Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij het eens met deze oplossing??

eens
94 (56%)
oneens
73 (43%)

Totaal aantal stemmen: 167

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:06

Citaat:
Van de eigenaren van de kat ja. Die kiest er voor om zijn dier moedwillig in gevaar te brengen. Is het geen spijkerbed, is het wel een auto, gif, of wat dan ook.

Ik vraag mij heel sterk af of jij gelijk hebt. Gif of spijker bed is moedwillig neergezet om een dier te verwonden...een auto niet dat is ongeluk.

Ik wil wel eens weten hoe dat dan juridisch zit. Want ik heb zomaar het idee dat je ongelijk hebt.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 19:07

vrouwke schreef:
Kun je niet op de schutting afzetten met gaas?( Schuin) Ik heb dat hier wel eens gezien op bokt.
Daar gaan ze niet overheen.

Zou misschien een mooie kunnen zijn.
Alleen springen ze dan via de containers wel op het dak van de schuur.
Ook sluit de schuur niet aan op de schutting van de buren dus glippen ze daar ook tussendoor.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:07

Hoe zit dat dan met al die duivenpinnen op stations ed? Zijn die dan om de duiven te vermoorden? Nee, die zijn er om de duiven te weren...... Lijkt mij een gelijke oplossing als die van de buurman. Toch?
Gif vind ik een ander verhaal. Da's echt moedwillig schade aanbrengen.

Quartel: dan zet je de containers toch op een andere plek?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:08

Cowgirl schreef:
Citaat:
Van de eigenaren van de kat ja. Die kiest er voor om zijn dier moedwillig in gevaar te brengen. Is het geen spijkerbed, is het wel een auto, gif, of wat dan ook.

Ik vraag mij heel sterk af of jij gelijk hebt. Gif of spijker bed is moedwillig neergezet om een dier te verwonden...een auto niet dat is ongeluk.

Ik wil wel eens weten hoe dat dan juridisch zit. Want ik heb zomaar het idee dat je ongelijk hebt.

Je hebt ook mensen die opzettelijk de kat dood rijden met een auto. Heb het nu al 7x zien gebeuren... dus dat is ook een ongeluk omdat het met een auto gebeurd. Toch?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:08

Billy schreef:
Wie zegt dat ik het doodnormaal vind om de honden een kat te laten doodbijten? Dat heb ik nooit gezegd. Ik ga alleen niet mijn honden 24/7 binnen houden zodat de kat van de buren vrij spel heeft in mijn tuin. Dat lijkt me een beetje de omgekeerde wereld. Ik had zelf een kat die de hondjes helemaal niks vond, en die gevaar liep, die heb ik herplaatst bij urielle, om te voorkomen dat hij gepakt werd. Als het me niks had kunnen schelen was ik niet naar Belgie gereden lijkt me...

En die is nu een grote dikke buitenknuffelpoes en beste vrienden met mijn Berner :')
Piet <3

Billy

Re: Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:09

ff offtopic, geef m een dikke knuffel van me :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:09

quartel schreef:
vrouwke schreef:
Kun je niet op de schutting afzetten met gaas?( Schuin) Ik heb dat hier wel eens gezien op bokt.
Daar gaan ze niet overheen.

Zou misschien een mooie kunnen zijn.
Alleen springen ze dan via de containers wel op het dak van de schuur.
Ook sluit de schuur niet aan op de schutting van de buren dus glippen ze daar ook tussendoor.

Gaat moeilijk worden om de kat in de tuin te houden..

Onze kat springt ook vanaf open ramen het dak op en vanuit daar overal heen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:11

Irma_Maandag schreef:
Hoe zit dat dan met al die duivenpinnen op stations ed? Zijn die dan om de duiven te vermoorden? Nee, die zijn er om de duiven te weren...... Lijkt mij een gelijke oplossing als die van de buurman. Toch?
Gif vind ik een ander verhaal. Da's echt moedwillig schade aanbrengen.

