Vuurwerk! Hoe reageert jouw hond of kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:17

Mijn kitten van 11 weken boeit het nu nog totaal niet ondanks dat ze hier behoorlijk aan het knallen zijn. Ik heb een feest vanavond maar ik wil haar niet meteen alleen laten met nieuwjaar dus ik ga eerst gezellig met haar naar mijn ouders en pas als al het vuurwerk voorbij is richting het feest. De duitse herder van mijn ouders is wel bang voor het vuurwerk dus hopelijk gaat ze het niet spannend vinden door hem.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:24

Voor mijn kat haar eerst oud en nieuw. Tot nu toe reageert ze niet tot nauwelijks gelukkig. In de straat wordt tot op heden nog niks afgestoken, maar wel in de buurt heel veel. Vanavond gaan ze hier karbiet schieten.. dat vind ik wel sneu voor de kat. Buurjongens hebben ook altijd van dat vuurwerk 'ramenvallenbijnaaandiggelen' afschuwelijk. Nu ligt de kat gelukkig te slapen.

Gisteravond was ze buiten toen de buren wat pijlen gingen afsteken. Ik in paniek :+ kwam de kat na 2x roepen heel droog en langzaam aangelopen.. voor niks in de stress dus

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:26

Mijn honden geven er niks om, ik ben er banger voor dan zij :D

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:27

Hond loopt de hele dag los buiten. We wonen buitenaf en er wordt hier met carbid geschoten. Maar onze bud vreet het liefste het vuurwerk op en geeft er niets om. Kleine meid van bijna 2 is daarintegen helaas doodsbang voor het geknal. Sterretjes gaat nog net...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:28

SAKKIA schreef:
Ik lees net trouwens een tip van iemand die de hond oordruppels geeft. Hier worden ze wat dovig van en horen ze dus niet alles meer. Wel in overleg met de da natuurlijk.

nou ik heb een periode zelf oordruppels in moeten doen en kan wel vertellen dat als de druppels op bepaalde plaatsen in je oren zitten dat je het geluid vele malen sterker hoort dan het geluid in werkelijkheid is. Oftewel ik zou dat nooit adviseren en nooit doen!!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:46

Ik zou aan zoiets ook absoluut niet beginnen!!! Als je al kijkt wanneer je zelf water in je oren hebt, ben je een soort van 'gedesorienteerd' dat wil ik m'n beesten niet ook nog aandoen :P
Kan niet wáchten tot die ellende voorbij is!!! Een van de honden ligt achterin de trapkast ;( Het is dat hij zojuist zo ontzettend nodig moest poepen, dat hij 2 tellen ging zitten (we gaan al overdag met de auto weg, want hier hoef je helemaal niet met ze naar buiten) want dat was gisterochtend voor het laatst -O-

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:50

Mijn hond vindt het allemaal wel best. Om 12 uur gaan wij altijd buiten kijken naar het vuurwerk (steken zelf niks af) en hij gaat rustig alles afsnuffelen en kuilen graven :+
Tot zover wij weten geeft onze kat er ook niks om. Deze leeft buiten (krijgt wel gewoon eten) en is het gewend. :)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:13

Net nog met mn pup naar buiten geweest, kijkt er nog steeds niet van op of om, en er gaat toch al aardig wat de lucht in. Ligt nu lekker bij mw op schoot te slapen :). Hoop dat dat zo blijft :)

ssssuus

Re: Vuurwerk! Hoe reageert jouw hond of kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:17

Bij ons zijn ze echt gigantisch aan het knallen, het lijken wel bommen! Nog nooit zoveel vuurwerk gehoord dat overdag word afgestoken.. Katten kijken niet op of om. (2,5 jaar en 8 maandrn)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:47

hier ook enorme knallen dit jaar! de kat vloog gisteren nog regelmatig overeind en weg in huis maar vandaag zit ze steeds naar buiten te kijken in de vensterbank (en dat doet ze echt nooit normaal) dus denk dat ze er wel overheen is.

Alleen de brommers zonder uitlaten vanochtend die er vanaf 05.30 uur reden vond ze minder fijn maar denk dat het hele dorp het wel met haar eens is daar over ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 19:10

Nou ja ik denk dat de dierenarts wel weet wat ze doen ;) en de hond heeft helemaal geen angst meer en is gewoon net als anders. Het helpt dus blijkbaar wel. Liever dat dan een angstige hond ;)

Mijn kleine krijgt het druk nu :+ siervuurwerk kan hij nu zien en hij rent van het ene naar het andere raam. Zonet stond hij gewoon met zijn voorpoten tegen het raam en helemaal te ppprrrrtttt-en.

De kat van mijn schoonzusje is al de hele dag weg. Ze heeft hem vanmorgen naar buiten gedaan. Hij was gister ook al heel bang. Waarom hij naar buiten is gedaan is me dan ook een raadsel. De andere van haar zit al de hele dag achter het gordijn.
Heb haar mijn feliwaystekker aangeboden maar die wil ze niet.

