buurman zeurt over mijn hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 09:45

Aya mijn tuin bestaat uit 50% schaduw, en een schuur, mijn huis staat aan de voorkant de godganze dag in de zon, wat zou fijner zijn? Een hond in een huis van 28 graden of lekker achter thuis in de schaduw

Mijn buurman heedt gelijk joh +:)+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:46

[***] schreef:
Ik vind dat zo smerig. Ik heb een groot erf maar laat mijn honden gewoon 4 x uit. Leuker ook voor ze.

Dat moet ieder voor zich toch weten. Hoe TS haar hond houdt is aan haar, daar gaat trouwens het hele topic niet over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:46

Bon_charmeur schreef:
Western ik ga hier niet eens meer serieus op in haha, ik zie deze reacties nu alleen nog als tijd verdrijf,.. Dit kun je toch niet serieus meer nemen hah a

Ik begrijp je reacties heel goed. Maar ik zou de eer aan mijzelf houden en er gewoon niet op ingaan.

Ik snap logica niet. Honden moet je binnen houden als je weggaat. Maar katten mogen wel zonder toezicht hele dag op straat lopen.

Dus dan kan een hond ook prima buiten blijven (netjes achter het hek) als er niemand thuis is. Anders zit die van mij in een bench omdat hij nog weleens wil slopen (puberteit) en buiten heeft ie genoeg speeltjes en andere dingen waar hij zich mee kan bezig houden. En voldoende schaduw.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:47

momenteel denk ik dat het weinig uit maakt. :+ Juist daarom zou ik een hond in deze temperaturen niet zo snel alleen laten. Maar goed, dat ben ik. :)
Als je zo reageert kan ik me iig goed voorstellen dat praten geen optie/goed idé is.

Ik heb al gezegd dat een buurman niet moeilijk zou moeten doen over een hond in andermans tuin maar je volgt je eigen raad van het lezen geloof ik niet echt goed op. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:48

[***] schreef:
Ik vind dat zo smerig. Ik heb een groot erf maar laat mijn honden gewoon 4 x uit. Leuker ook voor ze.

Ik laat mijn hond ook 4 x daags uit. Maar ik ga mijn hond niet verplichten dat hij zijn schijt moet ophouden tot we gaan wandelen.

En elke dag even drollen opruimen en niemand heeft er last van. En het stinkt nergens bij ons achterthuis.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 09:49

Love western dat moet je volgens de moraal riddwrs hier incalculeren, dat ie je bank verkauwd! Saarvoor kun je je hond toch niet in de bench doen? Bij aandchaf had je 1000 eu voor nieuwe meubelen moeten reserveren

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 09:51

Goof schreef:
[***] schreef:

Dat moet ieder voor zich toch weten. Hoe TS haar hond houdt is aan haar, daar gaat trouwens het hele topic niet over.

Janne wat zielig! Je hond moet dus wachten tot wanneer jij tijd heb om hem te laten schijten. ! Das pas zielig. Bepaald je baas op het werk ook wanneer jij mag gaan? Zou wat zijn zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:52

Bon_charmeur schreef:
Love western dat moet je volgens de moraal riddwrs hier incalculeren, dat ie je bank verkauwd! Saarvoor kun je je hond toch niet in de bench doen? Bij aandchaf had je 1000 eu voor nieuwe meubelen moeten reserveren

We hebben de bank al kunnen vervangen :') maar speeltjes binnen is geen optie. Want hij is er zo lomp mee dat er waarschijnlijk nog meer dingen sneuvelen.

Maar het is gewoon een periode waar hij nu in zit. Dus sloopgedrag word alweer minder :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:55

Bon_charmeur schreef:
Goof schreef:

Janne wat zielig! Je hond moet dus wachten tot wanneer jij tijd heb om hem te laten schijten. ! Das pas zielig. Bepaald je baas op het werk ook wanneer jij mag gaan? Zou wat zijn zeg

Huh. Waarom quote je mij nou??

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:57

Hondenpoep stinkt niet! ja heel effe maar,als die nét vers is neer gelegd.Mensenpoep! dát stinkt pas.
Daarbij het is TS der tuin, zij mag helemaal zelf weten als haar hond er in poept.
En het gaat hier over een vervelende,irritante buurman, niet over hondenpoep in de tuin.

