Geschil met fokker hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:29

elenaMM77 schreef:
Rowdine schreef:
Als ik ts was zou ik gewoon schikken en tot een oplossing proberen te komen met de fokker. Van alleen de griffierechten kan je waarschijnlijk al een aantal honden kopen. (Geen idee wat zo'n dier kost)

dan moet je nog winnen ook, anders kun je ook nog de nota voor de gemaakte kosten voor de rechtzaak van de tegenpartij tegemoet zien.

Nee, dat is alleen het geval wanneer er grote bedrijven met grote belangen procederen. In dergelijke gevallen als de zaak van ts draait iedere partij op voor de eigen proceskosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:30

Estera schreef:
Dit topic was bedoeld voor tips en adviezen en die heb ik ook gekregen +:)+ . Rechtszaken waren en zijn zeker nog niet aan de orde, als ik dat al zou willen.

Er is inmiddels contact geweest met de fokker en wij gaan er samen wel uitkomen. Hoe of wat hou ik nog even voor me. Ook de naam van de fokker hou ik voor mezelf: er is sprake van een geschil, niet van een slechte fokker.

En voor de rest zoals eerder ook al gezegd: weet wat je tekent en bespreek dat goed zodat er geen discussie over kan ontstaan :list: en dat geldt uiteraard voor alle partijen!

Vergeet ook de regeling niet vast te leggen he ;)
Fijn dat je tot een oplossing lijkt te gaan komen met de fokker.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:32

goed om te horen Estera!

(al ben ik wel razend nieuwsgierig wat eruit gekomen is.. gok hier op een teruggave van ongeveer de helft van het aankoopbedrag )

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:41

MyWishMax schreef:
Ragdollcat schreef:
Sorry, maar HD staan tegenwoordig niet bepaald bekend meer om dat het supergezonde dieren zijn, veel heupproblemen. Dus dat risico zat er in.

Helaas........

En toch heeft deze DH geen HD, maar ED. ;) En je hoopt toch echt dat dat risico een stuk afneemt doordat de ouders, voorouders en dus de hele lijnen uitgebreid getest worden.

Er zijn nog een hoop lijnen die nog wel gewoon gezond zijn. En ja, daar moet je als pupkoper goed naar kijken, niet alleen de ouders, maar ook nestgenoten van ouders enzovoorts. En dan kan het alsnog mis gaan. Het blijven dieren en zolang er niet 100% bekend is hoe ED/HD vererft of ontstaat is het gewoon nog een gok waarom deze hond wel ED heeft gekregen.

Inderdaad ik vergiste me, moet natuurlijk de DH zijn }:0 . Nog een iemand die me er ook op had gewezen, bij deze, gecorrigeerd naar DH.

Het blijven dieren.......en nog is het zo goed mogelijk gefokt om diverse mankementen uit te fokken, dan nog kan het zo af n toe voorkomen.........Helaas.

anneliesdj

Re: Geschil met fokker hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:41

Ik vind het wel netjes dat je niet meteen de naam van de fokker rondstrooit. Lijkt mij idd ook dat er gewoon een geschil is en geen sprake van er willens en wetens geen oplossing willen bieden.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 21:57

Ondertussen zijn we ruim 2 jaar verder en kwam dit topic weer in mijn gedachten door recente ontwikkelingen. Ik lees ook terug dat een aantal mensen toen nieuwsgierig waren naar de afhandeling, dus hierbij een update.

Met de fokker ben ik er uit gekomen. Hij stemde toe in het betalen van de in het contract genoemde schadevergoeding, waarbij de hond bij mij zou blijven. Deze betaling heeft nog een tijd op zich laten wachten en ik heb er nog wat mailtjes aan moeten wijden, maar dit is afgehandeld.

Met de hond gaat het helaas een heel stuk minder. Weken terug begon ze te kreupelen links achter, dus naar de da. Ik vermoedde dat dit voort zou komen uit haar rug probleem, maar het bleek een nieuw probleem: artrose in de knie :( . Vervolgens toch ook nog maar haar rug op de foto en de 8e lendewervel zat er nog steeds in al zijn lelijkheid :+ , maar daar is sponylose bij gekomen. De da moest er ernstig van zuchten. Opties besproken en haar voor de rest van haar leven op de pijnstillers en ontstekingsremmers gezet.

We zijn 3 weken metacam en 2 weken previcox verder en ze begint rechtsvoor te kreupelen. Dus weer naar de da en helaas, rechtsvoor artrose in de elleboog :( . Dat gewricht is ingespoten en er is gewrichtsvloeistof afgenomen voor onderzoek, waarbij gedacht wordt aan reuma of een imuunziekte, want dit is wel heel veel artrose en vergroeingen in 1 hond. Hier is het wachten nog op.

Ze moet nog 5 jaar worden. Ik heb geen idee hoelang ik haar nog bij me mag houden, maar ik had haar nooit willen missen. Mijn hysterische, hyperactieve, altijd blije meisje <3 . Maar crap, dit doet toch wel pijn.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 09:38

Wat ontzettend naar Estera. Heb jij contact met andere pupkopers van deze ouderhonden en weet je of daar ook dergelijke problemen voorkomen?

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:36

He, wat vervelend!! 5 jaar is natuurlijk veel te jong.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:55

Ik zie toevallig dit topic.
Ik heb een Duitse herder zitten, africhting en veel geld voor betaald...
Ook 8e wervel en bijna kwijt geweest omdat ie verlammingsverschijnselen vertoonden...
Als pup al meermaals gezegt dat er iets mis was en op 6 maanden laten rontgenen.
Fokker is tot op heden ook nergens tegemoet genomen...
Ondanks het contract.
Diep triest...

Mijn jongste heeft slechte heupen en ellebogen.
De enigste uit het nest...
Maar ja zelf gefokt uit goede lijnen en is gewoon weer dikke pech.

T is triest gesteld met de stamboom Duitse herders...

Ik wens jou veel sterkte met jouw hond, veel te jong om al zo aan de sukkel te zijn.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 22:27

Ohh wat super naar zeg.!
Hopelijk mag je toch nog een tijdje van haar genieten!