Loslopende hond krijgt een schop.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:26

Chanel je kan toch niet mensen in elkaar slaan omdat jij te beroerd ben om je hond aan te lijnen.
Die jongens hadden niet mogen schoppen, eens.
Die vader had hond, zoals het hoort en verplicht is aan de lijn moeten houden.
Hond is de dupe van zijn "domme" baas.

Overigens wist de hondengeleider van de politie mij te vertellen dat ook in losloopgebied je hond onder commando moet staan. Zo niet, aanlijnen.
En ja ik wapper ookweleens met een handschoen maar een hond als mijn hulphond vast aan de scootmobiel loopt en wordt lastiggevallen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 09:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:43

Isabonny schreef:
Nammie schreef:
Het rode lintje in een staart van een paard is algemeen bekent denk ik...

https://hondenbescherming.nl/nieuws/201 ... -hond-toe/
https://www.facebook.com/pages/Gele-Hon ... 9851209855

Het zou veel leed kunnen voorkomen.

Die kende ik nog niet, de gele hond.
Zou idd mooi zijn als dat algemeen bekend zou worden. Als we hem nu eens allemaal op facebook gaan delen :), dat kan al een deel helpen.

Er is al een beter systeem:
http://www.friendlydogcollars.co.uk

Ik weet dat er sowieso 1 verkooppunt in NL is.

Pattypaard

Wij hebben eens gehad dat onze loslopende hond enthousiast op een andere aangelijnde hond af rende. Onze hond doet geen vlieg kwaad, gaat hoi zeggen en komt terug. Niet dat ik dit goed vind. Onze hond hoort gewoon bij ons te blijven tot wij zeggen dat ze naar de andere hond(en) toe mag. Maar op dat moment negeerde ze ons.

De meneer van de aangelijnde hond was er niet van gediend dat onze hond op hun af kwam en riep dan ook al haal hem zo snel mogelijk weg, onze hond bijt. Hierbij zette hij zijn eigen hond tussen zijn benen en duwde onze hond ondertussen met een van zijn benen weg als ze in de buurt kwam.
Volgens andere wandelaars werd onze hond hierbij geschopt en hun vonden dit absoluut niet kunnen. Terwijl meneer nota bene onze hond beschermde op deze manier.

Ik ben er naar toe gerend, heb mijn excuses aangeboden en de beste man bedankt.
De beste meneer knipoogde een keer en wenste ons nog een fijne dag.

Zo kan het gelukkig ook ondanks dat we beiden wisten dat wij fout zaten ;).

Begrijp niet dat mensen die hun hond los hebben lopen het risico niet inzien van een hond die wel aan de lijn zit. Vaak is de andere hond niet voor niets aangelijnd. Iig grotere kans dat je met een eventuele bijter te maken hebt dan als de hond los loopt.

En een hond schoppen geven omdat hij los loopt?! Dat is helemaal van de zotte.
Dat de hond aangelijnd hoort te zijn en er iets over gezegd wordt prima. Maar als de hond niets doet behalve mee lopen.. en er niet eens een andere hond in de buurt is?! Moet eerlijk zeggen dat als mijn hond dan geschopt/geslagen zou worden ik ook wel eens wat uit zou kunnen delen.
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 06-05-14 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Irisje_x

Lastige situatie. Ik zou ook echt niet blij zijn als er een loslopende hond naar mijn hond zou toekomen, dit omdat mijn hond niet altijd even vriendelijk reageert... vandaar dat hij niet los loopt, maar altijd netjes aan de lijn. En daarom kom ik ook alleen op stukken waar honden aangelijnd moeten.

Mocht deze situatie zich bij mij voordoen zou ik ook proberen de loslopende hond bij me weg te houden.... dit omdat het oneerlijk is voor de mijne en gevaarlijk voor de andere.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:47

luuntje schreef:
[naam] je kan toch niet mensen in elkaar slaan omdat jij te beroerd ben om je hond aan te lijnen.
Die jongens hadden niet mogen schoppen, eens.
Die vader had hond, zoals het hoort en verplicht is aan de lijn moeten houden.
Hond is de dupe van zijn "domme" baas.

