buren op vakantie hond alleen thuis...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: buren op vakantie hond alleen thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 12:39

Ik ben in elk geval niet meer de enigste die gaat klagen.
Gisteren kwamen er nieuwe buurtjes bij ons, vroegen welke hond er zo te keer ging.
Heb de situatie in het kort uitgelegd.
Ze wilden samen gaan maar vond ik niet helemaal kunnen, dan ben je ineens met een groepje tegenover hun en dat is niet mijn manier. Dat snapten ze wel en ze gingen er samen wel naar toe om hun beklag te doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:36

Nou klinkt alsof die mensen heel blij gaan zijn met hun nieuwe buurtjes. :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:49

Ben in ieder geval blij dat mijn burgerburen op gepaste afstand wonen. Maar die zouden nooit over een blaffende hond klagen vermoed ik. Tochtige koeien en een hakselaar die 's avonds laat nog om hun huis dreunt, hebben ze geen moeite mee in ieder geval.

Doet me trouwens denken aan een voorval van een paar maanden terug. Een eind verderop staan twee burgerhuizen dicht bij elkaar maar wel buitengebied dus. Het ene stel had een kippenren getimmerd en daar wat kipjes en een haantje in gezet. Nu schijnt het dat haantje druk moest oefenen om fatsoenlijk te kraaien.... na een paar weken kwam het kraaien nog steeds niet uit de verf.... Buurvrouw "klaagde" dat haar vrije zaterdagochtend naar de knoppen ging door het schorre immer oefende kraaibeest....

Paar dagen later kwamen de buren met een pannetje kippensoep aan de deur met een kaartje erbij dat ie nooit meer zou storen..... ;(

Buurvrouw bijna in tranen en een schuldgevoel van hier tot ginder.... :o Zó had ze het niet bedoeld :n

Maar bleek dat haantje eigenaren toch een ander adres voor hun schorre haantje hadden gevonden bij kennissen. :D En de soep gewoon uit het pakkie kwam en het vlees van een onbekend kippetje was.

Inmiddels hebben ze van de "klagende" buurvrouw een nieuwe haan die fatsoenlijk om 6 uur 's morgens flink kraait :D En daar slaapt ze inmiddels prima doorheen ;)

Zo kan het ook ;)

Feit blijft omdat jij een slechte slaper bent (je man heeft nergens last van) mogen je buren niet meer op vakantie of moeten een dure huisoppas regelen met misschien als resultaat dat beessie toch blaft.Beest wegdoen in die tijd is geen optie. Is per slot van rekening erf waakhond. Afstand tussen huizen vind ik ruim zat dat je er geen echte overlast van hebt imo.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:37

En waarom leest iedereen over het feit heen dat TS geen slechte slaper is maar telefonisch bereikbaar moet/wil blijven voor haar moeder. Dus oordoppen in of iets anders kan niet. Daar komt bij dat wanneer je weet dat je eventueel gebeld kunt worden je al lichter slaapt. En een blaffende hond is een crime, ook op het platteland.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:40

Welke reden de lichte slaap heeft doet er weinig toe, wanneer je licht slaapt, ben je een slechte slaper. Al dan niet tijdelijk. :)
Blaffende hond is prima door te slapen. Mits iets anders je slaapkwaliteit niet al dusdanig verslechterd. Maar daar kunnen noch de buren, noch de hond wat aan doen.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:48

bigone schreef:
En waarom leest iedereen over het feit heen dat TS geen slechte slaper is maar telefonisch bereikbaar moet/wil blijven voor haar moeder. Dus oordoppen in of iets anders kan niet. Daar komt bij dat wanneer je weet dat je eventueel gebeld kunt worden je al lichter slaapt. En een blaffende hond is een crime, ook op het platteland.

In-ear koptelefoon in je telefoon pluggen en die dopjes in je oren. Dan hoor je wel de telefoon, maar niet de hond....

Zo slaap ik ook en dat werkt echt prima!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 21:11

slimmerik schreef:
Feit blijft omdat jij een slechte slaper bent (je man heeft nergens last van) mogen je buren niet meer op vakantie of moeten een dure huisoppas regelen met misschien als resultaat dat beessie toch blaft.Beest wegdoen in die tijd is geen optie. Is per slot van rekening erf waakhond. Afstand tussen huizen vind ik ruim zat dat je er geen echte overlast van hebt imo.

Als ik weg wil moet ik ook wat regelen voor mijn dieren, dat lijkt mij heel normaal.
Plus dat ik niet wil dat MIJN dieren een ANDER overlast veroorzaken, dat is iets wat ook een ongeschreven regel is in mijn ogen.

