Help hond bijt!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:15

briitje schreef:
typisch bokt.. 50 % van de mensen roept alleen maar hond weg doen. TS vraagt tips en advies, en daarom is ze niet kundig genoeg om me deze hond te trainen? Iedereen moet het leren toch?

kom op zeg! Inslapen of weg doen kan altijd nog!

Ze vraagt om advies. Een aantal geeft als advies "hond wegdoen". Als je geen ervaring hebt met dit type hond, die dan ook nog eens probleemgedrag vertoont zou ik deze hond niet zo snel als een "oefenprojectje" bombarderen. Daarom zou ik geen advies op bokt vragen, achter een pc is het immers moeilijk te beoordelen. Ik zou asp een deskundige inschakelen als ts of de broer van ts de hond wil houden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:20

ThreeFingers schreef:
Een vraag aan jullie allemaal?

Wat is jullie ervaring met bijt incidenten?
Hoeveel van jullie zijn erbij geweest als een pit bull achtige iemand aanviel?

ik ben zelf een keer gebeten door een rottweiler.
Nooit door een pitbull.Nu zie je die hier in Frankrijk ook niet echt veel.Staat een verbod op.Fokverbod en straat verbod geloof ik ;)
Lees wel aardig wat bijtincidenten wat betreft pitbulls en staffords.Neem aan dat ze die niet verzinnen?

Laatst nog,met die honden in de bench en die kinderen die ze er uit gelaten hebben.
Alleen is mijn eerste gedachte niet....weer dat ras honden...nee,ik vraag mij dan meteen af of die kinderen niet hebben lopen te treiteren.Want honden vertrouw ik,maar kinderen niet.

anneliesdj

Re: Help hond bijt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:30

Ik vond het wel vreselijk zonde dat bij dat incident alle honden zijn ingeslapen (waren er 3)
Ik snap dat je dat bij de boosdoener doet, maar die andere 2?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:35

geerke schreef:
ThreeFingers schreef:
Een vraag aan jullie allemaal?

Wat is jullie ervaring met bijt incidenten?
Hoeveel van jullie zijn erbij geweest als een pit bull achtige iemand aanviel?

ik ben zelf een keer gebeten door een rottweiler.
Nooit door een pitbull.Nu zie je die hier in Frankrijk ook niet echt veel.Staat een verbod op.Fokverbod en straat verbod geloof ik ;)
Lees wel aardig wat bijtincidenten wat betreft pitbulls en staffords.Neem aan dat ze die niet verzinnen?

Laatst nog,met die honden in de bench en die kinderen die ze er uit gelaten hebben.
Alleen is mijn eerste gedachte niet....weer dat ras honden...nee,ik vraag mij dan meteen af of die kinderen niet hebben lopen te treiteren.Want honden vertrouw ik,maar kinderen niet.

Ik heb 3 incidenten mee gemaakt waarbij een hond die alleen op straat liep daadwerkelijk (diverse) mensen gebeten heeft voordat (wij) de dierenambu arriveerde. 3 gevallen in 6 jaar dat ik daar op rij maar wel 3x stafford achtigen (dus was of stafford of stafford/am bulldog want daar stikt het van in onze regio). In de opvang zelf zijn we zeer voorzichtig en afkloppen in 10 jaar tijd nog geen groot bijtincident gehad.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:08

Als je er geen papieren bij hebt en je noemt het een staffordachtige, dan heb ik al mijn twijfels erbij.
Je kunt namelijk een heleboel kruisen wat wel wat weg heeft van stafford, daarbij zijn er ook veel iets grotere bullen/doggen die vaak aangezien worden voor staffords of pittbulls.
Dus wat mij betreft :n

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:19

briitje schreef:
typisch bokt.. 50 % van de mensen roept alleen maar hond weg doen. TS vraagt tips en advies, en daarom is ze niet kundig genoeg om me deze hond te trainen? Iedereen moet het leren toch?

kom op zeg! Inslapen of weg doen kan altijd nog!

Iedereen moet het leren, maar wel gelijdelijk en zonder gevaar ja.
Een hond met deze problemen is niet leuk meer en als er wel iets gebeurd dan is trekt de hond aan het laatste eind omdat hij word afgemaakt.
Ik neem dan liever verantwoordelijk heid en breng de hond weg naar een kundig iemand en train zelf verder als de hond weer opgevoed is of weet dat het buiten mijn macht is.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:21

anneliesdj schreef:
Ik vond het wel vreselijk zonde dat bij dat incident alle honden zijn ingeslapen (waren er 3)
Ik snap dat je dat bij de boosdoener doet, maar die andere 2?

Misschien omdat je het niet op je geweten wil hebben dat de volgende keer het kind dood is.
Al denk ik echt dat in deze kwestie de kids hebben lopen jennen, al mag dat nooit een reden zijn om te bijten.

