Te "dikke" hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: Te "dikke" hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:57

Dat het zo lang duurt is niet zo vreemd zoals ik al eerder schreef. Max. 12 uur mag dat duren. En in die tijd mag er geen Oxytocine gegeven worden. Heb destijds contact opgenomen met een bekende kliniek daar ik me ook zorgen maakte en die zeiden bovenstaande. En dat klopte ook. Binnen die 12 uur, wel vrij laat is ze toen gewoon begonnen.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:00

Ben benieuwd of er nog wat levends uit komt..... Placenta los dus geen zuurstof toevoer = dooie pup..
Snap niet dat de DA je weer weggestuurd heeft :n

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 22:00

Ook als de placenta al heeft los gelaten ??
Want denk niet dat dit hier nog een volledig normaal geval is...

ach, de spuit is gegeven... Of het slim was van de DA of niet, in feite is het nu toch te laat en moet ik er maar het beste van maken.
Hoop natuurlijk op het beste, maar kan er nu nog weinig aan veranderen wat betreft die spuit hé...

De DA heeft me terug gestuurd omdat de pups hun hartslag nog in orde was en niet gestresst leek.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:01

Ik hoop natuurlijk voor jou en de hond dat het allemaal goed komt!
En dat je DA gelijk heeft.
Alleen ben ik er niet gerust op.

Vandaar ook mijn beetje kort door de bocht reactie eerder.

Ga naar de dierenarts!

Op de hoop dat je DA een keizersnede zou toepassen.

Nogmaals ik hoop echt dat ik het mis heb en je DA gelijk heeft.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:01

Laten we met zn allen nou maar gewoon hopen dat de pups snel komen en dat ze hier alle 3 gezond doorheen komen :)
De spuit is nou eenmaal gegeven, welke het ook was.
Je kan het niet ongedaan maken en discussiëren over dat jij het niet zou doen, heeft TS niets aan.
Gabos is vandaag al goed onderzocht en DA doet echt niet zomaar wat mogen we aannemen :)

Dus mensen, allemaal positief meedenken en dat die pups maar snel mogen komen :j

Ik vind het zelf ook een eng idee, zonder die placenta...maar ik blijf hopen op een goede afloop :)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:03

Wilawander schreef:
Dat het zo lang duurt is niet zo vreemd zoals ik al eerder schreef. Max. 12 uur mag dat duren. En in die tijd mag er geen Oxytocine gegeven worden. Heb destijds contact opgenomen met een bekende kliniek daar ik me ook zorgen maakte en die zeiden bovenstaande. En dat klopte ook. Binnen die 12 uur, wel vrij laat is ze toen gewoon begonnen.

Ik heb eventjes teruggerekend.. Om ongeveer half 12 kwam de groene drab eruit (oftewel, de placenta heeft losgelaten). Ze kan dus best al eerder in partu geweest zijn.
In ieder geval, de oxytocine zit er nu al in, dat kun je er ook niet meer uithalen..

Het is niet echt een bevalling volgens het boekje bij jou TS.. :(:)
In ieder geval veel succes! Het zal voor jou ook wel wat stressvol zijn.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:03

Als de dierenarts zegt dat de pups nog fit zijn dan zul je gewoon die tijd moeten uitzitten. Wij mensen zijn vaak veel te ongeduldig wat onbedoeld erg veel stress kan veroorzaken wat de boel ook kan vertragen.
Die spuit is zeker niet handig geweest maar voor de rest denk ik dat de dierenarts goed gehandeld heeft. Wanneer moet je je weer melden TS?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:04

Klinkt niet normaal hoor (ik fok vanaf 1998) Als de placenta los is en er is nu geen pup dan is de pup dood.
Ik zou gaan voor een ks.
Verder verbaas ik me erover dat je gaat slapen en je wekker zet. Je kan er het beste bij blijven. Opletten en helpen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:05

tokedri schreef:
Klinkt niet normaal hoor (ik fok vanaf 1998) Als de placenta los is en er is nu geen pup dan is de pup dood.
Ik zou gaan voor een ks.
Verder verbaas ik me erover dat je gaat slapen en je wekker zet. Je kan er het beste bij blijven. Opletten en helpen

De pups waren zo even bij de dierenarts nog goed in leven volgens TS dus denk dat het meevalt. :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:05

Wauw tokedri, dode pups met een hartslag :+

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:07

Op dat moment was er (volgens de dierenarts die piton spuit voor een bevalling...) hartslag. Toen spoot hij Piton en stuurde haar naar huis terwijl er nu dus al een tijd voorbij is zonder pups

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 22:07

Zit hier echt op het randje van huilen... ;(
Ben echt op van de stress, al een hele dag...
Dit was echt niet wat ik ervan had verwacht hoor :n
Ik wou in de eerste plaats al geen pups, maar oké, ze was al zover dus zag ik het wel zitten. En nu deze gehele situatie... Jeetje zeg :n

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:09

Ik zou lekker naar de da bellen voor een ks. :)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:09

