naakthondje laten dekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

yentl2010

Re: naakthondje laten dekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 06:19

Zoals ik boven al aangaf Voor mij is dit gewoon de perfecte hond :)
Vriendelijk tegen mens en dier ,lekkere lobbesen kan er overal mee naar toe

Neem niet weg dat ik andere honden niet leuk vind
Boxers vind ik leuk ,franse bulletjes ,herders vooral de oud duitse herder ,Alleen zijn dit niet de honden die qua karakter bij mij passen

Vandaar mijn keuze Labrador en vooral nu de charoal kleur

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:32

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:35

[/quote]

:') Wat bekrompen..
Gelukkig is smaak zo persoonlijk.....[/quote]

Mag ik vragen waarom dat bekrompen is? Het spijt me zeer maar ik vind dit gewoon weg niet meer hondwaardig:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://img.ezinemark.com/imagemanager2/files/30006024/2011/06/2011-06-29-08-57-49-7-.jpeg

Als jij dit schitterende gezonde hondjes vind, oke dan. := Maar mijn mening vind ik absoluut niet bekrompen. Ieder zijn smaak..[/quote]

dit zijn allemaal zieke/oude dieren, niet echt voorbeelden voor een ras of het kruisen van 2 rassen

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:37

Flint09 schreef:
Mag ik vragen waarom dat bekrompen is? Het spijt me zeer maar ik vind dit gewoon weg niet meer hondwaardig:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
http://img.ezinemark.com/imagemanager2/files/30006024/2011/06/2011-06-29-08-57-49-7-.jpeg

Als jij dit schitterende gezonde hondjes vind, oke dan. := Maar mijn mening vind ik absoluut niet bekrompen. Ieder zijn smaak..

Dit zijn allemaal zieke / oude dieren die niets te maken hebben met een ras of een kruising van 2 rassen....[/quote]

jawel lezen wat er staat dit zijn kruisingen tussen naakt hond en chichuahua. Dit soort mislukkingen gebeuren vaak bij deze mix

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:10

dit heeft niks te maken met kruisingen tussen chi en chinees , maar met zieke oude hondjes die door hun eigenaars te kijk worden gezet.... ( sowieso de eerste is een kruising chi/chinees en misschien de derde ook maar dan nog)

ik heb in dit topic al gepost dat ik tegen het maken van dit soort kruisingen ben en waarom maar daar hebben deze foto's niks mee te maken is mijn mening.

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:51

Als TS wil fokken dan doet ze dat toch lekker. Er is niemand die naar fok advies luistert na het gevraagd te hebben op het internet. Ik snap ook niet waarom ze dat nog doen.

TS, naar mijn mening is dit geen gezonde combinatie. Natuurlijk kunnen er leuke pups uit komen, er hoeft helemaal niets mis te gaan. Toch vind ik het onverstandig. Bij het kruisen van een Chinese Naakthond is het altijd maar gokken wat eruit komt. Ik vind dat je een iets groter hondje moet nemen wat beter bij je Chinees past in plaats van de Chihuahua. Zoals ik eerder al voorstelde, misschien dat je nog even verder wilt kijken naar andere opties?

Overweeg het alsjeblieft goed, en doe het niet simpelweg omdat je een Chi en een Chinees nou zo leuk of schattig vind.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 21:01

Yaemyn schreef:
Als TS wil fokken dan doet ze dat toch lekker. Er is niemand die naar fok advies luistert na het gevraagd te hebben op het internet. Ik snap ook niet waarom ze dat nog doen.

TS, naar mijn mening is dit geen gezonde combinatie. Natuurlijk kunnen er leuke pups uit komen, er hoeft helemaal niets mis te gaan. Toch vind ik het onverstandig. Bij het kruisen van een Chinese Naakthond is het altijd maar gokken wat eruit komt. Ik vind dat je een iets groter hondje moet nemen wat beter bij je Chinees past in plaats van de Chihuahua. Zoals ik eerder al voorstelde, misschien dat je nog even verder wilt kijken naar andere opties?

Overweeg het alsjeblieft goed, en doe het niet simpelweg omdat je een Chi en een Chinees nou zo leuk of schattig vind.