Wat betreft stafford en pittbuls die bijten, die komen simpel weg op het nieuws omdat mensen het willen horen, er bijten denken ik elke dag net zo veel labradors hoor.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:26

Ik heb het over de honden die niets gedaan hebben.
De boosdoener ok, daar heb je idd kans dat het weer gebeurd. Maar die andere 2 hebben toch niets gedaan, dan hoef je daar ook niet bang voor te zijn.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:28

Hoe weet je dan zo zeker dat die niets hebben gedaan?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:43

Er stond in het artikel dat 1 hond het kind gegrepen heeft en dat de man later besloten heeft alle 3 zijn honden in te laten slapen.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:48

Ja maar ik bedoel voor hoever kan je bepalen dat de anderen niets deden, miischien kregen die er de kans niet voor.
De krant vermeld ook niet altijd alles...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:52

Dat is waar maar denk dat als ze er grauwend bij hadden gestaan dat er wel was gezegd dat ze met 2/3 het kind hadden aangevallen.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:54

Dat kan natuurlijk ook, maar als dit alle 3 jouw honden waren, had je het risico willen nemen en de anderen 2 laten leven?

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:56

Het (overmatig) likken, zeker als die op zelfde hoogte is kan ook zijn dat hij zijn dominantie wil bevestigen. Dat ie gaat bijten als hij opstaat is het gevolg. De hond staat het niet toe dat ie zich gaat verplaatsen.
De hond mag gewoon op de bank komen?

En de bench moet een veilige plek zijn, geen straf plek.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:59

Wendybrian schreef:
Dat kan natuurlijk ook, maar als dit alle 3 jouw honden waren, had je het risico willen nemen en de anderen 2 laten leven?

Ja natuurlijk?
Als een van mijn kinderen ondeugend is, zet ik de andere toch niet ook in de hoek, gewoon uit voorzorg?
Ik neem ook aan dat je er zelf bij bent en ziet wat er gebeurd, dan weet je ook of de andere 2 gevaarlijk zijn.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:14

Dat in Brabant dat verhaal is meerdere keren veranderd.
De kinderen zaten in een chalet opgesloten met 3 honden. Of deze alledrie in een bench zaten is niet duidelijk. Schijnbaar heeft het ene meisje de bench open gemaakt en de hond moet gelijk aangevallen hebben.....
De vader heeft de honden in de eerste instantie laten inslapen. Die waren gelijk al in beslag genomen. Ik kan me dit uit de eerste emotie goed voorstellen dat de vader de toestemming heeft gegeven tot inslapen.
Volgens de vader waren het allemaal lieve honden.

Maar we zijn er niet bij geweest, dus wat er daadwerkelijk gebeurd is....en aan vooraf..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:21

Ik had gelezen dat de vader in eerste instantie te emotioneel was, dat daarom de honden in beslag zijn genomen en dat hij later op de dag heeft besloten ze te laten inslapen.

Maar goed, dat doet ook niets ter zake hier.
Ik ben benieuwd hoe het nu gaat, ts heeft nog niet weer gereageerd?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:29

ThreeFingers schreef:
Als je nog niet eens weet hoe je de naam van het ras schrijft....
Daarbij praat ik niet over ervaring met bepaalde rassen.
Maar ervaring met de bijt incidenten en de gevolgen.

We zijn het in iedergeval met elkaar eens dat we hopen op een positieve uitwerking.

Eerst ben ik onervaren omdat we het zo gezegd niet over een poedel hebben en nu ben ik onervaren omdat ik pittbull schrijf... hmm
Misschien moet jij je wat minder met mijn spelling van namen bezig houden ;)

Als ik iets fout spel, heb dat niks te maken met mijn kennis en ervaring met bepaalde rassen en/of situaties.
Dat jij dat met elkaar associeert, is een gebrek van jou kant. ;)

Aan jou zin 'de smaak te pakken krijgen', zie ik inderdaad dat jij er alles van weet.

Ga hier verder ook niet meer op in. :') wij worden het niet eens ;)

Wendybrian schreef:
Iedereen moet het leren, maar wel gelijdelijk en zonder gevaar ja.
Een hond met deze problemen is niet leuk meer en als er wel iets gebeurd dan is trekt de hond aan het laatste eind omdat hij word afgemaakt.
Ik neem dan liever verantwoordelijk heid en breng de hond weg naar een kundig iemand en train zelf verder als de hond weer opgevoed is of weet dat het buiten mijn macht is.

Okey das waar, maar het is tegenwoordig moeilijk om een kundig iemand te vinden. Daarnaast bedoel ik, de hond is al opgevangen en is er nou eenmaal al. Give it a shot. Hopelijk komt TS er met hulp van een gedragstherapeut.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:32

anneliesdj schreef:
Als ik briitje's profiel bekijk en haar omschrijving lees dan denk ik dat zij Boerboel's in huis heeft en dat zijn ook absoluut geen makkelijke honden. Ik weet zeker dat als er net zoveel BB's rondliepen als Pitt's, die laatste niet langer bovenaan de lijst met bijtgevallen zou staan.

Maar zullen we ophouden over de ervaring die een ander wel of niet heeft? Jullie weten ook niet watvoor honden ik in huis heb of heb gehad en dat weten we ook niet van ThreeFingers en de anderen die hier mee discussieren. Wat boeit het ook?

