krijgen jullie ook een muizen feestmaal van je lieve kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sandra1312

Re: krijgen jullie ook een muizen feestmaal van je lieve kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 23:20

Mijn oude kat was kwam laatst ook heeel trots aanlopen met een 'vreemde' vangst.. mevrouw had een snitzel gevangen :'). De buurvrouw had de deur open staan dus madame was even op bezoek geweest.

Onze jongere kat is beter in vangen, komt regelmatig aan met muizen, ratten, zwaluwtjes en andere kleine vogeltjes, kraaien of soms een ekster. Helaas laat ze muizen regelmatig half leven om er mee te spelen.
Laatst had ze zelfs een vleermuis mee in huis genomen :Y). Maaaar wat ze gelukkig niet vangt zijn mijn vader zijn postduiven, daar gaat ze gezellig bij liggen.

Mijn kitten komt nog niet buiten, die vangt alleen nog maar speelgoedmuizen en spullen uit tassen :')

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 23:22

Jaaa! Ik meld mij. Poeslief is nu een jaar oud en kwam met 4 mnd met haar eerste muis binnen zetten. Ook hier aangenomen als rattenvanger in de stal. Muizen worden al snel gevolgd door konijnen, vogels, etc. Grote beestenboel maakt ze dood om ze vervolgens uit elkaar te trekken en te laten liggen. Muizen worden losgelaten om er fijn achteraan te jagen. Gelukkig ruim ze die wel altijd volledig op *\o/* Nu moet ze nog leren dat buiten te doen....

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 23:25

Thioro schreef:
Spreek me er niet van.
Ze vangen hier aan de lopende band muizen. De spitsmuizen zijn op denk ik, nu zijn het grotere veldmuizen.

Er zijn 2 special delivery's:
1) muis wordt mee naar binnen gezeuld en levend in huis losgelaten. Eenmaal in huis is het hun vriendje en moet ik er maar zelf voor zorgen dat ik het beest weer buiten krijg. Heb serieus al een muis gevangen die in het voederbakje van de kat zat te smikkelen en de kat zat er trots op te kijken.
2) muis wordt mee naar binnen of vlak voor tuindeur gesleept en met huid en haar verslonden. Behalve de darmpjes, darmpjes zijn vies dus eten ze niet op en mag ik wederom opruimen.

De 'we nemen een vriendje levend mee naar huis' delivery is er ook in konijnen of mollen versie.

Ben altijd heel blij met hun cadeautjes *not*.

_/-\o_ :j
hier nog zo een stinkbal die het even doodleuk na doet alleen laat hij m in je hand los waardoor muis in je handen bijt op de voeten los laten ( ik loop altijd op blote voeten) is ook een nieuwe tik ...
gelukkig eet hij ze niet op en heb ik een hele tactiek om muisjes te vangen

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 23:46

sandra1312 schreef:
Mijn oude kat was kwam laatst ook heeel trots aanlopen met een 'vreemde' vangst.. mevrouw had een snitzel gevangen :'). De buurvrouw had de deur open staan dus madame was even op bezoek geweest.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

go kattenbeest..

nu even leren dat je liever entrecote hebt

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 23:54

sandra1312 schreef:
Mijn oude kat was kwam laatst ook heeel trots aanlopen met een 'vreemde' vangst.. mevrouw had een snitzel gevangen . De buurvrouw had de deur open staan dus madame was even op bezoek geweest.

*proest Roosvice over dr laptop! _/-\o_

hahaha ja dat kan ook natuurlijk! wel een lekkere vangt! Wat zei de Buurvrouw?

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 09:29

Ladybird schreef:
sandra1312 schreef:
Mijn oude kat was kwam laatst ook heeel trots aanlopen met een 'vreemde' vangst.. mevrouw had een snitzel gevangen . De buurvrouw had de deur open staan dus madame was even op bezoek geweest.

*proest Roosvice over dr laptop! _/-\o_

hahaha ja dat kan ook natuurlijk! wel een lekkere vangt! Wat zei de Buurvrouw?

Buurvrouw was not really amused hihi :o
Maar ja, ze hebben dr ooit een keer zelf binnen gelaten en nu komt ze regelmatig op bezoek... Ennuh, bezoek krijgt toch ook wat lekkers hihihi!

