ThreeFingers schreef:Sorry Briitje maar als jij zoveel ervaring hebt, vind ik het toch onbetrouwbaar overkomen als je niet eens weet hoe de naam schrijft.
Maar nogmaals mijn vraag aan jou. Hoeveel ervaring heb je met bijt incidenten van deze rassen? En de gevolgen daarvan?
Wat jij vind, boeit me niet en heb jou niks te bewijzen nogmaals
.
Ik heb met de Fila wel enkele bijtincidenten mee gemaakt ja. En die waren niet bij mij. De gevolgen vielen mee, omdat er op tijd werd ingegrepen om grote schade te maken. Maar al te laat om uit te vallen. Als er niet word ingegegrepen, is de schade niet te overzien. Maargoed hier is het ras voor gefokt.
Bij de pitbull nog nooit incidenten meegemaakt
Antwoord genoeg?
anneliesdj schreef:Ik heb met beide rassen geen persoonlijke ervaring maar naar mijn weten is een Dogo Canario oorspronkelijk gefokt als berghond/veebewaker en een Fila als veedrijver, speurhond en waakhond?
BB's zijn op het moment echt modehonden en het irriteerd me mateloos. Elke idioot loopt maar rond met zo'n dier terwijl ze helemaal niet geschikt zijn voor een doorsnee huishouden en mensen enkel ervaring hebben met een lab of zelfs helemaal geen hondenervaring.
Ik vind ze regelmatig te zenuwachtig en doorslaan in het waakse, een explosieve combi.
En een pitt is juist hartstikke mensgericht, kan alleen wat minder met soortgenoten, genoemde rassen hebben met beide vaak problemen.
Dogo is de spaanse pitbull en een Fila is gefokt om de weggelopen slaven achterna te rennen en te doden. Kort uitgelegd. Je ziet inderdaad heel veel BB's. Ben het helemaal met je eens. Het is echt een mode hond en verder word er niet gekeken naar de oorsprong ect ect. Een BB kan ook heel eenkennig zijn naar mens en dier, als ik me niet vergis.
Verder ben ik het totaal met je eens.
Hee wel goed spellen he!!!