Staffords

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:15

Afbeelding Emiel :D

& zijn kleine vriend Jan :=

Afbeelding

Wendybrian

Re: [Centraal] Staffords

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:01

AAAAh wat een lieverds!Geweldig , die naam!Jan haha

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:03

jaa vooral Emiel iss echt super lief! zo een hond krijg ik nooit meer..

Ja wij zijn nogal ehhm creatief met namen haha

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:20

Hihi, leuk!
Heeft jouw staff ook een hoog jacht instinct? Als jullie inhet bos lopen?

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:22

hij heeft wel een hoog instinct als we in het bos lopen en hij ziet bijv een konijn. maar het is dan 1 of 2 x roepen en hij komt braaf terug. heeft jouwe dat ook?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:24

die van ons totaal niet, die is echt een spring in het veld maar gaat niet op jacht.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:24

Nou het gekke is, ze loopt los in de tuin met de kippen ( wat bloed zweet en tranen heeft gekost)
Maar als madame een konijn ziet is ze weg := :wave:

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:27

Dat is idd wel apart haha _O- komt ze dan ook niet terug?

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:29

Na een minuut of 10 ja _O-
Ze is overigens erg traag op een lange afstand sprint, dus ik ben niet bang dat ze er ooit een vangt hihi

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:32

Het instinct is er zeker ze is echt een grond hond wat logisch is voor een terriër, ze zoekt graag naar muisje en andere gronddiertjes dat mag ze ook van mij. Verder mag ze niet jagen wij wonen gelijk aan een bos en hebben veel herten hazen ea als ze echt zou jagen is waindelen vrijwel onmogelijk ;)

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:34

_O- ze komt iig terug .

Emiel isnzo vreselijk snel dan rent hij en als hij zijn doel bijna heeft(meestal z'n tennisbal O:) ) dan snelthij nog meer bij waar hij dat vandaan haalt geeeen idee. Vind het geen fijn idee als hij echt gaat jagen op konijnen ofzo vind ik ook zo zielig

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:38

Ik vind het ook vreselijk, ik loop ook zelf altijd om mij heen te kijken of ik er een zie en loop bewust niet in het bos rond de schemer periode , dan zit het er vol met de konijnen.
Gelukkig is Luna een beetje bijziend en spot ik de konijnen eerder dan haar, dan roep ik haar terug voor een koekje en is het konijntje al weg (op het hazepad haha)
Maar soms gebeurd het wel eens dat ik het niet voor ben. Sja, erg balen maar ik wil wel gewoon naar het bos blijven gaan,.
Het probleem is dat ze dan zo ver weg is dat ze me denk ik ook niet meer hoort hihi

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:42

Ze zijn ook wel is oostindisch doof Emiel iig wel. :')

Ben wel blij dat hij toch wel komt als het echt ook moet.al heeft hij ook zo zijn dingen hoor. Hij is ook totaal niet perfect

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:44

wendyB onze teef heet toevallig ook Luna.
overigens van de dikkere tepels/schijnzwanger ze heeft er totaal geen last van maar ik vind het zo verschrikkelijk lelijk

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 21:05

Jazz is ook oost Indisch doof. Zoals nu ook. Hij wilt uit de katten bak eten, maar dat mag niet. Dan roep ik hem en doet ie net of ie me niet hoort.. :/

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:07

Wat leuk, naam genoten!
Ik heb Luna op latera leeftijd gesteriliseerd, dit omdat ik al die geile reutjes zat was haha
Maar helaas is ze nu incontinent van tijd tot tijd, heeft een van jullie honden dit ook?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:12

Zuci heeft nog wel eens een nachtelijk ongelukje maar dat komt door de schade die de tumoren hebben aangericht soms kan ze het gewoon niet ophouden en voelt het wel dus daarom heeft ze de mogelijkheid ook snachts naar buiten te kunnen. Alhoewel dat nu al wel weer heel lang goed gaat, de kanker geeft haar wel snel ouder gemaakt.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:16

Arm dier, waar zit het allemaal?
Mijn herder heeft het ook,.in haar tepels,we hebben er 3 jaar geleden 6 laten amputeren maar helaas is het weer terug en durf ik het niet meer aan om oma weer onder het mes te laten gaan :(:)

Alexandra_

Re: Staffords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 21:38

Erg, al die zieke beestjes :( overigens is de tag verwijderd, had de regels niet gelezen.. Haha :=

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:52

Bij zuci??
Ze had baarmoederkanker, daarnaast een verkleving in haar eierstokken. Ze had een verdraaiing waardoor er al een stuk was afgestorven. Geen centje pijn laten zien voor mensen die dr niet goed genoeg kende maar ik vond dr toch veranderd ben blij dat ik heb door gezet en een andere da heb gezocht anders was ze er wellicht niet meer geweest

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:54

Ook ik ga me hier dan melden.... We hebben sinds 1,5 week een kruising Lab x ? in huis, ze is nu 12 weken, heet Raisin en komt van de spca upstate NY vandaan waar wij ze dus geadopteerd hebben. Ze is geboren in Tennessee.

Ze vermoeden dat er Labrador inzit maar zoals wij het nu zien zit er iig Stafford in, maakt ook helemaal niets uit want ze is supercute en het gaat supergoed samen met onze bijna 12 jarige Engelse Cocker Spaniel.

Foto:

Afbeelding
verder zie mijn onderschrift!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:13

CL wat vind je er dan inzitten qua stafford, ik zie het niet zo eigenlijk. kan van alles zijn maar staff zie ik er niet zo in eigenlijk.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:30

Qua oren en blik lijkt me er zeker wel staffie iets in te zitten! Leuk koppie :D die van mij gaat ook echt op jacht!
De kippen in de tuin vindt ze af en toe leuk om wat op te fokken maar verder laat ze de kippen ook na bloed zweet en tranen met rust!

Ook is ze altijd aan het rennen en springen achter vliegjes aan. Niet gewoon, nee als een hertje :) doing doing doing :D

Muizen spoort ze ook op trouwens! Heeft er regelmatig buiten een te pakken.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:31

onze jack russel kruising heeft ook zo'n oren, dus vind het altijd lastig.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:41

Ik heb ondertussen via internet meerdere kruising Lab x Stafford gezien en ze lijkt er wel degelijk op... Vliegtuigoortjes (zoals ik ze maar noem) en n behoorlijk 4kant koppie. Ook de blik in dr oogjes vind ik idd op een Stafford lijken maar goed, de een zegt ja, de ander zegt nee... Ik zal er nooit 100% zeker van zijn (tenzij we DNA laten testen en dat vind ik dan weer minder belangrijk momenteel). Ze is ook pas 12 weken dus ik wacht het gewoon even af hoe ze zich verder gaat ontwikkelen.

Ze vind de vogels ook rete interessant maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ze nog maar n pup is...