Ik zou zelf kiezen voor 1 school dus of guppy's of neon tetra's. Je kan er wel een bodemvis bij nemen zoals een corydoras panda bijvoorbeeld. Daar een stuk of 5 van; heb je wel een zand of fijne grindbodem nodig.
Ik zou voor de habrosus gaan. En dan een grotere school, minimaal acht.
troytroy
Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 22:34
Ik weet het nog niet? Wag vinden jullie: zak ik guppen nemen of neontredraa's?
vuurneon
Geplaatst: 26-11-13 22:35
Wat vind je zelf mooier? dat is belangrijk
Je kan ook naar een speciaalzaak gaan voor vissen (niet de normale dierenwinkel) en daar vragen om advies, want je hebt zoveel soorten en die hebben allemaal hun voor- en nadelen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-11-13 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Je moet doen wat he zelf mooi vindt. Er is een scala aan mogelijkheden.
Zelf zou ik voor neons gaan, altijd. En dan vooral om het kweken, ik wil geen jonge visjes die aan de straatstenen niet kwijt zijn te raken.
vuurneon
Geplaatst: 26-11-13 22:38
Ze kunnen samenleven, maar het is echt veel mooier om 1 school te hebben. Een grote groep van 10-12 neon tetra's bewegen zo mooi door de bak heen
Ik vind zelf neon tetra's het mooiste. Guppen blijven maar zich voortplanten...
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Geplaatst: 26-11-13 22:40
Oh .
Kweken is inderdaad het nadeel. En ik vind guppen ook gewoon niet zo leuk . Maar daarin heeft iedereen een andere smaak.
vuurneon
Geplaatst: 26-11-13 22:41
Ze kunnen samen, maar omdat de guppen zich razendsnel voortplanten is de bak snel veel te vol. En echt, je komt er niet vanaf... Ik wil nooit meer guppen.
Neon tetra's komen beter tot hun recht met minimaal 10 soortgenoten (dus ook ik doe het nu niet goed, al zwemmen de 2 tetrasoorten wel mooi samen) en dan past er geen gup meer bij.
PineApple
Geplaatst: 26-11-13 22:43
wij hebben in een juwel 60 aquarium: * 1 algeneter * vuurgarnalen * kardinaal tetra's * pandavissen
en dan grind/zand op de bodem, 3 verschillende soorten planten en twee stukken drijfhout. oh en nog wat mos op het hout.
muntdrop
Geplaatst: 26-11-13 22:44
Je kan inderdaad ook gewoon bij een goede aquariumzaak langsgaan, daar kunnen ze je vaak goed helpen en hebben ze ook een uitgebreider assortiment vissen dus meer keuze .
Nee, elke groep heeft een eigen school nodig. 2 mannen guppen hebben ook meer guppen nodig. Dus ik zou gewoon naar een speciaalzaak gaan en daar advies vragen want je hebt nog veel meer vissen die erin kunnen en wie weet kom je daar je droomvissen tegen!
Wij hadden (wel in een 200 liter) guppen, neon tetra's, platy's en nog een andere soort samen vroeger, ging altijd goed. Ik denk dus dat ze wel samen kunnen.
troytroy
Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 07:52
oké, je kunt altijd porren! Maar ik snap wel dat vissen veel ruimte nodig hebben! ( nu dan! )
Ik heb eenzelfde soort bak nog staan (Jewel) , 2 maanden gebruikt.. mag voor 40 euro weg... Filter, verwarmingselement, (lampen etc zitten sowieso in de deksel) zijn allemaal nog goed... luchtpompje apart erbij (voor toen het zo warm was... zat er te weinig zuurstof in het water) Eventueel nog met een ornamentje en weet ik veel welke zooi we hier niet meer gebruiken...
Wat betreft guppen... heel leuk.. maar ik was bijna "blij" dat ze elkaar hier opaten en dan nog overleefde er van elke "geboortegolf" er nog een stuk of 3 :S Je hebt heel snel je aquarium te vol... Dierenwinkels nemen ze wel gratis over, maar dan moet jij ze weer brengen... --> betekend dus ook dat je in een dierenwinkel gewoon zwakkere vissen mee kunt krijgen die te ver doorgefokt zijn (lijkt mij dan.... Of maakt dat bij vissen niet uit?)