Katten binnen of buiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katten binnen houden of buiten

Binnen
157 (51%)
Buiten
148 (48%)

Totaal aantal stemmen: 305

friendly

Re: Katten binnen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:07

Vat het nou eens positief op, heb de post nog eens gezien waar zij op reageerde maar zie niks wat provocerend bedoeld kán zijn. Van jou niet en van Ayasha niet. Humorrr...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:07

femo schreef:
Ach, wat een onschuld. >;)

@joolien, is een flinke cactus planten niet wat?

De hele tuin vol met cactus... denk niet dat mn moeder echt van een Mexicaanse tuin houdt. :') Als de katteneigenaar ze betaald misschien nog wel trouwens...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:09

Mijn 2 lapjeskatten komen ook buiten, maar alleen als ik of mijn vriend thuis is en na 10en (in de zomer wat later want dan staat de deur gewoon open) blijven ze ook binnen.
Nu zijn het niet echt katten die onwijs ver weg gaan (1 van de twee was afgedwaald een straat verder en we waren haar al kwijt dus ik was gaan zoeken, hoor ik een kat heeeeel klaaglijk miauwen :+ denk dat ze de weg niet terug kon vinden :Y) ) en meestal om de 5 minuten naar binnen of naar buiten willen.
Ze waren alleen een balkon gewend toen wij ze uit het asiel haalden en echt die beesten bloeiden helemaal op vanaf het moment dat ze naar buiten mochten :)

Lauratje_88

Ik heb niet alles gelezen.

Mijn kat zit binnen maar kan wel buiten doormiddel van afgezet terras/tuin. Anderen hoeven geen last van mijn kat te hebben, ik wil ook niet dat hij overreden word of meegepakt door iemand anders.

Wat ik wel vind is dat katten horen buiten te kunnen door dus een ren buiten of een groot genoeg terras/tuin dat afgezet is. Katten die 24/7 binnen zitten en geen enkele kans hebben om eens lekker buiten in het zonnetje te liggen vind ik echt not done. Honden en paarden horen ook af en toe is buiten te kunnen waarom dan katten niet?

friendly

friendly schreef:
Schilder je eerst de satéstokjes, heb je een stukje kunst in de tuin mét nut! :P

Joolien: en deze optie dan? Is nog vrolijk in je tuin ook :D
Laatst bijgewerkt door friendly op 04-03-14 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

femo

Joolien schreef:
femo schreef:

De hele tuin vol met cactus... denk niet dat mn moeder echt van een Mexicaanse tuin houdt. :') Als de katteneigenaar ze betaald misschien nog wel trouwens...

zou netjes zijn van de katteneigenaren. ik vind wel, dat Als iemand er last van heeft, dat je dan kunt betalen voor een oplossing! :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:10

Joolien schreef:
femo schreef:

Sombrero'tje er bij, krijgen we misschien nog een mooie zomer ook..,

Nee zonder dollen, is toch te gek voor woorden dat zo iets moet?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:10

hier liepen onze vorige katten(beide 20 geworden) buiten vanaf dat het kon,maar de katten die we nu hebben niet..Althans de mijne wel in de tuin,en verder gaat ze niet,maar de kat van mijn moeder blijft binnen.Dat heeft meerdere redenen. Nada is gehandicapt,is een beetje door te kort aan voeding en etc als baby kitten niet goed gegroeid,Mioux luistert heel goed en zal ook niet verder als de tuin gaan,als ik haar roep komt ze terug. Ze heeft wel als ze in de tuin gaat een bandje om voor het geval dat.

Verder als dat wil ik haar niet hebben,en zo heeft niemand last van haar. Hier in de buurt worden katten vaak vergiftigd, beschoten etc. Onze vorige kat is 6 keer beschoten met hagel,uiteindelijk heeft ze wel 20o mogen worden,maar altijd problemen gehad met haar ademhaling. (hagel zat allemaal in haar nek en kop).

De angst dat mijn kat of die van mijn moeder dit mee moeten maken is aardig groot,en regelmatig lees je weer of hoor je weer "die kat is vergiftigd door kip met gif erin die op straat lag". Pas is er nog een plaatsje verder een kat beschoten in de poot/schouder. Deze kat is mogelijk haar pootje kwijt..

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:14

we leven nou eenmaal neit alleen op de wereld, en dus moet iedereen zich maar een beetje aanpassen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:16

femo schreef:
we leven nou eenmaal neit alleen op de wereld, en dus moet iedereen zich maar een beetje aanpassen.

Iedereen behalve katten-eigenaren dan.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:17

Uiteraard :P Nee...ondanks dat mijn mening afwijkt van de mensen die katten binnen willen hebben of in ieder geval niet verder dan de tuin ben ik het er wel mee eens dat katteneigenaren voor zo ver mogelijk maatregelen moeten nemen.

Mioux

Ayasha schreef:
femo schreef:

Lijkt het wel op inderdaad,hier pissen en schijten de honden overal,en 90% loopt erna door en ruimt niks op,maar wel altijd klagen over de poep van katten overal en dat die maar in de tuin of binnen moeten

femo

ik zeg toch net dat katten eigenaren zich ook moeten aanpassen door bijv dingen te vergoeden?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:19

Als mijn kat de tuin uit kruipt en dingen sloopt,komen ze maar aan de deur hoor en vergoed ik het,prima. Maar tot nu toe komt mioux niet verder als de tuin en heeft er ook geen behoefte aan om van huis te lopen.