Bon_charmeur

Re: buurman zeurt over mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 10:01

Srry goos zit op mn foon, dus dan is het wat warrig

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:05

ik ging het topic in om misschien wat tips te geven hoe het opgelost kon worden..
maar pfff wat een ruzie onderling!

het is toch nu gewoon opgelost?
de buurman had last van de hond en wilde de omheining dichter -> is gebeurd
TS wilde dat de buurman niet gluurde (klaagde ze meermaals over) -> omheining is dichtgetimmerd, dus kan niet meer gebeuren

Iedereen toch blij?
Hoe iemand zijn hond wil houden valt altijd over te twisten, iedereen weet altijd wel weer net wat beter voor zijn dieren te zijn als een ander...
de een houdt zijn hond wel thuis terwijl zij zelf de verkoeling ergens anders opzoekt ( want blijkbaar is het veels te heet voor haar zelf bij haar thuis binnen en buiten, maar moet de hond dat wel aankunnen) en de ander neemt de hond fijn mee naar de verkoeling..
de ander zal zijn hond buiten laten met redenen, de ander weer juist binnen met redenen...

Uiteindelijk blijft een dier een dier is hij afhankelijk van hoe zijn baas bepaald hoe hij moet leven ;)
en als het echt ernstige praktijken zijn die TS 'zou uithalen' hadden er al mensen ingegrepen en was er niet enkel een buurman die klaagt, waren en meer mensen geweest + controles.. ze doet niks ernstigs met het dier hoor... het beest heeft gewoon een normaal leventje ;)
maak jullie niet zo'n zorgen om hoe zij met haar hond om wil gaan..
ik sta er ook niet 100% achter, maar ieder zijn eigen keus betreffende zijn dieren :)

de reden waarom het topic is geopend is gelukkig opgelost en TS kan haar hond nu gewoon weer buiten laten, zal als ze lief is de buurman toch bedanken voor het dichtmaken v/h hek zodat het probleem wederzijds is opgelost en het hier allemaal bij laten ;)

(ow en inderdaad, reageer je leven niet zo af op iedereen om je heen TS.. het leven is geen makkie, maar ga nou niet doen alsof iedereen tegen je is en dreigen etc. het probleem begon al veel eerder, bij bijvoorbeeld het begluren en de emmer water over hem gooien.. je had ook om kunnen lopen en kunnen bespreken dat je dat niet vond kunnen etc..En dat je vent bij je weg is gegaan, daar kan je buurman of wie in de wereld ook niks aan doen, dus verbitter jezelf niet zo...)
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 19-07-14 10:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:06

hele topic doorgelezen maar man man man :=

TS ik snap je boosheid op zich heel erg goed, een glurende buurman? not done! een buurman die klaagt terwijl andere het niet doen, is idd vreemd

maar anderzijds....jouw reactie's :oo :=
even dingen op een rijtje gezet wat jij hier verteld, snap ik buurman ook best wel :o
* hond loopt los en laat zichzelf uit
* bedreigingen
* Hij plaatst een schutting zoals je wou en nog ben je niet tevreden
Je miept kraakt en piept, je kan ook zelf wat ondernemen zoals bijv met de schroeven
Je bent 25....zwanger....alleen... Leven wordt nog veel zwaarder hoor ;)

Maak het jezelf makkelijk, bedank buurman voor de schutting (briefje in de bus kan al voldoende zijn), hou de eer aan jezelf. Plaats de camera en indien er dan weer wat gebeurd wat echt niet kan, confronteer buurman op een normale manier er mee en zeg dat je aangifte gaat doen met de beelden. Wedden dat het stopt?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:18

Dit dus :j Helemaal eens met Ojahjoh En meikse probeer je niet zo te ergeren.. Je woont wss nog heel lang naast hem en een jarenlange oorlog over wie gelijk heeft daar wordt niemand beter van {:}

