Kind te ruw dus honden moeten weg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meisje2000

Re: Kind te ruw dus honden moeten weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 07:28

wij hebben twee kleine kinderen en twee katten thuis.
Wij hebben de kids van jong af aan geleerd dat ze rustig en lief moeten zijn voor de katten.
Soms probeerden ze het wel en da waarschuwde ik ze, eerst met woorden zoals lief zijn he want als hij krabt heb je pijn en gingen ze dan nog door dan haalde ik ze weg bij de katten.
Een van de katten heeft mijn oudste een keer gekrabt en heb ik hem niet op zijn sodemieter gegeven want dochter lief deed heel gemeen tegen hem.
Heb haar toe gesproken omdat ZIJ de kat zeer had gedaan en in een hoekje had gedreven en daarna heb ik haar getroosd, ze heeft het nooit meer gedaan.

Voor deze honden is het wellicht beter dat ze een ander plekje krijgenwant zo kan het ook niet en de kinderen worden er het dupe van.
Ik ben van mening als je dieren hebt en je krijgt kinderen dat je de dieren er bij moet betrekken en de kinderen op moet voeden en niet de dieren.
Bij ons is het koek en ei tussen de kinderen en de dieren, en als de dieren er geen zin in hebben gaan ze zelf naar hun stekje waar de kids niet kunnen komen.
Ik geef ze dus een mogelijkheid om van de kinderen weg te kunnen komen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 07:40

Ik snap de TS wel, het gaat hier een beetje om het principe. Kind is ruw en gemeen tegen de honden, dus de honden moeten maar weg omdat zij hun kind niet opvoeden. Natuurlijk is het beter voor de honden, ik hoop alleen dat er de moeite wordt genomen om de honden in een fatsoenlijk huis te plaatsen en dat ze niet terecht komen in het asiel of in het bos aan een boom.

Daarbij weet elke godvergeten idioot dat je NOOIT maar dan ook NOOIT je kinderen alleen moet laten met honden. Een ongeluk gebeurt in een klein moment, en je kan de hond niet kwalijk nemen dat deze zich verdedigt op het moment dat hij zich bedreigd voelt. En als je kinderen al wat ouder zijn oke, maar jonge kinderen alleen met honden is al vaker een dodelijke combinatie geweest.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 07:51

Gini schreef:
Een paar pagina's geleden werd er gehamerd op het argument dat kinderen geen automaten zijn en niet altijd alles zo perfect doen als je het vraagt. Bij kleine dingetjes ben ik het daar mee eens, daar proberen kinderen hun grenzen op te zoeken. Een beetje zeuren, want misschien mag ik dan later naar bed en dergelijke. Maar ik weet dat als het er echt op aankwam mijn ouders mij echt wel duidelijk konden maken dat dat not done was. Zo mocht ik niet zomaar de straat oplopen en ik weet nog goed dat er aan onze doodlopende straat een grens was tot waar ik mocht met mijn fietsje, anders belandde ik op de drukke weg. Nooit, maar dan ook nooit heb ik die grens overschreden. Zeuren om iets in de winkel, ik heb het 1 keer gedaan en zelfs met de strip gesmeten omdat ik die niet kreeg. Mijn ouders hebben mij gewoon in de hoek gezet. In de winkel, ja. Terwijl zij verder gingen met boodschappen doen. Nooit meer heb ik hardnekkig of boos om iets gezeurd. Maar hoeveel mensen kopen het toch uit gêne voor hun huilend en gillend kind? Hier, neem het maar, maar wees stil.

En dat is het: probeer toch niet alles goed te praten met 'het is een kind, hij zoekt zijn grenzen op'. Kind moet ook leren dat bij sommige dingen er gewoon geen grenzen uit te zoeken zijn en dat het gewoon zwart wit is. Bij dieren is dat zo. Daar is het zwart wit. Dat mag wel en dat mag niet, geen grenzen die gerokken kunnen worden.