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:00

hahaha gewoon dom van e buurvrouw dus :') eigen schuld dikke bult

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:03

Haha die schnitzel.. eigen schuld inderdaad.

Wat ik ideaal vind: onze kleine gup vangt behalve vliegjes ook gigantische spinnen. En laat het nou net weer het seizoen voor die dikke zwarte monsters zijn.. Ik laat hem dus 's avonds 10 minuutjes eerder in m'n kamer dan ik zelf naar bed ga, en als hij dan rustig op bed ligt weet ik dat alles is gevangen en opgegeten :))

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:41

Dirndl schreef:
Haha die schnitzel.. eigen schuld inderdaad.

Wat ik ideaal vind: onze kleine gup vangt behalve vliegjes ook gigantische spinnen. En laat het nou net weer het seizoen voor die dikke zwarte monsters zijn.. Ik laat hem dus 's avonds 10 minuutjes eerder in m'n kamer dan ik zelf naar bed ga, en als hij dan rustig op bed ligt weet ik dat alles is gevangen en opgegeten :))

Dat is echt ideaal. Ik moet mijn kat voor de spin/langpootmug neerzetten voordat hij ze vangt en eet.
En als ze muizen vangt zijn ze alleen voor haarzelf :P

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:59

Catnip schreef:
amandananana schreef:
Geen muizen, mijne vangt hommels en laat ze dan in huis vrij... -O-

_/-\o_
Ik vind het best stoer van je kat!

Eén van mams katten heeft deze week zijn allereerste vogeltje gevangen in de kattenren. Toen kwam hij het met veel smaak opeten in de keuken. Alles behalve de kop. Inclusief het kraken van botjes.

Mam vond het noodzakelijk om het te filmen en aan me te laten zien toen ik op bezoek ging, vlak voor we gingen eten :')
Helemaal nietsvermoedend ook, "kijk, filmpje van Sergeant Fuzzyboots!" en ik verwachtte heel naïef het zoveelste filmpje van een schattige, niet-moodlustige Sgt. FZB die met een heel erg gay en onstoer paars glitterballetje speelt (die twee zijn onafscheidelijk), krijg ik een grommende, vogelverscheurende tijger in het vizier die kwaadaardig alle botjes laat kraken en er plezier in heeft. Mijn wereldbeeld wankelt nu :+

_O- :))

Ben nu even alle berichten in dit topic goed aan het doorlezen en lig steeds weer plat.. heerlijk dit. Maar arme Catnip, wankelend wereldbeeld door Sgt. FZB.. (die naam trouwens: :D )

Vond die met de ruilende honden ook erg leuk trouwens - werkt dus prima af en toe, dat gejat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:02

Wij krijgen op stal een heus concert van de stalkat als ie een muis heeft opgegeten.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:12

Onze kater heeft zojuist een jonge duif gevangen en opgepeuzeld %)
Muisjes tot daar aan toe maar die duif vind ik toch zielig
Die hebben we op zien groeien ^) hopelijk was het geen partner van een vd andere duiven in de straat
IK zit nu serieus te denken om allebei onze katten een belletje om te doen

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:18

Oh jee dit topic komt als geroepen.

Ik logeer een weekje in het huis van de eigenaresse van mijn bijrijdpaard. Zij is zelf op vakantie en heeft twee katten waar ik op pas.

Nu liggen ze vaak op bed 's nachts en ik vind dat best gezellig dus ach waarom niet. Tot zondagavond...de rode kater kwam bij me liggen en ging op een gegeven moment weer weg. In de tussentijd was ik klaar om te gaan slapen, dus lichten uit gedaan en slapen. Komt die kat weer terug. En maar springen en doen op bed dat ik dacht van: "Kat, doe eens rustig!". Ik lampje aan...en ja hoor...zat ie lekker op bed met een dode muis te spelen! :')