Mijn buren mogen zo vaak op vakantie gaan als ze willen, zolang ze maar iets regelen voor de hond. Vorig jaar was het prima, hoorde de hond niet. Dit jaar is de hond het er duidelijk niet mee eens dus moet je iets voor je hond over hebben en dus wat regelen, hoeveel dat moet gaan kosten? Geen idee, je kunt alles net zo duur maken als je wilt.

Ik ben altijd al een lichte slaper geweest, dus dat is niet iets van het afgelopen jaar. Dan nog neemt het dat niet weg dat het dan maar oké is dat je nachten lang wakker ligt van iets wat niet prettig is (zowel voor de hond als voor mij).
Mijn man is een vaste slaper, ook altijd al geweest, dus vandaar dat hij er niets van hoort, waar ik zeer blij om ben.

De nieuwe buren zitten een heel eind verder van onze directe buren af, ook zij hebben last van de hond.
De buren bij ons aan de andere kant ook indirect, want hun hond blijft er ook op aan slaan, waardoor zij ook weer wakker worden en op hun hond aan het brommen zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:17

Ze hebben wat geregeld. De hond doet het de eerste keer volgens jouw berichten. Als de buren op vakantie zijn, kunnen ze dat niet weten. Als je ze dat fatsoenlijk meld als ze terug zijn, nemen ze de volgende vakantie misschien voorzorgen.
Je kan niet aan hun nummer geraken dus die optie valt uit. Je kan jezelf dan wel bozer en bozer gaan maken op de buren en koppig blijven maar daar heb je nu geen jota aan. Zoek voor die twee weken een oplossing waardoor je kan slapen en ga, als de buren terug zijn, gewoon even melden dat de hond het er niet mee eens was en dat je best overlast gehad hebt. Maar op een fatsoenlijke manier. Meer kan je momenteel niet doen lijkt me.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:21

Ik vind niet dat je van iets geregeld kunt spreken als er 2x per dag iemand vlug even voor de kalfjes komt en een blik op de hond werpt. Mijn honden zou ik nog geen nacht alleen laten laat staan 2 weken.

Kun je ook geen familie achterhalen van je buren? Misschien hebben die een nummer of een oplossing? Ik vind het ook wel heel zielig voor die hond. Arm beest 2 weken in zijn eentje.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 21:22

Ayasha schreef:
Nou klinkt alsof die mensen heel blij gaan zijn met hun nieuwe buurtjes. :D

Ja en nee. Zolang je niet af weet van iets kan je er ook niets aan proberen te doen. Je kan een boodschap op vele manieren brengen, dus als je het een beetje tactisch probeert te brengen valt het vast wel mee. Ik hoor liever een klacht rechtstreeks van iemand dan via via, dat is zo flauw. Je durft dan wel te klagen over iets/iemand maar niet recht in het gezicht. Mijn buren zullen het van mij horen en ik doe dat alleen of samen met mijn man, niet met een hele groep andere mensen die er ook last van hebben gehad. Een ieder moet dat voor zich oplossen vind ik op zijn manier.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 07-08-14 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:23

ik vind het ook vrij zielig dit...als het er nu twee of drie waren geweest.Maar ja,dan was het geblaf x drie geweest...of juist niet.Hij blaft waarschijnlijk omdat hij eenzaam is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:24

aisie schreef:
Ik vind niet dat je van iets geregeld kunt spreken als er 2x per dag iemand vlug even voor de kalfjes komt en een blik op de hond werpt. Mijn honden zou ik nog geen nacht alleen laten laat staan 2 weken.

Kun je ook geen familie achterhalen van je buren? Misschien hebben die een nummer of een oplossing? Ik vind het ook wel heel zielig voor die hond. Arm beest 2 weken in zijn eentje.

Tsja, vorige keer zullen ze hetzelfde gedaan hebben en zal dat wel goed gegaan zijn gezien TS er voor het eerst last van had. Waarom het dat nu niet doet is aan de buren om uit te zoeken zo snel ze op de hoogte zijn.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 21:24

geerke schreef:
ik vind het ook vrij zielig dit...als het er nu twee of drie waren geweest.Maar ja,dan was het geblaf x drie geweest...of juist niet.Hij blaft waarschijnlijk omdat hij eenzaam is.

Ja hij is het er duidelijk niet mee eens en snapt het niet, blijft stug bij de achterdeur liggen, regen of zon maakt m niets. Krabt ook met grote regelmaat aan de deur die er inmiddels niet meer uit ziet, zal ook vast al wel een boodschap voor ze zijn als ze dat zien.
Ik vind het ook zielig hoor, je bromt tegen m terwijl die er niets aan kan doen, maar ja je wilt toch ook een keer slapen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 21:27

Ayasha schreef:
Tsja, vorige keer zullen ze hetzelfde gedaan hebben en zal dat wel goed gegaan zijn gezien TS er voor het eerst last van had.