Maar vind dat honden eigenaren dit ook kunnun doen. Lekker in de tuin,kunnen ze ook gelijk t poep opruimen en doen ze t niet,ruikt het heerlijk in de zomer toch :).

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:20

Mioux schreef:
Als mijn kat de tuin uit kruipt en dingen sloopt,komen ze maar aan de deur hoor en vergoed ik het,prima. Maar tot nu toe komt mioux niet verder als de tuin en heeft er ook geen behoefte aan om van huis te lopen.

Maar vind dat honden eigenaren dit ook kunnun doen. Lekker in de tuin,kunnen ze ook gelijk t poep opruimen en doen ze t niet,ruikt het heerlijk in de zomer toch :).

precies. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:20

Is het dan op lange termijn niet beter voor jezelf ook om de tuin af te maken? De kans is er dat mensen eens ze zo iets weten, gaan profiteren... Hoe ga je dan de grens trekken? Je kan er geen camera op hangen maar dat Pietje jouw kat beschuldigd maakt 'm nog niet schuldig. Zeker niet in een Kattenbuurt.

Overigens moeten honden hier verplicht aangelijnd, en is op ruimen (terecht) ook verplicht. Kan je boetes voor krijgen.
Welke verplichting hebben katten-eigenaren van uit de wet?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:24

Ayasha schreef:
femo schreef:

Waarom scheer jij iedereen over 1 kam dan :Y)
Zo kan ik ook beginnen over alle honden eigenaren die al die stront van hun beesten maar op straat laten liggen zodat ik mn schoenen weer met een sateprikker schoon kan gaan maken.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:27

Gelukkig zijn die dingen niet al te duur :P Nee grapje, stront moet op zn minst in de struiken gegooid worden.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:28

Mijn katten mogen niet los buiten lopen.
Ten eerste kan het nog niet, woon 6 hoog. Ze mogen wel op het balkon en als ik straks een huis heb dan mogen ze in een afgezette tuin.
Ben ook veel te bang dat ze gestolen worden en eentje die is voor niks of niemand bang dus die zal gewoon op straat gaan liggen en op iedereen aflopen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:30

Ayasha schreef:
Overigens moeten honden hier verplicht aangelijnd, en is op ruimen (terecht) ook verplicht. Kan je boetes voor krijgen.

Hier ook maar dat doen ze zeker niet hoor. Ik vind dat katteneigenaren ook verplichtingen hebben,zeker. Het enten is zowiezo al 1 ding wat ik vind dat verplicht moet zijn ongeacht of je kat binnen of buiten leeft. Maar vind dat honden eigenaren over t algemeen altijd klagen over kattenpoep,en dat ze maar binnen of in de tuin moeten leven 20 jaar lang. Maar honden eigenaren mogen wel naar buiten met honden en laten kakken waar ze willen en pissen,wat beide net zoveel schade en irritatie aanricht,waarom mogen honden wel buiten de tuinen en katten niet?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:33

Mioux schreef:
Ayasha schreef:

Hier ook maar dat doen ze zeker niet hoor. Ik vind dat katteneigenaren ook verplichtingen hebben,zeker. Het enten is zowiezo al 1 ding wat ik vind dat verplicht moet zijn ongeacht of je kat binnen of buiten leeft. Maar vind dat honden eigenaren over t algemeen altijd klagen over kattenpoep,en dat ze maar binnen of in de tuin moeten leven 20 jaar lang. Maar honden eigenaren mogen wel naar buiten met honden en laten kakken waar ze willen en pissen,wat beide net zoveel schade en irritatie aanricht,waarom mogen honden wel buiten de tuinen en katten niet?

Dat mag wel maar onder dezelfde voorwaarden. Aangelijnd of in eigen tuin. Maar die verplichting geldt enkel voor honden.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:34

@ mioux, ik mag van de DA één van mijn 2 katten niet eens enten vanwege leukemie.
Dus die regel in het leven roepen is ook lastig.

Volgens mij mogen honden wel buiten omdat ze hondenbelasting betalen. Er zijn hier in de buurt speciale groenstroken waar ze los mogen. Als je met je kat aan het riempje gaat lopen kun je best naar buiten toe. Los zal niet gaan of je kat moet zo goed luisteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:34

Mioux schreef:

Ik ruim de stront gewoon op van mijn hond. Of hij moet zo ver de bosjes ingedoken zijn, dat ik er niet bij komt.
Maar zie geen enkele katten eigenaar de kattenstront bij ons uit de tuin halen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:36

Mioux schreef:
Ayasha schreef:

Over het algemeen loopt er altijd een baas bij de hond. En bij een kat niet. En mijn buren zijn echt geen honden eigenaren en die klagen ook over de katten. Niet over mijn hond. Aangezien die niks doet in hun tuin. En een nette honden eigenaar ruimt de stront op.

Maar als jij je kat uitlaat aan een riempje, zul je mij niet horen klagen :D

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:36

Ik welke gevallen moet je de stront nou eigenlijk opruimen? Als ze in het gras poepen toch niet?