Toch wel spannend.. Van de zomer een BC pup erbij! Geboren!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 16:26

De pupjes gaan goed, ze zijn allemaal al flink aangekomen en er waren er vanochtend al 4 boven de 500gr. Ze drinken goed en zijn erg actief haha, duwen elkaar alle kanten op.

Hierbij wat foto's :) Heb niet van alle pups een portretje, maar zo hebben jullie iig iets om te kijken

Pupje blauw
Afbeelding

Pupje groen
Afbeelding

Samen
Afbeelding

Pupje roze (het teefje)
Afbeelding

Pupje wit
Afbeelding

De eerste 4 samen
Afbeelding

De 2 die met keizersnee gekomen zijn (links is nu pupje geel, rechts pupje rood)
Afbeelding

's avonds toen Bailey weer een beetje bij begon te komen en de pups aan t uitrusten waren
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pupje rood nog een keer, hij is de kleinste van het stel
Afbeelding

Pupje wit
Afbeelding

Alle reutjes bij mama (pupje rood was even zijn bandje kwijt)
Afbeelding

Afbeelding

En allemaal lekker slapen
Afbeelding

JesdaJinn

Re: Toch wel spannend.. Van de zomer een BC pup erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 16:34

Welke pupje is van jullie dan? Of heb je meerdere keuze in 'kleuren'

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 16:49

We mogen in principe uit alle pupjes kiezen want we staan eerste op de lijst. Maar we willen graag een teefje (pupje roze), dus als die qua karakter bij ons past mag ze fries gaan leren ;)

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:33

Oh wat een mooi teefje! Ben benieuwd hoe ze uitgroeid!

Epilepsie is wel een boeiend onderwerp inderdaad en van onze pup wisten we wel dat het ergens in de lijn zat. In ons geval een bewuste keuze.
En ja met Blue zullen we ook niet heel hoog lopen maar we hebben veel van hem geleerd en hij geniet er ook van. Dat is het belangrijkste voor ons.

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:38

hmm das gek, heb dat toch echt gelezen uit het onderzoek van engeland dat 60% van de lijnen het hebben.
Ook zijn ze dmv dat onderzoek erachter gekomen dat de lijnen opgefokt met brok, meer epelepsie hebben als met dezelfde lijnen waar verse voeding gegeven word. dus zeker wel dat het een goede trigger is, ik zeg niet dat het een veroorzaker is, google maar, ook dierenartsen hebben het erover.
net als bv berner senners, hebben 94% van de lijnen kanker(wat naar boven komt dan) en er is nu al een professor die zegt dat 100% van de lijnen het heeft.

was gewoon benieuwd.
heel veel plezier met je pup!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:25

TeSzZz schreef:
We mogen in principe uit alle pupjes kiezen want we staan eerste op de lijst. Maar we willen graag een teefje (pupje roze), dus als die qua karakter bij ons past mag ze fries gaan leren ;)

Ga jij ook op Friese les dan? :))

Wat een heerlijke pupsels. <3
Leuk dinnetje voor Gizmo!

loess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:50

Ze zijn mooi! En groot al!

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 21:04

Natuurlijk niet Roos, daar doe ik niet aan hoor :n :')

Ben ik ook heel benieuwd naar Nicole. Ze is hier voorlopig wel te volgen iig.
Ga je met jullie werklijnen wel op hoger niveau proberen te komen bij de schapen?
Gizmo zou absoluut beter kunnen, ik werk m nog wel eens tegen haha. Maar we hebben een hoop lol en dat is t belangrijkste toch?

Marloes ze zijn idd groot, dikzakjes :D

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:05

Ja we gaan met alle 3 verder. Met Blue moet misschien een klasse 2 nog wel te doen zijn.
En met de andere 2 gaan we gewoon kijken hoever we komen haha. Het is allemaal niet zo makkelijk.
Ik heb ook echt het idee dat Ivy (mijn trainingshondje) sneller leert dan ik hihi.

Lol is het aller belangrijkste!

