Zo ziet het voedingsschema er nu uit:
- ma, di, woe, do, zo: pens, vlees, kip,...
- vrijdag: Vis compleet
- 1x in de maand staat er ook wild op het menu
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Bassenqua schreef:NikkiEnJij schreef:Ik vind zelf namenlijk dat in brokken nooit genoeg voedingstoffen kunnen zitten (maar ieder z'n ding).
Wat een rare gedachte gang, voederfabrikanten hebben hele laboratoria's achter zich staan om de hondenbrokken volledig te krijgen/houden en dan zeg jij ditBegrijp me niet verkeerd, hier wordt ook vers vlees gevoerd maar vind dit een beetje tunnelvisie gedachtes.
Alleen gehakt geven lijkt me niet wijs en al helemaal niet als het half om half gehakt is, slecht advies!

dierenfan schreef:Bassenqua schreef:Wat een rare gedachte gang, voederfabrikanten hebben hele laboratoria's achter zich staan om de hondenbrokken volledig te krijgen/houden en dan zeg jij ditBegrijp me niet verkeerd, hier wordt ook vers vlees gevoerd maar vind dit een beetje tunnelvisie gedachtes.
Alleen gehakt geven lijkt me niet wijs en al helemaal niet als het half om half gehakt is, slecht advies!
Weet niet of het een rare gedachtengang is. Een dierenarts heeft ook een hele lange studie achter zich maar dat wil niet zeggen dat hij/zij het altijd goed heeft![]()
Ik bedoel maar dat er heel veel achter het ontstaan van een brok kan zitten maar waarom verschillende brokken onderling dan zo enorm veel van elkaar? Zijn ze allemaal compleet dan is het wel erg raar dat de ene compleet is met 80% vlees erin verwerkt en de andere compleet is met 4% vlees erin verwerkt. Ik weet niet of brok wel zo compleet is als je het in het algemeen bekijkt. Wat ik wel weet is dat honden er gerust 10 á 15 jaar en soms nog ouder op KUNNEN worden dus het houd ze wel in het leven met alles wat ze naast hun brok nog toegestopt krijgen.
Echter dat is met vlees voeren ook natuurlijk. Men denkt tegenwoordig al dat men compleet voert als men alleen rund voert en dan wel bijna alles van rund maar dan voer je niet compleet. Je voert pas compleet als je vlees, orgaan en bot voert van minimaal 5 verschillende dieren (hoeft niet van elk dier alles te voeren) en ook zeker wekelijks vis voert. Daarnaast nog wat groenvoer en fruit nodig al zal de ene hond meer nodig hebben dan de andere. Zo heeft mijn ene hond meer bot nodig dan mijn andere hond terwijl mijn andere hond groter en zwaarder is.
Zelfs mijn ouders gaven na een half jaar toe nog niet eerder honden te hebben gehad die er zo goed uit zagen als mijn huidige honden qua huid, gebit en gezondheid. Dit zijn de eerste honden op vers vlees.
xLIESSSx schreef:Wat doet mijn hond het ontzettend goed op kvv !!
Ze is zo ontzettend opgewekt als ik het eten uit de frigo haal om in haar bak te doen. Ze eet niet meer angstig, eet dagelijks 500g vers vlees en ziet er gewon stukken gezonder uit
Tussendoor heeft ze ook steeds brokken ter beschikking (100g in totaal), voor het geval ze een tussenhonger zou hebben, maar dit is meestal overbodig. Ze krijgt ook af en toe een aanvullend stuk orgaan, zoals vandaag een grote lap lever. En natuurlijk ook om de 2 dagen een kauwbot.
edit: Oh ja, ze eet ook graag vis en wild
naomipjeX schreef:Ik heb een tervuurense herder en die wou ook niet eten,
Hij at geen brokken dus geven we hem nu steeds reeljes eten en af en toe een eetbaar kauwbotje zodat zijn tanden nog wel aan hard voedsel gewend zijn. Maar over de grond strooien help ook met brokjes. Mijn hond eet niks wat omhoog word gehouden. Het moet op de grond staan en dat is iets van de herders. Zijn veel mensen die dat met hun herder hebben.

Ze krijgt maximaal 4 eieren per week. Mag ik dit door haar voedsel mengen? Of geef ik dat dan beter als tussendoortje ?? 
Was iets van 1 ei per 5kg lichaamsgewicht... dus 4x5 = 20
Niet meer dan 4 eitjes per week dus