Hond gekocht maar bedrogen....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:11

2a54z6e45r6r schreef:
geerke schreef:
plast hij een grote plas of ''vlagt'' hij?

wel nu was hij aan het vlaggen maar weet niet hoe ik hem op een zachte maar consequente manier kan duidelijk maken dat hij moet vragen om buiten te mogen.
Ik vermoed ook dat hij vlagt aangezien het een dekreu is, alles draait om feromonen enzo..

Als je het ziet, meteen oppakken en buiten zetten, zonder iets te zeggen.
Niet aarzelen, plast hij door dan plast hij door en maakt het buiten af; goedzooo!!
Stopt hij dan blijf even buiten staan tot hij weer plast.
Niet wachten tot hij binnen klaar is en dan naar buiten sturen, dan ben je al veel te laat, die link legt een hond niet + het is niets vrijblijvends, hij moet meteen naar buiten, dus niet vragen maar gewoon oppakken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:16

2a54z6e45r6r schreef:
Hopelijk is nog niet iedereen gaan slapen :)
Heb nog een vraagje: hoe moet ik het aanpakken als hij jankt 's nachts en overdag als ik er niet ben? Niet op in gaan? Of hem op een of andere manier geruststellen?

Zorgen dat hij moe is voor je hem alleen laat, dus goed uitlaten en ff lekker laten rennen.
Geef hem een botje, knuffeltje of iets anders waar hij mee bezig is, zeg dat hij af moet gaan en wacht tot hij rustig is voor je weg gaat.
Verder zoveel mogelijk negeren, elke keer als je er naartoe gaat krijgt hij bevestiging en duurt het langer om het af te leren. Meestal is het maar 1 of 2 nachten (als je voorgaande tips gebruikt tenminste), een gebruikt shirt kan helpen maar het gaat wel om een reu van 5 dus of het echt zal helpen...? kwestie van proberen.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 13:29

anneliesdj schreef:
Niet aarzelen, plast hij door dan plast hij door en maakt het buiten af; goedzooo!!
Niet wachten tot hij binnen klaar is en dan naar buiten sturen, dan ben je al veel te laat, die link legt een hond niet + het is niets vrijblijvends, hij moet meteen naar buiten, dus niet vragen maar gewoon oppakken.

Ja met een kleine hond die vlagt moet je wel errrrg snel zijn :')

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:31

Wij hebben hier ook net een nieuwe hond die gelukkig wel goed verzorgd is, mazr zij is bang voor vuurwerk nou hebben wij op aanraden van onze DA zylkène gehaald. Dit moet helpen tegen de angst. Ook hadden ze het over een thundershirt wat ook schijnt te helpen bij angst.

hopelijk kun je hier wat mee en voelt hij zich snel weer wat zekerder

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:36

2a54z6e45r6r schreef:
anneliesdj schreef:

Ja met een kleine hond die vlagt moet je wel errrrg snel zijn :')

Ja dat is de truc met zindelijk maken, heel goed opletten en zorgen dat je snel buiten kunt zijn.
In het begin is het even lastig en zal hij er misschien van schrikken, dat geeft niet, snel genoeg ben je wel een paar keer op tijd en heeft hij het door, eenmaal zover goed opletten als hij bij de deur gaat zitten, piept, rondjes loopt oid (elke hond heeft zijn manier), meteen naar buiten en als hij dan plast heeeel veel belonen. Als hij door heeft dat je hem buiten laat gaat hij het vanzelf beter aangeven.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:37

wat is het eigelijk voor hond?Daar heb ik denk ik over heen gelezen.Kleiner dan een kat?

anneliesdj

Re: Hond gekocht maar bedrogen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:39

Een yorkshire terrier.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:44

oh...dat is heel klein!Bedankt,nu heb ik er een beeld bij.Ik zat al aan een dog te denken :+

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:59

Evt. kun je die kleine rassen ook krant-zindelijk of kattenbak-zindelijk maken, dan hoef je niet steeds naar buiten :Y)

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 14:20

geerke schreef:
oh...dat is heel klein!Bedankt,nu heb ik er een beeld bij.Ik zat al aan een dog te denken :+

Afbeelding
Afbeelding

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:24

och gossie <3

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:24

Ooooohw t is wel een dotje hoor <3 *kijkt niet te lang*
Is er bij jullie niks een instantie die dit soort hondjes thuis opvangen?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:26

essiesilly schreef:
nou dan moet jij dus beneden slapen ;)
het beestje is al super bang, geef hem iets om aan vast te houden.. jij dus dat is het enige wat hij heeft

Dat is dus net hetgene wat je vooral niet mag doen. Dan bevestig je zijn gedrag alleen maar en zeg je eigenlijk: "Flinke hond, jank maar want dan krijg je je zin." Natuurlijk is het niet leuk voor de hond en voor de mensen in huis dat hij zich zo voelt en blijft keffen, maar er aan toegeven is echt onverstandig.