Wat was jij dan een schatje zeg.. Dus alle kinderen zouden moeten kunnen luisteren.. Dat is gewoon niet zo. Ik was vroeger een voorbeeldig kind, mijn ouders waren streng, er waren veel regels. Mijn broertje daarentegen brak alle regels, de kleine dingen, maar ook de grote dingen, hij zag (nog) geen verschil. Met dezelfde opvoeding. Natuurlijk moeten ouders grenzen stellen en consequent zijn, maar dan nog zijn het kinderen, dat is echt niet zwart-wit. Niemand praat dat goed, kinderen die over de grens gaan, zullen straf krijgen, maar ze proberen het echt wel, daar gaan die reacties over. Niemand leert door altijd maar braaf te zijn, maar op die leeftijd leer je gewoonweg door te doen, niks goed praten, maar realiteit.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 07:54

meisje2000 schreef:
Ik ben van mening als je dieren hebt en je krijgt kinderen dat je de dieren er bij moet betrekken en de kinderen op moet voeden en niet de dieren.

Allebei vind ik, mijn dochters hebben allebei al straf gehad voor het expres plagen van de katten, drie van de vier katten lopen weg net als beide honden, maar de vierde kat heb ik ook al wel eens een enorme volley door de kamer gegeven omdat ze het aan het opzoeken was.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 07:54

xx_Horsiex schreef:
Ik snap de TS wel, het gaat hier een beetje om het principe. Kind is ruw en gemeen tegen de honden, dus de honden moeten maar weg omdat zij hun kind niet opvoeden. Natuurlijk is het beter voor de honden, ik hoop alleen dat er de moeite wordt genomen om de honden in een fatsoenlijk huis te plaatsen en dat ze niet terecht komen in het asiel of in het bos aan een boom.

Daarbij weet elke godvergeten idioot dat je NOOIT maar dan ook NOOIT je kinderen alleen moet laten met honden. Een ongeluk gebeurt in een klein moment, en je kan de hond niet kwalijk nemen dat deze zich verdedigt op het moment dat hij zich bedreigd voelt. En als je kinderen al wat ouder zijn oke, maar jonge kinderen alleen met honden is al vaker een dodelijke combinatie geweest.

Sorry hoor maar dit vind ik echt een beetje een overdreven reactie. Eindeloos veel honden, katten en kinderen groeien samen op en dat gaat bijna altijd goed. Een hond bijt niet gelijk voluit net als dat een paard niet gelijk voluit slaat. De psychisch gestoorde uitgesloten dan maar daar hebben we het niet over in deze discussie.
Ik snapte als kind echt heel goed dat grommen oprotten betekende. En als de kat me had gekrabt hoefde ik daar echt niet bij mn moeder over te klagen want dan kreeg ik er nog een standje overheen omdat ik haar had opgepakt wat ze eigenlijk niet wilde.
Het probleem is dat veel mensen niet consequent kunnen opvoeden en dat zie je in hun kinderen en dieren.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 07:56

JJane schreef:
xx_Horsiex schreef:

Sorry hoor maar dit vind ik echt een beetje een overdreven reactie. Eindeloos veel honden, katten en kinderen groeien samen op en dat gaat bijna altijd goed. Een hond bijt niet gelijk voluit net als dat een paard niet gelijk voluit slaat. De psychisch gestoorde uitgesloten dan maar daar hebben we het niet over in deze discussie.
Ik snapte als kind echt heel goed dat grommen oprotten betekende. En als de kat me had gekrabt hoefde ik daar echt niet bij mn moeder over te klagen want dan kreeg ik er nog een standje overheen omdat ik haar had opgepakt wat ze eigenlijk niet wilde.
Het probleem is dat veel mensen niet consequent kunnen opvoeden en dat zie je in hun kinderen en dieren.

