Muis aan het bevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Re: Muis aan het bevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 14:56

Pff daar baal ik echt heel erg van, als ik dat had geweten had ik ze nooit bij elkaar gezet :n

Het project is niet om genetica nee, meer dat je de groei enzo bekijkt.. en ook wel hoe je de muizen selecteert maar daar hebben ze het eigenlijk alleen maar over de buitenkant en de gezondheid gehad en niet over kleuren of gevolgen van kleuren combi's...

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:01

Dat kan je altijd meegeven in je verslag, het is leerzaam voor iedereen :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:03

TS. :(:)

Kleuren:
25% dood
50% roodbasis
25% andere kleuren (geen idee als je de voorouders niet kent)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 15:49

Dus een kwart gaat dood alleen maar door die kleuren? -O-

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:13

Die kwart is denk ik al in de baarmoeder dood gegaan.
Vandaar dat je er zo weinig hebt.
En misschien laag er daarom ook dat bloed dat je eerder al vond.
Laatst bijgewerkt door GeneralFlynn op 29-10-14 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:14

Ja, dat is de lethale factor..
Erg jammer dat ze dat niet gemeld hebben. Aan de andere kant, is het nest niet te groot voor de moeder..
Let wel een beetje op met je muizen. Dominant rood heeft grotere kans op obesitas. Daarom wordt er nu ook met recessief rood gefokt ;)

Veel plezier met het zien opgroeien van de baby's!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:07

dat kwartje van de nest is idd in de baarmoeder al gestorven :j
Degene die je nu hebt hoeven niet persé zwakker te zijn maar het zou altijd nog kunnen dat er achterblijvertjes zijn.

Nu is het dus lekker genieten van deze 5.
Aan de combinatie kan je toch niets meer veranderen :')

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 20:12

Nee kan ze moeilijk terug duwen :')

Maar dat zou wel verklaren waarom er idd bloed lag en die buik ineens wat dunner was, misschien zijn ze doen dan dood gegaan of zelfs al eruit gekomen? (kan dat? := )

Obesitas kan ik verder niks aan voorkomen, ze gaan gewoon weer terug naar school en als ze 4 weken oud zijn dan gaan ze bij de andere vrouwtjes en zie ik ze niet meer..

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:13

het zou het bloed zeker wel kunnen verklaren :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:30

Ze worden weer opgenomen in de baarmoeder. Zodat het vrouwtje de voedingsstoffen weer kan gebruiken. Resorberen noemen ze dat. Ze worden dus nooit geboren. Ik geloof niet dat de jongen die je nu hebt liggen zwakker zijn.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 20:33

Dat hoop ik dan maar :) Zou sneu zijn als ze zwakker zijn want het kan ook nog dat ze bij het volgende voortplantingsproject mee doen (zijn er een aantal per jaar) dus het is voor niemand fijn als ze dan zo zwak zijn -O-

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:53

Vertroetel moeders maar extra. Bakkie Brinta (aangemaakt met water) erbij en een paar kattenbrokjes.

Heb je al een kooi voor de vader? Kun je m niet beter weer mee terug naar school nemen?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 20:56

Kattenbrokjes heb ik net weer bijgehaald :) brinta hebben we niet..
Ze gaan morgen allemaal mee terug naar school.. Mocht ze blijkbaar eigenlijk al niet eens thuis laten deze week maar dat wist ik niet en daar ben ik nu blij mee anders wist ik nog niet dat ze bevallen was...

De vader zat afgelopen week in zo'n plastic box dus die had lekker veel ruimte :=

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:58

oh wat jammer dat je ze niet thuis mag houden, het lijkt me toch dat je daar het meeste van leert?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 20:59

Ja lijkt mij ook maar ik denk dat ze er zelf overzicht op willen houden zo.. ergens ook wel begrijpelijk want thuis kunnen ze je niet in de gaten houden..

Maar ik vind het wel jammer, thuis heb ik een goede camera maar ik ga die niet mee naar school slepen :=

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 10:57

Ik heb er blijkbaar overheen gelezen dat er rood in die muizen zat, :o ja dat is een lethale factor als dat dubbel is. Een paar jonkies zijn al in een héél vroeg stadium geresorbeerd, hebben ze het daar niet over gehad op school, over lethale factoren?
Zo nee, dan kunnen ze dat door jouw projectje nu leren...

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:27

Ik wist dat ook niet,heb ook wel rood x oranje bont gekruist,dus dat is ook niet goed?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 15:39

Mijn muizen zijn weer thuis :+ Kwam op school aan en nog geen 2 uur later werd gezegd dat degene waarvan het project nog niet klaar was de muizen mee naar huis mochten nemen dus toen kon ze mee in de trein := Hoop maar dat dat niet teveel stress was..

En ik ga er toch houden :Y) Mijn mannetje ging net de voedselbak in en ik vond het zo sneu -O- dus moeders met wat vrouwtjes baby's mag blijven :D Heb met mijn moeder afgesproken dat ze achter bij de konijnen mochten, die hebben een schuur met nog een stuk verhoging dus dan kunnen ze in een hok op die verhoging staan :D

Muizen kunnen wel tegen hout omhoog lopen toch? Anders kunnen we gewoon een paar schotten neerzetten en hebben ze super veel ruimte maar ik ben bang dat ze daar uit gaan..

Oh en wat kan ik ze het best voeren? Is er verder nog iets wat ik moet weten wat belangrijk is voor de verzorging?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:26

Jammer dat je zo ver weg woont, ik had namelijk nog een mooi terrarium over voor knaagdieren 75x nog wat. Ik zou die muizen gewoon in een groot aquarium doen met een plaat erop met gaas. Anders ben ik bang dat ze foetsie zijn. :p
En geloof me dat wil je niet.. Ik had namelijk 2 jaar geleden een heleboel dure muisjes zitten voor de fok. (Ik fokte voor mijn fretten) en ik had ze in speciekuipen zitten zonder deksel. Nou op een gegeven moment liepen de muizen letterlijk over de schutting, dak en tuinhuisje.. Dus kon ik in de sneeuw die muizen gaan vangen. :')

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 16:59

En dan wel zo'n dun gaas dat ze er niet doorheen kunnen :')
Ohh nee wat erg := Heb je ze wel allemaal kunnen vang?
Hier liepen er vroeger ook een jaar zoveel door de tuin maar dat waren wilde dat is ook minder :+

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:48

tot hoeveel graden kunnen muizen ?
ik mag geen hamster of muizen oid in huis, en een hamster kan niet in de schuur, maar muizen wel ?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:50

Heb je foto's van hoe ze er nu uitzien?
ik ben wel benieuwd.
als je ze vanaf het begin af aan went dan kunnen ze volgens mij best in de schuur,dat doen er wel meer.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:54

offtopic, @colunder, het hele jaar door ? wel met genoeg bodembedekking en hooi etc.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 18:02

Mijn leraar zei dat ze gerust in een schuur kunnen :) Als het een koude winter is maken we het open gedeelte altijd dicht dus het is er nooit echt heel koud, en dan krijgen ze gewoon van die hamster huisjes met dat wolachtige spul erin dan krijgen ze het vast niet te koud..

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:04

Muizen kunnen prima in een schuur, in tegenstelling tot hamsters hebben muizen elkaar om zich warm te houden. Ik fok ook en heb ze ook in de schuur moet er niet aan denken om 50+ muizen in huis te hebben, hoe goed je ook schoonmaakt dat blijf je ruiken. In de winter fokken ze wel minder