08:26

Hoe zit dat bij jullie ras eigenlijk, binnen hoeveel dagen moet je de namen opsturen?

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 11:49

Wat een zoete foto's weer! Blijf maar spammen hoor *\o/*

Wij hebben nu een herplaatser en volgende wordt waarschijnlijk weer een asielkneusje (heb een zwak voor die zielenpieten) maar als je zo die pups ziet zou ik ooit ook wel zo'n klein kroel beestje willen om helemaal dood te knuffelen <3 Geniet van je nestje, pups worden te snel groot!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:50

Auwwww...! <3 Te cute!

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:19

Zucht, kwijlt een eind verder... Wat zou ik graag een pup willen zeg :=

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:35

Ooooh wat zijn ze leuk! Het is dat je niet in de buurt woont anders kwam ik puppenknuffen ;)

Ik ben verliefd op het donkerblauwe reutje. Waarom weet ik niet, maar ik vind hem geweldig.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:41

geweldig, wat een heerlijke beestjes, gefeliciteerd!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:01

hier kan je toch naar blijven kijken
ooohhh het is dat ik al twee honden heb
maar is wel een ras waar ik voor zou kunnen kiezen :j

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 14:11

Haha dank voor de leuke reacties allemaal <3

@ Astrid_Brann oeh, Dota2 speler? Nice! Mjetterd hier op bokt speelt ook (veel, haha). Wij hebben een heel stel waar we dota mee doen. Als je eens mee wil doen, geef een gil :D En grappig dat je de namen kent, ik moet eerlijk toegeven dat ik de originele namen van de hero's niet kende eerst :+

@ Amandavd daar zit idd een max aantal dagen aan. Gewoon via Raad van Beheer dacht ik, dus zal overal wel het zelfde zijn? M'n pa regelt dat :P

@ ApWi, haha ik zal m'n best doen! Heel goed dat je voor herplaatsers en asielhonden gaat hoor, heb ik echt respect voor. Heb je nog voor een specifiek ras gekozen dan of maakt je dat dan niet zo veel uit? Maarja, puppy's zijn altijd verleidelijk hè, die worden ook gewoon groot haha.

@ akishino die donkerblauwe is inderdaad leuk hoor :D Die noemen wij altijd de 'dooie', omdat ie zo rustig is meestal. De rest is wat wilder etc als je ze oppakt etc. Maar de donkerblauwe is slim, want hij is inmiddels wel de zwaarste van het stel :+

@ tinkert_tje haha laat je niet verleiden door die schattige pupsels! :P Het zijn best honden met gebruiksaanwijzing, al moet ik zeggen dat moeder en vader van deze pups beide erg makkelijk zijn. Alleen met andere honden problemen, vooral met Pippa :') Wat spreekt je aan aan dit ras? :D
Je hebt overigens ook al een stel mooie honden zeg, vooral die keeshond <3

Mijn moeder belde net met uitgebreid verslag over de groei van de pups over 24 uur gezien, ze zitten mooi allemaal rond de 10% groei. Dus dat is heel goed! *\o/*

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:19

ik hou van honden met een gebruiksaanwijzing :+
een wolfskeeshond is ook niet de makkelijkste hij is nogal dominant naar andere honden toe maar ik heb het goed onder controle
ik heb er een wereldhond aan

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:23

Wat een knappies! heb je vorige nest ook gevolgd

zag de rontgen en vroeg me af waarom de dierenarts 3 zei ik zie er toch over duidelijk 4 zitten en nog n ruggengraadje verstopt lijkt wel maar dat wist ik niet zeker
en dan blader ik verder en zie ik er idd meer
hopelijk volgen er snel nieuwe fotos elke dag 1x is natuurlijk eruuug weinig :')

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:47

Thesserd schreef:
....

@ ApWi, haha ik zal m'n best doen! Heel goed dat je voor herplaatsers en asielhonden gaat hoor, heb ik echt respect voor. Heb je nog voor een specifiek ras gekozen dan of maakt je dat dan niet zo veel uit? Maarja, puppy's zijn altijd verleidelijk hè, die worden ook gewoon groot haha.

....*

Leuk, hoe meer foto's hoe beter <3

Nee het maakt mij niet uit, eigenlijk vooral grotere honden en met name de types die bijna geen kans hebben, de echte kneusjes zegmaar.

Onze huidige hond is een kruising Stafford, onwijs hondagressief maar verder heel braaf. Maar wij hebben een vrij ruime tuin met een goede en hoge omheining en wij wonen aan de rand van de stad dus ik kom bijna niemand tegen :) anders was ik er niet aan begonnen denk ik.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:01

Haha, op foto 5 lijkt het net alsof hij gewurgd word door dat touwtje :Y)
Wat een dikkies zijn het al.

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:54

Ahw wat ontzettend lief <3

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 21:38

Thanks allemaal! <3

@ tinkert_tje Haha, dat vind ik nou ook. Mag wel een beetje apart en eigenwijs zijn. Slaafsheid is leuk, maar verveelt ook zo... :P

@ Gentlegiant haha nouja, ik snap de DA wel. Die vertelde namelijk bij Pippa's eerste nestje al dat ze altijd schedeltjes telt. En op die rontgenfoto van het eerste nest leek er ook nog wel ergens een ruggengraatje te zweven maar dat was dan toch geen extra pup. Want pas als je een schedeltje zag was er een pup volgens haar. Nouja, nu leken het er weer 3. 3 schedeltjes tenminste. Maar blijkbaar hadden er twee toch hun koppie ergens verstopt dan :+