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 10:38

Nee het is idd helemaal niet zo makkelijk. Ach ja, iedereen moet ergens beginnen toch :)

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:43

Ja precies. Ach top handlers zijn al 20/30 jaar bezig dus we hebben nog even :P

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:40

Wat een schatjes tesss <3

elke keer als ik nu even niets te doen heb, dan ga ik puppie foto's kijken :p

ik wil it weekend speeltjes van fleece maken en was langs de duitse kik geweest voor een fleecedeken. Ik heb daar meteen 1 stoffen halsbandje 1 heel duur leren halsbandje (€0,50 :+ ) en een stoffen riem voor €0,50 meegenemomen. De stoffen halsband was nog het duurste :p

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 14:30

Zooo je hebt wel een dure smaak hoor arabella ;)

Zucht ik ben verliefd <3 We zijn gister nog even geweest en ze zijn zo ontzettend leuk.
Dikkerdjes ook, morgen een week oud maar er zitten er al een aantal heel dichtbij hun geboortegewicht verdubbelen. Met de geboorte was de zwaarste 437 gram en die was vanochtend 807 :wow:

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:10

Oh wat leuk dat jij zo makkelijk langs kan :))
wow wat een dikkertjes inderdaad :wow: in

Ik kan zondag langs en dan pas weer bij het ophalen (2 uur rijden en alleen ga ik dat stuk niet rijden. Mijn moeder gaat altijd mee met zo'n dingen en die gaat over 3 weken op vakantie.)

Wel weet ik ondertussen voor welke teef ik ga kijken *\o/*
het is de teef met het minste zwart geworden, maar wel met een super leuke aftekening op het hoofdje <3 )
Foto's moeten jammer genoeg wachten totdat ik de pup echt heb.
gelukkig stuurt de fokker wel regelmatig foto's dus :)

arabella2000

Re: Toch wel spannend.. Van de zomer een BC pup erbij! Geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:26

Haaai hoe gaat het met de puppies?

Ik heb vandaag de fokker , de moeder en de pups ontmoet. Super lieve moeder en het pupje zag er echt heel schattig uit. Hier komt dus over 5 weken een poedelmeisje erbij *\o/*

kan echt niet wachten :)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 08:47

Ben ook wel benieuwd naar hoe het met de pupjes gaat?

Tot wanneer mag je eigenlijk kiezen welke je neemt? Want karakter komt toch pas vrij laat.. Snap de werking van de lijst niet helemaal denk ik. :o

Ben gisteren met onze puppy naar demo schapendrijven gaan kijken. Geweldig gewoon.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:10

Bij de pup van ons weet ik ook niet precies hoe het werkt. Volgens mij staan we wel als eerste maar het is echt niet zo dat ik 7 pups voor mijn neus heb en dan maar eentje mag uitkiezen.
Wat ik begrepen heb is dat wij (ivm lange wachten) als enige een voorkeur mogen uitspreken. We hebben vier pups doorgegeven van de 7 die wij leuk vonden qua tekening. Je mag trouwens wel altijd aangeven als er een pup is welke je echt niet aanspreekt dat je die niet wilt.
We gaan vrijdag de pup halen en weten nog niet welke pup het gaat worden. Denk dat ze ook wel kijkt waar de pups heen gaan en dat fokkers altijd wat hoger staan dan een huishond omdat die echt specifiekere honden nodig hebben en je daar ook reclame mee maakt. Voor ons zal wel naar karakter gekeken worden.
Ik hoop dat we snel horen welke het gaat worden ben toch wel nieuwsgierig welke het is.

emilieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:29

Wat een mooie pups zijn dat en die ouders <3
Ben helemaal verliefd op bruine/ tri borders. Ik heb zelf ook een tri chocolate border van 1,5 jaar oud.
Superhonden zijn het.
Veel succes met de keuze van je pup, en je mag van mij veel meer foto's plaatsen :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:30

Wat een schatjes zeg! Vind het echt fantastisch mooie honden. Hopelijk klikt het met het teefje!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:58

Kirrr schreef:
Ben ook wel benieuwd naar hoe het met de pupjes gaat?

Tot wanneer mag je eigenlijk kiezen welke je neemt? Want karakter komt toch pas vrij laat.. Snap de werking van de lijst niet helemaal denk ik. :o

Ben gisteren met onze puppy naar demo schapendrijven gaan kijken. Geweldig gewoon.