Het is ook geen chihuahua van 1 kilo hoor, dit is een chihuahua van bijna 4 kilo, en zoals ik al aangaf ga ik niet over 1 nacht ijs ;)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:21

Alsof jij nu überhaupt in overweging neemt om niet te gaan fokken ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:27

Volgens mij had jij al eens eerder zo'n topic.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:59

Als je ervan houd van je teef in een risico te brengen met mismaakte pups, wie zijn wij om je tegen te houden?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:20

Jeetje wat zijn sommige miepers. :o
Ik heb je andere topic gelezen TS, ik ben benieuwd.
Over een jaar of 2 wil ik ook een nestje van mij hond.
Maar dat zal ik echt geen topic over beginnen want dan is half bokt over de zeik.
En de ene weet het nog beter dan een ander.
Laat mensen in hun waarde. Verbeter de wereld begin bij je zelf.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:16

Moderatoropmerking:
Ook dit topic wordt weer geopend. Hier ook de moderatoropmerking die in het andere topic staat:

Het is niet de bedoeling dat ts in dit topic verantwoording af moet leggen of testresultaten moet publiceren. Dergelijke berichten worden niet gewaardeerd.
Wel mag er nog steeds in dit topic gediscussieerd worden over de combinatie, dracht en alles wat daarbij komt kijken. Maar laten we alsjeblieft respectvol naar elkaar toe blijven.
Berichten die hier niet aan voldoen zullen verwijderd worden.

De discussie over wel of niet fokken kan in het centrale topic: [BB] [Centraal]Discussietopic over fokken van huisdieren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:12

Wel niet zo'n handige opmerking RianneH,Als er over alles gediscuseerd mag worden betreft dracht en combinatie hoort de vraag naar testresultaten daar toch bij.Fokken zonder goede testresultaten is nu eenmaal niet verstandig.
Zeg dan, in dit topic graag alleen opmerkingen hoe leuk en lief dit is en geen kritiek.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:38

In het begin werd aangegeven dat de hond getest is en toen kwam de vraag waarop. Niets geks toch?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:49

Even ter verduidelijking: er is niets mis met vragen naar de testresultaten, aan ts om die wel of niet te geven. In het andere topic worden de resultaten geëist, dit is niet de bedoeling. Mijn fout, sorry voor de onduidelijkheid ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:20

Ik snap eigenlijk niet waarom de testuitslagen zo "geheim" zijn. Ben ook fokker en van al onze honden staan juist die uitslagen allemaal gescant op de site. Juist zodat mensen ze kunnen inzien. Als een fokker dat niet doet dan was ik al snel weg. Denk dat om die reden de mensen hier ook zo reageren. Tuurlijk mag ze dat zelf weten en is ze niks verplicht maar als fokker wil je toch juist die uitslagen laten zien?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:39

Het is toch een heel verschil of je fokt voor jezelf of voor andere?
Ts fokt in eerste instantie voor haarzelf,de andere pups komen te koop,aan kopers dus de vraag of zij de tests belangrijk vinden ja of nee.

Wil jij een echt hondenras hebben van een fokker die daarmee fokt,dan zijn die testen iets belangrijker voor de kopers denk ik dan nu als in de situatie als TS..

Alles gaat of staat toch met kopers?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:02

ironic__ schreef:
Ik schrijf nergens dat ik haar 2 keer wil laten dekken. De fokker heeft nogmaals 20 jaar ervaring en vind 1 keer dekken vriendelijker en ik kon me daarin vinden
Goed lezen.

Ik ben nu erg benieuwd, na aanleiding van je andere topic, waarin ik lees: 'Hey, ja ze is nog een keer gedekt ging goed erg leuke mensen.
Nu is het afwachten :)'

Is ze dan toch 2 x gedekt of dit was van een ander nest?
Begrijp ik het dan goed :)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:09

Ik snap echt werkelijk niet waarom Ts zich zo moet verantwoorden voor alles wat ze schrijft en doet...

Echt,vindt dit gewoon belachelijk... in beide topics komen reacties alsof TS de meest vreselijke broodfokker in Nederland is onderhand..

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 08:29

Saskia9 schreef:
Ts fokt in eerste instantie voor haarzelf,de andere pups komen te koop,aan kopers dus de vraag of zij de tests belangrijk vinden ja of nee.

Wil jij een echt hondenras hebben van een fokker die daarmee fokt,dan zijn die testen iets belangrijker voor de kopers denk ik dan nu als in de situatie als TS..

Ik vind dit eerlijk gezegd nogal erg kort door de bocht.
Waarom zouden de testen voor een fokker van rashonden belangrijker zijn? Of je nou fokker bent van een rashond of een kruising, ligt de verantwoordelijkheid qua gezondheid ten aller tijden bij de fokker.
Omdat zij een kruisingsnest op de wereld zal helpen zetten, neemt niet weg dat zij er niet voor moet zorgen dat ze er alles aan hebt gedaan om een zo gezond mogelijke hond te fokken!