Hoe oud was jij toen je volledig bewust was van het grommen van de hond? Ik heb het hier over kinderen van 2 tot 6 of 7 jaar oud, want ieder kind is in zijn of haar ontwikkeling anders, en de een begrijpt de dingen sneller dan de ander. Maar een kind van 3 snapt echt niet dat als een hond gromt of een kat blaast dat het foute boel is. En het is de verantwoordelijkheid van de ouder om een veilige leefomgeving te maken voor zowel kind als huisdier.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 08:03

Echt wel. Ik heb foto's van af baby waarbij op bijna elke foto wel een hond of kat staat. Ik heb zelfs met de hond leren lopen trok me aan hem op en dan hup de kamer door.
En een kind van drie is echt niet achterlijk hoor die weet al best veel.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 08:15

JJane schreef:
Echt wel. Ik heb foto's van af baby waarbij op bijna elke foto wel een hond of kat staat. Ik heb zelfs met de hond leren lopen trok me aan hem op en dan hup de kamer door.
En een kind van drie is echt niet achterlijk hoor die weet al best veel.

Ze hoeven niet achterlijk te zijn om iets niet of wel te begrijpen. Bovendien zijn het kinderen, die zijn snel afgeleid en denken niet bij alles na wat ze doen. En er staan wel meerdere baby's op de foto met kat of hond, dat betekent niet dat ze zich bewust zijn van de situatie of dat ze enig idee hebben wat een kat of hond inhoudt. Een kind van drie is nog altijd een kind dat zich weinig tot niet bewust is van wat hij zegt of doet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 08:36

Ik ken ook zo'n verhaal,hier in de straat,mensen nemen een hondje.De oudste [met een beperking]van een jaar of 6 kan niet van het hondje afblijven,pest en treitert de hond.Maar de hond bijt niet! word wel een zenuwachtig hondje die om het minste geringste gaat blaffen,bij élk geluidje.Hond word steeds buiten gezet en blaft dus heel erg veel,de buurt heeft daar last van.En nog geen paar dagen later staat hondje op marktplaats.
Voor het hondje en de buurt veel beter,maar je weet van tevoren hoe je kind is,neem dan geen hond.
Mijn zoon treiterde onze hond ook altijd,kneep de hond enzo,hond bijt van zich af.Denk je dat ik daarom me hond weg doe? nou echt niet,me zoon is oud en wijs genoeg.Niet luisteren,dan maar een hap van de hond,soms tot bloedens toe.Hond is ondertussen overleden door ouderdom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 08:37

@xx-Horsiex, ik sluit me volledig bij je aan!

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 09:00

JJane, je zegt dat je als 2jarige bewust was wat een hond wel of niet leuk vind. Je optrekken aan een hond en mee leren lopen is niet voor elke hond weg gelegd.
Mijn hond wilt niet dat mijn 2 jarige dochter hem aan raakt, dat gebeurt dan ook niet.

Gelukkig zie ik dat meerdere bokkers hun huisdieren en kinderen apart kunnen opvoeren. Je kan de hond niet dwingen je kind leuk te vinden net als dat sommige paarden jonge kinderen niet leuk vinden.

Als de eigenaar zelf aan geeft de situatie niet aan te kunnen is dit toch een prima beslissing.

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 09:04

Zelf heb ik een bouvier van nu ruim 13 maanden oud.
Hoeveel kinderen over de vloer komen wil je niet weten, vanaf 1 jaar tot en met een jaar of 11 in alle leeftijden komen ze hier langs.
Ook kinderen die geen honden/huisdieren zijn gewend.
Ik heb een hele duidelijke regel hier in huis, laat de hond naar jouw toe komen, ga niet bij hem staan als hij aan het eten is, of ligt te slapen.
En zijn er kleintjes in huis waar ik op moet passen rond een jaar of 3 en ik moet naar de wc gaat de hond mee de gang in.

Die wordt never nooit , alleen gelaten.
Wat mij heel erg opvalt is mensen die zelf geen huisdieren hebben en op bezoek komen het maar normaal vinden dat de hond moet wijken voor het kind,
Fout, dat gebeurt hier niet hier wordt met respect met mekaar om gegaan.
Wat ik mensen met kinderen wel adviseer onder de 2 jaar als ze binnen komen hou de kleine even opschoot.
MIjn hond wil namelijk heel graag spelen en in zijn enthiousasme loopt hij het kind omver.
Zodra hij gekalmeerd is wordt het kind gewoon gezegd ga maar spelen en het gaat altijd goed.

Stukje opvoeding en regels is met kinderen en huisdieren super belangrijk!!!!

