Hond in de bench, wat is het maximum? Discussie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Hond in de bench, wat is het maximum? Discussie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:46

het enige moment dat ik een bench handig vind is in de auto...ik heb er een,die staat gewoon open.Soms ligt er een in.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:13

.
Laatst bijgewerkt door nathalie_v op 07-04-22 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:37

10 uur in de bench??? Heb jij even geluk dat ik je adres niet heb anders had ik persoonlijk de dierenbescherming op je afgestuurd. WALGELIJK echt! En wat een trieste onzin; meer stress bij los lopen, hou toch op zeg, bij jou zeker maar niet bij de hond. En nee, mensen die fulltime werken en dit als oplossing hebben zouden idd geen hond moeten hebben. Bah. :r

Edit: Ik lees nu dat het om 10 uur overdag gaat en dan de nacht nog erbij. Sorry hoor maar jij zou echt geen hond mogen hebben!
Laatst bijgewerkt door Izep op 02-10-14 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:47

Een hond 10u in de bench vind ik ook echt te lang. En ik ben ook lange dagen van huis soms, maar dan heeft mijn hond de hele kamer en een stuk tuin.
's Middags laat de bovenbuuf hem dan nog wel eens uit en ik zorg dat hij de dag vantevoren goed gelopen heeft. Zoals vandaag: 10km mee naast de fiets, uur lopen, weer 10km terug en 's avonds kort rondje. Dan vindt ie het echt geen enkel probleem dat ik zo lang weg ben.

En ja, er moet geld verdiend worden. Maar daarom ga je je hond toch geen 40 tot 50 uur per week opsluiten in een hok? Dan regel je een uitlaat/opvang adres.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:56

Youknowme schreef:
Wat is het nut van snachts in de bench? Hond slaapt toch...

Deesdaan: Heb je er nooit aan gedacht dat hij zich eenzaam voelt? Hij zal niet voor niks opzoek naar jou (jullie) gaan. Als je hem in de bench opsluit moet hij zich er wel aan overgeven......
Pure interesse hoor!

Mijn hond zit in een sloop fase, raamkozijn, meerdere malen de stoel, trap.. Ondanks meerdere botten/speeltjes en hij heeft nog 2 honden om mee te kunnen spelen. Maar toch is er geen moment dat ik heb gedacht om hem in een bench te doen..
Slopen kan ook voortkomen uit frustratie en ik ben van mening dat het voor een hond ook belangrijk is om dat te kunnen tonen. Jammer dat hij aan de meubels gaat zitten maar het gaat vanzelf over hoop ik.

Eenzaam? Hij heeft zijn vriendjes om mee te slapen, en ja bij mij is natuurlijk gezelliger maar ik wil dat niet omdat ik wakker van hem word en hij als ik een migraine aanval heb mij wakker maakt, hartstikke lief bedoeld maar dat op dat moment moet ik gewoon door kunnen slapen anders word ik gek van de hoofdpijn.
Als hij verlatingsangst had gehad dan had ik dat ook wel aan de andere dingen gemerkt en was hij in de bench niet lekker languit gaan liggen.
Het is gewoon dat hij vind dat hij naar boven moet als hij los is, en in de bench heeft hij dat idee niet, is niet onrustig en ligt er s'avonds voordat ik naar boven ga al in.
Hij heeft er geen moeite mee, als dat wel zo was dan had ik een andere oplossing moeten zoeken maar gelukkig vind hij zichzelf niet zielig en voelt hij zich prima s'nachts en ligt lekker te snurken met z'n maatjes.
Overdag zijn ze niet veel alleen, ik werk niet fulltime en ze krijgen alles wat ze nodig hebben.
Ik pas me aan veel dingen aan, mijn honden komen niks te kort maar slapen doen ze in de bench. Ik vind het niet zielig, vind het veiliger en rustiger voor hem (en voor mij, ik hoef niet op de geluiden te letten en te luisteren of hij niet boven komt)
Dus ik zou niet weten waarom ik het moet veranderen. :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:04

een hond 18 uur in zo'n kooitje?? :x :wow:

allemachtig...waarom niet gewoon los in huis dan??ik snap daar werkelijk echt helemaal niets van,maak anders wat hierboven staat met puppypanelen een afgezette ruimte..