Dat zij één of twee hondjes zelf wil aanhouden, draagt niet bij aan de redenatie dat zij puur voor zichzelf fokt.
Er zijn zat "rashonden" fokkers die ook puur voor zichzelf fokken. Fokkers die een combinatie maken om bewust uit deze lijnen zelf een hond aan te houden om evt in de toekomst mee verder te kunnen.
Maar het gebeurt niet vaak dat de teef maar één of twee pups geeft, dus zal je toch voor die andere pups een goed tehuis moeten zoeken en dan is het jouw taak als fokker zijnde dat je kan aantonen dat je er alles aan hebt gedaan om de erfelijke gebreken die binnen jouw ras voorkomen te hebben geminimaliseerd.

Waarom er zo moeilijk gedaan wordt? Waarom wordt er zo moeilijk en geheimzinnig gedaan omtrent het feit waar deze ouderhonden op getest zijn?
Ook al zet je een kruising op de wereld, dan kan je toch trots op jezelf wezen dat jij beide ouderhonden hebt laten testen op de aandoeningen die binnen deze rassen voorkomen? Dus waarom een geheim?

Dat de mensen die daar een pup willen kopen de stambomen in mogen zien zegt mij helemaal niets. Een stamboom is geen garantie op een gezonde hond, dit is enkel een afstammingsbewijs. De geteste onderzoeken zeggen mij veel meer.....

In de praktijk blijkt dat we met z'n allen maar "ooh" en "aah" moeten roepen omtrent hoe lief het wel niet is om een gelegenheidsnestje op de wereld te zetten.
En dat kruisingen per definitie gezonder zouden zijn is allang achterhaald.
http://www.dogworld.co.uk/product.php/95854

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 09:24

Mooi verwoord Kamatz!! Helemaal eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 09:29

Ts jij wilt dus een nestje fokken omdat jij het leuk vind?????
Prijs de dag dat al onze (huis)dieren kunnen praten ~~}>

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 09:32

Het feit dat ze niet wil vertellen waarop de honden getest zijn, geeft voor mij aan dat ts zelf ook wel weet dat de tests die zijn uitgevoerd niet voldoende zijn.

Waarom zou je er anders niet gewoon open over willen zijn?
Ik hoef geen testresultaten te zien, maar als je al niet wil vertellen wat voor testen er zijn uitgevoerd klopt het voor mij niet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 09:37

kamatz schreef:
Saskia9 schreef:

Ik vind dit eerlijk gezegd nogal erg kort door de bocht.
Waarom zouden de testen voor een fokker van rashonden belangrijker zijn? Of je nou fokker bent van een rashond of een kruising, ligt de verantwoordelijkheid qua gezondheid ten aller tijden bij de fokker.
Omdat zij een kruisingsnest op de wereld zal helpen zetten, neemt niet weg dat zij er niet voor moet zorgen dat ze er alles aan hebt gedaan om een zo gezond mogelijke hond te fokken!

Dat zij één of twee hondjes zelf wil aanhouden, draagt niet bij aan de redenatie dat zij puur voor zichzelf fokt.
Er zijn zat "rashonden" fokkers die ook puur voor zichzelf fokken. Fokkers die een combinatie maken om bewust uit deze lijnen zelf een hond aan te houden om evt in de toekomst mee verder te kunnen.
Maar het gebeurt niet vaak dat de teef maar één of twee pups geeft, dus zal je toch voor die andere pups een goed tehuis moeten zoeken en dan is het jouw taak als fokker zijnde dat je kan aantonen dat je er alles aan hebt gedaan om de erfelijke gebreken die binnen jouw ras voorkomen te hebben geminimaliseerd.

Waarom er zo moeilijk gedaan wordt? Waarom wordt er zo moeilijk en geheimzinnig gedaan omtrent het feit waar deze ouderhonden op getest zijn?
Ook al zet je een kruising op de wereld, dan kan je toch trots op jezelf wezen dat jij beide ouderhonden hebt laten testen op de aandoeningen die binnen deze rassen voorkomen? Dus waarom een geheim?

Dat de mensen die daar een pup willen kopen de stambomen in mogen zien zegt mij helemaal niets. Een stamboom is geen garantie op een gezonde hond, dit is enkel een afstammingsbewijs. De geteste onderzoeken zeggen mij veel meer.....

In de praktijk blijkt dat we met z'n allen maar "ooh" en "aah" moeten roepen omtrent hoe lief het wel niet is om een gelegenheidsnestje op de wereld te zetten.
En dat kruisingen per definitie gezonder zouden zijn is allang achterhaald.
http://www.dogworld.co.uk/product.php/95854

Misschien is het in Amerika wat strenger wat betreft fokken?
Een berner of dog worden gemiddelt niet ouder dan een jaar of 7.Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Terwijl een Kangal hetzelfde formaat heeft en 15 kan worden.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 09:43

De Amerikaanse kennelclub is verre van strenger.
Net zoals alles in Amerika, is dat alles in het overdrevene is, ook qua betrekking van de rashondenfokkerij.