pmarena schreef:Ja, en nu het niet zo leuk blijkt te gaan lijkt het mij logisch dat TS dit niet meer wil
En dus gewoon gaat kijken naar mogelijkheden om andere afspraken te maken.
Dat doe je mijns inziens in eerste instantie gewoon door te overleggen met de fokker.
En als dat niet voldoende verbetering biedt dan zal je gewoon je portemonnee moeten trekken om het dier te kopen en van die rare constructie af te komen.
En niet gaan zoeken naar gaten in een contract (afspraken die je zelf heel bewust gemaakt hebt) waarmee je je de hond onbetaald toe hoopt te kunnen eigenen....
En daarmee deze broodfokker nog even extra steunen? Zodat je deze praktijken in stand houd, dat zou ik ook niet zomaar doen.
Fokker is hier diegene die zich niet aan de afspraak houd, de teef zou langer bij de pups blijven (zoogperiode is langer dan 4 weken) en TS kan met de hond opdraven als de RVB langs komt..
Het stukje dat TS niet meteen welkom zou zijn als de pups er zijn stoort mij nog niet eens, voor de teef kan het verwarrend zijn als TS langskomt en vervolgens weer weg gaat zonder hond, ik kan wel begrijpen dat de fokker de teef zoveel mogelijk in de rust wil houden.
Of dit de reden is of dat de fokker wat te verbergen heeft weet ik niet maar goed dat stukje kan ik nog wel inkomen.

) en die herkende mij absoluut en haar ouders (mijn honden dus) ook. Sterker nog, de eerste keer dat ze samen los waren (vader en dochter) stonden ze tientallen meters uit elkaar met tig andere honden er tussen, hadden elkaar al maanden niet gezien en stoven linea recta op elkaar af alsof ze nooit apart waren geweest. De rest van de honden werd gewoon genegeerd