en hier lopen 8 honden de hele dag los,de hele dag zijn ze in de weer,ze slapen wanneer ze willen,niets overprikkeld hoor,juist niet,ze kunnen gewoon hun ei ten aller tijden kwijt...

en nee ik ben echt niet tegen een hond alleen laten,mijn eerste hond zat ook de hele dag alleen,maar wel gewoon los in het huis,waar ze overal mocht komen...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:36

nathalie_v schreef:
Nikass schreef:

Pfff wat een slecht excuus om te weinig met je hond te ondernemen. Tien uur in een bench vind ik echt misdadig. En dan ff wandelen en weer 8 uur. Wat zal jouw hond last van zijn gewrichten krijgen zeg.

Ja schandalig.... :+ S ochtends een uur (of meer) uit + verrijking daarna bench in (max 10 uur) s avonds bij thuiskomst de weer een uur (of meer) uit + verijkking en/of training en s avonds laat nog eens een half uur uit. Dus nee zo slecht heeft ze het echt niet. Als ik haar minder laat slapen en haar de hele dag achter mij aan laten lopen in huis zal zij meer stress ervaren dan dat zij er echt profijt van gaat hebben....
Met mijn hond kan ik 4 5 of 6 uur wandelen. Maar die wordt daar niet echt moe van. Terwijl ze de verrijking en training echt moe van.
Soms gaat ze mee naar studie. Maar is voor haar vaak te druk.

Sorry maar anders kan niemand een hond nemen. Moet toch geld in het laadje komen of niet ;-)

Laat de hond dan op zijn minst los in de gang ofzo maar liever gewoon los in huis. Dan kan hij/zij tijdens die 10 tenminste nog een keer rechtop gaan staan en de pootjes strekken.

Als je maar wilt kun je alles wel goedpraten, ik vind dit ook niet kunnen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 07:14

tamaramt schreef:
denisesilver schreef:
Bij ons moeten ze alleen de nacht in een vrij ruime bench doorbrengen.

Dat is toch ook al gauw 8 uur.
En waarom alleen de nacht?

De een heeft nog al eens de neiging om met zijn voorpoten op de vensterbank te springen, heeft al meerdere keren een bloempot eraf gesprongen. De ander is gewoon een beetje lomp waardoor hij per ongeluk weleens wat dingen sloopt. De rest van de dag lopen ze gewoon los, ook buiten in de tuin en er wordt 4 uur per dag met ze gewandeld verspreid over de dag.

Zijn overigens mijn oma's honden.

Van andere oma lopen ze dag en nacht los, maar ook die slapen die 8ur 's nachts gewoon bij haar in bed.

De eerste hond van die bloempot is een border, maar die is in huis echt ongelooflijk rustig buiten ook wel tot ie een bal ziet :')

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 07:40

Maar 3 keer eventjes uit de bench? Belachelijk.
Natalie, iemand zoals jou zou geen hond mogen hebben. Ga je zelf eens de heledag op je bed opsluiten?
Uit verveling gaan honden ook slapen. Bah bah bah.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 07:46

Ik vind een bench sowieso een dieronvriendelijk iets, voed gewoon je dier op. Maar dat is teveel moeite voor veel mensen.

Gisteren kwam ik met mijn zoon iemand tegen met een klein hondje en hij vroeg aan de persoon of hij hem mocht aaien. Het antwoord was: 'ja hoor, maar hij is wel druk, want hij heeft de hele dag in de bench gezeten'.

Neem dan gewoon geen hond...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 07:47

nathalie_v schreef:
daarna bench in (max 10 uur)

Wow... ik mag hopen dat dit een grapje of tikfout is...?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 08:28

nathalie_v schreef:
Ja schandalig.... :+ S ochtends een uur (of meer) uit + verrijking daarna bench in (max 10 uur) s avonds bij thuiskomst de weer een uur (of meer) uit + verijkking en/of training en s avonds laat nog eens een half uur uit. Dus nee zo slecht heeft ze het echt niet.