Bij de fokker waarvan ik mijn poedel krijg was ik de laatste op de lijst voor een teefje. De 2 anderen voor mij hadden dus keuze voor mij en ik krijg de hond die overblijft.
nu wordt er bij de harlekijn zowieso wel vooral op kleur gekozen volgens mij. Daarom weet ik al sinds een week welke pup voor mij wordt. Op het karakter moet ik dan nog wachten, maar dat komt helemaal goed. Ik denk dat een groot gedeelte ook gevormd wordt bij het nieuwe gezin (en ik kan met veel verschillende karakters goed omgaan, alleen extreme zijn natuurlijk lastig, maar daar valt aan te werken).

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 10:49

Gister wezen knuffelen en ze worden al zo groot! Oogjes zijn bijna allemaal open en ze klimmen al af en toe uit de werpkist haha.
Foto's komen volgende week, want ik sta nu op de camping dus dat gaat m niet worden. Als t goed is zet de fokker wel vandaag of morgen nieuwe portretjes op de site.

Arabella, klinkt leuk! Wanneer mag je haar halen? :)

Kirrr waarschijnlijk wordt er gekozen rond een week of 6, maar onze keuze staat al redelijk vast. Je ziet idd geen vaststaand karakter, want dingen veranderen nog en omgeving enzo heeft wel invloed op hoe dat vormt. Maar je kan wel zien welke altijd overal op afgaat, juist terughoudend is, of er eentje vaak zijn eigen gang gaat of juist de rest volgt, of bijv hoe ze zijn met eten/drinken (er vol voor gaan, of de rest eerst laten gaan en zich weg laten duwen). En vaak is ook wel in te schatten welke pups rustiger zijn en welke pittig of druk. Er is dus wel een redelijk idee te krijgen welke pup bij wie past. Daarbij voelen mensen zich wel vaak aangetrokken (klik) tot bepaalde pups en tot andere minder of niet, dus dat speelt ook mee in de keuze.

De fokker zal in principe altijd meekijken en overleggen over de keuze. Zij ziet de pups elke dag en kan bepaalde dingen beter inschatten, en er zijn een paar mensen bij die nog geen borders hebben gehad. Wij hebben in principe wel de keuze uit het hele nest omdat we erg betrokken zijn en zelf een heel duidelijk idee hebben wat we willen, maar omdat we in principe een teef willen is het vooral kijken of pupje roze bij ons past. En als dat niet zo blijkt te zijn zal de fokker daar ook naar ons eerlijk over zijn.

Je ziet bij sommige fokkers idd dat er op kleur wordt gekozen. Zo staan er pups te koop uit een bijna even oud nest en daar is al bekend welke pups nog vrij zijn (grappig genoeg precies de zwart witte). Dat speelt bij dit nest sowieso niet echt, ze zijn allemaal bruin tri, alleen de sommige zijn iets donkerder en de witte tekening verschilt.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:51

Nou gisteren een bericht gekregen. Van de vier die we door hebben gegeven vielen er twee af, net de twee meest favoriete pups. Pup 1 was het watje van de familie (niet geschikt bij onze huidige hond) en nummer twee waren ze zelf helemaal weg van dus blijft voorlopig daar.
Toen gaf ze aan dat nummer 3 een vreetzak is, grote vent ook wat rustiger, nummer 4 energiek ventje wat kleiner dan nummer 3 maar ook beweeglijker. Ook gaf ze nog twee pups aan welke we niet in ons voorkeurslijstje hadden maar die zijn erg wit, niet echt onze voorkeur.
Tja dan krijg je zo'n bericht... uit het verhaal merkte ik dat ze nummer 3 niet echt passend zou vinden maar nummer 4 wel. Echter nummer 3 vond ik mooier getekend, groter uitgroeiend maakt ons ook niet uit maar we willen wel graag een wat drukker hondje.... Qua omschrijving paste 4 het beste dus toch op advies van hun voor hem gekozen.
Bij het bekijken van de foto's en filmpjes van toen we daar waren blijkt ook wel dat nummer 4 veel bij ons was dus dat is ook een pluspunt :)

Meet Juul
Afbeelding

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 19:45

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:36

Vrijdag mogen we hem halen. Echt veel zin in.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 21:29

Wat een leuke portretjes <3

wat is juul een schatje joyce <3

ik mag gioia 16 augustus ophalen :) vandaag heb ik weer foto's gekregen en de oogjes zijn nu bijna helemaal open <3
nog ongeveer 5 weken wachten :x