Heb haar de tip gegeven de kat maar met rust te laten en lekker te laten zitten waar ze zit.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:11

Wij zijn nu niet thuis maar normaal reageren ze d'r ook niet op.
Maar nu zit ik wel met spanning in me maag omdat die oudste nu buiten is en van de week al weggelopen is.
En de buurvrouw ken pas over een uur en wij zelf zijn 3 uur van huis ze was namelijk naar buiten gevlucht en was sneller dan we dachten en we moesten echt gaan..
De schuur hebben we maar opengelaten dat ze daar in kan.

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:13

Ik stond vanmiddag vrolijk bij het carbid schieten te kijken met de honden, die malen er totaal niet om :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:18

trysteffy schreef:
Maar nu zit ik wel met spanning in me maag omdat die oudste nu buiten is en van de week al weggelopen is.
En de buurvrouw ken pas over een uur en wij zelf zijn 3 uur van huis ze was namelijk naar buiten gevlucht en was sneller dan we dachten en we moesten echt gaan..

Dus je laat nu, op oudjaarsavond je hond buiten? En dat terwijl ze deze week al weggelopen is?
Dat vind ik behoorlijk sneu en ik hoop voor je dat de hond nog in de tuin zit..

Ik heb 1 van de honden 2 uurtjes terug toch maar een tabletje gegeven, beetje de randjes er af, het valt nog mee maar hij werd toch wat te gespannen.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:23

Onze honden vinden het ook niet eng, als ze binnen zijn dan.
Buiten vinden ze het toch minder leuk.
De katten wilden (en mochten) niet naar buiten vandaag (vanochtend eventjes).
Ze slapen er op zich wel doorheen nu, eerste dagen zat vooral mijn ene kat met grote ogen elke keer te kijken als ze weer eens wat afschoten.

Gelukkig is het vuurwerk hier niet zo erg als voorgaande jaren.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:30

dees_daan schreef:
trysteffy schreef:

Dus je laat nu, op oudjaarsavond je hond buiten? En dat terwijl ze deze week al weggelopen is?
Dat vind ik behoorlijk sneu en ik hoop voor je dat de hond nog in de tuin zit..

Ik heb 1 van de honden 2 uurtjes terug toch maar een tabletje gegeven, beetje de randjes er af, het valt nog mee maar hij werd toch wat te gespannen.

Geen hond die zitten veilig binnen maar een kat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:32

Oh ik dacht al, je laat de hond toch niet buiten zitten, een kat is ook niet handig maar als die je voorbij schiet dan is hij snel de schutting over..

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:37

Ja we hebben dan nu de schuur openstaan voor d'r en de buurvrouw laat zo de honden uit.
En kijkt ze ook gelijk of de kat in de buurt is.

Dus hopen dat ze naar binnen komt.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:57

Al onse beestjes zijn nu veilig binnen:-)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:59

Mijn kat ligt momenteel tussen mijn vader en mij veilig opgerold, omdat ze het toch wel eng vind.
De andere twee vinden er niks aan en de hond boeit het ook niet veel, dus zo'n ramp is het niet hier in huis.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:06

Mijn kat is thuis redelijk rustig. Heb haar wel al meer dan een week binnen, dat vind ze minder leuk dan het vuurwerk.

Katten op stal vanmiddag opgesloten. Mijn ouders wonen gelukkig mooi buitenaf en de katten zitten toch meestal op stal, dus geen gekken die met hun tengels aan de katten komen.
Straks gaan we hier wel wat dingetjes afsteken en in de dorpen rondom gebeurt ook genoeg straks, dus voor de zekerheid de stal dicht, dan hebben de paarden er ook het minst last van. Katten gaan ws ergens in het hooi of op zolder zitten.
De hond zit in de bijkeuken op zijn plekje en is nooit zo panisch gelukkig. Zolang wij wat in de buurt zijn. :j

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:24

Hmmmm, zal wel heel bokt over mij heen krijgen... maar n oude boer heeft mij n tip gegeven voor mijn hyperventilerende, gestresste hond :geen med van de DA maar gewoon n bordje advocaat... ik dacht eerst de ouwe boer is knetter... maar nadat mijn hond vanochtend om 10 al helemaal doorheen zat, ben ik m toch gaan kopen... en nu... n wel " bezopen" maar 100 relaxte hond...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:28

Hond is stervens bang, kan de hele dag niet naar buiten om haar ding te doen. Zojuist ook al binnen gepoept, het heeft allemaal geen zin ze wilt echt niet. Vreselijk om te zien, echt een rot dag. Normaal nemen we haar op oudjaarsdag mee naar de stal, daar is het wat rustiger, maar ging vandaag niet naar stal.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:30

Kat en/of hond heb ik niet, maar onze konijnen zijn wel flink aangeslagen..
Arme diertjes

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:32

alles slaap al de hele dag door de knallen straks om 12 uur zullen ze even kijken en zo.
Daarna slapen ze weer verder

Vandaag ook heerlijk nog door de knallen paard gereden heerlijk was ze :D