Afbeelding

Bedenk je even deze hond is 72 cm en 43 kilo

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:05

Mamamika, je hebt er een mooie foto opstaan en fijn dat alles zo goed gaat. Maar hier zie ik al iets wat ik een hond nooit toe sta, bij mij op schoot zitten en dus hoger in de rangorde staan dan kleine kinderen die hier langs kunnen lopen. Jouw hond oogt als een goedzak maar het blijft wel een hond.

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:27

DAn heb je mijn verhaal niet goed gelezen.
Ik realiseer me tegen degen dat het een hond is.
En dat hij ten alle tijde lager in de rangorde staat.

Maar niet hij bepaalt wanneer hij mag knuffelen wij bepalen!!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:45

samoth schreef:
Tja, ik heb al eens meegemaakt dat een kleuter zonder toezicht van ouders nest net Perzische kittens door het huis heeft gegooid. Allemaal uiteindelijk overleden.

Ik vind wel terecht dat ouders huisdieren wegdoen omdat het kind te ruw is met huisdieren.

Whut? Ik zou t kind er werkelijk achteraan pleuren.. issie helemaal lekker?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:48

Gini schreef:
Terwijl zij verder gingen met boodschappen doen. Nooit meer heb ik hardnekkig of boos om iets gezeurd. Maar hoeveel mensen kopen het toch uit gêne voor hun huilend en gillend kind? Hier, neem het maar, maar wees stil.

Ik heb 3 kids waarvan 2 als het op luisteren aankwam "normaal" waren.
Maar mijn 3de pffff wat heeft/had die een doorzettingsvermogen, ook als het op grenzen opzoeken betrof.
Ze heeft echt regelmatig in een boom gezeten waar ze of niet uit kon komen, of beroerd uitviel; en vaak dezelfde dag gewoon weer doen.
En ja ik heb haar eens rustig in de boom laten zitten, maar haar nieuwsgierigheid was sterker dan het "moeten" (kunnen) luisteren.
Nu ze 10 jaar is gaat het gelukkig heel goed hoor.
Ondanks dat ze soms heel moeilijk was, is het ook een super leuk kind, heel enthousiast/vrolijk.
Van kinderen kun je niet verwachten dat ze 100% luisteren, hoe goed je best ook doet.
Zelfs mijn andere 2 hebben wel eens iets gedaan wat eigenlijk niet mocht.

En nee ik ben geen moeder die haar kinderen alles maar geeft wat ze willen, en als ze een driftbui in de winkel kregen, gaf ik ze echt niets.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:54

En daarom Brainless is jouw kind toch redelijk opgedroogd ondanks haar "kop erop" en ontsporen andere kinderen wel.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:59

nine1987 schreef:
samoth schreef:
Tja, ik heb al eens meegemaakt dat een kleuter zonder toezicht van ouders nest net Perzische kittens door het huis heeft gegooid. Allemaal uiteindelijk overleden.

Ik vind wel terecht dat ouders huisdieren wegdoen omdat het kind te ruw is met huisdieren.

Whut? Ik zou t kind er werkelijk achteraan pleuren.. issie helemaal lekker?

WTF!! schandalig gewoon, witheet wordt ik hiervan.. Zou inderdaad hetzelfde als jou doen Nien.