Ojajoh schreef:
hele topic doorgelezen maar man man man :=

TS ik snap je boosheid op zich heel erg goed, een glurende buurman? not done! een buurman die klaagt terwijl andere het niet doen, is idd vreemd

maar anderzijds....jouw reactie's :oo :=
even dingen op een rijtje gezet wat jij hier verteld, snap ik buurman ook best wel :o
* hond loopt los en laat zichzelf uit
* bedreigingen
* Hij plaatst een schutting zoals je wou en nog ben je niet tevreden
Je miept kraakt en piept, je kan ook zelf wat ondernemen zoals bijv met de schroeven
Je bent 25....zwanger....alleen... Leven wordt nog veel zwaarder hoor ;)

Maak het jezelf makkelijk, bedank buurman voor de schutting (briefje in de bus kan al voldoende zijn), hou de eer aan jezelf. Plaats de camera en indien er dan weer wat gebeurd wat echt niet kan, confronteer buurman op een normale manier er mee en zeg dat je aangifte gaat doen met de beelden. Wedden dat het stopt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:27

Bon_charmeur schreef:

Een hond die genoeg uitgelaten wordt bevuild zijn eigen erf niet, dat vind een hond zelf ook vies. Die van mij hoeven niet te wachten, lopen hele dag los op het erf maar poepen zelf ook liever ergens anders en daar krijgen ze ruimschoots gelegenheid voor. Een hond zo lang in de tuin opgesloten laten zitten dat hij daar moet poepen is pas zielig.

Als ik de manier waarop je reageert zo lees dan vind ik het niet raar dat je ruzie hebt met je buurman. Leg het bij of praat het uit voor je baby er is want dit is geen leuke sfeer voor een kind om in op te groeien
En je snapt zelf ook wel dat een blaffende hond naast je tuin heel vervelend kan zijn

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:33

Hoe er met de hond word omgegaan laat ik in het midden. Ik kan niet uit de reacties van TS opmaken dat ze hem mishandeld door hem buiten te houden. Als er schaduw is en hij heeft zijn natje en droogje, dan lijkt me weinig aan de hand.

Maar TS, je manier van reageren spreekt wel boekdelen. Je bent hoogzwanger, tijd om volwassen te worden en ook op die manier te reageren. Ik snap best dat je last hebt van hormoontjes, maar je bent niet sielugh, dus hup, pak die ijzerzaag en haal die paar centimeter er zelf vanaf. Dat je een zwangere vrouw bent betekent niet dat je niets meer kunt.
En je zult nog jaren naast je buren moeten wonen, dus denk er eens over na of dit soort ruzies het waard zijn. Betere een goede buur dan een verre vriend.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:35

Cayenne schreef:
Hoe er met de hond word omgegaan laat ik in het midden. Ik kan niet uit de reacties van TS opmaken dat ze hem mishandeld door hem buiten te houden. Als er schaduw is en hij heeft zijn natje en droogje, dan lijkt me weinig aan de hand.

Maar TS, je manier van reageren spreekt wel boekdelen. Je bent hoogzwanger, tijd om volwassen te worden en ook op die manier te reageren. Ik snap best dat je last hebt van hormoontjes, maar je bent niet sielugh, dus hup, pak die ijzerzaag en haal die paar centimeter er zelf vanaf. Dat je een zwangere vrouw bent betekent niet dat je niets meer kunt.
En je zult nog jaren naast je buren moeten wonen, dus denk er eens over na of dit soort ruzies het waard zijn. Betere een goede buur dan een verre vriend.

Helemaal mee eens! _/-\o_

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:45

Niet alles gelezen. Maar ik zou persoonlijk eerst goed in gesprek gaan bij een kop koffie. Plan een afspraak bij hun, neem een pak lekkere koek mee. Bekijk daar het probleem hoor zijn verhaal goed aan en laat zien dat je het serieus neemt. Schrijf desnoods wat op.

Geef eerst maar eens het gevoel dat hij zijn zegje mag doen, herhaal zijn punten zonder af te doen aan zijn probleem. Er is een grote kans dat hij tijdens je gesprek zijn probleempunten al bijsteld.

