Kat van buren springt op tegen volliere...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Kat van buren springt op tegen volliere...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:02

Een drolletje dat ernstige ziektes met zich meebrengt. Als jij in de hondenstront gaat staan is dat dan ookk maar een drolletje? Laat staan als je er met je blote handen in ziu grijpen?

Pff, waarom ga ik de discussie nog aan. Mensen hebben zo'n blinde vlek op dit gebied. En als mijn hond de kat dood bijt in MIJN tuin op MIJN terrein heb ik het nog gedaan ook...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:12

Letitia1991 schreef:
Het is maar een drolletje hoor :') Ik kies voor zoveel dingen niet waar andere mensen en hun aanhang toch voor zorgen dat ik er mee te maken krijg, als ik (en anderen) van alles zo'n probleem moet gaan maken... :=

Overdrijven is ook een vak natuurlijk.

Het maakt helemaal niet uit of het om een piepklein drolletje gaat of om een formaatje koeienvlaai. Het punt is dat ik er niet om gevraagd heb.
Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen? :?

Het gaat hier trouwens om katten die paniek veroorzaken bij een voliere, en ook daar vragen mensen met volieres niet om. Waarom mogen katten die overlast veroorzaken?

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:15

Katten begraven de drol...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:17

Des te vervelender als ik in de tuin sta te vroeten of kinderen inde zandbak graven....

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:17

mignonne2403 schreef:
Katten begraven de drol...

Een mini laagje zand...
Dan heb ik er nog steeds last van.
Ik vraag niet om de overlast van een dier van een ander.
Hoe ze gewoon lekker binnen...
Dan val je anderen er oom niet mee lastig...

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:24

Als je bang bent voor toxoplasmose, moet je ook geen sla en andere rauwe groenten meer eten.

Ik ontstip hier, want sommige opmerkingen gaan mijn tenen van in de krul :') over biased thinking gesproken. O ja, en menselijkheid.

Zoals een wijs iemand ooit zei: "de beschaving van een land is te meten aan hoe ze dieren bejegenen". Dat geldt ook voor individuen.

Nog veel plezier hier :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:27

Tja sorry hoor, ik ben helemaal tegen kattenspijkers en gif en weet ik het wat en helemaal voor verdraagzaamheid richting een (buiten)kat. Maar ik snap de vergelijking met een kattendrol vs. paardendrol toch ook niet helemaal.. Ik zou zelf ook niet blij worden van een hoop katten-, honden- of weet ik het wat voor stront van een andermans dier. Ik heb zelf paarden, maar de stront die manege hier in de straat laat liggen vind ik ook asociaal en daar erg ik mij ook groen en geel aan. Als je pech hebt grenst je tuin aan het territorium van 5 andere katten en heb je echt bergen met andermans stront. Dan graai je niet even in een ander drolletje, dan heb je gewoon een wc als tuin..
Laatst bijgewerkt door Sammie op 29-06-14 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:27

Bijzonder hoe mensen krom recht kunnen breien. Hoe denk ej dat rauwe groentes besmet worden met toxoplasmose? Juist, door besmet te worden met kattenstront. De kans is groot bij je moestuintje omdat de buurvrouw niet haar verantwoordelijkheid neemt en haar katten in jou tuin laat schijten. Bij groente uit de supermarkt is de kans al een heel stuk kleiner.
Bovendien door groentes te wassen verklein ej die kans nogmaals tot nihil...

Bijzonder ook hoe je alleen reageert op datgene waar je op wil reageren en tegenvragen compleet negeert. Maar goed dat jij mijn buurvrouw niet bent...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:29

Letitia, dus ik mag mijn hond ook gerust in jouw tuin laten poepen? En mijn paard dan ook maar? Het zijn maar drolletjes, schep je zo weg hoor.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:31

En die drollen zie je tenminste nog liggen, die kan je wegruimen voor je er met je blote handen ingraait...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:35

met je blote handen in de grond graaien zou ik sowieso niet snel doen, maar 't principe blijft natuurlijk wel even vies. :=

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:38

En waarom niet? Omdat je last hebt van kattenstront dus... Andere redenen ben ik nog nooit tegen gekomen...
Kinderen moeten ook gewoon in een zandbak kunnen spelen, in plaats daarvan moet die hermetisch afgesloten worden omdat er anders katten in kruipen om dat eing als kattenbak te gebruiken.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:41

Sammie schreef:
Tja sorry hoor, ik ben helemaal tegen kattenspijkers en gif en weet ik het wat en helemaal voor verdraagzaamheid richting een (buiten)kat. Maar ik snap de vergelijking met een kattendrol vs. paardendrol toch ook niet helemaal.. Ik zou zelf ook niet blij worden van een hoop katten-, honden- of weet ik het wat voor stront van een andermans dier. Ik heb zelf paarden, maar de stront die manege hier in de straat laat liggen vind ik ook asociaal en daar erg ik mij ook groen en geel aan. Als je pech hebt grenst je tuin aan het territorium van 5 andere katten en heb je echt bergen met andermans stront. Dan graai je niet even in een ander drolletje, dan heb je gewoon een wc als tuin..

