Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
speurneusc schreef:Citaat:En dat sommige katten er een sport van maken om honden uit te dagen, helaas ook ervaring mee. Woon in een nogal kattenrijke buurt en echt elke dag komt er een rode kater in de steeg langs die het blijkbaar erg grappig vind om Bailey pissed off te maken. Hij kan namelijk precies tussen de spleten van de planken doorkijken en gaat dan echt uitdagend naar mn hond lopen staren, liefst recht in de ogen. En waar kan meneer nu juist niet tegen? Wat meneer zelfs woedend maakt? Juist; een dier dat hem recht in de ogen gaat aanstaren. Maar goed; hij wordt altijd in het oog gehouden als hij in de tuin is (juist vanwege zijn iets te territoriale drang), dus dan doe ik de hond maar naar binnen(na een pittige verbale correctie), kat vind het niet leuk meer en sjokt door. Hond mag na 10 minuten weer naar buiten.
Ik wil namelijk niet dat andere mensen last hebben van woedend gesnauw en gegrauw dus er wordt altijd direct ingegrepen.
Kat blijft helaas iedere dag langskomen; de kleine sadistGelukkig is hij dan wel weer zo wijs om buiten de schutting te blijven.
als ik dit had met mijn honden zat er na 2x dit gedrag van de kat al een plank voor het gat dat die kat er niet meer doorheen kon kijken en andersom, tis maar net waarvoor je kiest.
!
Gaat echt niet sneller als iedereen vraagt hoe het is gegaan
Keandra schreef:Hoe is het nu gegaan?
Ik zou als het slecht is afgelopen met het gesprek het boeltje zowiezo aangeven en erbij zeggen dat deze gevaarlijke hond nog steeds rond loopt. Levensgevaarlijk voor kids. Inslapen dat beest.
(Bij mij zouden de buren het al veel langer gehoord hebben hoor, had hier nooit 2 maand mee gewacht)
Keandra schreef:Als een hond aanvalt naar een kat (en gezien het feit dat hij ook totaal niet op zijn eigenaar reageerde) wil ik niet weten wat het beest gaat doen naar een kind dat per ongelijk eens verkeerd aan hem komt.
_San87_ schreef:Keandra schreef:Als een hond aanvalt naar een kat (en gezien het feit dat hij ook totaal niet op zijn eigenaar reageerde) wil ik niet weten wat het beest gaat doen naar een kind dat per ongelijk eens verkeerd aan hem komt.
Een hond is niet zó dom dat hij geen verschil ziet tussen een kat en een kind...
Ossi schreef:saarie schreef:Het is inderdaad ook precies het slag mensen waar je op doelt Ossi. Dat is ook de reden dat mijn vriend een beetje geneigd is om nu toe te geven, omdat hij geen zin heeft in verder gezeik. Ik ben een beetje te koppig (of te naïef misschien) om het zomaar op te geven. Als die mensen echt problemen hadden met het bedrag hadden ze toch op zijn minst in de afgelopen twee maanden even langs kunnen komen voor een oplossing in plaats van gewoon bek houden en hopen dat het overwaaid.
Ik snap wat je bedoelt, het lijkt mij ook echt een klote situatie![]()
Desondanks denk ik dat aangifte doen wel het beste werkt, hopelijk worden ze er op gewezen dat ze een groot hek om hun tuin moeten zetten, of beter nog, worden de honden ingeslapen. Ze hebben schijnbaar geen controle over die honden.
Je kunt het de honden ook niet echt kwalijk nemen, want het is hun natuur, maar hun baasjes des te meer, want die moeten zorgen dat ze altijd boven de honden staan in hiërarchie. Ik zei het al eerder, het is altijd een bepaald slag volk met dit soort honden, een soort machocultuur hangt er omheen.
Dat soort honden zijn gewoon niet te houden als ze los gaan en daarom zouden dit soort honden verboden moeten zijn als je het mij vraagt. (kom er maar in liefhebbers)