Tja als dat jouw norm is... de mijne is het niet.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 08:36

@nathalie_v:

Ik weet niet wat ik hier lees!! -:(-
Zullen we jou eens dezelfde uren in een toilethokje opsluiten!
Mensen zoals jij zouden idd geen honden of dieren mogen hebben. Echt zwaar belachelijk, jij zou zelf echt ernstig moeten schamen!

Ik werk express niet fulltime zodat onze honden niet te lang alleen zitten. Onze werkuren zijn zo op elkaar afgestemd dat ze max. 6 uur alleen zitten en dat vind ik al echt de max.
En dan lopen ze gewoon los in huis of in de tuin.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 08:42

Ik vind het eigenlijk ook wel schokkend. Ik dacht dat zij degene was met een klein hondje, maar het gaat om een herder. Dus de grootste maat bench is nog steeds te klein voor dergelijke tijden. Je houdt het als een kennelhond, geef het dan tenminste een kennel (dus 3m2). Met een kennelhond is niets mis als je er actief mee werkt. Met een kennelhond in de bench wel degelijk.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:36

nathalie_v schreef:
Sorry maar anders kan niemand een hond nemen. Moet toch geld in het laadje komen of niet ;-)

Ik moet ook het eten voor mezelf en de hondjes verdienen, maar dat lukt ook wel als ze niet 10 uur in een bench zitten overdag en dan ook nog eens voor de nacht.

Als ik dat lees krijg ik echt medelijden met je hond.

Vind ik het al erg genoeg dat ze hier overdag een aantal uren in de ren moeten, maar dan hebben ze genoeg plaats, de rennen zijn hier 2,5 x 3 meter.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:05

Lees net in een ander topic dat Nathalie_v ook nog allerlei lichamelijke beperkingen heeft en 's avonds tussen 20.30 en 22.00 gaat slapen. Vraag me dus ook nog af hoe serieus we dat uitlaten moeten nemen. Voor mijn gevoel zit dat arme beest dus gewoon de godganselijke dag in een bench. "Maar ja slapen is beter voor hem dan al die prikkels". Ik kan er werkelijk met mijn kop niet bij.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 13:12

.
Laatst bijgewerkt door nathalie_v op 07-04-22 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 13:55

ik denk dat het weinig zin heeft om hier Nathalie_v@aan te vallen....zij ziet dit niet als hondonvriendelijk dusw gaat hier echt niets aan veranderen...
Wat ik vind???Misdadig....Ik voel mij al rot als ik een uur of vier weg ben en mijn honden ''opgesloten'' zijn achter het huis....een halve hectare. :7

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 14:00

Bij ons zitten ze alleen 's nachts in de bench. Ik ben altijd de laatste en ga vaak om 12 uur naar bed. Ik ben ook vaak de eerste 's ochtends dus haal ze er om 6 uur weer uit voor hun eerste rondje. Bij ons zitten ze de laatste tijd vaak alleen door werk en school. We proberen dit aan te passen maar helaas is dat niet 1 2 3 gebeurd.
Wel lopen ze de hele dag los verder en kunnen ze gaan en staan waar ze willen en worden ze 5x per dag uitgelaten (4 rondes van drie kwartier, 1 ronde van een kwart 's avonds laat).

Het is soms niet makkelijk maar moet er niet aan denken dat ze behalve 's nachts ook nog eens overdag de hele dag erin moeten. Hoe doe je dat dan met voer en water? Tja, ik vind dat als je geen tijd hebt voor je hond je er geen moet hebben en anders je werk ed maar aan moet passen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 14:02

Ik ben sowieso tegen het gebruik van een bench.
Zou me ook heel schuldig voelen om zo mijn dier achter te laten als ik ga werken of wat dan ook.
Dus nee TS je stelt je niet aan, ik ben het helemaal met je eens

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 14:12

nathalie_v ,waarom kan je hond dan niet gewoon los lopen in huis als je weg bent??

je kan zelf toch met goed fatsoen wel bedenken dat 18 uur lang in zo'n kleine kooi gewoon niet gezond is voor een hond,een roedel én bewegingsdier gedwongen tot eenzame afzondering én gedwongen te liggen 18 uur lang...

