Nachtlampje schreef:Ik zou het vroeger nooit hebben gezegd, maar een poedel. Mijn zus heeft sinds een halfjaartje een toypoedel, de kleinste slag. Gods wat een leuk beestje. Enorme knuffel, intelligent, loopt graag, nog meer een enorme knuffel, is zacht en altijd vrolijk.
Ze laat haar trimmen in "boomerstyle", dus geen plofjes haar hier en daar maar op gelijke lengte overal en in het gezicht wat korter. Dan blijft het ook echt een hondje.
Om een idee te geven;
http://nadiaesra.blogspot.nl/2014/01/ro ... uddle.htmlEcht, kijk het filmpje even dat op die pagina staat. heerlijk

Daarnaast, een poedel, dus geen allergie omdat poedels haar hebben en geen vacht.
Ik heb 2 toy poedels een dwerg en 2 koningspoedel
Maar ik zou ze echt niet bij kinderen laten.
Ze zijn heel lief voor mens en dier maar ze zijn allemaal niet gecharmeerd van kinderen.
En opvoeding hebben ze gehad, zijn 3 keer per week met kinderen maar dan moet ik echt goed opletten.
Nu spreekt de trimster, waarom scheer je in Godsnaam een poedel in boomerstyle ??
Neem dan een boomers en poedel hoort een kuif (die van mij hebben kleintjes) een pluim in de staart en haar op de oren.
Poedels zijn leuk maar niet als eerste ras. Je moet min een uur per keer lopen wil je ze moe hebben je moet er hersenwerk mee doen dus hij hersenen laten kraken wil je ze gestrekt hebben.
Maar het belangrijkste geduld veel geduld en zelf slimmer zijn dan je hond anders gaat dit goed mis.
Zelf raad ik de kruisings aan de kleine hondjes waar ook je kinderen mee kunnen lopen zoek lieve rustige rassen uit die niet zoveel nodig hebben aan training of wat dan ook
Maltezer zijn hartstikke lief willen de geleden op schoot liggen en een grote wandeling hoeft al helemaal niet.
Echte kinderhondjes.
Een kruising hiervan heb je er genoeg van op internet.
En Ohja neem geen teacup hond. Daar heb je kort plezier van. Als je er al plezier van hebt

En Ohja zoals hierboven labradoodle let hier heeel goed op met fokkers anders verharen ze als een idioot ken mensen met een doodle en die heeft dus de haren van een labrador en verhaard heel veel.