Ik vind het dus allesbehalve normaal dat een kind, zonder toezicht, ten eerste dus al alleen gelaten wordt met dieren en dan ook nog eens met het gevolg dat ze allemaal overleden zijn!!
En het is ronduit belachelijk!! dat het 'normaal' is, want dat is het niet, dat ouders huisdieren wegdoen omdat het kind te ruw is met het dier..
sorry hoor, maar hier wordt ik echt zo kwaad om!! je moet je kind verdorie leren om fatsoenlijk om te gaan met een dier!! respect voor dieren te hebben, klaar.. is geen ander oplossing voor.. maar gelijk wegdoen pff.. dat er situaties zijn waarin het niet anders kan omdat, sommige dieren hebben dat gewoon dat ze slecht met kinderen kunnen, dier en kind gewoon niet samen gaan ok(maar het is echt niet raar om je kind normen en waarden te leren omtrent dieren) Maar je doet toch ten alle tijde alles proberen om relatie kind-huisdier goed te laten verlopen voordat je erover zou denken je huisdier, je maatje(in mijn geval), weg te doen..
belachelijk dat er dus zo over gedacht wordt door veel mensen.. leer je kind gewoon hoe om te gaan met dieren, en dat dat niet makkelijk is tuurlijk maar het is echt niet onmogelijk.. vind het echt niet normaal hoor dat dat gebeurt is met dat kind en die arme kittens pff... en dat het dus normaal gevonden wordt om je huisdier weg te doen omdat het te ruw is.. nee, leer je kind om NIET ruw te zijn met dieren, da's echt niet onmogelijk.. het zal inderdaad heel veel tijd in beslag nemen om je kind dat aan te leren en ook je dieren aan te leren om rekening te houden met je kind, maar daar heb je later alleen maar profijt van als je je kind gewoon leert respect te hebben voor dieren en leert hoe ermee om te gaan..

zit hier echt met open mond achter het scherm te lezen dat iemand gewoon kan zeggen dat je je huisdier maar weg moet doen als je kind te ruw is, belachelijk.. dan ben je een huisdier niet eens waardig en dat meen ik echt, als je je huisdier zo snel zou wegdoen. Mijn kindje van 10 maanden trekt ook aan de haren van de hond als hij de kans krijgt, maar ik als ouder zijnde ben ervoor om het in goede banen te leiden dat dat niet gebeurt. Dan zou ik dus op voorhand nu mijn hond maar moeten wegdoen... mijn maatje, mijn beste vriend.. dacht het nog niet misschien. mijn kind leert maar gewoon hoe hij met onze hond om moet gaan en onze hond leert ook hoe om te gaan met ons kindje.. niks zo moois als de vriendschap tussen kinderen en dieren, jammer dat er zo klakkeloos mee omgegaan wordt vandaag de dag..

Ik wordt er alleen maar droevig van als ik altijd lees hoeveel huisdieren er weg moeten omdat er opeens een kind in het gezin erbij is.. mijn hond is mijn maatje, mijn alles.. mijn hart zou echt breken als hij weg zou moeten, ik doe er alles aan om nooit in zo'n situatie terecht te komen.. zou ik echt niet aankunnen als dat zou moeten. daarbij wil ik niks lievers als dat mijn kind opgroeit met mijn hond en andere dieren en leert met dieren om te gaan, bestaat niks mooiers..
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-12-13 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:04

Brainless, daar herken ik mijn oudste (nu bijna 7) ook wel in, gelukkig is de jongste wat rustiger, 1 zo'n muiter is wel genoeg, haha. Maar verder een geweldige meid, heeft overal pret. Nu ze wat ouder wordt, gaat het steeds beter. En nee, mijn kind kreeg ook niets in de winkel, al heeft ze best wel eens met een driftbui op de grond gelegen. Maar dat maakt nog steeds niet dat ze de volgende keer direct luistert, en daar lijken sommige mensen hier wel vanuit te gaan. Ze heeft heel wat straf gehad in die bijna 7 jaar, daar heeft ze het zelf soms wel eens over, haar zusje een stuk minder. Ze heeft zeker in de gaten dat het komt door haar eigen acties, maar toch is het af en toe zo heerlijk blijkbaar om niet te luisteren. Van de week had ze bijvoorbeeld een tattoo die voor je hand bedoeld is, op mijn kast weten te krijgen.. Best wetend wat de consequenties waren, maar toch doe je het soms, het stond nl zo mooi. Nogmaals, automaatjes bestaan niet. Het ene kind luistert beter dan het andere, ligt echt niet altijd aan opvoeding van ouders, soms zit er gewoon meer in. Het is niet 'normaal' wat kinderen soms doen, maar in hun beleving kon het en overzien ze niet wat ze doen, geen enkele ouder zit 24/7 bovenop zijn kind en soms gebeurd het nog terwijl je er naar staat te kijken. Ik zie mijzelf als strenge moeder, ik zie ook andere dingen in mijn omgeving wat opvoeden betreft en consequenties hangen aan zulk gedraag echt vast, maar dat neemt niet weg dat kinderen dingen proberen en vind dat zoveel mensen hier daar over heen gaan alsof het iets heel raars is. Kinderen worden niet met gezond verstand geboren, dat wordt ze bijgebracht. Ondanks opvoedtechnieken, gebeuren er gewoon dingen, zo zijn we zelf ook allemaal geweest, hier reageren mensen alsof kinderen 'freaks' zijn. Heel belangrijk natuurlijk hoe ouders er mee om gaan, hier liet ik mijn kids ook niet met de hond (of hun konijn, noem maar op) alleen en ze krijgen zoveel mogelijk opvoeding mee over hoe je met een dier omgaat. Maar neemt echt niet weg dat kinderen soms domme dingen doen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:06