De overgebleven punten neem je mee naar huis. Bekijk thuis wat makkelijk te verhelpen is. Of wat jij zelf toch al aan wil pakken. Denk aan een stevige wandeling voor je vertrek (beest moet er toch uit). Samen wat doen aan de schutting..in ruil voor een kleine bbq.

Er zal altijd wat overblijven waar jij nog even niets aan kan veranderen, maar bespreek dit, leg uit waarom. Geef aan dat je openstaat voor tips en dat je goede reele ideeen zult toepassen.

Hij betrekt jou tot het probleem ( als hij overdrijft) dus betrek hem bij de oplossing.

Toon veel begrip(kost niets) neem het serieus... Kost wat inspanning, maar je hebt grote kans dat je er samen heeel goed uitkomt!!! Laat je verrassen door de uitkomst, dat lucht zeker op, zeker nu jij zwanger bent.
Wie weet laten ze straks je hond uit als jij bevalt..

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:33

Moderatoropmerking:
Hoe TS haar hond houdt, haar financiële situatie etc zijn zaken die hartstikke offtopic zijn. Ik zou het waarderen als jullie een discussie hierover lekker achterwege laten en ontopic bijven vanaf nu :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:53

Helaas mag je een mod niet quoten dus daarom maar even zo.

Ik weet het niet hoor maar het topic gaat over een buurman die last heeft van haar hond. En een ts die geen geld heeft voor de aanpassingen. Dus hoezo off topic?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:10

ok even mijn 50 cts..

een hond kan veel feller reageren als de baas afwezig is. Logisch want hij schuift meteen een rang op in de rangorde. Dus de kans dat hij inderdaad bijna over de schutting vliegt als de buurman in de buurt is.. dat kan zijn.. De buurman zou dan dus reden tot klagen hebben.. Een hond aan de andere zijde van de schutting zou niet mogen ageren als je in je eigen tuin bezig bent.. zelfs niet als hij met zijn vingers aan de schutting zou zitten, immers het betreft erfscheiding.. Het erf mag best bewaakt worden, maar niet de erfafscheiding.

Een hond die aanslaat, als de buurman in eigen tuin is, is ook onwenselijk.. het aanslaan betekent immers dat de hond hem daar weg wil hebben.. de hond heeft geen recht om de eigenaar van de grond naast de hond te proberen te verjagen.

De hond kan en mag best een hekel aan de buurman hebben, maar het is aan de baas om te zorgen dat hij deze gevoelens niet uit..

ja gluren is not done en vreselijk irritant.. echter, je hond dan toestaan om aan te slaan, is hem feitelijk toestemming geven om een poging te doen buurman lief uit zijn eigen tuin te proberen te verjagen.. Dat kan en mag niet vanuit hondengedrag gezien.

Feitelijk zou je hond in zijn geheel niet mogen reageren op je buren.. hooguit als hij s nachts gerommel hoort, want dat is meewaken.. een onbekend 'gevaar' mogelijk dicht bij jouw erf.

Gluren kun je wat aan doen en dat is het zicht benemen.. jij blij, je hond blij..

--------------------
voordat mensen denken dat ik anti hond ben.. ik ben zowel hond als kattenbezitter en heb nog nooit issues gehad met buren.. Wat betreft de katten, ik geef altijd aan dat als ze de katten in hun tuin zien en ze dat niet willen dat een plens water voldoende is.. vinden ze het wel gezellig, be my guest en enjoy them. mochten ze kattenstront vinden van mijn of andere kat, dan kom ik de tuin wel schoffelen voordat ze aan de slag gaan zodat ik zelf verwijder voordat ze er met hun vingers in zouden komen te zitten..

inmiddels verhuisd en mijn hond, met deze hitte nogal de neiging om weg te kachelen.. Nu weet mijn hond niet eens hoe ze moet bijten en vind mensen gezellig maar rent er niet op af. Echter, er zijn hier mensen bang voor honden (vakantiepark) en natuurlijk wisselende samenstelling van bewoners. Naast mijn hond, zijn er echter grote issues met iemand met relatief valse honden die ontsnappen en dan het park gaan 'waken'. Om issues met de beheerder te voorkomen heb ik daarom ook gelijk een invisibel fence aangelegd 2 weken terug.. Mijn hond kan weer lekker ronddrentelen en ik hoef haar niet te zoeken..

ik kan mij druk maken over het feit dat mensen het erg vinden dat er een hond ontsnapt.. maar feitelijk ben ik gewoon blij dat ze ook niet per ongeluk onder een auto kan lopen.