Quartel: dan zet je de containers toch op een andere plek?

ja die pinnen zitten hier ook lantaarns voor de meeuwen

Maar als je een beetje logisch nadenkt kom je erachter dat een vogel een zachte landing maakt en bij de minste geringste aanraking weer weg kan vliegen.
Een kat die over de schutten springt kan dat niet, die valt met zijn volle gewicht op die plank met spijkers en is dus gespiest.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:12

Katten landen heel zacht en heel precies, en hebben beste reflexen. Spijkers zouden mijn oplossing ook niet, zijn, maar ik denk dat een beetje kat zich er aardig uit redt...

Cowgirl

Opzettelijk is toch iets anders als een ongeluk. :z

30 april 2009.....ook een ongeluk?

Cowgirl

Billy schreef:
Katten landen heel zacht en heel precies, en hebben beste reflexen. Spijkers zouden mijn oplossing ook niet, zijn, maar ik denk dat een beetje kat zich er aardig uit redt...

Ik heb daar toch mijn twijfels over.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:14

Ik kan me niet voorstellen dat die spijker geen wond maakt als ie erop landt. Zullen vast ool niet de schoonste zijn, en dan zit je met een ontsteking abses.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:16

Ligt er een beetje aan...als ik zoiets zou doen, zou ik elke spijker een paar klappen op de kop geven, zodat ze niet scherp meer zijn. Dan is het alleen een rotgevoel als je er op landt...Dan verwonden ze zich niet...

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:16

Een kennis van ons had een tunnel aan een kattenluik gemaakt, en die kwam uit op een grote volière.
Katten konden er niet uit, andere beesten er niet in, en toch het hele spul lekker buiten wanneer ze maar wilden. Iedereen blij :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:17

Laten we het eens omkeren, ik heb hier een schaap van een hond en die is dikke maatjes met onze eigen katten. Wat nou als er een vreemde kat in mijn tuin komt en die vermeubeld mijn hond, want die doet niks terug? Dan kun je er geld opzetten dat die katteneigenaar een probleem heeft. Of vind je dat die dan ook niet aansprakelijk is omdat katten overal mogen komen? Of had ik mijn hond dan ook maar binnen moeten houden?

Katten zijn over het algemeen heel voorzichtig en hebben zoiets heel snel door.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:17

Katten hebben een hekel aan het afval van koffiebonen..

Ok cacoa snippers (verkrijgbaar in tuincentrum) vinden ze stinken en vermijden ze.
Dit ruikt naar chocolade.

Spijkers vind ik ook gevaarlijk.

Overigens ik heb 2 katten (1 jager) maar ook een voliere, hij hangt er dan ook wel eensin met zijn nagels.
Maja en dan? Hij komt er toch nietbij.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:18

Afrikaantjes plante, snoei lelijke planten, maar daar houden katten niet van...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:19

Ik heb net het hele topic gelezen, maar ben helaas nog geen fijne oplossing tegengekomen. Wij hebben hier hetzelfde "probleem". Bijna iedereen hier in de straat heeft 2 of meer katten en twee oudere koppels bij ons in de straat hebben geen katten. Ze hebben geen echte hekel aan katten (onze buren hebben vroeger ook de katten verzorgd van de mensen van wie we het huis hebben gekocht en het andere koppel had vroeger zelf katten), maar ze hebben wel een hekel aan het gewroet in hun tuin, want beide koppels tuinieren graag. Ik vind dat hartstikke begrijpelijk en ik vind het ook vervelend dat ze last hebben van o.a. onze katten. Maarja, het zijn dus niet alleen die 3 van ons (die voornamelijk in onze eigen tuin zitten en naar binnen rennen als ze naar de bak moeten, maffe beesten...), maar ook om die tig andere katten hier uit de buurt. Stel dat wij onze tuin helemaal afzetten (wat overigens praktisch onmogelijk is en wat de buren ook niet willen omdat het lelijk is), dan zit je nog met die 20 andere katten!

