Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ivy_power89 schreef:Even als voorbeeld, mijn nest van 10 pups hebben er ruim 10 dagen over gedaan om hun geboorte gewicht te verdubbelen, moeder te weinig melk, moeder ziek dus gewoon slechte start.
Zolang ze goed levendig zijn en je echt optijd begint met flessen moet het goed komen

pipo schreef:Nu nog wel, als mams een mams is. daarnaast hebben de pups elkaar en is een knuffel dus niet echt nodig. Wel handig om strakjes mee te geven als ze uitvliegen...
Ze voelen ook lekker warm. mamauba schreef:Mama ligt er de hele tijd bij, plassen en poepen gaat binnen twee minuten haha. En we hadden ook eerst een kruik maar daar deden ze niets mee. Verwarming staat ook op 24,5 en de kist staat naast de verwarming dus ze hebben het niet koudZe voelen ook lekker warm.
Knuffeltjes komen als mama meer uit de kist gaat. Want nu ligt ze er nog constant in en heb liever dat ze bij haar liggen want zij geeft lekker warmte af.
pipo schreef:Mijn idee TS.
Is off topic, maar denk dat je plek dan net te warm is voor de teef Amandavd , niet gek met een hond die flink in de haren zit. Knuffels zijn ook een toevoeging, zal ik niet ontkennen.. maar met dit soort honden zal je zien dat t moeilijker is om haar mee te krijgen naar buiten als een senner. Elke hond heeft (zelfs in het zelfde ras) veel verschillen.
Mijn witte herder, komt niet graag binnen.. dus was t een teefje, zou het een crime zijn om een nestje te krijgen. Voor hem zou ik (als het dus zo zou zijn) een plek maken in de schuur. Terwijl de dog en de basset en de mini's het liefst onder de kachel kruipen.. (kan niet liggen al katten haha).
pipo schreef:zijn we t eens hihi.. jammer dat je het niet nog prettiger kan maken voor de teef, maar je houd er tenminste rekening mee.. top
Kleintjes zijn vaak een stuk meer mams (of zelfs teveel) verlaten de plek moeilijk en doen lelijk tegen degene die wil komen kijken.. Wat dat aangaat kan je beter een grote sul hebben