ik vang hier regelmatig herplaatsers op,de meeste krijgen we incl zo'n kooi,welke ik weggooi,maar goed,maar gekke is dat toch nog geen 1 hond die hier gekomen is problemen heeft gehad om zonder die kooi te leven,ze sloopte niet,wilde niet wegkruipen van het leven in huis,zochten geen rustplekken ,niets...

waarom zitten ze vaak bij mensen dan wél zonodig uren lang in zo'n kooi,ik snap dat gewoon niet,als ze zonder kunnen haal je zo'n lelek ding toch je huis uit??

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 14:20

Het is toch ook niet álleen het zó lang in een kooi zitten?!?! Ik vind het persoonlijk ook niet kunnen dat een hond 3 dagen 10 uur lang zijn/haar behoeftes op moet houden.... Dat ze het (uiteindelijk) redden, betekend niet dat het normaal is!!

lovertje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 14:20

Onze hond sloopte ook vanalles.. wij hebben een Cane Corso van nu anderhalf jaar..
zij zat 's avonds in de bench en ook als we naar school gingen en ons mam ging werken..
dus dan kwam ze 'smorgens 2 uurtjes de bench uit.. om er vervolgens weer een uur of 6 in te zitte..
wij hebben daarom een kamertje beneden in huis om gebouwt tot honden paleis!
ze is nu graag in de kamer.. daar staat haar bench en haar kussens speeltjes en ook haar eten en drinkbakken.. ze heeft niks meer gesloopt sinds dien.. we laten haar nu ook los wanneer we 2 uurtjes weg zijn om boodschappen te doen en dat gaat super!
Ze wordt ook bij elke keer als ze wordt uitgelaten een uur uitgelaten, zelfs 'smorgens en 'savonds om 11 uur!
en dat vind ze heerlijk!

maar net zoals de rest vind ik 16 of 18 uur echt verschrikkelijk lang!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 14:21

Ik ga het nu bijna zielig vinden dat onze hond een paar maanden in de grootste bench in de garage zat. En omdat we niet wistten hoe groot ze ging worden (rare kruising) sliep ze ook in een doos! _O-

Oja, hondje is nu niet eens kniehoog. :=
Zat ze van 12 tot 6 ongeveer in.

En ze wordt soms niet eens 3 keer per dag uitgelaten! :oo Ze is vandaag ook maar 1 keer echt uit geweest. Hoe zielig! :')

Voordat ik een dierenbeul wordt genoemd, haar dag begon met een plasje buiten, daarna heeft ze al knorrend van genot op mijn schoot gelegen op de bank. Toen hebben we een speurspelletjes gedaan. Toen zijn we naar de stad gegaan waar ze eerst bij de dierenwinkel een koekje kreeg, toen bij de groenteboer wat fruit en toen nog wat pepermunt van mijn oom die we tegen kwamen. Daarna heeft ze thuis op haar nieuwe bot liggen kauwen. En nu slaapt ze. :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:15

geerke schreef:
ik denk dat het weinig zin heeft om hier Nathalie_v@aan te vallen....zij ziet dit niet als hondonvriendelijk dusw gaat hier echt niets aan veranderen...
Wat ik vind???Misdadig....Ik voel mij al rot als ik een uur of vier weg ben en mijn honden ''opgesloten'' zijn achter het huis....een halve hectare. :7

Er zijn helaas heel veel mensen die denken dat ze heel goed voor hun hond zorgen op deze manier.
Zo heb ik hier een hond in opvang die overdag 10 uur alleen zat en nooit buiten eigen tuin kwam.
Hond is de eerste 3 weken kruipend door het leven gegaan omdat ze niets maar dan ook NIETS gewend was, ze was overal bang voor, auto's, kinderen, honden, bloembakken, strepen op straat en zelfs voor gras! (mensen hadden betegelde achtertuin) Het doet me echt pijn om een hond zo te zien en dan de eigenaar uit volle overtuiging horen praten over hoe lief en geweldig de hond wel niet is.