Wat een schatje zo op die foto's!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:39

Toen mijn hondje net hier was, ( ook heel angstig, meegenomen van de dierenbescherming en in thuisopvang hier geplaatst. ) heeft ze ook bij mij in bed geslapen.
Tot het vertrouwen groter was, ben ik langzaam gaan opbouwen naar "alleen" slapen. Eerst in mand naast bed, mand steeds een stukje verder.
Uiteindelijk sliep ze gewoon beneden. Het waren wat gebroken nachten. Maar het werkte wel.
En ze jankte niet, ( ook slapende mensen waar ik rekening mee moest houden )

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:54

Mijn Tommie jankte ook zo vreselijk 's nachts maar dat is gewoon overgegaan omdat hij nu de routine in huis kent (dus dat we 's ochtends ook weer naar beneden komen en dat ik hem dan uitlaat en voer.)
Vannacht heeft hij voor het eerst sinds tijden weer gejankt: wij hadden een feestje, kwamen om half 3 thuis dus de routine was verstoord ;)

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:55

Wat een verhaal, zo te lezen komt hij uit de broodfok en is hij als dekreutje gebruikt.

Omdat zulke hondjes gewend zijn om in hun eigen ruimte hun behoefte te doen snapt hij dus niet dat hij het binnen niet mag doen, hij is dus eigenlijk andersom zindelijk omdat hij niet beter weet, nu zal een reutje makkelijker buiten plassen, maar bv teefjes uit de broodfok doen de eerste tijd vaak niets tijdens de wandeling. Ik vang zo'n 13 jaar afgedankte broodfok hondjes op om er weer geschikte baasjes voor te vinden. Ik heb zelf 4 hondjes, 3 yorkjes en een kruising shi tzu x chihuahua, de opvangertjes leren vaak van de roedel, de een leert sneller dan de ander.

Wat betreft het rondlopen, ik zou daar niet teveel aandacht aan besteden, vaak heeft het tijd nodig om te wennen en nieuwe gewoontes, mensen en omgeving, mijn ervaring is dat dat vanzelf beter wordt.

Als hij geplast heeft en je hebt het niet gezien dan ook niets zeggen, want dat begrijpt hij toch niet, doet hij het waar je bij bent dan oppakken en buiten zetten, plast hij buiten dan heel uitbundig belonen met je stem of evt een hondensnoepje.

Ik wil je met alle plezier helpen om een goed en blijvend plekje voor hem te vinden na de feestdagen, ik ben nl weg vanaf morgen tot 1 januari.

Castreren lijkt mij een goede zaak en ook een gebitsreiniging.

Verlatingsangst is lastig, wat ik zou doen is het langzaam opbouwen, ga bv even een boodschap doen en dat langzaam uitbouwen, als je thuis komt en hij blaft, niet reageren of aanhalen, maar negeren en je ding gaan doen, als hij rustig is dan kun je hem aandacht geven.

Ik weet niet waar jij hem 's nachts hebt, bij mij liggen ze op/in bed, als ik een opvangertje heb dan kunnen ze zelf kiezen, ik heb altijd de deur open ( ik heb alleen begane grond ) hondjes die 's nachts hun behoefte doen doe ik weleens in een benche in de kamer of slaapkamer.

Eigenlijk moet je de hond behandelen als een pup, na een slaapje naar buiten en ook tussendoor, enthousiast belonen voor elk plasje of poepje dat hij buiten doet.

En zorgen dat hij genoeg beweging krijgt, lekker wandelen zodat hij went aan voor hem vreemde geluiden.

Wat je zou kunnen proberen als hij binnen blijft plassen is een antieplasband omdoen, daar kun je een inlegkruisje of zo in doen, als hij plast dan wordt dat nat en blijft hij het nat voelen en daar hebben ze een hekel aan zodat ze het vaak niet meer doen met zo'n band om.

Het belangrijkst is dat je zelf zo relaxt mogelijk bent, stress pikt hij op en werkt op hem door. Probeer wel consequent te zijn.

Ik heb dit vlug getypt omdat ik weg moet, maar je mag mij altijd pben of mailen toyke1@gmail.com voor vragen of raad, ook werk ik samen met een yorkshire stichting die yorkjes herplaatst.

