Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt|Gevonden! P24

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StableDoor

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 08:40

Nog steeds niks gehoord... Ik ben pas om 16.00 weer thuis en dan kan ik pas weer m'n mail en fb checken. Ik ga wel zo nog wat telefoontjes plegen naar dierenartsen en dierenambulances.

Ginger, het zusje van Abbey, begint volgens mij depressief te worden. Denk dat dat door twee dingen komt: omdat ze Abbey mist, en omdat de sfeer in huis nu niet al te vrolijk is. Zelfs mijn hond gedraagt zich anders, hij eet minder, is minder vrolijk... En dan hoor ik ook nog dat er donderdag een westerstorm aankomt ;( Abbey is daar doodsbang voor. En dan moet ik maar gaan doen alsof ik alles leuk vind en sinterklaas vieren :(

Wel echt onwijs bedankt voor jullie tips en steun, in het topic en per pb! Dit laat weer zien hoe geweldig bokkers zijn :+:

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:49

Meid, het is dat je zo ver weg woont anders was ik wel komen helpen om te zoeken, blijf elke dag bellen en navraag doen!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:51

Misschien even een geruststellen voor de storm, onze kat is ook altijd een paar weken weg en komt dan weer, maar heeft zelfs de gigantische storm van laatst overleefd.. :D Ze vinden wel een veilig plekje.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 09:55

Westerstorm is echt extreem, dan kan je zelf zo'n beetje niet meer naar buiten...

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:57

Nee de vorige storm bij ons ook niet, dat was de storm die alle bomen deed knappen als lucifers. Op dat moment mochten we de school ook niet verlaten en reden de bussen pas aan het eind van de middag weer. Het zal je verbazen, maar je hoeft niet bang te zijn dat ze die storm niet overleeft!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:02

Ik volg dit topic al van in het begin en echt waar, ik heb heel veel respect voor je. Menig mens doet wel zo veel moeite voor een hond, maar bij katten kom je deze toewijding helaas niet veel tegen. Ik hoop dan ook heel hard dat ze snel weer thuis is.

Ik heb familie in Noordwijk en omstreken wonen en ook zij kijken mee uit naar Abbey.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:03

Die vorige storm noem je niet extreem dan? Daar zijn een paar mensen bij omgekomen. Abbey vind wel een schuilplek hoor en katten hebben een dikkere vacht dan het lijkt, dat overleeft ze echt wel.

iamsam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:11

de volgende tip heeft er voor gezorgd dat ik na weken mijn kat weer terug had.

toen ik van stal veranderde kon ik het niet over m'n hart verkrijgen om de "stalkat" achter te laten, we waren te hecht met elkaar.
Ik had nog twee katten thuis, kinderen van haar uit het eerste nest, die waren niet echt blij dat Mam kwam. Ze mocht voor het eerst de tuin in en toen gebeurde het, eerst zat ze op de schutting, toen werd ze er af geslagen door zoonlief en toen zat ze achter de schutting, en toen was Suzanneke weg.

Wat heb ik gedaan: ik heb iets opgezocht waarvan het geluid bekend was bij haar, in dit geval mijn sleutels en het geluid van mijn brommertje.

Elke avond tegen etenstijd als het rustig was op straat heb ik een cirkel gelopen rond mijn huis met lopende brommer en rammelend met mijn sleutels en haar naam roepend.
Dit heb ik elke dag gedaan en elke dag de cirkel groter gemaakt, van 1 straat naar 2 straten en ga zo maar door.....

Ik heb natuurlijk flyers opgehangen aan lantarenpalen en bushokjes en aan gemeenteschoffelaars gevraagd, die vertelden dat er inderdaad een klein grijs poesje in de struiken zat en voor hun wegrende.

ik ben s'avonds terug gegaan en heb geroepen en gerammeld en het brommertje laten lopen, en toen langzaam terug gelopen naar huis, ik lette erop dat het makkelijk te lopen was voor een bange kat, dus niet op de weg maar langs de muren en bosjes van huizen en tuinen.
Ik ben echt jankend thuis gekomen bijna wanhopig, ik zag het echt niet meer zitten.

De volgende morgen liep Bunga haar oudste al om half 6 aan de keukendeur te miepen, ik deed de deur open en wie zat er ineen gedoken midden in de tuin ??? kleine Suus, na drie weken verdriet terug.

Je wil niet weten hoe ver het van mijn huis af was die laatste avond van zoeken.

niet opgeven, in cirkels lopen en geluid maken wat de kat herkend, langs huizen en bosjes lopen.