Geen boerboel's maar Dogo canario. Komt aardig in de buurt :P . Daarnaast heb ik een Fila brasileiro in huis gehad. Zeker moeilijke honden en deze durven uit te vallen naar mensen. Dus weet waar ik het over heb. Alleen dit is de raseigenschap van het ras. En bij de pit is dit een fout, wellicht nog af te leren met juiste begeleiding. Ts ben je al aan de slag gegaan met een GT?

Edit: Als er inderdaad net zovel BB's Dc's of FB waren, worden die cijfers aardig gewijzigd.. Logisch het zijn eenkennige honden die durven uit te vallen.

Bij een pit of staff zal t altijd aan de situatie liggen ect. Gelukkig zijn er van deze honden niet zo veel (al teveel imo), niet voor iedereen weggelegd. Maar dat is met elke hond zo natuurlijk

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:45

Sorry Briitje maar als jij zoveel ervaring hebt, vind ik het toch onbetrouwbaar overkomen als je niet eens weet hoe de naam schrijft.

Maar nogmaals mijn vraag aan jou. Hoeveel ervaring heb je met bijt incidenten van deze rassen? En de gevolgen daarvan?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:50

Ik heb met beide rassen geen persoonlijke ervaring maar naar mijn weten is een Dogo Canario oorspronkelijk gefokt als berghond/veebewaker en een Fila als veedrijver, speurhond en waakhond?

BB's zijn op het moment echt modehonden en het irriteerd me mateloos. Elke idioot loopt maar rond met zo'n dier terwijl ze helemaal niet geschikt zijn voor een doorsnee huishouden en mensen enkel ervaring hebben met een lab of zelfs helemaal geen hondenervaring.
Ik vind ze regelmatig te zenuwachtig en doorslaan in het waakse, een explosieve combi.

En een pitt is juist hartstikke mensgericht, kan alleen wat minder met soortgenoten, genoemde rassen hebben met beide vaak problemen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:50

ThreeFingers schreef:
Sorry Briitje maar als jij zoveel ervaring hebt, vind ik het toch onbetrouwbaar overkomen als je niet eens weet hoe de naam schrijft.

Maar nogmaals mijn vraag aan jou. Hoeveel ervaring heb je met bijt incidenten van deze rassen? En de gevolgen daarvan?

Wat is nu eigenlijk je probleem dan, hoe pitbull geschreven wordt?
Hoe moet het volgens jou?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:55

ThreeFingers schreef:

Wat jij vind, boeit me niet en heb jou niks te bewijzen nogmaals :).

Ik heb met de Fila wel enkele bijtincidenten mee gemaakt ja. En die waren niet bij mij. De gevolgen vielen mee, omdat er op tijd werd ingegrepen om grote schade te maken. Maar al te laat om uit te vallen. Als er niet word ingegegrepen, is de schade niet te overzien. Maargoed hier is het ras voor gefokt.

Bij de pitbull nog nooit incidenten meegemaakt ;) Antwoord genoeg?

anneliesdj schreef:
Ik heb met beide rassen geen persoonlijke ervaring maar naar mijn weten is een Dogo Canario oorspronkelijk gefokt als berghond/veebewaker en een Fila als veedrijver, speurhond en waakhond?

BB's zijn op het moment echt modehonden en het irriteerd me mateloos. Elke idioot loopt maar rond met zo'n dier terwijl ze helemaal niet geschikt zijn voor een doorsnee huishouden en mensen enkel ervaring hebben met een lab of zelfs helemaal geen hondenervaring.
Ik vind ze regelmatig te zenuwachtig en doorslaan in het waakse, een explosieve combi.

En een pitt is juist hartstikke mensgericht, kan alleen wat minder met soortgenoten, genoemde rassen hebben met beide vaak problemen.

Dogo is de spaanse pitbull en een Fila is gefokt om de weggelopen slaven achterna te rennen en te doden. Kort uitgelegd. Je ziet inderdaad heel veel BB's. Ben het helemaal met je eens. Het is echt een mode hond en verder word er niet gekeken naar de oorsprong ect ect. Een BB kan ook heel eenkennig zijn naar mens en dier, als ik me niet vergis.

Verder ben ik het totaal met je eens.

Hee wel goed spellen he!!! }>

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:56

Ik heb zelf een pittbul kruising, en ik weet uit ervaring dat het moeilijke honden kunnen zijn, en ik weet ook dat als het fout gaat het goed fout gaat.
Dus wat betreft, de hond is er probeer het dan maar , vind ik persoonlijk een beetje , sja,, onverantwoordelijk.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:57

anneliesdj schreef:
ThreeFingers schreef:

Wat is nu eigenlijk je probleem dan, hoe pitbull geschreven wordt?
Hoe moet het volgens jou?

Ach laat gaan. Ik heb daarom alleen al geen ervaring.. LMFAO.

Dan heb je echt mensenkennis hoor :') :') :')