Nu hebben de buren ooit een schutting met een soort van "raam" geplaatst, een doorkijkje van hun tuin naar die van ons en alle katten springen daar al jaren doorheen. Nu hebben ze vorig jaar op de landingsplaats allemaal spijkers en prikkers in de grond gestopt, met de punten naar boven. Ik vond dat zelf heel naar, ik had liever gehad dat ze ons even aan hadden gesproken, want we hadden geen idee dat ze zo "wanhopig" waren. De katten waren overigens niet onder de indruk van de spijkers, die sprongen er gewoon verder overheen en namen andere routes. Eerder hadden de buren ook een net hangen, maar niet goed vastgezet, dus de katten kwamen daar in verstrikt te zitten. Nu hebben ze zo'n katten verjager (zo'n apparaat dat piept), maar geen enkele kat is er van onder de indruk. Het apparaat hebben ze op onze tuin gericht, dus elke keer als wij door onze tuin lopen, of onze hond in de tuin loopt, hoor je die hele hoge pieptoon. Ik word er dus helemaal gek van en kom daarom nauwelijks meer in m'n tuin. En de katten? Die zitten doodleuk op hun luie gat, letterlijk voor het apparaat! We hebben ook al koffieprut en al dat soort dingen geprobeerd, maar niets helpt. En misschien dat het de helft van de katten weghoudt, maar dan hebben ze alsnog 10 a 15 katten die dagelijks door de tuin heen lopen.

Ik zou de mensen in de straat heel graag een oplossing willen bieden, maar dan wel samen met de andere katteneigenaren. Wij wonen hier nog niet zo lang, de rest woont hier al jaren en onze voorgangers hadden ook 3 katten. Persoonlijk vind ik dus niet dat wij alles op moeten lossen, het probleem speelde immers ook al voor onze komst. Maar ik ben wel een voorstander van anderen helpen en ik zou het heel fijn vinden als iedereen gewoon met plezier zijn tuin kan gebruiken, op de manier zoals hij dat zou willen. Ik wil dus zonder piep, lekker in de tuin kunnen mediteren/eten/lezen/rommelen en de buren willen zonder kattenpoep kunnen tuinieren. Ik hoop dus echt dat iemand hier in het topic met DE oplossing komt!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:20

KimD schreef:
Laten we het eens omkeren, ik heb hier een schaap van een hond en die is dikke maatjes met onze eigen katten. Wat nou als er een vreemde kat in mijn tuin komt en die vermeubeld mijn hond, want die doet niks terug? Dan kun je er geld opzetten dat die katteneigenaar een probleem heeft. Of vind je dat die dan ook niet aansprakelijk is omdat katten overal mogen komen? Of had ik mijn hond dan ook maar binnen moeten houden?

Ziet het al helemaal voor zich...hond ligt lekker te slapen en springt boven op jou hond en vilt hem..
Ik zal het netjes houden ivm slotje op topic maar geloof je nou zelf dat dit gebeurd?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:21

Nee, de hond wil met de kat spelen, en de kat slaat met zn nagels in een oog....
Heb ik ook al gevraagd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:23

Eerlijk gezegd ben ik mijn hele leven niet anders gewend dat er katten zijn, dat hoort bij een huis met een tuin...tja wat doe je er aan? Gewoon niet aan storen.

Volière is natuurlijk heel vervelend, maar je kunt het je natuurlijk voorstellen dat er katten zijn, ook zwerfkatten...

Die buurman zou wellicht toch wel voor een andere oplossing gaan, schat ik zo in. Sommige dieren zijn slimmer dan mensen en daar komt hij wel achter...

KimD

Cowgirl schreef:
KimD schreef:

Ziet het al helemaal voor zich...hond ligt lekker te slapen en springt boven op jou hond en vilt hem..
Ik zal het netjes houden ivm slotje op topic maar geloof je nou zelf dat dit gebeurd?

As we speak heb ik een poes met kittens in huis genomen die duidelijk geen honden gewend is en ze vliegt hem al twee dagen aan. Dus ja, het kan wel degelijk gebeuren. Een kat zal een hond niet omleggen maar ze kunnen de hond wel degelijk verwonden. ;) Maar dat is natuurlijk een situatie die jij niet had bedacht en waar je geen fatsoenlijk antwoord op kunt verzinnen.

Cowgirl

Billy schreef:
Nee, de hond wil met de kat spelen, en de kat slaat met zn nagels in een oog....

Nou zal ik dan hetzelfde reageren als jullie: dan heeft de hond pech.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:24

Billy schreef:

Mijn ervaring is dat de kat altijd wint...

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:24

Nee, de vraag is: welk baasje van welk dier heeft pech?