Dit is nu de 2e zomervakantie / zomerperiode dat wij er wonen, dus van andere voorgaande jaren weet ik het niet, alleen dat het vorig jaar dus stil was en de hond niet gehoord heb die weken dat ze op vakantie waren.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:29

Als de buren koeien hebben, hebben ze ook een veearts. Daar zal de bedrijfshulp toch van weten.
Die veearts heeft waarschijnlijk weer het nummer van de boer, die hebben meestal elkaars nummers wel nodig.....

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:45

Ik zou het geblaf een paar dagen achtereen opnemen en ze dat laten horen als ze terug zijn. Misschien dat ze het volgende jaar dan iemand op hun huis laten passen als ze weer op vakantie gaan. Verder kun je weinig anders doen dan het uitzitten vrees ik. Wel sneu vind ik. Vreemde manier van doen van de buren.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:30

Buiten het feit dat de hond eenzaam is, aandacht tekort heeft of z'n baasjes mist en daarom dus blaft, denk ik dat je op den duur er ook op gaat liggen slapen. Het is hetzelfde met het zetten van je wekker. Je weet dat op den duur je wekker gaat dus lig je er op te slapen en te wachten totdat je wekker gaat. Ts weet nu dat de hond gaat blaffen 's nachts en gaat daar mee ook naar bed. "Vannacht zal die wel weer gaan blaffen." Op t moment dat je dan gaat slapen, slaap je ook lichter omdat je weet dat je op den duur wakker wordt omdat de hond gaat blaffen. Dit is iets psychologisch en ik durf niet te zeggen of t werkt maar probeer vannacht eens te gaan slapen terwijl je jezelf inprent dat je heerlijk zonder overlast slaapt. Psychologisch gezien zou je dan de hond niet of minder moeten horen. Succes er in ieder geval nog mee :)

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:48

@ Reneee, dat is nu een goede uitleg !!
@ meggiemeg, dat bedoelde ik nu met je ergens te fel op fixeren.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:53

Hoe is het vannacht gegaan ?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:53

Ayasha schreef:
Welke reden de lichte slaap heeft doet er weinig toe, wanneer je licht slaapt, ben je een slechte slaper. Al dan niet tijdelijk. :)
Blaffende hond is prima door te slapen. Mits iets anders je slaapkwaliteit niet al dusdanig verslechterd. Maar daar kunnen noch de buren, noch de hond wat aan doen.

Fijn dat jij het blijkbaar niet erg vindt als er de hele nacht een hond zit te blaffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:14

Ayasha schreef:

Natuurlijk is TS een slechte slaper, die kan ook niet diep slapen want als ze dan de telefoon niet hoort heeft ze een groter probleem! Die maakt zich hartstikke zorgen om haar moeder en de slaap DIE ze kan krijgen, krijgt ez nu alsnog niet door die hond! Een beetje waakhond heeft een goeie stem hoor, die hoor je echt wel en helemaal op het platte land!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:27

Mijn hemelientje, hoe kun je nou proberen het nachtelijke geblaf goed te praten als je er zelf nooit bij bent geweest? De een slaapt nu eenmaal vaster dan de ander, en je kan niet voor een ander bepalen of ze zich aanstellen of niet!
Verder vind ik ook dat er behoorlijk denigrerend over TS als 'burgerburen' wordt gedaan, heel sneu....

TS, helaas valt er nu heel weinig aan te doen, ik hoop voor je dat de buren snel thuiskomen zodat je in ieder geval ervoor kunt zorgen dat dit in de toekomst niet meer gaat gebeuren.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:32

Het valt te proberen toch, het truukje van Renee?

Is er ook geen kamer achter waar je het misschien minder hoort? (Geluid gaat niet om een hoekje heen.)
Als je ongerust bent om je moeder, kan je niet een nachtje bij haar logeren? :)* Jij je nachtrust, en toch in de buurt van je moeder. Al is het maar voor één nachtje, dan heb je dan in elk geval goed geslapen.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:54

Wat is er nu denigrerend aan het woord "burgerburen" ?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:58

tweebelgen schreef:
Wat is er nu denigrerend aan het woord "burgerburen" ?

klinkt niet echt aardig toch?Net zoiets als yuppe-buren.Uit de stad vertrokken yuppen die op het platteland gaan wonen,en lopen te vloeken op de haan van de buren die kraait. :+

Ik denk dat als ik TS was geweest ik de hond na twee nachten blaffen gewoon bij mij in huis had gehaalt.Kon ik tenminste slapen :j