Mijn kleine lieve hondje is drachtig. Kan niet wachten!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy2000

Re: Mijn kleine lieve hondje is drachtig. Kan niet wachten!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:50

Gefeliciteerd!! wat een schatjes allemaal en fijn dat alles goed gaat!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:24

Gefeliciteerd met de pups, heel fijn dat het zo goed gaat. :)

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:26

Gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:09

Het is idd normaal dat ze de eerste dag iets afvallen, als ze morgen weer iets aangekomen is dan is er niets aan de hand.
Zou dus ook wachten met injecties, stress is ook niet goed voor de pups.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:26

Even als voorbeeld, mijn nest van 10 pups hebben er ruim 10 dagen over gedaan om hun geboorte gewicht te verdubbelen, moeder te weinig melk, moeder ziek dus gewoon slechte start.
Zolang ze goed levendig zijn en je echt optijd begint met flessen moet het goed komen

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:20

ivy_power89 schreef:
Even als voorbeeld, mijn nest van 10 pups hebben er ruim 10 dagen over gedaan om hun geboorte gewicht te verdubbelen, moeder te weinig melk, moeder ziek dus gewoon slechte start.
Zolang ze goed levendig zijn en je echt optijd begint met flessen moet het goed komen

Ja maar je moet wel optijd wat doen,dan is het geen probleem

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 18:52

Trotse mama Brownie

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kleine glimwormpjes *D 8-)

Afbeelding

De kleinste pup is vandaag 2 gram gegroeid. Dus ben super blij. Sinds vanmiddag begonnen met bijvoeden en sinds vanavond lijkt het drinken bij mama ook makkelijker te gaan. Haar broers en zus geven haar wat meer ruimte en net drukte Brownie ook de wat grotere pups weg van de kleine zodat die even de ruimte hadden. Nu liggen ze alle vier en Brownie heerlijk te slapen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:56

Wat cute, heb je al adresjes voor de pups??

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 18:59

1 pup is al besproken en heb verder nog wel wat meer gegadigden die eerst mogen beslissen als ze een hondje willen en als ze dat willen dan mogen komen kijken.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:03

Gefeliciteerd met de pups <3
En je krijgt van mij een compliment dat je alles zo goed voor hebt bereid +:)+
Blijf maar regelmatig foto's plaatsen,helemaal als ze gaan lopen!! :D <3 <3 <3 <3

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:09

Wat een goede mama

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:09

ahhhh, wat lief. en nee.. ik wil er wel maar geen teefje bij... hihi. Smelt wel bij je fotos, Uiteraard!!! Zoo leuk.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:21

Ik weet niet of mama er de gehele tijd bij ligt, maar anders zou je wat knuffels neer kunnen zetten waar ze tegen aan kunnen kruipen. Fijn dat de kleinste gegroeid is!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:31

Nu nog wel, als mams een mams is. daarnaast hebben de pups elkaar en is een knuffel dus niet echt nodig. Wel handig om strakjes mee te geven als ze uitvliegen... ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:42

pipo schreef:
Nu nog wel, als mams een mams is. daarnaast hebben de pups elkaar en is een knuffel dus niet echt nodig. Wel handig om strakjes mee te geven als ze uitvliegen... ;)

Ben ik het niet mee eens. Knuffels zijn wel degelijk een toevoeging, zeker als de teef af en toe buiten de werpkist gaat liggen, om even tot rust te komen. De pups gaan niet altijd tegen elkaar liggen en dan is een knuffel om tegen aan te kruipen erg fijn. Nu hebben wij Berners dus de teef ligt buiten het voeden en wassen vaak voor de werpkist maar dan nog.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:43

Wat een dotjes! <3

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 19:47

Mama ligt er de hele tijd bij, plassen en poepen gaat binnen twee minuten haha. En we hadden ook eerst een kruik maar daar deden ze niets mee. Verwarming staat ook op 24,5 en de kist staat naast de verwarming dus ze hebben het niet koud ;) Ze voelen ook lekker warm.

