Gasthonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 09:01

xXLianneXx schreef:
Pandameisje schreef:
ik ben me voordurend aan het inlezen?

Er staat ook nog een hoop onzin op internet. Jij kijkt bij sites die de dominantie theorie nog hanteren, deze is echter allang achterhaald en zelfs schadelijk voor het welzijn van de honden. Kijk anders even op deze site, hier staan een hoop artikelen met juiste informatie

http://www.moniquebladder.nl/categorieen/

Ik ga het lezen.

Yipee

Re: Gasthonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:10

Hopen dat Snowy het naar zijn zin zal krijgen bij zijn nieuwe baasjes! Ik hoop inderdaad wel dat ze op de hoogte zijn van het hap gedrag? Nu hopelijk snel een nieuw opvang hondje. :)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 09:30

ik ga hem wel missen maar kan ook niet wachten tot de nieuwe er is.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 21:35

er is een nieuwe baas voor snowy een goede klik was er gelijk :)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 11:46

snowy komt terug hij.had alles bij elkaar gejankt.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:49

Wat hadden die mensen dan verwacht. Ongelooflijk... Sommige mensen hebben echt het verstand in hun bips zitten.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 11:51

Kimbers schreef:
Wat hadden die mensen dan verwacht. Ongelooflijk... Sommige mensen hebben echt het verstand in hun bips zitten.

ze konden hem niet langer in de flat houden.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:52

Er komt maar 1 woord bij me op: DUH!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:53

Maar goed, ik mag hopen dat die mensen een goudvis nemen ipv een beest met poten...

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:54

Niet langer? Hoe lang hebben ze Snowy gehad? :') Beestje moet eerst wennen! Ga het eerst maar eens minimaal een week proberen. Toen ik mijn hond voor het eerst meenam naar mijn kamer/appertementje vond hij het ook maar raar. Nou ging hij niet janken maar volgde me overal enz. Jammer dat Snowy zo geen goede kans heeft gekregen. :-/

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 12:01

Yipee schreef:
Niet langer? Hoe lang hebben ze Snowy gehad? :') Beestje moet eerst wennen! Ga het eerst maar eens minimaal een week proberen. Toen ik mijn hond voor het eerst meenam naar mijn kamer/appertementje vond hij het ook maar raar. Nou ging hij niet janken maar volgde me overal enz. Jammer dat Snowy zo geen goede kans heeft gekregen. :-/

de buren werder er ek van enzo...

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 12:04

nou dat vind ik ook, een hond moet wel eerst de tijd krijgen om te winnen, hij wordt gewoon gezien als een oude fiets, O bevalt niet, dan doen we hem maar weer weg. Maar aan de andere kant, mensen die er geen tijd in willen investeren en er geen geduld mee hebben, moet je die wel die hond geven. Er komt vast wel een ander baasje dat dat wel wil

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 12:05

Ja snap ik, maar ja. Ze kunnen het vast ook wel even een dagje uitzingen met wat herrie. Was het ook overdag? Of alleen als de nieuwe eigenaren weg waren/ sliepen. Als Snowy het bij jou niet deed vind ik het raar. Het kan dan ook gewoon een fase zijn omdat het allemaal vreemd is.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 12:08

en wij krijgen begeleiding voor de hond er bij.
en die mensen eerlijk gezegd waren ook niet heel er slim enzo.

hij kan sws niet alleen slapen bij ons ging die ook alles bij elkaar janken als die alleen was.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 12:32

Ah ja als dat zo blijft is het niet handig in een appartement. Moeten jullie nog even goed aan werken dan aan het alleen zijn en bijt incidenten. Dan vind Snowy makkelijker een baasje. Ik zou zelf geen hond willen die niet alleen kan zijn. :-/

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 12:40

Nee dat is enorm vervelend. Een van de mensen in het huizenblok naast het mijne heeft zo'n hond, die begint al te gillen als de baas uit zicht is. De baas gaat dan boos terug schreeuwen dus het is soms een kakofonie hier in de tuinen want de buurman daarnaast zet dan de radio harder om het geblaf niet te horen ;p

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:46

Tjeetje zeg, wat hadden die mensen gedacht: dat ze een kant en klare afgerichte, netjes luisterende, niks slopende, rustige hond uit het buitenland zouden krijgen?
Als je aan zo'n hond begint moet je je van te voren bedenken of jouw leefsituatie wel zo geschikt is voor zo'n dier. Meestal zit er nogal wat werk aan, en aan deze hond dus helemaal als ik dat zo lees. Je kunt mazzel hebben, zoals wij dat hadden met onze hond uit een NL asiel. Die luisterde perfect, was lief, waaks, het was een perfecte hond, maar bij een hond uit het buitenland (die misschien van straat is geplukt) lijkt me dat niet zo vanzelfsprekend.

Ik begrijp niet hoe het mogelijk is dat een hond alles bij elkaar jankt op 1 dag tijd als er continu iemand bij is.
Als je toch net een nieuwe hond hebt gehaald zo net voor het weekend, dan kan ik me niet voorstellen dat ze hem al meteen alleen hebben gelaten. En dan meteen na de 1e klacht het arme beest al terug brengen }:0 . Deze mensen moeten zich eens afvragen of ze wel geschikt zijn voor een hond :( .

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:10

Worden de nieuwe mensen niet gescreend? Vind het een beetje raar verhaal allemaal

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:25

ik vind het altijd knap werk van vrijwilligers om deze honden een 2e kans te geven.
Blijft wel tegenstrijdig omdat in NL natuurlijk de asiels ook vol zitten, maar ik ben voor, als ik ooit weer een hond moet uitzoeken ga ik ook zeker bij dit soort instanties kijken.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:47

Jammer dat ze niet langer geprobeerd hebben.
Onze pup was de eerste 2 weken alleen maar aan het janken. Nu heeft ze helemaal haar plekje gevonden en vind ze het vreselijk als ze ergens anders heen moet!

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 16:50

ik kan er niks aan doen dat die mensen niet langer wilde proberen. maar in een flat waar de buren boos worden en aan kloppen aan de deur is ook niks.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:54

Nee snap ik, maar alsnog.. I k had even door gezet. Maar zoiezo op een flat vind ik t altijd wel lastig met honden. Hopen dat hij snel weer een goed plekje krijgt!

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 16:55

wij hopen het ook maar hij moet eerst helemaal ontstressen enzo

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:17

Xpinoxx schreef:
Worden de nieuwe mensen niet gescreend? Vind het een beetje raar verhaal allemaal

Blijkbaar niet... -O- Vind het al met al vooral voor dat beessie héél sneu.
Arm ding wordt uit een land weggeplukt, komt hier in een gezinssituatie terecht waar hij duidelijk niet aan gewend is. Moet binnen een zeer korte termein ineens snappen dat bepaald gedrag niet mag terwijl hij op straat dat gedrag nodig had om te overleven.
Vervolgens wordt hij wéér verhuist naar een ander gezin, waar hij gestrest van raakt. Daarna wéér overgeplaatst.....

T is zo goed, al die beessies maar van hot naar her slepen. Ik ben er serieus van overtuigd dat er een hoop honden helemaal niet zo geschikt zijn als 'gezinshond' en misschien wel beter af zijn op straat met regelmatige voermomenten.
Maar we screnen niet, halen alles massaal hierheen en als het dan niet bijkt te matchen/te lukken of het dier blijkt toch gestoorder dan verwacht, mag het hier weer naar het asiel.
Top.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:28

Arme hond :( Het is dat er hier net sinds 3 weken een opvanger in huis is. Anders was Snowy hier van harte welkom geweest.