SUCCES !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:19

Heb met je te doen en voel je angst

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:30

Ik hoop echt op goed nieuws vandaag :)

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:28

Veel sterkte, ik kijk ook steeds op je topic of Abbey weer terug is... Maar troost je inderdaad, katten kunnen veel meer hebben dan je denkt! Ook jouw lieve Abbey!! Ik weet niet of je daarin gelooft, maar misschien helpt het: doe je ogen dicht en visualiseer je Abbey. Roep dan in gedachten haar naam en stuur een lichtstraal vanuit jouw huis de hemel in, als een soort lichtbaken. Misschien helpt het haar om de weg terug te vinden. Baat het niet, dan schaadt het sowieso niet. Je kunt dit bijvoorbeeld een paar keer op een dag doen. Veel sterkte!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:42

je kat overleeft westerstorm wel hoor ;)
hoop maar dat je haar straks vind.
toch een tipje: als je haar straks vind, probeer je beide katten langzaam aan het buiten zijn te laten wennen, met ze wandelen aan een lijntje en dan weer naar huis bijvoorbeeld. zo hebben wij het onze katten ook aangeleerd, na een paar x mochten ze het laatste stukje ( 2 meter) naar de deur los rennen terwijl iemand rammelde met eten, zo hebben we ook geleerd daarop binnen te komen.
lijkt me toch een fijner gevoel voor als ze eens ontsnappen ;)

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:47

he bah, heb je haar nog steeds niet gevonden ondanks al je acties.... ;(
Die storm overleeft ze vast wel!
Ik leef met je mee, hoop dat je haar snel vind of dat ze vanzelf weer terug komt.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 18:54

Nou jongens, het was niet Abbey, maar een andere schildpadpoes die zeker haar huisje kwijt is. We kwamen aan op het adres waar Abbey misschien gezien zou zijn. Ik schudde 1 keer met het potje kattensnoep, en er kwam meteen een te dunne schildpadpoes aanrennen: niet Abbey. Wel een lief poesje met heel veel honger. Een man die daar woont kwam naar me toe en zei dat ze daar al twee weken liep, maar dat de dierenambulance niet wilde komen. Dit bleek ook de kat te zijn die de mevrouw van facebook had gezien. Poes hebben we wel meegenomen, beestje weegt amper 1,5 kilo en was uitgehongerd en duidelijk de weg kwijt. Kooi hadden we al bij ons, dus gelijk meegenomen. We nemen haar nu mee naar het asiel.

Ik heb het idee dat de poes wel een baasje heeft. Kunnen we in ieder geval een baasje een groot sintcadeau geven: de poes!

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:18

Nou dat is in elk geval een mooie daad!!!!!
Maar jammer dat ze het niet was :(:)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:21

Verdorie, zo erg. Ik ken het gevoel. Hoop zo dat je haar terug vindt. Zou veel flyers ronddelen, uithangen.
Katje van ons zat ergens vast, na paar weken was hij terug, graadmager....
Soms houden mensen ook een katje omdat ze denken dat ze verdwaald zijn. Daarom is het zo belangrijk om opsporingsberichten uit te hangen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:25

Ik hoop dat je haar snel vindt! Maar maak je niet teveel zorgen, poezen weten de weg heel goed terug te vinden. Omdat je haar nooit buiten hebt gehad weet je niet wat haar gedrag buiten is - misschien is het zo'n type dat 2 weken weg blijft en dan weer even aan komt lopen :).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:29

De storm zal ik me geen zorgen om maken, ze heeft gewoon haar instinct, die kruipt wel weg.
Makkelijk praten hoor, als je niet in de situatie zit.
Die van mij is eens 4 weken weg geweest, alle hoop op gegeven, komt ie ineens na 4 weken binnen...

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:35

Ik heb je hele topic gelezen! Vond het ook nog spannend worden, omdat je die tip had. Helaas was het vals alarm. Maar niet opgeven inderdaad! Ik heb zelf ook een kat, en ik zou denk ik hetzelfde gedaan hebben als jou.
Ik hoop echt, voor jou en het zusje, dat ze weer thuis komt! :(:)

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 19:38

Andere poezel zit nu in het asiel. Ik hoop dat ze een baasje heeft, wat zal die dan blij zijn! Hopen dat iemand die van ons nog vindt.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 21:19

Morgen wordt spannend, dan staat de advertentie in de woensdagkrant, en die krijgt iedereen. Helaas was een grote advertentie met foto niet te betalen (paar honderd euro, dat kunnen we niet missen), dus er staat nu ipv een foto de website. Nu moet er toch wel iemand zijn die haar echt heeft gezien!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:20

Nog geen andere tips gekregen?

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:25

Jammer dat ze het niet was, maar je hebt wel een goede daad gedaan!

Ik weet hoe je je voelt. Eind maart was onze kat ook ineens weg, nooit terug gekomen. Ik hoop voor je dat jou niet het zelfde overkomt.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:28

fijn als de dierenambulance niet wil komen. loopt jou poes mss ook ergens, hebben mensen gebeld, en komen ze geeneens kijken.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:28

Ik hoop echt met je mee dat je de kat snel terug vind.
En het kan best lang nog duren voor dat de kat terug is hoor vaak zat dat het soms een aantal weken kan duren. Wij hebben het ook 2 keer gehad 1 kat was weggelopen en wij lang zoeken maar nooit terug gevonden en toen de hoop opgegeven en wat bleek nou hele tijd later lsg de kat paar huizen verderop in de straat lekker in de vensterbank te slapen. Wij natuurlijk wel blij.
Maar omdat hij hrt daar zo goed had en het al een aantal maanden geleden was dat hij was weggelopen hebben wij hem daar gelaten