Knuffeltjes komen als mama meer uit de kist gaat. Want nu ligt ze er nog constant in en heb liever dat ze bij haar liggen want zij geeft lekker warmte af.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:49

Gefeliciteerd
Je zou er toch spontaan verliefd op worden

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:49

mamauba schreef:
Mama ligt er de hele tijd bij, plassen en poepen gaat binnen twee minuten haha. En we hadden ook eerst een kruik maar daar deden ze niets mee. Verwarming staat ook op 24,5 en de kist staat naast de verwarming dus ze hebben het niet koud ;) Ze voelen ook lekker warm.

Knuffeltjes komen als mama meer uit de kist gaat. Want nu ligt ze er nog constant in en heb liever dat ze bij haar liggen want zij geeft lekker warmte af.

Dat is natuurlijk het fijnst!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:55

Mijn idee TS.
Is off topic, maar denk dat je plek dan net te warm is voor de teef Amandavd , niet gek met een hond die flink in de haren zit. Knuffels zijn ook een toevoeging, zal ik niet ontkennen.. maar met dit soort honden zal je zien dat t moeilijker is om haar mee te krijgen naar buiten als een senner. Elke hond heeft (zelfs in het zelfde ras) veel verschillen.
Mijn witte herder, komt niet graag binnen.. dus was t een teefje, zou het een crime zijn om een nestje te krijgen. Voor hem zou ik (als het dus zo zou zijn) een plek maken in de schuur. Terwijl de dog en de basset en de mini's het liefst onder de kachel kruipen.. (kan niet liggen al katten haha).

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:59

pipo schreef:
Mijn idee TS.
Is off topic, maar denk dat je plek dan net te warm is voor de teef Amandavd , niet gek met een hond die flink in de haren zit. Knuffels zijn ook een toevoeging, zal ik niet ontkennen.. maar met dit soort honden zal je zien dat t moeilijker is om haar mee te krijgen naar buiten als een senner. Elke hond heeft (zelfs in het zelfde ras) veel verschillen.
Mijn witte herder, komt niet graag binnen.. dus was t een teefje, zou het een crime zijn om een nestje te krijgen. Voor hem zou ik (als het dus zo zou zijn) een plek maken in de schuur. Terwijl de dog en de basset en de mini's het liefst onder de kachel kruipen.. (kan niet liggen al katten haha).

Plek is helaas niet kouder te krijgen, vandaag dat de teef op tapijt of tegels naast de werpkist kan liggen en de pups zichzelf door middel van warmteplaatje en knuffels zich warm kunnen houden. Maar zo gaat het al jaren top, dus idd kijken naar teef en hoe die het doet en de pups!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:05

zijn we t eens hihi.. jammer dat je het niet nog prettiger kan maken voor de teef, maar je houd er tenminste rekening mee.. top
Kleintjes zijn vaak een stuk meer mams (of zelfs teveel) verlaten de plek moeilijk en doen lelijk tegen degene die wil komen kijken.. Wat dat aangaat kan je beter een grote sul hebben ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:13

pipo schreef:
zijn we t eens hihi.. jammer dat je het niet nog prettiger kan maken voor de teef, maar je houd er tenminste rekening mee.. top
Kleintjes zijn vaak een stuk meer mams (of zelfs teveel) verlaten de plek moeilijk en doen lelijk tegen degene die wil komen kijken.. Wat dat aangaat kan je beter een grote sul hebben ;)

Ja hebben ook een teef gehad die de pups onder geen beding wilde verlaten en daar ziek van is geweest. De laatste teef waar we een nest van hebben gehad, die liet ze rustig alleen met ons om iets anders te gaan doen. Wij slapen de eerste twee weken langs de werpkist, dus die teef maakte ons dan 's nachts meerdere keren wakker om te helpen met voeden,

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 20:43

Pipo heb het niet idee dat het het te warm is. Mama gaat in de kist tegen de kant liggen van de verwarming.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:58

Nee was ook niet tegen jou. Als het te warm is liggen de pups overal. Is het te koud liggen ze boven op elkaar zonder rust. Dus blijven ze krioelen zeg maar. Dit was een kleine discussie tussedoor. Sorry.