Dan heb je nog de keuze of je hem bij de politie afleverd met klacht of een gat in de achtertuin graaft....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Froukje1993 schreef:Pluttersput schreef:Vandaag toevallig een hond achter de schapen aan zien gaan. Schaapjes stonden achter een hek en zag ze ineens vliegen, zat er een labradorachtig iets achteraan. Geen idee of de eigenaar erbij was. Ik zag wel 2 vrouwen staan, maar niemand maakte aanstalte om de hond terug te halen.
Ik heb de politie gebeld. Hond hapte echt naar de schapen, dus vond het niet kunnen. Sowieso niet. Ik had op dat moment 2 honden bij me anders was ik de wei ingegaan en de hond weggejaagd. Schapen waren helemaal over de rooie. Kon me daar zo boos over maken!
Ik hoop dat de politie er is geweest en dat het nog aan de gang was. Dat of de hond gepakt wordt, of de eigenaar een duchtige boete..
Goed gehandeld!! Belachelijk dat een ander er dan alleen bij gaat staan kijken..
Bovenstaande even als voorbeeld nemend.
Vinden de mensen die het een schande vinden dat ik de hond de dood in wens het wel kunnen dat ik op zo'n moment een jagende hond het weiland uit schop(Letterlijk ja, anders werkt het nog niet)??
Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Of is dat ook een enorme schande en moet ik de baas op hun donder geven en de hond vriendelijk vragen te vertrekken?
Sonja_vR schreef:Froukje1993 schreef:Goed gehandeld!! Belachelijk dat een ander er dan alleen bij gaat staan kijken..
Bovenstaande even als voorbeeld nemend.
Vinden de mensen die het een schande vinden dat ik de hond de dood in wens het wel kunnen dat ik op zo'n moment een jagende hond het weiland uit schop(Letterlijk ja, anders werkt het nog niet)??
Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Of is dat ook een enorme schande en moet ik de baas op hun donder geven en de hond vriendelijk vragen te vertrekken?
geen enkel probleem mee... mocht ie van mij ooit achter schapen aan willen krijgt ie er van mij ook een goeie onder zijn gat...
alleen een dier dood willen maken gaat mij gewoon te ver.
vooral omdat het dier er niets aan kan doen maar het de verantwoordelijkheid van de mens is die de dieren binnen de maatschappij brengt.
Verder ga ik de discussie over wat wel en niet zelfbelonend gedrag is en de verschillen tussen agressie gericht op dieren of mensen niet aan met iemand bij wie emotie de boven toon voert over de onderwerpen.dat maakt een goede discussie onmogelijk.
tessyke schreef:En de politie, doet die helemaal niets?
Uiteindelijk komt de hond op privé eigendom en als hij daar iets kapot maakt of dood bijt is het toch logisch dat de eigenaars opdraaien voor de kosten?
Nikass schreef:Ik vind een hond die jaagt niet per definitie een "rotbeest". De eigenaar wel... ik vind de opmerkingen over honden doodschieten ed dan ook een beetje jammer. Het gaat nl niet om de hond, maar om de baas. Daarmee zeg ik niet dat het niet begrijpelijk kan zijn als een boer een hond doodschiet die op zijn schapen jaagt, maar de discussie gaat er wmb de verkeerde kant mee op.
Mijn hond doet niks naar schapen maar ze gaat wel graag achter een haas aan. Daarom mag ze niet los in de buurt van schapen, want als ze een haas achterna zittend per ongeluk in een kudde schapen belandt kan het alsnog goed mis gaan.
Ik vind het heel goed dat je aangeeft wat de gevolgen voor de schapen kunnen zijn, hoe kwetsbaar ze zijn. Vroeger wist ik dat ook niet. Had ik toen een jagende hond gehad weet ik niet of ik zo wijs was geweest om hem aan te lijnen (uit naïviteit dus)
Er zouden bij populaire uitlaatplekken borden moeten worden geplaatst met uitleg. Dat zou denk ik schelen, want niet elke hondeneigenaar is asociaal maar ik denk vaak ook onwetend.
tessyke schreef:goh zo overdreven lijkt het me niet om te bellen.
Tenslotte zit hij op een stuk grond waar hij niet hoeft te zijn en brengt de schapen in gevaar door gewoon al aanwezig te zijn.
dees_daan schreef:Over het wel of niet mogen schieten, hier in de buurt heeft een agente die haar hond uitliet een andere hond doodgeschoten omdat ze haar hond beschermde, ze is hiervoor niet vervolgd.
Zij mag een pistool hebben natuurlijk maar mocht ook niet zomaar schieten, in dit geval was het dus wel rechtvaardig dat ze schoot.
Hier staat meer info:
http://www.omropfryslan.nl/category/trefwurden/hond
Ik denk dat het met een boer die zijn schapen beschermd hetzelfde geval is als hij een vergunning heeft.
Maar goed, we zijn het er over eens dat voorkomen de beste oplossing is, en houden beide onze hond aan de lijn en nemen dus onze verantwoordelijkheid als eigenaar van de hond.
romyloverrr schreef:Wij zijn het inmiddels zo zat dat ze een alpaca hebben gekocht die honden aanvalt.
Als mensen hun hond kort en strak bij zich hebben doet hij niets (is bang voor mensen)
Maar zodra de hond meer als 2 meter van de eigenaar verwijderd is valt hij aan
We hebben waarschuwingsborden aan de poorten hangen, maar je hebt toch mensen die het
toch doen.
Het werkt erg goed! Mensen durven hun honden minder goed los te laten en als ze het wel doen is het (letterlijk) rennen tot het poortjeEn dan wel zonder dat ze ook mensen aanvallen (wat je bij een goed bok wel hebt)
Echt een tip voor alle schapenhouders!