Hondenlosloopverbod overal aan laars gelapt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Re: Hondenlosloopverbod overal aan laars gelapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:36

komt een beetje neer op
''dat doet ie anders nooit!''

Hoevaak je dat wel niet hoort... :roll:

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:14

Ik kan dan ook alleen nog maar overdreven hard zuchtend zoiemand met een glazige blik aankijken....

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 09:23

Hier in de wijk en het park zijn de enige gebieden waar ik de hondjes los heb waar het een soort van "gedoogbeleid" is. Mijn honden mogen niet zomaar naar andere mensen , ook als ik mensen op een voetpad tegen kom ('tis hier best rustig dus niet zo vaak )ga ik met mijn honden die los zijn aan de kant staan, en ook naar ( vreemde ) honden mogen ze niet zomaar toe . Klinkt allemaal heel streng, maar ik vind dat altijd mooie momentjes om te kijken of er nog goed geluisterd wordt en ik heb zelf een schijthekel aan mensen die hun hond niet onder controle hebben...

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 16:05

Vandaag Staatsbosbeheer gebeld. Probleem is bekend, maar ze hebben weinig menskracht om er wat aan te doen. Ze hebben wel beloofd om te proberen wat vaker te surveillerne.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:04

Amaris schreef:
dierenfan schreef:
het bos is in vele gevallen uit buiten de bebouwde kom... Zelden een bebouwd bos tegen gekomen wat men ook nog eens bos noemt....... :+

Nou..... wat is dan het probleem?

dat ze dus buiten de bebouwde kom nog niet los mogen :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:07

Tigra_ schreef:
Dat zal vast gebeuren dat het onduidelijk aangegeven staat maar als je altijd in die buurt loopt weet je echt wel waar ze wel los mogen en waar niet.
Wat mij weleens overkomen is dat was in het bos komen we mensen tegen met een aangelijnde hond en zeggen die mensen tegen ons. Je moet je hond aan de lijn houden hoor want de boswachter is aan het controleren. Vond ik best aso net of alle hondeneigenaren zo aso zijn om hun hond los te laten waar het duidelijk niet mag.

ik zou die mensen juist weer hartelijk bedanken en de mensen die ik met hond tegen kom dit ook weer zeggen :D Tenslotte als ik auto rij waarschuw ik anderen die auto rijden ook als ik een flitspaal tegen kom. Of zou je dat ook aso vinden?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:06

dierenfan schreef:
Tigra_ schreef:
Dat zal vast gebeuren dat het onduidelijk aangegeven staat maar als je altijd in die buurt loopt weet je echt wel waar ze wel los mogen en waar niet.
Wat mij weleens overkomen is dat was in het bos komen we mensen tegen met een aangelijnde hond en zeggen die mensen tegen ons. Je moet je hond aan de lijn houden hoor want de boswachter is aan het controleren. Vond ik best aso net of alle hondeneigenaren zo aso zijn om hun hond los te laten waar het duidelijk niet mag.

ik zou die mensen juist weer hartelijk bedanken en de mensen die ik met hond tegen kom dit ook weer zeggen :D Tenslotte als ik auto rij waarschuw ik anderen die auto rijden ook als ik een flitspaal tegen kom. Of zou je dat ook aso vinden?

Dat vind ik ook onzin ja. Je hebt je gewoon aan de regels te houden en niet omdat iemand aan het controleren is je ineens aan de regels houden omdat het je anders geld kan kosten of omdat je dan op je flikker krijgt. Dat is eigenlijk best wel slap als je dan ineens wel aan de regeltjes wil houden. Ben dan zo mans om in discussie te gaan met de boswachter of degene die controleert.
Dus zo als je kunt lezen waarschuw ik ook geen automobilisten.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:53

Sommige paden zijn best wel onduidelijk.
Hier in de omgeving heb je allerlei wandel/fietsroutes.
De wandelpaden gaan over dijkjes en door weilanden, buitengebieden. (kerkenpaden, zuiderzeepaden)
Er staan alleen paaltjes die de route duiden, maar nergens iets over honden.
Dus veel lokale mensen gebruiken die toeristische wandelroutes om hun hond onaangelijnd te laten rennen.
Waaronder ik dus ook, want vlakbij ons huis is een dijk en weilanden wat deel uitmaakt van zo'n wandelroute. :)
Maar eigenlijk heb ik geen idee of de hond los mag, ook al staat het niet aangegeven.