Kat eet niet meer (DA is al bezocht)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Re: Kat eet niet meer (DA is al bezocht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 12:53

Bijwerking dacht ik ook al. In de bijsluiter kan ik geen bijwerkingen vinden, maar ik sluit niet uit dat dat het is :)

Als hij probeert de pijn weg te likken, dan vind ik het wel een gekke plek. Het zit echt links naast de staartaanhechting (en iets naar onder). Wat zit daar in het lichaam, weet iemand dat? Ik kan niet echt wijs uit de plaatjes op Google.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:00

Het kan zijn dat ie in de buurt van de pijnlijke plek likt maar de plek zelf net te pijnlijk is? Maar goed morgen nog even na laten kijken? Arme poes, geef m maar een paar knuffels!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:03

Anaalklieren zitten daar, kan best zijn dat die wat vol zitten doordat ie al een tijdje waarschijnlijk geen normale ontlasting heeft? Normaal gesproken worden ze namelijk dan leeg geduwd zodat er een geurvlaggetje aan zit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:16

Misschien kun je inderdaad kijken of het de anaalklieren zijn, op internet staat vast wel een filmpje hoe je ze kunt legen(brr, geen leuk werkje)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 13:23

Dat de anaalklieren vol zitten kan inderdaad wel heel goed, hij heeft weinig (tot geen) ontlasting. Wel laat ik ze liever door de DA legen. Vorige week met het pus is o.a. aan de anaalklieren gevoeld, en Charlie schreeuwde het steeds uit van de pijn bij het hele onderzoek daarbinnen. Temperaturen kon zelfs niet meer toen. Dat gaat nu allemaal veel beter, temperaturen laat hij weer goed toe, maar ik durf er niet zelf te gaan hannesen. Bovendien moet er toch even een DA naar kijken, want de plek ziet er echt lelijk uit.

Knuffels krijgt ie heel veel :(:)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:29

De staartaanzet kunnen ze natuurlijk makkelijk bij. En wie weet heeft hij jeuk (gehad) waardoor hij is gaan poetsen en nu "vast" zit in dat gedrag.

Ik heb het bij paarden ook wel eens gezien. Een paar dagen jeuk en vervolgens blijven schuren. Het gaat stuk, het genezingsproces begint en ze krijgen nog meer jeuk. Terwijl er dan toch medicatie in zit.

Je kat heeft zoveel medicijnen in zijn systeem, wie weet geeft dit een wisselwerking. Jeuk is overigens erger dan pijn, goed dat je hem na laat kijken dus!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:54

weet niet of de dierenarts het al geprobeerd heeft maar ik heb ook weken zitten tobben met mijn kat die niet wou eten en ze ook niet echt een oorzaak konden vinden(die oogde wel verder niet ziek) Valium(diazepam) geven ik had er nog nooit van gehoord en had zoiets van ja het zal wel. de dierenarts zei geef maar een kwart tabletje na 10 minuten gaat ze eten en warempel het was echt zo. Ze at achter elkaar haar bakje leeg schijnt eetlust opwekkend te zijn bij katten.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 16:30

Kan inderdaad ook een gedragspatroon zijn geworden, dat kaal likken daar.

Genja: ik durf het bijna niet te zeggen, maar ook valium heeft hij al gehad omdat de bijwerking inderdaad een grotere eetlust is. Heeft bij hem niets uitgehaald. Maar toen was hij ook nog wel erg ziek, misschien kunnen we het binnenkort weer proberen nu hij zich iets beter voelt.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 23:11

Er zit een vloek op zondagavonden. We zitten weer bij een spoed DA. Zijn wond zag er lelijker uit in de loop van de dag, en vanavond is hij extreem gaan vechten bij dwangvoeding en lekte er pus met bloed.

Hij blijkt nu koorts te hebben. De wond is deels afstervend vel geworden. Het pus komt niet uit de anus, maar uit een kale plek naast de anus. Zijn lichaampje is iets naar buiten aan het werken, zo lijkt het.

Er is net nog een röntgenfoto gemaakt en hij gaat zo onder het mes voor dat stukje necrotisch weefsel. Ook wordt de pus weggespoeld. We wachten nu tot de lokale verdoving is ingewerkt.

Ik snap niet dat dit zo snel kon ontwikkelen, en niet dat we de koorts gemist hebben. Ik zit er letterlijk 24/7 bovenop... Nu afwachten maar :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 23:26

Heel veel succes! En jezelf echt niks kwalijk nemen hoor! Je vecht hardstikke hard voor Poezel! *knuffel!*

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 23:28

Oh nee.. Maar misschien heeft hij al die tijd daar wel een abces gehad, kan bij katten best diep zitten en dan zie je aan de buitenkant nauwelijks iets, en komt dat er nu inderdaad uit.

Hopelijk is dit het laatste en knapt hij straks op!

Sterkte!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 00:24

Röntgenfoto was (helaas) weer negatief. Wond is gespoeld en geschoond. Hij heeft meteen een cocktail gehad: pijnstillers, AB, prikje tegen koorts en een hoop vocht. Morgenochtend halen we het kereltje weer op. Onze eigen DA zit 2 straten verder, dus daar gaan we hem ook even laten zien. Zij kan dit iets beter in zijn geschiedenis plaatsen.