Fijn dat jij hem in huis hebt genomen, succes en een dikke knuffel voor Filou

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 18:43

Afbeelding
Ben zeker dat ie een goeie thuis gaat vinden, zo'n dotje <3

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:14

TS: we hebben een halfjaar geleden een teefje uit het asiel geadopteerd, bleek na wat naspeuren ook een ex-broodfokhondje te zijn. Ik herken héél veel in je verhaal. Onze hond was in het begin doodsbang van alles, de eerste paar dagen moesten we haar overal naartoe dragen omdat ze zelfs niet durfde te stappen. Ze plaste en poepte ook in huis. Als we de deur uitgingen beet ze alles kapot uit verlatingsangst (en ze was niet alleen want we hadden al twee honden, drie dus met haar erbij).

Maar, ze is echt supersnel bijgetrokken! Het hele angstige (bv niet in dezelfde kamer als ons durven zijn enz) was met een week wel weg. Na een week of drie was ze al zo opengebloeid en nu is het gewoon een vrolijke, blije hond. Dus dat kan sneller bijtrekken dan je denkt!

Het poepen en plassen in huis heeft langer geduurd, zeker 2-3 maanden eer er echt geen ongelukjes meer gebeuren. Maar ze is nu al enkele maanden volledig zindelijk en wij hebben er eigenlijk niet speciaal veel aandacht aan besteedt.

Enkel de verlatingsangst en het slopen erbij is nog niet helemaal over, maar gaat steeds een beetje beter. Ik vertel dit maar om te laten weten dat zo'n hondje relatief snel volledig kan openbloeien :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:16

Eigenlijk vreselijk hoe die hondjes dus lijden onder die hele broodfok. Dat die uitbuiting van dieren in Westerse landen nog zo onbestraft kan doorgaan, is ronduit schandalig. Arme dieren.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 19:18

Solleke_Noah schreef:
TS: we hebben een halfjaar geleden een teefje uit het asiel geadopteerd, bleek na wat naspeuren ook een ex-broodfokhondje te zijn. Ik herken héél veel in je verhaal. Onze hond was in het begin doodsbang van alles, de eerste paar dagen moesten we haar overal naartoe dragen omdat ze zelfs niet durfde te stappen. Ze plaste en poepte ook in huis. Als we de deur uitgingen beet ze alles kapot uit verlatingsangst (en ze was niet alleen want we hadden al twee honden, drie dus met haar erbij).

Maar, ze is echt supersnel bijgetrokken! Het hele angstige (bv niet in dezelfde kamer als ons durven zijn enz) was met een week wel weg. Na een week of drie was ze al zo opengebloeid en nu is het gewoon een vrolijke, blije hond. Dus dat kan sneller bijtrekken dan je denkt!

Het poepen en plassen in huis heeft langer geduurd, zeker 2-3 maanden eer er echt geen ongelukjes meer gebeuren. Maar ze is nu al enkele maanden volledig zindelijk en wij hebben er eigenlijk niet speciaal veel aandacht aan besteedt.

Enkel de verlatingsangst en het slopen erbij is nog niet helemaal over, maar gaat steeds een beetje beter. Ik vertel dit maar om te laten weten dat zo'n hondje relatief snel volledig kan openbloeien :)

Ja, hij is hier sinds donderdag avond en echt al enorm verandert. Maar ben er dan ook wel elke seconde mee bezig. Slaapt al op m'n schoot.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:20

Tieneke schreef:
Eigenlijk vreselijk hoe die hondjes dus lijden onder die hele broodfok. Dat die uitbuiting van dieren in Westerse landen nog zo onbestraft kan doorgaan, is ronduit schandalig. Arme dieren.

:j Het is echt zielig om te zien hoe weinig deze honden iets kennen van een echt hondenleven. Onze hond kende wandelen niet (was = doodsbang met de staart tussen de poten blijven zitten). Normale huisgeluiden zoals een keukenkastje dichtdoen waren aanleiding tot in paniek wegrennen. Maar het is wel een schat van een hond.

TS: super! Zo'n hondje opvangen gaat heel dankbaar zijn als je ziet hoe blij het beestje wordt :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:51

Jeetje wat een verhaal. Fijn dat hij nu bij jou is. Hopelijk vind je iemand waar hij kan blijven.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:57

Wat een snoetje <3

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 01:37

2a54z6e45r6r schreef:
franka75 schreef:
Ik zou daar zelf gaan kijken met hond maar die in de auto l;atenen als het er niet uitziet gewoon de dierenbescherming bellen of politie

Heb 300 km gereden en gaan kijken maar is op niets uitgedraaid

Hm das erg jammer kon je het niet vinden of mocht je niet naar binnen of helemaal geen contact. Ik zou ook lekker bij hond gaan slapen

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 01:38

2a54z6e45r6r schreef:
[ Afbeelding ]
Ben zeker dat ie een goeie thuis gaat vinden, zo'n dotje <3

Ik hoop echt dat als ze bij ou thuis zien wat je voor hem over hebt dat hij misschien wel mag blijven.