Overigens wist de hondengeleider van de politie mij te vertellen dat ook in losloopgebied je hond onder commando moet staan. Zo niet, aanlijnen.
En ja ik wapper ookweleens met een handschoen maar een hond als mijn hulphond vast aan de scootmobiel loopt en wordt lastiggevallen.

Dat zeg ik ook niet, dat dat goed is om een mens te slagen, ik zou dat ook niet doen.
Maar jij zegt in een vorige reactie dat het ok is om die hond te schoppen want hij loopt los.

Trouwens die situatie is niet van mij, ik reageer er enkel op. Was een situatie van een andere bokker.

Maar ik vind het wel grappig dat vele mensen het wel ok vinden om een hond te schoppen (zelfs op plaatsen waar ze los mogen lopen), en altijd onder het mom van, mijn hond is agressief,....

Als ik dit zo lees zijn er nog veel mensen die hun hond moeten opleren.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:52

luuntje schreef:
Citaat:
Mijn vader heeft overigens klappen uitgedeeld (helaas nog net minderjarige gasten) toen onze onderdanige teefje een paar trappen kreeg van een hangjongen.
Ze liep trouwens los, terwijl dat eigenlijk niet mag.... So what. Sommige honden doen nu eenmaal niets, nooit niet. En de boete is voor de eigenaar....

Wat een mispunt is je vader. Hij laat willens en wetens de hond los waar het niet mag.
Hond krijgt schoppen van jongeren en je vader slaat.
Ik als ouder zou aangifte hebben gedaan.
Vader had hond aan de lijn moeten houden, hadden die jongens niets kunnen doen.

Deze reactie, vooral de laatste zin, als je dat doortrekt naar andere situatie's, omdat de andere iets doet wat niet mag, is zo'n reactie goed. Ik vind dat nogal kinderachtig overkomen. Is hetzelfde als Jantje heeft mij geduwd, daarom heb ik hem gestampt.
Als die hangjongen gewoon had gevraagt om de hond aan te lijnen ( wat een volwassen reactie) is, dan 9 keer op de 10 zal het baasje van die hond dat doen en zich excuseren.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 10:20

Sorry, ik zag het wat laat Chanel. Bericht gewijzigd :+
Laatst bijgewerkt door Isabonny op 06-05-14 10:23, in het totaal 3 keer bewerkt

dromertje2

Re: Loslopende hond krijgt een schop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:21

Ik heb het ook niet tegen u, ik heb luuntje gequoted :?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:30

anneliesdj schreef:
ThreeFingers schreef:
Persoonlijk vind ik het belachelijk als je een lastige hond hebt en je wilt niet dat je last hebt van loslopende honden, dan ga je NIET in een losloop gebied lopen. Dat heet provoceren.
Maar alsnog ik ben niet tegen loslopende honden mits ze luisteren en fatsoenlijke baasjes hebben.

Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
En of de hond al dan niet lastig is is niet aan de orde.

Dan nog loopt de aangelijnde hond met een reden aan de lijn. Dat zou een teken moeten zijn voor de eigenaar van de loslopende hond. Heeeej :)* en dan zijn hond bij zich roepen.
Dus ook dan vind ik als de aangelijnde hond lastig gevallen word door de loslopende hond, een waarschuwings schop terecht!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:40

Maar waarom loop je dan met met een aangelijnde hond in een losloopgebied?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:46

chanel1985 schreef:

Omdat de hond wellicht (gedeeltelijk) doof/blind is waardoor je hem als eigenaar zijnde wat meer moet begeleiden? :)*
Of omdat de hond wegens bijvoorbeeld artrose niet constant los mag en je de bewegingen aangelijnd mooi kunt doseren? :)*
Zo kun je je hond, ondanks het aangelijnde, toch leuk laten spelen met andere honden. :)*

dees_daan schreef:

Die halsbanden zijn alleen wat nadelig in gebruik bij dikke en/of langharige hondenvachten lijkt mij?
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 06-05-14 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:53

luuntje schreef:
Citaat:
Mijn vader heeft overigens klappen uitgedeeld (helaas nog net minderjarige gasten) toen onze onderdanige teefje een paar trappen kreeg van een hangjongen.
Ze liep trouwens los, terwijl dat eigenlijk niet mag.... So what. Sommige honden doen nu eenmaal niets, nooit niet. En de boete is voor de eigenaar....

Wat een mispunt is je vader. Hij laat willens en wetens de hond los waar het niet mag.

Natuurlijk, mijn vader is een mispunt omdat hij het niet pikt dat ons bejaarde hondje, dat gewoon bij hem loopt (naast ons huis!!!) mishandeld wordt door hangjeugd dat zit te blowen en iedereen lastigvalt...

't was niet het eerste voorval en er waren al vele klachten geweest...

Die gasten hadden al hun poten thuis moeten houden en deze keer troffen ze een man die niet bang van ze werd en dit schofterige gedrag niet tolereerde...
(overigens heeft dit voorval er wel voor gezorgd dat de politie eindelijk vaker kwam controleren hier en dat resulteerde weer dat ze hier niet meer hangen en terroriseren...)
En tuurlijk had ie die gozer niet moeten slaan, maar het is niet meer dan logisch vindt ik.
Dat is de consequentie als je andermans hond meermaals schopt zonder enige reden!!!!!

Maar goed, jij bent blijkbaar van het vriendelijk vragen of ze je hond niet zonder enige reden willen mishandelen? Tja, hoe denk je dat het komt dat die gasten geen enkel respect hebben....

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:57

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt.
Hier in de buurt heb je een heel groot losloopgebied. Onze honden zijn dan ook gewoon los. Komt er opeens een stel aangelijnd aanlopen. Onze hond liep er naar toe en kreeg gelijk een trap van het meisje dat erbij liep. Ik vond het heel dubbel. Mijn hond had enerzijds weg moeten blijven, maar andere kant was het wel een losloopgebied en was mijn hond totaal niet agressief als je keek naar zijn houding en gedrag. Ook snap ik niet dat je naar een losloopgebied gaat met een aangelijnde hond, terwijl een stukje verder je honden weer aangelijnd moet hebben Nu ik er over nadenk weet ik het nog steeds niet wat ik van de situatie moet vinden, baal gewoon dat het gebeurt is. Ik snap dat je er mee zit TS! Ook vind ik dat de man nooit zo mag uitvallen tegen deze mensen en hij had natuurlijk gewoon zijn hond moeten aanlijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:07

magda_90 schreef:
chanel1985 schreef:

Omdat de hond wellicht (gedeeltelijk) doof/blind is waardoor je hem als eigenaar zijnde wat meer moet begeleiden? :)*
Of omdat de hond wegens bijvoorbeeld artrose niet constant los mag en je de bewegingen aangelijnd mooi kunt doseren? :)*
Zo kun je je hond, ondanks het aangelijnde, toch leuk laten spelen met andere honden. :)*

dees_daan schreef:

Die halsbanden zijn alleen wat nadelig in gebruik bij dikke en/of langharige hondenvachten lijkt mij?

Het zijn vrij brede halsbanden, hoe goed je het ziet durf ik niet te zeggen bij langharige honden maar op de lijn staat dezelfde tekst.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:48

luuntje schreef:
Citaat:

Ben het daar helemaal mee eens.
Natuurlijk hoor je een hond niet te schoppen, ook niet als die losloopt waar het niet mag.
Maar hondenliefhebbers vergeten nog weleens dat niet iedereen ervan gedient is als er zomaar een vreemde hond op ze af komt en sommige mensen zijn gewoon ronduit bang voor honden.
Ik snap dat het zeer vervelend kan zijn als er zomaar een vreemde hond bij je komt snuffelen en om je heen dartelt.
Of die nu wel of niet onderdanig is is totaal niet van belang op dat moment.