Ik bedenk me nu dat deze 'pus-zak' op dezelfde plek zat als het probleem vorige week. Toen gingen we met pus en slijm (geen bloed) ook naar de spoed DA, die bij het voelen in de anus ook links/linksonder de bron van het pus tegen kwam. Dat is ongeveer ook waar hij nu die enorme plek had, behalve dat het echt door zijn huid naar buiten kwam ipv de anus. Maar wat dan in godsnaam... Een abces, een fistel? Hopelijk voelt hij zich nu inderdaad beter :)

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 01:31

Mijn kater had ook zijn staart kapot gelikt. Was heel vreemd toen in de ochtend. En net na 18 uur was het aan het bloeden en wat bleek kater had een fkse ontsteking daar zitten en is zichzelf kapot gaan wassen zodat de pus eruit kon..

Hopen dat dit het gene is wat jou kat zo ziek heeft gemaakt en dat ie nu gauw gaat opknappen.
Het zelf standig eten wat ie nu doet is niet veel maaaar het begin is er!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 12:26

Hij is weer thuis! Wat een wond heeft dat 'ding' (abces, fistel, whatever) achtergelaten. Had ik niet gedacht. Zit nog een gat in dat ong zo breed is als de dikte van een potlood. Het bloedt ook nog een beetje met wat restje pus. Het ziet er vies uit, maar de wond is hartstikke schoon dus nu hopen dat Charlie het ook goed schoon houdt.

We hebben ook 2 nieuwe antibiotica mee. Eentje voor zuurstofminnende bacteriën en eentje voor niet-zuurstofminnende bacteriën, zodat we niets missen.

Maar het beste nieuws: hij heeft een bakje voer leeggegeten bij de DA :D Zowel nat- als droogvoer. En hij eet echt niet snel op vreemd terrein. Hij is nu een kwartiertje thuis en heeft al 2 keer zelf wat brokjes gegeten. Dat is echt super, de afgelopen dagen moest ik hem snoepjes aanbieden en dan at hij pas.

Hij loopt nu monter door het huis te banjeren :)

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:28

Dat is goed nieuws! Misschien zat dit hem al die tijd al dwars? Hopelijk gaat het nu alleen nog maar de goede kant op. Respect voor alles wat je tot nu toe hebt ondernomen voor de kat!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:30

Jeetje zeg, wat gebeurt er weer veel zo.
Wat super dat hij gegeten heeft!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:34

Wat een super nieuws! Ik denk haast dat dit de hele tijd al in de weg heeft gezeten en zo'n grote impact heeft gehad. Maar het komt er nu uit en hij eet weer, wat fijn!! *\o/* *\o/* *\o/*

Nu lekker zo verder!!!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:59

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Lijkt mij ook dat dit de veroorzaker van de ellende is geweest! Hopelijk nu beterende heen!
Goed dat jullie hebben doorgezet!

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 13:12

Goed zeg! Go Charlie!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 13:54

Ahh ben al vanaf het begin aan het meelezen.
Hoop dat deze stijgende lijn zich door trekt!! *\o/*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:33

Ziet er goed uit, aangezien zachte weefsel niet op de foto te zien zijn kan het zomaar een ontsteking/fistel zijn die hem zoveel pijn bij het poepen heeft gegeven(als hij aan de darm zit vastgegroeid) dat hij daarom gewoon niet wilde eten, want eten deed pijn. Mocht het een fistel zijn dan heel goed opletten want die komen vaak terug.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:49

Arme poes! Niet jezelf de schuld geven hoor! Dat soort dingen kunnen snel gaan en je hebt meteen aan de bel getrokken. Kan goed wat Bigone zegt. Mss door pijn niet poepen, en door obstipatie dan weer niet eten.
Ik hoop echt dat dit het was voor jullie.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 18:12

Net terug van een bezoekje aan onze eigen DA. Zij had Charlie nog niet gezien en wilde zijn wond ook even bekijken, en tevens voelen hoe het fistel eraan toe was, idd ook omdat zoiets terug kan groeien zoals jullie al aangeven.

Het fistel zit helemaal los 'verpakt' (zeg ik dat zo goed?). Het is echt een apart zakje en staat niet in verbinding met andere organen, zoals de darmen. Voor nu laten we Charlie dus lekker rustig thuis bijkomen, want hij doet het steeds ietsje beter :) Eind vd week weer even op controle.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:16

Mijn hond heeft een paar jaar geleden een bult op zijn rug gehad, dit bleek een ontstoken talgklier te zijn die op een gegeven moment openknapte, redelijk vergelijkbaar dus. Hij was hier ook duidelijk niet lekker van, erg down en at nauwelijks. Toen hij weer was opgeknapt van de operatie was hij weer helemaal opgeleefd. Zo'n ontsteking kunnen ze flink ziek van wezen hoor en het vervelende is: ze kunnen het je niet vertellen. :(:)
Gelukkig is hij nu lekker bij jullie thuis en kan hij hopelijk in niet al te lange tijd weer helemaal opknappen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:19

Mijn kat is nogal een vechtersbaas en heeft meerdere keren een vechtabces gehad en dan is hij vrijwel altijd lusteloos en sloom oftewel niet lekker. Zodra het abes open is, de troep eruit, en met wat antibiotica knapt hij weer snel op.
Fijn dat er geen verbinding is met de organen!