----------

ik zou daarom zeggen, maak je toch niet zo druk om je buurman en zorg dat je hond zich ook niet druk maakt over je buurman..

hang een camara op om allereerst te zien wat jou hond doet in jouw afwezigheid (wordt hij veel dominanter) en of de buurman de hond ageert. is dat laatste het geval, nodig hem dan eens uit op de koffie en praat er op rustig toon over..

ik neem aan dat je alle belang hebt bij een goede verstandhouding met je buren, vooral met een kleine op komst.. vergeet niet, ook al hebben mensen er alle begrip voor.. Een blerende baby naast de deur is ook niet alles.. je zult dus vast, of je nu wilt of niet overlast gaan veroorzaken, ook al is het hele natuurlijke overlast.. Het is toch leuker als je buurman oprechte belangstelling heeft voor je welzijn en dat van je kleine, in plaats van burenruzies, terwijl je al genoeg te doen hebt straks.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:21

Schutting dicht maken lijkt me 2 vliegen in één klap, jij geen last van gegluur en gezeur, buurman niet van jouw hond. Probleem opgelost toch?

Dat je hond niets doet als jij erbij bent zegt niet zoveel, meeste honden zijn veel waakser als baasje weg is en ik geloof best dat een hond dan raar kan doen tegen iemand die achter een schutting aan het rommelen is. En wie weet roept de buurman wel tegen de hond op een manier wat de hond alleen maar opjut. Als je het echt wilt weten moet je een keer een camera ophangen, lijkt me vrij simpel te doen.

Dat gezegd hebbende, waarom neem je je hond niet gewoon mee als je naar je ouders gaat om daar in de tuin te liggen? Lost ook alle problemen op en lijkt me voor de hond ook leuker.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:27

Ik heb met verbazing dit topic gelezen. En ts ik vind dat je je aanstelt als een klein kind. Zeggen dat het allemaal aan de buurman ligt. Zullen heus wel dingen gebeurt zijn die niet deugen. Maar ik zou eerst eens naar jezelf gaan kijken. En het dan niet gaan gooien op je hormonen van de zwangerschap. Want dat is geen reden. Ken hier genoeg zwangeren in mijn omgeving die niet zo reageren.
Je bent 25 jaar gedraag je er ook naar. En wordt bovendien moeder, ik heb nu al medelijden met je kind.
Laatst bijgewerkt door FriesWytske op 20-07-14 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:28

anneliesdj schreef:
Schutting dicht maken lijkt me 2 vliegen in één klap, jij geen last van gegluur en gezeur, buurman niet van jouw hond. Probleem opgelost toch?

Dat je hond niets doet als jij erbij bent zegt niet zoveel, meeste honden zijn veel waakser als baasje weg is en ik geloof best dat een hond dan raar kan doen tegen iemand die achter een schutting aan het rommelen is. En wie weet roept de buurman wel tegen de hond op een manier wat de hond alleen maar opjut. Als je het echt wilt weten moet je een keer een camera ophangen, lijkt me vrij simpel te doen.

Dat gezegd hebbende, waarom neem je je hond niet gewoon mee als je naar je ouders gaat om daar in de tuin te liggen? Lost ook alle problemen op en lijkt me voor de hond ook leuker.

Ik lees meerdere keren in het topic dat de andere buren van ts geen last hebben van de hond. En dat hij heel weinig aan slaat. Ook heeft ts uitgelegd waarom de hond niet mee kan naar haar ouders.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:36

Ik begrijp nog steeds niet waarom het 'zieliger' is de hond in huis rond te laten lopen ipv in de tuin te laten als je er niet bent. Ik zou sowieso nu nooit het risico willen nemen dat de hond met dit weer in de brandende zon gaat liggen, ookal heeft de tuin 50% schaduw. Honden zijn helaas niet zo slim }> .