raskatten kopen die besmet zijn geweest met niesziekte?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sissi87

Re: raskatten kopen die besmet zijn geweest met niesziekte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 17:02

Ik weet uit eigen ervaring dat de DA niet altijd dingen in het paspoort vermeld, de mijne doet dat iig niet. Dat staat allemaal genoteerd in het computersysteem. Ik heb wel de paspoorten gezien en zag toen de inentingen, verder niet veel gezien en opgevallen eigenlijk.
Ik denk de sterilisatiekosten en DA kosten van toen ze niesziekte hadden, misschien had het ook met haar andere kat te maken, weet ik zo gauw even niet meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:07

Wij hebben altijd rond de 150 per kat/poes betaald.

Eerst 2 noorse boskatten en nu 2 main coons. Alle 4 waren ze al volwassen (rond de 3/4 jaar).
En 3 vd 4 vol papier en mee geshowd. Dus ook "goede" raskatten.

500 euro is dus echt aan de hoge kant. Aan de andere kant als je een klik heb met de diertjes. En je hebt het geld. Waarom niet? Juist als je een koppeltje wil is het lastig zoeken.
En zelf een koppeltje maken is altijd afwachten. Dus ik zou er gewoon voor gaan! Over de entingen. Wij hebben onze katten nooit geent en zijn ook nooit ziek geweest. Tegenwoordig enten we wel weer ivm het pension waar ze heen gaan in de zomer. Dus daar zou ik niet te veel waarde aan hechten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:09

Ik ent Snoesje ook niet, alleen als er eventueel ooit een tweede poes bij komt, dan zorg ik dat de entingen (weer) in orde gemaakt worden.

Maar als je zoals TS de entingen wel goed wilt bijhouden, en die kosten zouden nog bovenop de (al forse) aanschafkosten komen, dan vind ik dat toch wel weer een twijfelpunt. (niet de entingen, maar de kosten daarvan dan he)

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 17:11

Amaris schreef:
Ik ent Snoesje ook niet, alleen als er eventueel ooit een tweede poes bij komt, dan zorg ik dat de entingen (weer) in orde gemaakt worden.

Maar als je zoals TS de entingen wel goed wilt bijhouden, en die kosten zouden nog bovenop de (al forse) aanschafkosten komen, dan vind ik dat toch wel weer een twijfelpunt. (niet de entingen, maar de kosten daarvan dan he)

Ja dat heb ik dus ook, ik wacht het wel even af als ik wat hoor van haar.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 17:12

Anoniem schreef:

Eerst 2 noorse boskatten en nu 2 main coons. Alle 4 waren ze al volwassen (rond de 3/4 jaar).

500 euro is dus echt aan de hoge kant. Aan de andere kant als je een klik heb met de diertjes. En je hebt het geld. Waarom niet? Juist als je een koppeltje wil is het lastig zoeken.
En zelf een koppeltje maken is altijd afwachten. Dus ik zou er gewoon voor gaan! Over de entingen. Wij hebben onze katten nooit geent en zijn ook nooit ziek geweest. Tegenwoordig enten we wel weer ivm het pension waar ze heen gaan in de zomer. Dus daar zou ik niet te veel waarde aan hechten.

Waar heb jij je katten vandaan als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:13

Sissi87 schreef:
Anoniem schreef:

Waar heb jij je katten vandaan als ik vragen mag?

3 van marktplaats en 1 via het pension waar onze poes altijd was in de vakantie.

De eerste 2 hebben we zelf gekoppeld. De laatste als koppeltje gekocht.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 17:25

oh oke!!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:33

Ff wat bijgelezen !

Poeh en advies?
Moeilijk, moeilijk, moeilijk...

Als ik je 1e post vd kennismaking lees, zegt mijn gevoel: niet doen !
Waarom?
Normaal gesproken kost een ( gezond) dier niet zoveel?! Dat calculeer je in.
Dus maw rijst bij mij de vraag: zijn ze onlangs dan nog ziek geweest??
Dat ze haar entingen niet op orde heeft, vind ik gezien de situatie ook erg apart?! Ze wil de katten wegdoen dan zorg je er normaal gesproken voor dat alles geregeld is...
Dat zijn eigenlijk de attennes die bij mij voor " waarschuwen" zorgen...

En dan heb ik het niet over de wel/ niet drager niesziekte ( heb toevallig zelf kitten gehad waarvoor het erop of eronder was en die is nooit meer ziek geweest) en ik hou mn mond over het aanschafbedrag ;)

Dus moeilijk, moeilijk!!!

Kijk, als je echt verliefd bent geworden???
Maar dat kan jij alleen weten! Volg je gevoel!!

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 17:35

Haha, jaa moeilijk zeg, ben nu ook aan het mailen met iemand die een maine coon weg doet, daar vragen ze 200 euro voor, die is dan wel helemaal ingeent ontvlooit etc... alleen ik wil graag meerdere katten omdat ik een kat alleen ook maar zo alleen vind..