Kinderen & dieren vind ik 9 uit 10 keer een hele nare combinatie.
Die abrupte bewegingen, het geschreeuw, hoort allemaal bij kinderen... en ze hebben ook het volste recht om zich als idioot te gedragen. De rest van je volwassen leven zit dat er immers niet meer in ;-)
Maar voor dieren is dat vrijwel altijd strontvervelend.

Die geërgerde hoofden van katten, honden, shetten waar kinderen omheen, onder, achter, op, staan, liggen, hangen te krijsen. En ouders vinden het allemaal zo vreselijk snoezig.
Ik vind het levensgevaarlijk.

Ik denk dat de meeste mensen dieren & kinderen gewoon niet moeten combineren. Er zijn vermoedelijk maar bitter weinig ouders die dier & kind tegelijk kunnen opvoeden.
Wat wel jammer is, want het zou voor veel kinderen heel nuttig zijn om respectvol te leren omgaan met andere levende wezens....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:07

Onze vroegere kat die kon flink uithalen. Na een kwartier achter haar aan hobbelen om te aaien zoals kids dat kunnen doen, was ze het zat en dan krabte ze. Dan zei mijn moeder tja eigen schuld!
Kijk en met honden ligt dat anders qua hoogte en bijten enz.

Maar ik ben het met TS eens, het begint bij opvoeding van je kind. Sommige mensen geven hun kids gewoon geen grenzen. Een dier doet dat wel..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:09

Ik vind het voor de honden wel fijn. Als de ouders blijkbaar de kinderen niet voldoende kunnen opvoeden en de honden dusdanig pesten is dat alleen maar goed voor de honden. Maar ik vind wel dat je eigenlijk als ouder de plicht heb om je kinderen te leren om respectvol met dieren om te gaan. Je moet kinderen net zo goed leren dat dieren ook gevoel hebben en dat je ze ook pijn kan doen. Ik heb geen kinderen maar ik zou ze toch echt heel vroeg al leren dat ze dieren geen pijn mogen doen. En het belangrijkste van al laat NOOIT maar dan ook NOOIT kleine kinderen met huisdieren alleen. Je weet niet wat het kind uitvreet en wat het dier daarop gaat doen. ALTIJD toezicht houden zodat je kan ingrijpen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:13

Ceriadwen schreef:
En daarom Brainless is jouw kind toch redelijk opgedroogd ondanks haar "kop erop" en ontsporen andere kinderen wel.

We moeten nog door de pubertijd... }:0
Heel heel heel rustig blijven, maar wel duidelijk en consequent zijn.

Maar het heeft geen zin om tegen een echt overstuur/boos/gefrustreerd kind te gaan schreeuwen.
We hebben haar gelukkig kunnen leren om rustig te blijven (natuurlijk gaat dat wel eens mis), en loop even weg.
In het begin hielden we haar juist korter dan de andere 2 (ondanks dat het de 3de was, die normaal meer mag dan de andere op dezelfde leeftijd), omdat we bang waren dat er wat zou gebeuren.
Daardoor werden helaas de problemen groter (ze was de hele dag bezig met de regels overtreden).