En als je dan met de katteneigenaren naar een oplossing wilt zoeken dan krijg je te horen, ja het zit nou eenmaal in de aart van het beestje, het is de natuur...
Nee wij willen niet aan een oplossing mee werken want onze lieve poekie hoort overal te mogen lopen.
Heb je er last van? Goh wat vervelend, maar poekie mag alles...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:43

Bokt het forum voor paardenliefhebbers en kattenhaters. *\o/*

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:46

secricible schreef:
En waarom niet? Omdat je last hebt van kattenstront dus... Andere redenen ben ik nog nooit tegen gekomen...
nee zeker niet. Ik vind dat gewoon onhygienisch. Zit wel meer in de grond dan (als je pech hebt) kattenstront :) Bovendien je handen worden vies. :)

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:48

secricible schreef:
Bijzonder hoe mensen krom recht kunnen breien. Hoe denk ej dat rauwe groentes besmet worden met toxoplasmose? Juist, door besmet te worden met kattenstront. De kans is groot bij je moestuintje omdat de buurvrouw niet haar verantwoordelijkheid neemt en haar katten in jou tuin laat schijten. Bij groente uit de supermarkt is de kans al een heel stuk kleiner.
Bovendien door groentes te wassen verklein ej die kans nogmaals tot nihil...

Bijzonder ook hoe je alleen reageert op datgene waar je op wil reageren en tegenvragen compleet negeert. Maar goed dat jij mijn buurvrouw niet bent...

Dat kun je ook andersom stellen.
Dat sommige katten er mee moeten leven om niet naar buiten te kunnen is wat mij betreft verkeerd.
Katten horen buiten, net als paarden, honden en vogels. Dat mensen er maar voor kiezen alles maar in hokjes te houden vind ik niet kunnen.

En daarnaast kun je paarden en honden nou eenmaal makkelijker tussen een paar draadjes houden, katten niet.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:56

Cool, volgende keer als een kindje uit de buurt in mijn voortuin zijn bal haalt, ga ik hem ook bekogelen met stenen uit een katapult, of hem op de tegels neersmijten of afschieten! Je kinderen hoor je bij je te houden! Bloemetjes worden vaak genoeg geplet, ik ben er zat van en volgens bokt mag je levende wezens pijnigen dus woehoe ik ga meteen een luchtbuks aanschaffen en een katapult!!

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:59

:') ja wie weet scheiten ze in je tuin :oo

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:02

Nou die kinderen heb je idd :')

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:02

En wat denk je van de bloemetjes waarop die bal soms terecht komt! En de kinderen zelf die zomaar in mijn voortuin staan. Mijn kat schrikt zich er rot van. Ik ga ze eens flink aanpakken, de etterbakken!

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:04

Ik heb niet alles gelezen...

Mijn vader had vroeger ook een schitterende volière. Wij hadden gewoon schrikdraad aan de buitenkant van de volière om dit soort dingen dus te voorkomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:06

Wij hebben ook zo'n 30 katten in de straat, en onze tuin (ook achtertuin) is erg toegankelijk. Ik ben werkelijk nog nooit één drol tegen gekomen. Als een kat het in je tuin doet moet 'ie het dus wel aantrekken...

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:46

Ik zou toch kiezen voor het stroom draadje. Puur omdat je dan niet elk moment op de kat hoeft te letten. En die zich zelf wel corrigeert.

Balletjes pistool? Denk niet dat hij onder de indruk zal zijn. Gezien je eerst geprobeerde maatregelen.

En over het stukje katten in de tuin van een ander. Als jij ze uit je tuin laat. Ga jij akkoord met eventueel risico's. In mijn tuin zijn ze echt niet welkom. Vogels ook niet. Als ik ze een paar keer zelf er uit gejaagd heb. Stuur ik de honden er op af. Zodra ik weet bij wie de kat hoort. Ga ik er langs met de mededeling dat ik er last van heb. Geen oplossing? Zelf weten.

Maar ik zou echter nooit de ongewenste dieren vergiftigen of iets

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:57

Kinderen op straat zijn ook een risico, maar ga je ook niet vanuit dat ze worden beschoten met balletjespistolen, of worden weggesmeten of vergiftigd etc als ze in andersmans voortuin staan. Een stroomdraadje vind ik ook zeker de beste optie :j gewoon op een manier hoe je elk levend wezen kan behandelen, ook voor mensenworden weleens stroomdraadjes geplaatst in bv natuurgebieden. De bokkers die levende wezens bewust pijn willen doen, te erg voor woorden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:30

_lies_ schreef:
Cool, volgende keer als een kindje uit de buurt in mijn voortuin zijn bal haalt, ga ik hem ook bekogelen met stenen uit een katapult, of hem op de tegels neersmijten of afschieten! Je kinderen hoor je bij je te houden! Bloemetjes worden vaak genoeg geplet, ik ben er zat van en volgens bokt mag je levende wezens pijnigen dus woehoe ik ga meteen een luchtbuks aanschaffen en een katapult!!

:') :') hoe kan jij jezelf serieus nemen :')