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:55

Het feit dat je ondertussen ook met andere ( na ze te hebben gezien) contact, zegt mij al genoeg <<)

En als je er 2 wilt misschien ook ff oogkleppen opzetten naar de alleen herplaatsers? Want 2 uit 1 gezin, is wel gemakkelijker ( maar je zoektocht kan daardoor wel langer duren!) want wat als je 2 vrrschillende herplaatsers zoekt, die vervolgens niet met elkaar kunnen?
Het zijn dan toch al volwassen dieren, die niet zo schikbaar meer zijn...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:20

mamamier schreef:
Ik zeg ook niet doen. Klinkt gewoon niet oké. Ik zou dolblij zijn als iemand mijn zielige britje in huis zou willen nemen. (Als ik zelf eenmaal zover ben haha)

Even offtopic (sorry TS) maar is het Lola van je site? Wat een knap poesje! <3

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:47

Ts: staat op mp ook ene elroy uit brabant met 2 maicoon/ boskat ( te snel felezen, niet opgeslagen) jonge katers als herplaatsers :)*
En er staan er nog best meer op!
Leuk zo'n zoektocht :D

Of blijven de ragdolls spoken ;) !

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 20:35

Evelienepien schreef:
Ts: staat op mp ook ene elroy uit brabant met 2 maicoon/ boskat ( te snel felezen, niet opgeslagen) jonge katers als herplaatsers :)*
En er staan er nog best meer op!
Leuk zo'n zoektocht :D

Of blijven de ragdolls spoken ;) !

Ohja? Ik ken m niet vinden?

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 20:36

Evelienepien schreef:
Het feit dat je ondertussen ook met andere ( na ze te hebben gezien) contact, zegt mij al genoeg <<)

En als je er 2 wilt misschien ook ff oogkleppen opzetten naar de alleen herplaatsers? Want 2 uit 1 gezin, is wel gemakkelijker ( maar je zoektocht kan daardoor wel langer duren!) want wat als je 2 vrrschillende herplaatsers zoekt, die vervolgens niet met elkaar kunnen?
Het zijn dan toch al volwassen dieren, die niet zo schikbaar meer zijn...

Nou nee hoor, ik wed alleen nooit op 1 paard, als ik dat wel doe en het word niks is de teleurstelling bij mij altijd zooo groot...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:05

Babsiej schreef:
Entingen niet op orde? Ze liepen tot dec 2013. Dus 7 dagen geleden.
Daarbij zullen ze nog een nieuwe enting krijgen voor vertrek, toch alleen maar fijn ,kun je er een heel jaar tegenaan.

Maar de entingen zijn dus wel degelijk op orde.

Nee hoor, je moet enten voor die datum is geweest, dus ze is minimaal 8 dagen te laat.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 21:15

Dat dacht ik ook al inderdaad...

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:30

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:37

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:40

Maar even een vraagje:

Wat voor kosten heeft zei nog extra gemaakt voor de katten dan? waarscijnlijk dus sterilisatie/castratie + niesziekte? de eerste is haar eigen keus om dat te doen. en niesziekte tja.

Als ook niet alles in het paspoort staat, zou ik misschien nog wel een beetje gaan twijfelen. misschien denk ik slecht over de mensen, maar ik heb er een raar gevoel bij..

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 21:47

Ja dat weet ik dus niet precies, heb haar een mailtje gestuurd dat ik graag nog wat hoor van dr..dus ff afwachten

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 21:47

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:47

anneliesdj schreef:
Babsiej schreef:
Entingen niet op orde? Ze liepen tot dec 2013. Dus 7 dagen geleden.
Daarbij zullen ze nog een nieuwe enting krijgen voor vertrek, toch alleen maar fijn ,kun je er een heel jaar tegenaan.

Maar de entingen zijn dus wel degelijk op orde.

Nee hoor, je moet enten voor die datum is geweest, dus ze is minimaal 8 dagen te laat.

Dat geld allen voor de niesziekte en niet voor kattenziekte die is namelijk 2 jaar geldig

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 21:51

Inderdaad ja maar aangezien niesziekte elk jaar is..

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:02

Nou, gezien entingen: mijn oudje is bewust de laatste jaren van haar leven niet geent geweest ivm stress erna toe, geen andere katten in se buurt. M'n nu katten weer wel!

Alleen wat ik in dit verhaal gewoon niet begrijp / slordig / niet netjes vind, is dat ze katten wegdoet ( en dat zal echt niet in 1 week besloten zijn dus al langer dan 8 dagen), ze zegt dat alles in orde is ( wat gezien entingen niet is). Voor mij is dat iemand, die dus feitelijk over iets liegt. Dit is te achterhalen via paspoort maar idd mogelijke ziektes ed staan daar niet standaard in.
Zo iemand zou ik dus niet vertrouwen ....
Maar misschien is dat mijn gevaarlijke mensenradar :oo

Tis toch wa allemaal :D

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:05

Dan vind ik 8 dagen nog zeker niet te laat… Entingen kijken niet op de kalender, echt niet :D Ze moeten nu inderdaad geënt gaan worden..En dat gaan ze dus ook worden voor ze worden herplaatst.

Jullie kunnen het allemaal lekker overdrijven zonder ook maar enig moment contact met de fokker gehad te hebben ...