Kat in eigen huis aangevallen door hond buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:49

De rekening delen zou ik ook niet mee akkoord gaan. Kat is immers in jouw eigen huis gegrepen.

Maar ik denk dat je ook gewoon met je vriend moet overleggen hoe je dingen aan wilt pakken. Als je wel op je strepen gaat staan, kan dat ook voor je vriend vervelend zijn.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:58

speurneusc schreef:
Citaat:
En dat sommige katten er een sport van maken om honden uit te dagen, helaas ook ervaring mee. Woon in een nogal kattenrijke buurt en echt elke dag komt er een rode kater in de steeg langs die het blijkbaar erg grappig vind om Bailey pissed off te maken. Hij kan namelijk precies tussen de spleten van de planken doorkijken en gaat dan echt uitdagend naar mn hond lopen staren, liefst recht in de ogen. En waar kan meneer nu juist niet tegen? Wat meneer zelfs woedend maakt? Juist; een dier dat hem recht in de ogen gaat aanstaren. Maar goed; hij wordt altijd in het oog gehouden als hij in de tuin is (juist vanwege zijn iets te territoriale drang), dus dan doe ik de hond maar naar binnen(na een pittige verbale correctie), kat vind het niet leuk meer en sjokt door. Hond mag na 10 minuten weer naar buiten.
Ik wil namelijk niet dat andere mensen last hebben van woedend gesnauw en gegrauw dus er wordt altijd direct ingegrepen.
Kat blijft helaas iedere dag langskomen; de kleine sadist :+ Gelukkig is hij dan wel weer zo wijs om buiten de schutting te blijven.

als ik dit had met mijn honden zat er na 2x dit gedrag van de kat al een plank voor het gat dat die kat er niet meer doorheen kon kijken en andersom, tis maar net waarvoor je kiest.

Gaat een beetje lastig als je schutting uit van die overlappende planken bestaat zoals deze http://www.bing.com/images/search?q=sch ... edIndex=70
Alleen degene die de schutting heeft geplaatst (vorige huurders) hebben de planken niet genoeg laten overlappen. En nu ze in de loop der jaren flink gekrompen zijn, zijn de spleten een stuk ruimer geworden.
We gaan dus eind deze maand maar van de rietmatten halen en er tussen plaatsen. Lost het probleem beter op dan 1 plankje slaan, want daar gaan we het niet mee redden. Denk dat dat een beter idee is.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:25

ik heb er precies een plank over elke ruimte vastgeschroeft geheel afgesloten schutting aan mijn kant

BigOne

Re: Kat in eigen huis aangevallen door hond buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:37

Ts, hoe is het gesprek afgelopen??

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 16:03

Gaan we zo voeren, wish me luck. Vriendlief blijft erbij dat hij de discussie niet aan wil om geen ruzie te veroorzaken maar dat weiger ik echt. Heb m even de situatie voorgehouden hoe het zou zijn als de buurman een deuk in onze auto had gereden of als de hond mij had gegrepen ipv de kat. Toen trok hij wel een beetje bij. We gaan samen en hij steunt me, ookal had hij het zelf anders opgelost.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 16:07

+:)+
Good luck!!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 16:07

Heel veel succes zo!
Hoop dat het goed verloopt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 16:44

Succes....ik hoop dat je weer tevreden thuis komt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:44

speurneusc schreef:
ik heb er precies een plank over elke ruimte vastgeschroeft geheel afgesloten schutting aan mijn kant

Zo hebben mensen een paar huizen verderop dat ook. Inderdaad veel beter. Maar met van die schuttingmatten moet het ook op te lossen zijn.

En succes met het gesprek ts :)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:45

en hoe is het gegaan ts?

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:46

Ik ben een stille meelezer maar ben wel erg benieuwd hoe het gegaan is :) !

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:53

En hoe is het gegaan?

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:02

Hoe is het nu gegaan?

Ik zou als het slecht is afgelopen met het gesprek het boeltje zowiezo aangeven en erbij zeggen dat deze gevaarlijke hond nog steeds rond loopt. Levensgevaarlijk voor kids. Inslapen dat beest.
(Bij mij zouden de buren het al veel langer gehoord hebben hoor, had hier nooit 2 maand mee gewacht)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:07

ts reageert vanzelf wel hoor :) Gaat echt niet sneller als iedereen vraagt hoe het is gegaan :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:09

Keandra schreef:
Hoe is het nu gegaan?

Ik zou als het slecht is afgelopen met het gesprek het boeltje zowiezo aangeven en erbij zeggen dat deze gevaarlijke hond nog steeds rond loopt. Levensgevaarlijk voor kids. Inslapen dat beest.
(Bij mij zouden de buren het al veel langer gehoord hebben hoor, had hier nooit 2 maand mee gewacht)

Grote onzin, een kat is heel iets anders als een kind. Niks levensgevaarlijk, ja voor katten, maar dat betekent niet automatisch gevaarlijk voor kinderen. :( :roll:

TS, goed dat je er achteraan gaat. Ik hoop dat het gesprek iets opgeleverd heeft!