En wat een ongelooflijk stoere kerel is jouw vader dat die als volwassen kerel tegenover een minderjarige jongen niet genoeg had aan woorden maar het nodig vond zijn vuisten te gebruiken. :r
Die jongen had de hond niet mogen schoppen, maar jouw vader mag net zo goed die jongen niet slaan. Goed voorbeeld doet goed volgen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:54

je hoort honden niet te schoppen,zelfs niet als ze loslopen waar het niet mag...en jongeren moeten helemaal niet gaan schoppen :7 die hebben over het algemeen toch weinig verstand en alleen maar een grote bek.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:57

O dus als volwassene mag je niet gediend zijn van vreemde honden maar als jongere moet je het maar goed vinden als je besprongen wordt?
En normaal mens houd rekening met een ander, ookal is dat een jongere oudere of weet ik veel wie.

Zoals je een hond niet hoort te schoppen, zo hoor je ook een mens niet te slaan of te schoppen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:58

ben ik helemaal met je eens,maar als iemand mijn honden schopt terwijl ze niets doen dan heeft het persoon in kwestie echt een probleem.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:01

Heb sowieso een enorme hekel aan loslopende honden.
Hier in het buiten gebied mag het gewoon, er zijn er al 2 die ik regelmatig uit de staart van mn paard moet trekken, en nog geen baasje die reageert.

Heb mijn eigen hond ook vaak zat los, maar houd steeds in de gaten of er niks aan komt wat wij kunnen hinderen.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:01

anneliesdj schreef:
Ben het daar helemaal mee eens.
Natuurlijk hoor je een hond niet te schoppen, ook niet als die losloopt waar het niet mag.
Maar hondenliefhebbers vergeten nog weleens dat niet iedereen ervan gedient is als er zomaar een vreemde hond op ze af komt en sommige mensen zijn gewoon ronduit bang voor honden.
Ik snap dat het zeer vervelend kan zijn als er zomaar een vreemde hond bij je komt snuffelen en om je heen dartelt.
Of die nu wel of niet onderdanig is is totaal niet van belang op dat moment.

En wat een ongelooflijk stoere kerel is jouw vader dat die als volwassen kerel tegenover een minderjarige jongen niet genoeg had aan woorden maar het nodig vond zijn vuisten te gebruiken. :r
Die jongen had de hond niet mogen schoppen, maar jouw vader mag net zo goed die jongen niet slaan. Goed voorbeeld doet goed volgen.

Je weet natuurlijk niet precies wat er gebeurd is. Als ze echt hard staan te trappen op niets af zou ik er ook op vliegen hoor. Of je nu al 18 bent of niet. Actie roept reactie op, waardevolle levensles zou ik zo zeggen.
Als ze angstig zijn of gewoon geen behoefte hebben aan jouw hond die aan ze snuffelt en ze proberen de hond af te houden dan vind ik dat compleet anders.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:03

geerke schreef:
ben ik helemaal met je eens,maar als iemand mijn honden schopt terwijl ze niets doen dan heeft het persoon in kwestie echt een probleem.

Dat kun je toch ook wel met woorden af lijkt me.
En zeker als volwassen kerel tegenover een minderjarige jongen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:05

Afhouden reageert een hond doorgaans niet op en als de eigenaar hem dan ook niet terug roept.... (en er zijn echt mensen die panisch bang zijn voor honden)
Als hij zonder reden zou gaan schoppen, zou ik eerder de politie bellen en aangifte doen, denk dat dat een veel waardevollere levensles is.
Als je gaat slaan heb je straks nog een mes tussen je ribben ook.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:17

geerke schreef:

Wat versta jij onder "niks doen"?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:18

Ik denk dat dat de grote hamvraag is waar dit hele topic om draait :+