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:21

@Rena, heb ik ook es voorgehad toen ik pas in dit huis woonde, alleen had ik het licht niet aangedaan en me omgedraaid en verder geslapen. Tot ik 's morgens... een onthoofde muis naast mijn pantoffels vond. En laat ik nu net bang zijn van (levende) muizen. Heb dan maar snel de deurenplaatser achter zijn vodden gezeten dat ik DRINGEND binnendeuren moest aan mijn huis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:56

hwn schreef:
@Rena, heb ik ook es voorgehad toen ik pas in dit huis woonde, alleen had ik het licht niet aangedaan en me omgedraaid en verder geslapen. Tot ik 's morgens... een onthoofde muis naast mijn pantoffels vond. En laat ik nu net bang zijn van (levende) muizen. Heb dan maar snel de deurenplaatser achter zijn vodden gezeten dat ik DRINGEND binnendeuren moest aan mijn huis!

Ben een beelddenker en zie nu dat je een lief kromlopend oud mannetje de schrik van zijn leven bezorgt
door tegen m te gillen dat ie acuut stante pede deuren moet inhangen. :list:

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 13:05

Haha, nee, zo erg was het niet, had toen nog geen assertiviteitscursus gevolgd. :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 23:24

Resistance schreef:
Ook zie ik onze kater vaak naar het raam vliegen, om daar vervolgens in één grote hap een enorme langpootmug of vlieg te verwerken. :j

Mijn vorige kat deed iets dergelijks. Die vloog ook langs het raam, maar dan om langswaaiende blaadjes te vangen. Was alleen een beetje kansloos. Poes binnen, blaadjes buiten :') .

Mijn huidige kattebeest vond, geloof ik, dat haar laatste vangst, een hele dikke vette muis, maar naast haar eten bewaard moest worden, of zo. Het lijkje was netjes voor de koelkast gedrapeerd.
Ben een beetje bang voor wat ik nu in de keuken ga aantreffen want ik hoorde net een soortgelijk gerommel daar en nu zit poeslief heerlijk naast me de poten te wassen... :=

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 23:41

LadyMadonna schreef:
Ohja, ook een ;)
Mijn man komt om 6 uur zijn bed uit, loopt de keuken in.. "Hey, een Waterkip"... Loopt verder.. :? Een Waterkip? Die liep dus in huis, evenals een keer een siereend van de buren (allebei ongeschonden trouwens)

Hahaha, ik wist meteen wat je bedoelde met waterkip! Zo noem ik die ook altijd _O-

Ik heb gelukkig 2 katten die op 4 hoog wonen en alleen geïnteresseerd zijn in langs vliegende vogels, maar zo slim gelukkig niet zijn om vanaf het balkon de jacht in te zetten en naar beneden te donderen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:58

Gaat lekker hier de laatste dagen...elke dag wel een stuk of 2 muisjes krijg ik van mijn poezels :Y)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:08

Ons poesje van 4 maanden heeft haar eerste spinnetje gevangen.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:11

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 02-02-22 00:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:14

lisa_xxx schreef:
vroeger wel. maar nu mijn trutje geen tandjes meer heeft en een slecht oog heb ik geen dooie muis meer gezien.
kan ook zijn dat ze gewoon te lui is :')
en mijn andere kat is gewoonweg te dom en loopt met een levende vogel in zijn bek waarvan hij niet weet wat hij er mee moet om hem daarna (levend)los te laten.

Vredelievende poes :+ Leven en laten leven zeker ? <3

Hier is er ook ééntje die haar uiterste best doet om iets te vangen om het dan vervolgens aan de andere te geven omdat ze niet weet wat ze ermee aan moet :')

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:19

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 02-02-22 00:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:08

Ik hoorde madammeke vannacht met veel geraas, geboemel en gemieuw onder het slaapkamerraam door denderen, ben heel snel naar de deur gerend (gelijkvloers) om te checken of ze niet iets gruwelijks, levends, in mijn huis los wilde gaan laten gezien het enthousiastme :')
Het was slechts een muis, en hij was dood... Thank god hahaha. Ze was wel verbaast om mij op dat tijdstip door een deurkier te zien gluren... de muis viel en d'r broer ging ermee vandoor :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 18:43

Ik heb 4 poesenbeesten in de aanbieding.Net een pak aangevreten koekjes in de kast gevonden met muizentand afdrukken erin.