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:14

Als een hond aanvalt naar een kat (en gezien het feit dat hij ook totaal niet op zijn eigenaar reageerde) wil ik niet weten wat het beest gaat doen naar een kind dat per ongelijk eens verkeerd aan hem komt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:14

Eh, een kind en een kat is wel heel wat anders hoor. Ook voor een hond.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:19

Keandra schreef:
Als een hond aanvalt naar een kat (en gezien het feit dat hij ook totaal niet op zijn eigenaar reageerde) wil ik niet weten wat het beest gaat doen naar een kind dat per ongelijk eens verkeerd aan hem komt.

Een hond is niet zó dom dat hij geen verschil ziet tussen een kat en een kind...

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:25

Ja, een groot verschil, maar als de hond niet op appel staat en er is geen supervisie op het kind dan zijn zulke toestanden zeker mogelijk.
Als de hond met 2 uit de slaapkamer moest getrokken worden en nadien nog altijd in een dolgedraaide gedachtengang zit (ook zonder kat nog in zicht), belooft dit niet veel goeds naar de hond toe.
Het gaat hier over een nieuwe wijk met veel jonge gezinnen met huisdieren en zeker kids.
Als er honden zomaar bij een vreemde in huis gaan, kan dit bij iemand in huis gebeuren.
Waar sta je dan?

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:28

jeetje wat een situatie zeg.
hoe is het gesprek gegaan?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 22:18

_San87_ schreef:
Keandra schreef:

Een hond is niet zó dom dat hij geen verschil ziet tussen een kat en een kind...

Helemaal mee eens.
Mijn bouvier heeft een bloedhekel aan katten en zou dus ook in blinde woede achter een kat aan gaan als hij de kans kreeg. Dat is één van de redenen dat wij hem buiten altijd aangelijnd hebben. Daarentegen is het een echte kindervriend. Hij is heel geliefd bij de buurtkinderen en er wordt regelmatig gevraagd of ze hem even mogen vasthouden tijdens het uitlaten. Hij geniet duidelijk van deze aandacht en in ruil daarvoor overlaadt hij ze het liefst met een heleboel 'kusjes', wat overigens een teken van respect is.
Lang verhaal kort: echt niet iedere hond die een kat aanvalt, is in staat om dit ook bij een kind te doen. Het is dus niet eerlijk om de hond af te schilderen als vals of onberekenbaar.

Ts, ik hoop dat het gesprek goed is verlopen met een goeie uitkomst.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 22:59

Ze waren niet thuis. Pff. Gaat lekker zo. Morgen nieuwe poging.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:03

Nou lekker dan. Kan zijn dat ik het gemist heb, maar hadden jullie specifiek die afspraak staan?

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:22

Ik snap je helemaal TS en ik vind dat je overschot van gelijk hebt.
Wat een frustratie dat de buren net niet thuis waren. Zo loop je nog langer met de stress van het komend gesprek rond. -O-
Veel moed in elk geval gewenst!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:28

Ossi schreef:
saarie schreef:
Het is inderdaad ook precies het slag mensen waar je op doelt Ossi. Dat is ook de reden dat mijn vriend een beetje geneigd is om nu toe te geven, omdat hij geen zin heeft in verder gezeik. Ik ben een beetje te koppig (of te naïef misschien) om het zomaar op te geven. Als die mensen echt problemen hadden met het bedrag hadden ze toch op zijn minst in de afgelopen twee maanden even langs kunnen komen voor een oplossing in plaats van gewoon bek houden en hopen dat het overwaaid.

Ik snap wat je bedoelt, het lijkt mij ook echt een klote situatie :(:)
Desondanks denk ik dat aangifte doen wel het beste werkt, hopelijk worden ze er op gewezen dat ze een groot hek om hun tuin moeten zetten, of beter nog, worden de honden ingeslapen. Ze hebben schijnbaar geen controle over die honden.
Je kunt het de honden ook niet echt kwalijk nemen, want het is hun natuur, maar hun baasjes des te meer, want die moeten zorgen dat ze altijd boven de honden staan in hiërarchie. Ik zei het al eerder, het is altijd een bepaald slag volk met dit soort honden, een soort machocultuur hangt er omheen.

Dat soort honden zijn gewoon niet te houden als ze los gaan en daarom zouden dit soort honden verboden moeten zijn als je het mij vraagt. (kom er maar in liefhebbers :'))

Tjongejonge, jij weet wel waar je het over hebt zeg :')