Na lang nadenken hebben we besloten haar juist wat meer ruimte te geven, maar de consequenties wel groter te maken als ze die zou overtreden.
Ze mocht bv in ons hofje spelen (normaal hielden we haar in de voor/achtertuin), maar als ze wel het hofje uitging mocht ze de rest van de dag niet meer naar buiten (terwijl het echt een buitenkind is).
Bij een 2de overtreding (op korte termijn erna) 2 dagen binnen.

En weet je, ze is 1x het hofje uit geweest, heeft daarom de hele dag binnen moeten zitten; en heeft het daarna nooit meer gedaan.
Ik heb niet geschreeuwd, niks. Ik heb haar opgehaald, mee genomen naar binnen en gezegd; jammer dat het je niet lukte nu moet je de rest van de dag binnen blijven.
Geen drama van gemaakt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:15

kinderen en dieren zijn juist geen nare combinatie vind ik..
Als jij zowel kind als hond leert om te gaan met elkaar krijg je de mooiste banden.. Juist de banden tussen kind en dier zijn zo liefdevol en zo puur.. Jij als ouders zijnde moet gewoon opletten.

Hier wordt ook gehuild door de kleine of weet ik wat en mijn hond zal dat gerust wel eens niet leuk vinden, maar om hem dan weg te gaan doen? nee echt niet.. hier is het overigens niet normaal dat er de hele dag geschreeuwd wordt, dus daar wordt mijn hond ook niet aan blootgesteld, ik heb het geluk dat ik een heel lief kind heb tot nu toe. Mijn manneke is nu 10 maanden en zal straks zeker drukker worden als hij gaat lopen, spelen etc.. maar ik leer hem ook, in hoeverre dat gaat met kinderen, hoe hij moet omgaan met dieren en ik zou er niet tegenkunnen als hij de hele dag zou schreeuwen of wat dan ook, dus ik zal daar wel proberen ook een grens te leggen.
En als het goed is, heb je een hond bv. al opgevoed voordat het kind er is (als je tenminste eerst dier dan kind hebt) Tuurlijk moet je zeker hond en kind samen opvoeden, maar zie niet in waarom zo weinig ouders dat maar kunnen? het is gewoon in veel gezinnen zo dat ze niet weten hoe het te moeten doen, maar het is niet zo dat het niet te doen is hoor..

Ik zou het overigens ook niet normaal vinden als mijn kind straks om een shetje hangt te krijsen of wat dan ook.. je kind dus gewoon opvoeden(en ik weet dat het geen robots zijn maar normen en waarden en regels zijn over het algemeen wel aan te leren, zal niet altijd werken maar sommige dingen kun je ze echt wel leren) en leren hoe om te gaan met dieren. Je kunt een kind echt wel leren hoe ze met een kleine shetlander moeten omgaan, dat ze rustig moeten zijn met paarden etc.. zou niet weten waarom dat niet kan. dat veel mensen dat niet doen en dat gedrag dan maar gewoon toelaten is wat anders, maar dan voeden ze hun kind in mijn ogen niet goed op, maar een kind is zeker weten op te voeden met dieren en je kunt een kind echt wel leren hoe met dieren om te gaan, kost alleen veel tijd en energie

In situaties waarin mensen inderdaad gewoon een kind niet kunnen opvoeden in combi met dieren, snap ik het wel dat het dier weggedaan wordt. Maar vind ik wel echt aan te rekenen op de ouder wat dit dan niet kan.. Het kost veel tijd en energie, maar een kind is echt wel met dieren op te voeden. Voor dier en kind wel beter, als mensen het niet kunnen, om ze uit elkaar te halen dat ben ik eens. Maar ik zou zelf zo'n situatie niet creëren als het aan mij lag. Ik wil mijn kind wel goed opvoeden met dieren en zal daar dus wel mijn tijd en energie in steken alleen is het gewoon zo dat veel mensen dat niet willen/kunnen en dan ben ik van mening dat je inderdaad kind - dier beter uit elkaar kunt halen want dan krijg je inderdaad gevaarlijke situaties

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:21

Ik heb alleen de indruk dat er maar weinig ouders zijn die hun kinderen normaal opvoeden ten opzichte van dieren