@ ApWi ahhh dat is helemaal mooi! Inderdaad handig als je niet zo veel tegen komt. In principe kunnen wij ook met onze wei af qua uitlaatplaats, maar we lopen ook regelmatig een rondje in het dorp. Verschilt ook weer per hond. Sommigen vinden het juist heerlijk om lekker los te rennen in de wei. De ander loopt graag aan de riem door het dorp :D

De touwtjes hebben we trouwens gisteravond al af gedaan! :+ Prima uit elkaar te halen, en veiliger zo. Straks blijft er een keer iets haken ofzo. Dat wil je niet... :oo

Met Pippa gaat het ook super nu. Ze was gisteren en eergisteren nog wel veel aan het hijgen (wrs van de stuwing in combinatie met de warmte in huis) maar nu is ze goed op haar gemak. Haar melkklieren zijn aan één kant nog wel erg opgezwollen en hard, maar niet rood of pijnlijk. Dus, als dat verder niet erger wordt zal het wrs wel OK zijn. We houden het in de gaten.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:51

Ja een koppie zit achter een rib die kun je wel zien als je de ruggen graad volgt

Wat fijn dat het weer beter gaat met Pippa
En beter dat ze toch uit elkaar te houden zijn zeker met zn bandjes of anders n nageltje lakken ofzo deden wij altijd bij de pups

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:01

Ach wat een schatjes! Hartelijk gefeliciteerd!! Jammer van het ene teefje, maar je hebt er 4 supermooie pups bij! *smelt*
Na je vorige topic over Loïs en Lilly, nu ook dit volgen!! :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 01:31

Danku danku! :D

Gentlegiant, had ik ook nog aan gedacht idd, maar het lukt eigenlijk prima om ze uit elkaar te halen :D dus dat is mooi.

Vandaag toch met Pippa naar de DA geweest vanwege de opgezette borsten/tepels. DA zei dat ze nog nooit zo erge stuwing had gezien, maar dat het wel positief was dat er nog gewoon melk uit komt en pippa er geen last van lijkt te hebben. En uiteraard dat het niet ontstoken is dus. Antibiotica kuur (van na de keizersnede) is nu wel verlengd voor de zekerheid om ontstekingen te voorkomen. Wel vervelend dat de pups dit indirect ook binnen krijgen, maarja beter dan allemaal ontstoken melkklieren straks. Tijdens het drinken proberen we mee te masseren zodat de melk er makkelijker uit komt. De pups zuigen zich een ongeluk maar omdat het allemaal zo hard is komt de melk er gewoon heel lastig uit.
Als een pup nu na een half uur of drie kwartier drinken niet genoeg heeft gehad krijgt hij nog wat bij via de fles en dan issie opeens met 1 minuut klaar :') Anders (met alleen melk van Pippa) groeien ze niet allemaal genoeg. Vaak zijn het dan 2 van de 4 pups die een goede tepel hebben gehad zeg maar. We hebben nu een Philips baby fles en dat werkt als een tierelier :+ die puppy flesjes zijn allemaal maar niks :') moet je zelf gaten/sneetjes maken en vaak lekken ze of gaan ze na een tijdje lekken. Afgezien van de tepelproblemen gaat verder alles goed. We hopen dat ze zondag allemaal in gewicht verdubbeld zijn. Zou eigenlijk vrijdag al moeten maar vanwege de valse start kunnen we dat niet verwachten. Ze zitten nu allemaal rond de 700 gram :j

Ze zijn echt al groter geworden en ze zijn zooo cute <3 dit weekend zal ik weer foto's maken :D

En pippa is ook helemaal lekker op haar gemak. Erg prettig om te zien!

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:51

Fijn dat het verder allemaal goed gaat! *\o/*

Een tip voor de antibiotica, je kan probiotica erbij geven zodat je hond niet aan de diarree raakt en de weerstand goed blijft. Voor de zekerheid ook aan je DA vragen want ik weet niet hoe het bij de pups zit omdat ze het via de moeder krijgen natuurlijk maar zelf denk ik dat het voor hun ook niet kwaad kan.

Citaat barfplaats
"probiotica heft zeker de werking van de antibiotica niet op. Je kunt het dus heel goed gebruiken TIJDENS de AB kuur. Ergo, dit is zelfs aan te bevelen. Want hoewel AB er om bekend staat alle goede bacterieen te doden, is vast gesteld dat het toedienen van probiotica de negatieve bijwerkingen van de AB kuur zelfs doet verminderen. Om de darmflora daarna weer goed op te bouwen, doe je er wel goed aan om na de kuur door te gaan met het geven van probiotica."

Ik ben benieuwd naar de fotoupdate, haha waarschijnlijk zal ik in het weekend elke vrije minuut hier kijken of de update er al staat :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 11:02

Grappig dat je dat zegt, want de pups krijgen idd al probiotica! Iets met 'Bac' ofzo... weet de naam niet meer :') Op de 2e dag als eerst geloof ik en nog een aantal bepaalde dagen moeten ze dat hebben. Was idd ook goed voor de darmflora.

Ik ga m'n best doen voor de foto-update :D

Heeft iemand nog tips als een pup niet uit de fles wil drinken? Uiteraard wil de eigenwijze dame niet de fles aannemen :')

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:05

Als ze goed op gewicht is zal ik haar niet dwingen mocht ze geen interesse hebben, anders even aan een goede melkbar leggen bij moeders :) Als ze af gaat vallen kun je altijd nog dwangvoederen, maar ik gok dat dat niet nodig zal zijn bij die lekkere dikke propjes! :D

Ps. alleen al om haar karaktertje is het teefje leuk! <3

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:14

Zie dit topic nu pas, maar wat een schatjes weer zeg! Zo te zien doen ze het goed :)