Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gini schreef:Een paar pagina's geleden werd er gehamerd op het argument dat kinderen geen automaten zijn en niet altijd alles zo perfect doen als je het vraagt. Bij kleine dingetjes ben ik het daar mee eens, daar proberen kinderen hun grenzen op te zoeken. Een beetje zeuren, want misschien mag ik dan later naar bed en dergelijke. Maar ik weet dat als het er echt op aankwam mijn ouders mij echt wel duidelijk konden maken dat dat not done was. Zo mocht ik niet zomaar de straat oplopen en ik weet nog goed dat er aan onze doodlopende straat een grens was tot waar ik mocht met mijn fietsje, anders belandde ik op de drukke weg. Nooit, maar dan ook nooit heb ik die grens overschreden. Zeuren om iets in de winkel, ik heb het 1 keer gedaan en zelfs met de strip gesmeten omdat ik die niet kreeg. Mijn ouders hebben mij gewoon in de hoek gezet. In de winkel, ja. Terwijl zij verder gingen met boodschappen doen. Nooit meer heb ik hardnekkig of boos om iets gezeurd. Maar hoeveel mensen kopen het toch uit gêne voor hun huilend en gillend kind? Hier, neem het maar, maar wees stil.
En dat is het: probeer toch niet alles goed te praten met 'het is een kind, hij zoekt zijn grenzen op'. Kind moet ook leren dat bij sommige dingen er gewoon geen grenzen uit te zoeken zijn en dat het gewoon zwart wit is. Bij dieren is dat zo. Daar is het zwart wit. Dat mag wel en dat mag niet, geen grenzen die gerokken kunnen worden.
meisje2000 schreef:Ik ben van mening als je dieren hebt en je krijgt kinderen dat je de dieren er bij moet betrekken en de kinderen op moet voeden en niet de dieren.
xx_Horsiex schreef:Ik snap de TS wel, het gaat hier een beetje om het principe. Kind is ruw en gemeen tegen de honden, dus de honden moeten maar weg omdat zij hun kind niet opvoeden. Natuurlijk is het beter voor de honden, ik hoop alleen dat er de moeite wordt genomen om de honden in een fatsoenlijk huis te plaatsen en dat ze niet terecht komen in het asiel of in het bos aan een boom.
Daarbij weet elke godvergeten idioot dat je NOOIT maar dan ook NOOIT je kinderen alleen moet laten met honden. Een ongeluk gebeurt in een klein moment, en je kan de hond niet kwalijk nemen dat deze zich verdedigt op het moment dat hij zich bedreigd voelt. En als je kinderen al wat ouder zijn oke, maar jonge kinderen alleen met honden is al vaker een dodelijke combinatie geweest.
JJane schreef:xx_Horsiex schreef:Ik snap de TS wel, het gaat hier een beetje om het principe. Kind is ruw en gemeen tegen de honden, dus de honden moeten maar weg omdat zij hun kind niet opvoeden. Natuurlijk is het beter voor de honden, ik hoop alleen dat er de moeite wordt genomen om de honden in een fatsoenlijk huis te plaatsen en dat ze niet terecht komen in het asiel of in het bos aan een boom.
Daarbij weet elke godvergeten idioot dat je NOOIT maar dan ook NOOIT je kinderen alleen moet laten met honden. Een ongeluk gebeurt in een klein moment, en je kan de hond niet kwalijk nemen dat deze zich verdedigt op het moment dat hij zich bedreigd voelt. En als je kinderen al wat ouder zijn oke, maar jonge kinderen alleen met honden is al vaker een dodelijke combinatie geweest.
Sorry hoor maar dit vind ik echt een beetje een overdreven reactie. Eindeloos veel honden, katten en kinderen groeien samen op en dat gaat bijna altijd goed. Een hond bijt niet gelijk voluit net als dat een paard niet gelijk voluit slaat. De psychisch gestoorde uitgesloten dan maar daar hebben we het niet over in deze discussie.
Ik snapte als kind echt heel goed dat grommen oprotten betekende. En als de kat me had gekrabt hoefde ik daar echt niet bij mn moeder over te klagen want dan kreeg ik er nog een standje overheen omdat ik haar had opgepakt wat ze eigenlijk niet wilde.
Het probleem is dat veel mensen niet consequent kunnen opvoeden en dat zie je in hun kinderen en dieren.
JJane schreef:Echt wel. Ik heb foto's van af baby waarbij op bijna elke foto wel een hond of kat staat. Ik heb zelfs met de hond leren lopen trok me aan hem op en dan hup de kamer door.
En een kind van drie is echt niet achterlijk hoor die weet al best veel.

samoth schreef:Tja, ik heb al eens meegemaakt dat een kleuter zonder toezicht van ouders nest net Perzische kittens door het huis heeft gegooid. Allemaal uiteindelijk overleden.
Ik vind wel terecht dat ouders huisdieren wegdoen omdat het kind te ruw is met huisdieren.
Gini schreef:Terwijl zij verder gingen met boodschappen doen. Nooit meer heb ik hardnekkig of boos om iets gezeurd. Maar hoeveel mensen kopen het toch uit gêne voor hun huilend en gillend kind? Hier, neem het maar, maar wees stil.
nine1987 schreef:samoth schreef:Tja, ik heb al eens meegemaakt dat een kleuter zonder toezicht van ouders nest net Perzische kittens door het huis heeft gegooid. Allemaal uiteindelijk overleden.
Ik vind wel terecht dat ouders huisdieren wegdoen omdat het kind te ruw is met huisdieren.
Whut? Ik zou t kind er werkelijk achteraan pleuren.. issie helemaal lekker?

Ceriadwen schreef:En daarom Brainless is jouw kind toch redelijk opgedroogd ondanks haar "kop erop" en ontsporen andere kinderen wel.