:(:)
Als je er echt niet meer tegen kan, dan zou ik persoonlijk gewoon een ks laten doen.
Het is jouw hond, niet die van de DA.
Riskant is het al en Gabos laat al merken dat het lastig is (anders was ze wel volgens het boekje bezig).
Ik denk persoonlijk niet dat je nu een oog dicht zal doen voordat er pups zijn.
Dikke knuf en goed je gevoel volgen, niet zo mee laten praten door de DA.
(en uhm..ze is net zo lief en leuk als ze wel een ks krijgt hoor ;) )

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:12

Kop op meis.
Jij kunt niet veel doen. Neem aan dat de DA verteld heeft wanneer de injectie gaat werken en waar je op moet letten.
En die groene drap is geen placenta geweest.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:12

Rustig maar ts! :)
Is er iets veranderd na de spuit? Zo niet zou ik zeker bellen voor een keizersnee als ze nu wel bezig is erbij blijven. Zowiso er naast slapen als je je wekker zet ben je vaak al te laat dus word een lang nachtje zo. Duim duim!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:14

Is effe moeilijk nu, moet je morgen gaan werken?
Je gaat zoieso niet vast slapen nu, het moederinstinct gaat vast in werking :)
Je hebt al heel erg je best gedaan, nu moet de natuur de rest doen...als de hondjes het niet overleven is het ook zo...we hopen natuurlijk dat ze het halen, zou zonde zijn.
Er is al veel energie ingekropen, als je de kleine wondertekens gaat zien leef je weer helemaal op :(:)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:18

Mensen mensen zit ts niet zo te stangen aub.
De dierenarts heeft de teef gezien en zal echt wel weten wat hij doet, als die zegt dat de pups prima gezond zijn moeten we dat maar gewoon geloven. De placenta zal dus ook niet al 12 uur geleden losgelaten hebben want dan zitten de pups zonder zuurstof (wat niet zo is want ze hebben hartslag).
TS, de mensen hier hebben niet gezien wat jouw dierenarts heeft gezien en hebben er ook niet voor gestudeerd.
Als je het niet vertrouwd kun je altijd bellen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:18

Groene drab is idd geen placenta, maar kunnen de pups in nood niet in het vruchtwater gepoept hebben, net zoals mensenbabies doen als ze het moeilijk hebben?
Heel veel succes TS, hopelijk ga je niet slapen maar waken of met je hond naar de DA terug.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:19

:(:)
effe een knuf, kun je zo te horen wel gebruiken.
Je doet het echt top voor je dame! Vertrouw je het niet? een belletje naar de dierenarts is zo gedaan :j

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 22:26

De DA zei me inderdaad dat ik hem de hele nacht mocht bellen :)

Wat betreft verandering... Ze heeft zich al ontiegelijk veel keer rechtgesteld en rondjes gedraaid. en ze heeft ook al zitten graven (wat ze vandaag nog niet heeft gedaan)

en bedankt voor de steun :)
Ik begrijp wel dat jullie reacties niet allemaal rot bedoelt zijn hoor :) Gewoon ter informatie en jullie mogen zeker het advies van mijn DA in vraag stellen. Maar eerlijk? Ik heb er erg weinig aan momenteel... Zit zo al op van de stress waar het misschien niet eens nodig is.
Ik ben geen fokker en heb hier ook totaal niet voor gekozen. Ik heb me zoveel mogelijk ingelezen, maar zulke dingen vind je niet echt snel op internet :n Had me dus nog veel meer kunnen inlezen, zeker wat betreft het opwekken van weeën...
Maar ik als onervaren "fokker" heb gewoon zorgen in mijn hond en dan veronderstel je toch dat de DA, na grondig onderzoek, weet wat hij doet... Heb gewoon geen tijd om ook zijn advies en handelen nog in vraag te stellen, want dan heb ik gewoon helemaal geen houvast meer :(

Ik hoop nu gewoon dat alles goed gaat !
Het licht gaat zo meteen uit, want wil de hond wel rust geven. (en zelf ook tot rust komen en de stress afvoeren) Slapen zal ik sowieso niet doen, want ik kan niet slapen als mijn wekker staat. Maar wil de hond ook haar rust bieden en er niet op gaan zitten om haar lastig te vallen...

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:28

Meid je bent al twee keer bij de dierenarts geweest en let goed op haar, je heb alles over voor gabos. Trek je van de negatieve dingen niks aan, dat kan je er nu niet ook nog bij hebben.

Doe wat je gevoel aangeeft, ga waken bij haar en als je het niet vertrouwd direct naar de dierenarts.

Heel veel succes en ik duim mee dat alles goed gaat net als meerdere bokkers die wel je hulp/tips en goede woorden geven.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:42

Het was zeker niet negatief naar jou bedoeld, ik snap dat jij dit al helemaal niet hebt gewild en dat je je best doet nu het zover is. Maar je dierenarts heeft niet slim gehandeld. Overigens hoort er na een uur na een pitonspuit wel een pupje te zijn . Heeft hij dat niet gezegd? Ik zou hem toch even bellen voor advies (of liever een andere kliniek) Ben je bij een grote kliniek?

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:57

Wat een vervelende bevalling voor je hond en voor jou om zo mee te maken! Ik hoop dat alles goed komt. Heel veel succes!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 23:03

Heel veel succes meid